Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TinekeVD

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 10:37

Gefeliciteerd met je afstuderen, wat fijn!

Ik heb ook gedacht om op de nieuwe proeven te wachten, maar ach een proef is een proef dus tja.....we gaan maar gewoon beginnen. Dan mag hij eens in de maand een dressuurproefje emt mij doen en eens in de maand een parcourtje springen met onze dochter.

Hier ook iers weer, haha, onze dochte gaat vanmiddag wel rijden en ik zou haar helpen, dus dat wordt kleddernat denk ik.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 10:42

Tsja, gister kon ik als niet-wedstrijdruiter nog zeggen "ach vandaag niet" maar nu is álles anders he? _O- :+ Zal de rainlegs maar opzoeken.. -O-

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 10:43

_O-

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 11:17

Marrit13 schreef:
Tsja, gister kon ik als niet-wedstrijdruiter nog zeggen "ach vandaag niet" maar nu is álles anders he? _O- :+ Zal de rainlegs maar opzoeken.. -O-

Nee nu moet je die hard bikkelen. :))

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 11:34

Oh Marrit, ik kom echt niet meer bij! Heerlijk. Ik help je er wel doorheen de komende 2 maanden.

Gaat goed komen joh *\o/*

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 12:37

Jep, en dan ben je inneens een wedstrijd ruiter _O-

Les ging trouwens niet door. Patrick was/is ziek, en heb nog geen reactie van wanneer de volgende les ingeplant kan worden :n

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:49

Jammer dat het niet doorging schirocco. :(:)

Heb me ook opgegeven bij eline. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:52

Afspraak voor morgen staat vast...

Sorry dat ik even niet bijlees. Ben een beetje bezorgd en aan het stressen over Spark dus..
Houd jullie op de hoogte en neem me het niet kwalijk aub haha!

Alexandra_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:56

Leuk die wedstrijd, zat ff te kijken voor ons is het 2 uur zonder trailer :oo
Ah Fading, veel succes morgen met Spark!! :(:)

Ik ben ook heel erg benieuwd naar de nieuwe proefjes, vind het wel goed dat je nu tm Z2? moet halsstrekken. Voor de rest nog niet echt in verdiept wat er nou precies gaat veranderen.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 14:38

OH SM en Marrit: Wat gááf dat jullie meedoen!
Zit helemaal te stuiteren van enthousiasme, zó leuk!

Vraagje aan Eline:
Is het mogelijk om bij de kleine bak met schriklint 2 a 3 paddock achtige boxen te maken, zodat daar bij toerbeurt pony's kunnen staan?

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 14:39

Succes fading!!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 14:47

Als je paddockachtige boxen wilt maken dan moet je tussen die boxen wel veel ruimte creëren, anders krijg je geklier en omdat de meeste pony's elkaar niet kennen misschien ook wel ongelukjes. :=

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 14:50

Punz schreef:
OH SM en Marrit: Wat gááf dat jullie meedoen!
Zit helemaal te stuiteren van enthousiasme, zó leuk!

Vraagje aan Eline:
Is het mogelijk om bij de kleine bak met schriklint 2 a 3 paddock achtige boxen te maken, zodat daar bij toerbeurt pony's kunnen staan?

Denk dat je dat niet moet willen, zeker niet tijdens de wedstrijd. Daar worden je deelnemers niet blij van vermoed ik

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 14:52

Oh inderdaad: succes Fading! Hoop en duim dat het allemaal meevalt

En verder:
Wat mij betreft hoeft niemand zich te verontschuldigen voor alleen maar meelezen hoor! En alleen maar reageren zonder eerst op iedereen daarvoor te reageren vind ik ook geen punt. Wat mij betreft reageert iedereen gewoon waar hij wel/niet op wil reageren.. En soms wil je helemaal niet reageren maar gewoon zelf wat melden :D :D

Vind ik allemaal prima! :j :j

Change:
Inderdaad, je moet dan geen paddockjes naast elkaar hebben, maar als het ware paddock, dan een "lege" box, dan weer een paddock..
En dan eea ook nog zo organiseren dat niet 1 pony er dan steeds staat... maar dat er een wissel systeem komt zodat alle trailer ponys tussen door een uurtje even in de paddockjes kunnen staan.

Zou dat te regelen zijn Eline? Of wil ik dan iets heel lastigs??

@Bar: Ik snap je punt. Maar er is een hele ruime gang naast de kleine bak.. Zou dat echt problemen geven denk je?

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 14:53

Het is altijd heel stil daar tijdens een dressuurwedstrijd. En nou ben ik echt niet zo dressuurmutserig maar ik zou er zeker niet blij van worden als er in die gang pony's in een soort paddockje staan.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 14:54

Ik heb een optie op stal, mijn kleine bruine vriend is érg speels dus op het moment dat hij zonder eten komt te zitten.. Gaat hij op onderzoek uit :Y)

Ja kan het nog niet geloven dat ik me opgegeven heb _O- Maar het is lekker laagdrempelig +:)+

Succes Fading, ik duim!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 14:58

Superstoer en leuk MArrit!

Fading heel veel succes morgen. Ik duim dat het meevalt.

Zelf gisteren weer een fortuin uitgegeven aan dierenarts. Mijn paard heeft last van dr SI-gewricht

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:02

Mbt paddockjes: Dan houden we het inderdaad nog even in beraad. Heb er zelf geen problemen mee, zegen me altijd met het feit dat ik op en Connemara zit en niet op een KWPN-er :)

Manege de Gompert, die nogal wat dressuurwedstrijden organiseert in de winter, heeft gewoon stallen naast de bak....... En voertijd is voertijd.. Dressuur wedstrijd of niet. Nu vind ik dat laatste echt lomp ( voerkar), maar stallen ed vind ik dan persoonlijke weer minder een probleem.

Maar goed, maar eens kijken wat we hier dan mee doen.

Heeft Cezanne problemen Bar?
Akelig!! Wel een goede prognose???

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:06

Ik heb liever constante rühring dan in 1x geluid. Maargoed, ik kan ook slecht oordelen met laatste wedstrijd in 2003 en broekpoeper4life!

Oh vervelend Bar :\ Mijn Draver had ook altijd last van SI gelukkig door anders trainen en osteo te doen. Maar begrijp dat het bij jullie ernstiger is? Omdat je over DA hebt?

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:08

Oei Bar, en nu?

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:08

Ik ken best wel wat mensen die de Gompert om die reden mijden (ook om de bodem trouwens).
Maar pony's langs de ring geeft gewoon onrust en daar zijn de meeste dressuurruiters niet zo heel blij mee.

Cezanne is niet kreupel maar heeft veel moeite met oprichting, verzameling etc. Dat leidt tot verzet. Na behandeling van de chiropractor knapte ze altijd wel op maar die moest steeds sneller komen. Nu maar een keer goed laten onderzoeken. SI-gewricht is nu ingespoten met corticosteroïden. Hopelijk geeft dat voldoende resultaat.
Voor de rest zag de rug ed er gelukkig goed uit. Geen kissing spines of andere gekkigheden.

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 16:17

@Ria, mmm ik weet het niet. Ten eerste, blijven connies achter een eenzijdig draadje staan daar?????? Al mijn beesten gaan daar rustig onderdoor…… haha Ik weet natuurlijk niet hoe andere ponys zijn!

Daarbij weet ik niet of ik het zelf prettig vind en kan me vinden in Marrit en Bar. Ik heb namelijk heel eerlijk gezegd in Heeze met de HK ook niet echt prettig gevonden dat de stallen en mensen daar alles met hun ponys aan het doen waren tijdens de proef. Zeker niet met Parsifal (zijn aller eerste wedstrijd toen). Mensen hielden geen rekening en ik kon mijn moeder amper horen tijdens het voorlezen. Ik heb toen ook tijdens mijn proef een aantal keer geschreeuwd of mensen rustiger aan wilden doen omdat ik een proef aant rijden was en de voorlezer nauwelijks kon horen. Mensen zullen ponys wisselen, borstelen, checken heen en weer lopen ect, ponys die kunnen gaan donderen?? Ik wil het best vragen maar ben er zelf ook niet happig op. En ja ik ben wel een echte dressuurmuts en dan zullen er vast mensen zijn die denken: dan leer je je proef toch uit je hoofd…
.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:09

Ja eline.... Leer de proeven eens uit je hoofd. ~~}>

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:12

Hahha ooit... en nu al helemaal niet meer nu er straks nieuwe proeven zijn :))

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:20

Daarom wacht ik ook even. Vind uit het hoofd het fijnste. Hoop ook dat de app goed werkt met het zelf inspreken vd proeven. :)