KWPN-taxatietopic, max. 2 foto's!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jenga_8

Re: KWPN-taxatietopic, max. 2 foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 14:33

Moderatoropmerking:
En wederom het te taxeren paard verwijderd. Nogmaals, het is hier een KWPN-taxatietopic, dus niet voor papierlozen paarden al dan niet met een NRPS-vader. Papierlozen paarden kunnen aangeboden worden in het taxatietopic voor kruisingen, link heb ik bij de vorige verwijderde post neergezet.
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 02-09-08 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Nogmaals paard verwijderd

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 18:44

avalonnancy schreef:
Sanchez heel mooi paard 16000 euro.
Pasific dream 9000 euro.
Wiana 5500 euro.
en dan wil ik graag voorstellen
avalon
merrie 3 jaar 3 maanden zadelmak
1.65m
Gribaldi x Samber.
we mogen volgend jaar pas starten maar ze kan al een paar pasjes wijken en schouder voor.
[HAW] Voor het eerst op bokt. Avalon @ work [AC] voor de foto's
en http://www.youtube.nl/avalonnancy voor de filmpjes van toen ze klein was en van het rijden.
ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Haha! Tong uitsteken

hoi ik schat zensation b vanwege zijn maat op zo'n 6000 euro maar wel een heel leuk paard om te zien en met goed papier.

iemand nog een taxatie op de mijne zie de qoute hiirboven????

Kayleigh0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 19:22

WIE TAXEERT EVERHARD?!
Bloos

Kayleigh0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 19:32

Loekie's Loek (Yicca) schat ik op zo'n €3500,-
Jammer dat ze nog niet uitgebracht is, inmiddels al 9 jaar is en wat aan de kleinere maat is..
Absoluut een leuk beessie, mooie bouw, kleur en geen verkeerd papier.

Wat vind je van mijn paard Everhard?
Hij staat op de vorige pagina.

Groetjes!

Sorry Everhard staat op pagina 32, niet op de vorige.
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 02-09-08 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samen gevoegd, edit knop zit er niet voor niets.

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 08:21

Kayleigh0508 schreef:
WIE TAXEERT EVERHARD?!
Bloos

Everhard.

Mooi paard en een goede spring techniek.
Ik zeg 6000 euro.
Ik zou zeggen als je er klaar voor bent veel springwedstrijden rijden.
Als hij M springen is is hij een stuk meer waard.

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:10

Sanchez leuk paard, mooi niveau en leeftijd 16000 euro.
Pasific dream 9000 euro.
Wiana 5500 euro.
Everhart 8000
Loekie 6000

Nu de mijne
Naam: Nashua
geslacht: ruin
afstamming: Lux x Purioso
Stokmaat: 1.76 m
15-6-1995
Niveau: uitgebracht tot ZZ zwaar (2 maal) nu M2 +16 dus weer Z startgerechtigd.
Paard kent pirouettes, piaffe, passage en series om de 4.
Geweldige gangen, super veel souplesse, takt en schwung
Super karakter, kunt alles met hem doen, paard is onwijs braaf in omgang en met alles.
Kunt er uren met een lang teugeltje op buitenrijden.
Maakt ook een sprong, doet dit super.
Al bij al een fijn allround paard.

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-SQT8ZTRG.jpg

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QC8TWUL8.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-SVATDLDF.jpg
Laatst bijgewerkt door Frannik op 03-09-08 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:16

avalon
1.65m
Gribaldi x Samber.
we mogen volgend jaar pas starten maar ze kan al een paar pasjes wijken en schouder voor.
en http://www.youtube.nl/avalonnancy voor de filmpjes van toen ze klein was en van het rijden.
ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Afbeelding

Afbeelding

groetjes

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:16

Kayleigh0508 schreef:
Loekie's Loek (Yicca) schat ik op zo'n €3500,-
Jammer dat ze nog niet uitgebracht is, inmiddels al 9 jaar is en wat aan de kleinere maat is..
Absoluut een leuk beessie, mooie bouw, kleur en geen verkeerd papier.

Je hebt helemaal gelijk hoor. Ik kan je vertellen dat de vraagprijs ietsje hoger lag, maar uit eindelijk heb ik er niet veel meer voor betaald. Het papier was de reden voor de koop. Ik ga me meer concentreren op haar fokproduct (volgend jaar laat ik haar dekken) Hopelijk fok ik de kleur ook door en tevens wat meer maat. Dan is het toch een behoorlijke eyecatcher op wedstrijd Lachen

Kayleigh0508 schreef:
Wat vind je van mijn paard Everhard? Hij staat op de vorige pagina.

Gezien zijn leeftijd had hij voor een ruin eigenlijk al wat mee moeten lopen (ben ik het niet mee eens, maar tja, te tegenwoordige markt..) Wel hele mooie maat. Vind het verder een gewoontje paard qua uitstralling (voor jou is het natuurlijk nummer 1, dat snappen we wel). Ook dat haalt wat af van de prijs. Ik kom ook rond de 5000/6000

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:19

avalonnancy schreef:
avalon
1.65m
Gribaldi x Samber.

groetjes

De afstamming alleen doet je paard natuurlijk al in waarde stijgen Lachen Omdat ze 3 is en redelijk wat potentie heeft gok ik rond de 8000, breng je haar uit en heb je haar op dr 5de rond de M/Z lopen ga ik eerder richting de 15000 (potentie waargemaakt).

Frannik, Die van jou zit ook zeker rond de 10000! Wat een hoofd zit daarop zeg! Maargoed ze is al wel 13 jaar oud..

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:25

Bubsj.
Loekie's Loek (Yicca) ik denk dat ze rond de 5500 euro waard is.
Vind het een onwijs leuke merrie.
Mooie kleur en mooi papier.
Krijg je vast leuke nakomelingen van.

Wat vind je van mijn paard Zensation B.
Zie pagina 32.

gr jessica

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:29

Bubsj schreef:
Frannik, Die van jou zit ook zeker rond de 10000! Wat een hoofd zit daarop zeg! Maargoed ze is al wel 13 jaar oud..

dankje Bloos

Hij is inderdaad al 13, maar in principe voor zijn niveau is het pas 13,
ik vind die zwarte gribaldi trouwens erg stoer..
rond de 7500?

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:33

Nashua.
Mooi paard.
Nog niet zo oud en heeft hoog gelopen.
Kan veel en heeft veel potentie.

Ik zeg 25.000 euro.

Wat vind je van mijn paard zensation B.
Zie pagina 32.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:33

Haha ik ken mensen die voor Yicco nog geen 1000 willen neerleggen. Komt vooral door haar karakter onder het zadel. Maar inderdaad, ik hoop ook op mooie nakomelingen Haha!

Zensation B, had eigenlijk nog net even iets meer moeten lopen op haar leeftijd (again ik ben het er niet mee eens, maar ik kijk vanuit de ogen van de kopers op dit moment). Wel jammer van de maat. Leuke afstamming wel ik ben gek op Houston (en dat voor een vos, daar heb ik niets mee) maar ook die is niet zo groot (1.65 staat me bij??) Paard zal wel een flink achterbeengebruik hebben of niet? Haha! Wel mooi dat het een merrie is! (in mijn ogen altijd meer waard). Uhm al met al gok ik rond de 8000/9000, maar tis maar net wat de gek ervoor geven wil Tong uitsteken

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:36

Frannik schreef:
Bubsj schreef:

dankje Bloos

Hij is inderdaad al 13, maar in principe voor zijn niveau is het pas 13,
ik vind die zwarte gribaldi trouwens erg stoer..
rond de 7500?

Tja wil je echt grof geld eraan verdienen had hij al in de subtop moeten lopen. Jammer dat het geen hengst meer is! Ik schat trouwens gewoon naar wat ik denk wat de huidige markwaarde is. Voor zo'n uitstraling tel ik nog wel wat meer mee, maar je moet er van houden. Je kan er maar zo 20000 voor vangen Tong uitsteken Lopen een boel gekken rond met veel geld in hun porto Vork

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:43

Bubsj schreef:
Haha ik ken mensen die voor Yicco nog geen 1000 willen neerleggen. Komt vooral door haar karakter onder het zadel. Maar inderdaad, ik hoop ook op mooie nakomelingen Haha!

Zensation B, had eigenlijk nog net even iets meer moeten lopen op haar leeftijd (again ik ben het er niet mee eens, maar ik kijk vanuit de ogen van de kopers op dit moment). Wel jammer van de maat. Leuke afstamming wel ik ben gek op Houston (en dat voor een vos, daar heb ik niets mee) maar ook die is niet zo groot (1.65 staat me bij??) Paard zal wel een flink achterbeengebruik hebben of niet? Haha! Wel mooi dat het een merrie is! (in mijn ogen altijd meer waard). Uhm al met al gok ik rond de 8000/9000, maar tis maar net wat de gek ervoor geven wil Tong uitsteken

Is je paard zo'n draak onder het zadel?

Ja mijn paard heeft een vrij sterk achterbeen.
Helaas is ze voor nog niet snel genoeg.
Waardoor ze vaak met der achterbenen der voorbenen aantikt.

Ze heeft mooie gangen van achteruit.
Maar loopt nog wel graag op de voorhand.
Als ze stukjes zich opricht en gaat zitten en die achterhand nog meer gebruikt.
Weet ik af en toe niet meer hoe ik het uit moet zitten haha.

Hier nog een paar foto's van mijn paardje.
Hier zit een vriendin van mij op zensation.
Ik ben zelf tussen de 1.65 en 1.68 dus ik ben niet te groot voor der.

http://94.100.113.168/307050001-307100000/307053201-307053300/307053214_5_W1px.jpeg

http://94.100.113.168/307050001-307100000/307053201-307053300/307053215_5_jLKZ.jpeg

http://94.100.113.168/307050001-307100000/307053201-307053300/307053216_5_sssm.jpeg
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 04-09-08 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto in link veranderd, maximaal 2 foto's toegestaan en die staan op pag. 32

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:45

Bubsj schreef:
Tja wil je echt grof geld eraan verdienen had hij al in de subtop moeten lopen. Jammer dat het geen hengst meer is! Ik schat trouwens gewoon naar wat ik denk wat de huidige markwaarde is. Voor zo'n uitstraling tel ik nog wel wat meer mee, maar je moet er van houden. Je kan er maar zo 20000 voor vangen Tong uitsteken Lopen een boel gekken rond met veel geld in hun porto Vork

ja dat is een feit, vrijdag kwam ik de ring uit en kwam er een man naar mij toe of hij te koop was.. haha standaar reactie --> NEE
Je weet toch niet wat iemand er voor wil geven, heb je meteen een klik met een paard, dan wil je er vaak al meer voor uitgeven.
Ik moet zeggen dat ik Nashua voor echt bijna niets heb gekocht, aangezien hij een 'staakprobleem' had, wat uiteindelijk echt puur door de ruiters zelf kwam, want het is nu dus volledig verdwenen. En dat ligt niet aan het niveau waarop ik rijd, want in de trainingen zijn wij ook bezig met appuyementen, vanuit piaffe wegdraven en kwartpirouettes en een wisseltje springen ligt er puur aan dat je je hand voorhoud bij hem.

ik vind die vos trouwens erg stoer!

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:46

Die scandic x houston vind ik erg gaaf, inderdaad mooi achterbeen, geweldig hoofd en leuk model. Jammer dat ze wat klein is! maar toch een erg gaaf beest, ik denk rond de 11000

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:51

Frannik schreef:
Die houston vind ik erg gaaf, inderdaad mooi achterbeen, geweldig hoofd en leuk model. Jammer dat ze wat klein is! maar toch een erg gaaf beest, ik denk rond de 11000

Kopen???

Haha nee hoor ze is niet te koop.
Ik wil der eerst naar het z rijden.
En ik lease der nu nog.
Ik moet haar nog kopen.
Sinds januari lease ik haar.
Ze kon toen nog niks ze was alleen zadelmak.
Als je weet wat ik voor zensation moet betalen lach je echt.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:55

Tis niet voor iedereen een bekende afstamming he, daardoor kan je haar misschien voor een schijntje van haar waarde kopen Tong uitsteken Maar ik vind 11000 wel erg veel hoor voor haar.

Yicco is redelijk moeilijk ja. Als ze geen zin meer heeft of het ergens niet mee eens is komt ze omhoog. En dan praat ik niet over de huppeltjes Lachen Omklappen komt ook voor. Al ben ik hard bezig dat eruit te rijden. Gaat steeds beter.

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 11:00

Bubsj schreef:
Tis niet voor iedereen een bekende afstamming he, daardoor kan je haar misschien voor een schijntje van haar waarde kopen Tong uitsteken Maar ik vind 11000 wel erg veel hoor voor haar.

Yicco is redelijk moeilijk ja. Als ze geen zin meer heeft of het ergens niet mee eens is komt ze omhoog. En dan praat ik niet over de huppeltjes Lachen Omklappen komt ook voor. Al ben ik hard bezig dat eruit te rijden. Gaat steeds beter.

Oh dat is wel een vervelende eigenschap met rijden.
Dan zou ik er niet eens durven opstappen haha.
Wat knap dat het steeds beter gaat met rijden.
En dat je het er probeert uit te rijden.

Degene van wie ik Zensation koop heeft een manege met 5 sterren en fokt zelf ook.
Heeft dus wel verstand van de afstammeling.
Maar de manege eigenaar heeft haar bij een handelaar vandaan.
Dus hij heeft er waarschijnlijk al helemaal niet veel voor betaald.

Ik vind 11000 ook wel erg veel hoor.
Maar wie weet als ze m loopt dat ze dat dan wel waard is.

Ivanaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 11:09

Wat een leuk topic!

Bubsje: Je paard heeft een power and paint look Knipoog
Heel leuk apart paardje! Gezien haar stokmaat en haar karakter zoals je die beschrijft zou ik haar taxeren op €3850,-. Waarschijnlijk heeft ze best een ervaren ruiter nodig, maar gezien haar stokmaat mag deze niet al te groot zijn.

Avalonnancy: Echt een dressuurtopper in de dop! Ze heeft haar kleur ook helemaal mee natuurlijk. Ik denk dat ze tussen de €7500 en €8500 waard is op dit moment.

Jepsica: Warme kleur vos om te zien. Ziet er inderdaad uit als een paard met een sterk achterbeen. Wel valt me op dat haar kruis wat hoger is als haar voorbenen, waardoor ze snel op de voorhand valt. Dit beschrijf je ook al probleem. Dit zit haar echt in de bouw zover ik het kan zien. Ik zou haar voor €6500 willen kopen.

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 11:13

Ivanaaa schreef:
Wat een leuk topic!

Bubsje: Je paard heeft een power and paint look Knipoog
Heel leuk apart paardje! Gezien haar stokmaat en haar karakter zoals je die beschrijft zou ik haar taxeren op €3850,-. Waarschijnlijk heeft ze best een ervaren ruiter nodig, maar gezien haar stokmaat mag deze niet al te groot zijn.

Avalonnancy: Echt een dressuurtopper in de dop! Ze heeft haar kleur ook helemaal mee natuurlijk. Ik denk dat ze tussen de €7500 en €8500 waard is op dit moment.

Jepsica: Warme kleur vos om te zien. Ziet er inderdaad uit als een paard met een sterk achterbeen. Wel valt me op dat haar kruis wat hoger is als haar voorbenen, waardoor ze snel op de voorhand valt. Dit beschrijf je ook al probleem. Dit zit haar echt in de bouw zover ik het kan zien. Ik zou haar voor €6500 willen kopen.

Ze is vanaf januari 4 cm gegroeid.
Daardoor is haar kruis op die foto's wat hoger.
Ze is nu al weer aardig recht gegroeid.

Heb jij ook een paard?

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 11:13

en Nashua?

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 11:38

Bubsj schreef:
avalonnancy schreef:
avalon
1.65m
Gribaldi x Samber.

groetjes

De afstamming alleen doet je paard natuurlijk al in waarde stijgen Lachen Omdat ze 3 is en redelijk wat potentie heeft gok ik rond de 8000, breng je haar uit en heb je haar op dr 5de rond de M/Z lopen ga ik eerder richting de 15000 (potentie waargemaakt).

bedankt dit is ook zeker de bedoeling om dat niveau te bereiken.
ik wil haar volgend jaar op de merriekeuring presenteren en dan over een jaar of drie laten dekken.

groetjes

Ivanaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 11:42

Uiteraard ook even mijn merrie!

Ze heet Ugaya en is net 7. Het is een zwarte merrie met ster-predikaat. Ze meet 1.68. Haar afstamming is Polansky x Wilberforce.

Nog geen veulens gehad. Ze is door een meisje gereden die nogal gemakzuchtig met haar was. Ze heeft dus nooit een consequente training gehad. Heeft een poos op het land gestaan en niks mee gedaan (zonde!!!) voordat ze naar mij toe kwam.

Niveau vind ik moeilijk om te zeggen, omdat we de ene dag een nette aanleuning hebben en kunnen wijken en keertwendig etc.
En de andere dag kunnen we niks anders als hard gaan en aan de bakrand willen kleven.
Wel heeft ze gewoon van zichzelf een bijzonder goede mechaniek en in alle gangen is ze tacktzuiver en laat nooit haar achterhand maar voor wat het is.

We zijn voorlopig dus nog niet klaar voor een nette proef, maar volgend jaar gaan we zeker op wedstrijd!

Hier wat foto's!

Afbeelding

Afbeelding