Arabiertjes !!!! en daarvan vind ik veel spaanse eigenlijk het mooist zelf heb ik een russische arab. De bekende klik was er.. en dan maken eventuele papiertjes/kleur ect. niet meer uit. en natuurlijk welshjes.... (vaak net mini arabjes)
nog steeds de lusitano heb ik en vind ik het leukst daarna een stevige, grote arabische hengst (liefst zwart..past goed bij mijn witte hengst.. geintje )
Ik zou dolgraag een Andalusiër willen hebben. Alleen ik vraag me af of ik er genoeg mee kan. Ik wil nl. alles zo'n beetje kunnen doen. Springen, dressuur (liefst hoger), endurance, mennen of de sulky, lekker buitenrijden, uren lange trektochten maken. Ik weet wel dat je niet alles met zo'n Andalusiër kan, da's wel jammer. Nu heb ik een Arabiertje (niet helemaal zuiver) en ik rijd een Camaraque.
Dat zijn echt de mooiste rassen voor mij Heb zelf een Draver, Shetlander, Arabier, Welsh, Fries, KWPN gehad. (Lijk wel soort handelaar Kijk maar in profiel voor het verhaal ) Heb nu Unexpected Jazz, KWPN. Afstamming: Ed King Hill x Samber
Ik heb Zelf een Camaruqe pony en ik vind ze echt ook helemaal geweldig!!
ik ben verder helemaal fan vnn het arabisch volbloed: Drug ox Balaton ox Vestival ox Balasjow ox gomel ox Scapino BB ox
en van het nrps:
isarco nicolai kassanova van de klaverborch
en ook het kwpn:
Jazz Riverman Jetset D florencio Painted black Special D
we waren laatst ook met een 3 jarige merie naar de keuring in nistelrode geweest voor ster en werd ster met 90 voor stap 90 voor galop 85 voor exterieur 80 voor draf en 85 voor houding ze mag nu door naar de centrale keuring voor voorlopige keur in verghel