Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

veerxsjimm

Re: Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 15:06

Ik zou het niet weten waar de hengsten nu naar toe zijn gegaan en of ze in Nederland of naar het buitenland verkocht zijn.. ik zal het van het weekend aan de eigenaar van stal vragen.
Ook weet ik niet precies waar we de koniks vandaan hebben of de eigenaar heeft hem zelf uit het natuurgebied gehaalt of overgekocht van een andere handelaar.
De merrie heeft ongeveer 3,5 maand op het weiland gestaan met allerlei andere paardjes en staat sinds 2 weken met 3 andere paardjes in een grote stal vanwege de winter.
De merrie staat te koop. Ze is superlief en volledig mensmak laat zich netjes poetsen en hoefje uitkrabben. :)

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 18:02

Leuk leuk! Had ik maar geld en tijd voor een 3e paardje... ;) Ben benieuwd waar ze vandaan komen.

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 07:38

[quote="nadine_yvana"]Leuk leuk! Had ik maar geld en tijd voor een 3e paardje... ;)
Idem...kwijl kwijl..waarom word ik toch zo hebberig van koniks????ben er echt verslaafd aan...
Mocht ik mijn man mee hebben, nou dan stond die merrie al hier..geloof me maar...eentje minder of meer maakt het niet uit.
Maar manlief heeft de konikmicrobe niet echt....helaas

tomnaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 10:37

nadine_yvana schreef:
Leuk leuk! Had ik maar geld en tijd voor een 3e paardje... ;) Ben benieuwd waar ze vandaan komen.

Ik heb toevallig mijn beestje ook bij deze handelstal vandaan.
De man vertelde mij dat hij ze hier uit het natuurgebied opgehaald heeft.
Katwijk/wassenaar.hij doet vaker zaken met staatsbosbeheer vertelde hij.

Omdat de merrie nog niks wist heb ik haar laten staan

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 17:11

ik word ook hebberig van dat soort foto's, lijkt zo leuk meerdere bij elkaar O:)
helaas ook geen geld en ruimte voor nog een pony (als mijn zus die knol van haar waar ze niks mee doet nou eens wegdoet _-:()

ik heb gisteren een hartslagmeter bij de lidl gehaald, was maar 15,- euro dus proberen kan geen kwaad. Heb hem net dus uitgeprobeerd en hij werkt, hoef hem zelfs niet om te bouwen :D

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 18:59

voor hartslag wolf bedoel je dan??? leuk...
ik heb me ingeschreven voor een dagje parelli in januari. Hopen maar dat ik positief antwoord krijg en mag deelnemen. Gaat over de basis en in de namiddag over horsenalities en personalities en de basisoefeningen doen met je paard...lijkt me hartstikke gaaf, dus duimen maar dat ik er bij ben..
Met Jull dus...

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 19:44

voor Wolf inderdaad, aangezien ik endurance wil gaan rijden :)
wil alleen nog even checken of de waardes wel echt kloppen met een echte voor paarden
de waardes waren namelijk een flink stuk lager als die van mijn zus haar paard :wow:

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 18:53

De ruimte voor nog een konik zou ik wel hebben, ik huur 1 hectare land en alleen Pum en mijn shetje staan erop, alleen het geld helaas niet en ook de tijd niet. Leuk ghashira, dat dagje Parelli in januari! Is dat van parelli instructeurs? Ik doe zelf ook aan Parelli en heb er met Pumbaa al heel veel baat bij gehad, en horsenalities zijn ook interessant. Ben benieuwd wat voor horsenality Juul heeft :-) Zelf ga ik in maart naar equitana in duitsland, daar komt pat parelli zelf een show geven, heb er zo'n zin in!

Nog wat leuks beleefd met de Koniks? Ik wel met Pumbaa! We hebben voor het eerst echt alleen met neckrope gereden en wat was het gaaf, hij was erg braaf. Stap draf galop...hoppa, geen probleem voor meneer. Ik ben zo ongelooflijk trots op hem, en zoooo blij dat we eindelijk op de goede weg zitten en een partnership vormen. Op een gegeven moment had hij door dat ik niet veel in te brengen had en daar ging meneer natuurlijk gebruik van maken door niet meer op de hulpen te reageren, haha, TYPISCH Pumbaa. Maar ff weer doorgepakt en toen ging het weer helemaal super. Zoals jullie weten had ik dit nooit durven dromen, maar het is toch waarheid geworden en ik ben door het dolle heen :D

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 18:55

Afbeelding

<3 <3 <3

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 18:57

tomnaat schreef:
nadine_yvana schreef:

Ben benieuwd naar je Konik, heb je foto's?

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 19:54

wowwwwwwwww nadine!!!!! DIT IS GEWOON SUPER....ik herinner me nog heel goed dat je een periode had dat je heel erg twijfelde of Pum wel de juiste match voor je was en of je nog ooit met vertrouwen met hem zou rijden...dat je dat allemaal overwonnen hebt, met een paardje van toch n speciaal ras, met zijn typische karakter, en dan nog met n verleden,..dat is echt geweldig. mag je apetrots op zijn. Op het moment zit ik met Jull zelf n beetje in een nieuwe situatie: heb niet zoveel tijd/zin met dit weer en de korte dagen om veel met m bezig te zijn en dat laat zich zien: Jull wat opstandiger, zekerder van zichzelf .. durft me al een keer bijten in de stal als ik langs de boxen loop met eten , of een duw geven met zijn keiharde kop... ook bij t longeren en rijden: hij test.. hij is natuurlijk ook in de leeftijd dat dat gebeurt dus ik maak me niet te veel zorgen... En af en toe moet ik hem hard straffen...één keer volstaat dan meestal wel.heeft ie zoiets van: oei, ze meent het.. maar even later test hij weer wat anders..ach ja, t is een kind he. Mjin dochter test me ook... en dat is vaak veel lastiger..;;;;;

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 11:33

Dankjewel Ghashira!! :D Ik ben ook heel blij ermee! Ja klopt, dat is nog helemaal niet zo lang geleden dat ik sterk mijn twijfels had of we wel een goede match zijn. Maar we groeien allebei zoveel in korte tijd en onder het zadel worden we nu echt meer partners, dit was eerder niet zo. Met grondwerk wel, maar onder het zadel niet. Ik weet dat Pumbaa niet van rijden houdt dus waardeer ik het des te meer, en het geeft me zoveel moed om weer verder te gaan met hem. Echt super :)

Ik denk idd dat het de leeftijdsfase is waar Juul nu in zit. Maar dat is natuurlijk best lastig als hij je uit gaat testen. Gelukkig dat 1 keer aanpakken werkt bij hem en je niet eindeloos hoeft te herhalen, dat is ook vervelend. Ja vervelend dat hij dan de volgende keer weer iets nieuws verzint (heel herkenbaar), het zijn idd net kinderen. Komt vast helemaal goed met Juul!

Ik wens jullie allen alvast hele fijne feestdagen toe en een spetterend 2013 met de Koniks *\o/*

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 19:48

Ook van hieruit fijne feestdagen gewenst en voor 2013 wens ik onderhande dat er niet al te veel koniks een hongerdood sterven of naar de slacht moeten....

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 13:27

jullie ook fijne feestdagen :D

en super dat het zo goed gaat Nadine :)

gisteren heeft een vriendin foto's gemaakt onder het rijden
het was wel lekker modderig en vies en grauw dus geen actie foto's :+
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tomnaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 18:57

tomnaat schreef:

Ben benieuwd naar je Konik, heb je foto's?[/quote]

Sorry ik heb geen konik gekocht op deze handelstal maar een ander paardje.
De konik merrie de daar staat kent te weinig voor wat ik wil.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 13:21

@Van: Wat supermooi die foto's! Wat heeft ze toch een ontzettend lieve en coole uitstraling <3 En lekker vies haha :') Hier hetzelfde, poetsen heeft eigenlijk geen zin. Heb je zulke mooie uitrijmogelijkheden vlakbij jouw huis?
@tomnaat: Oh sorry verkeerd begrepen, ik dacht dat je ook een konik had :)

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 14:23

het valt eigenlijk redelijk mee hoe vies ze is, ze was alleen nat van de regen

dit bosje is ongeveer 1 km van mijn huis maar hier ben je in 10min wel doorheen dus niet heel boeiend maar ik mag niet klagen als ik nog een km verder ga zit ik in een natuurgebied en 5 km van mijn huis is een echt bos en 6km de andere kant op zit nog een ander echt bos en ik kan hier nog kilometers over de akkers rijden

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:33

Heerlijk lijkt me dat! Ik moet ongeveer een kwartiertje/20 minuten lopen en dan zit ik in een klein stukje bos. Hier ben ik nog niet met Pumbaa geweest, ga ik volgend voorjaar proberen. Ik moet alleen een paar hele drukke wegen over, dus neem hem dan eerst op de fiets mee en dan in het bos er pas op en zo opbouwen. Ik durf het nog niet aan om bij al het verkeer er al op te gaan zitten. Oh haha van de regen is Wolf natuurlijk zo nat, sorry. Niks aan die regen, bah. Wordt tijd dat het droog wordt of sneeuw komt, 1 van de 2 :j

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 22:11

Jull ziet er momenteel uit als een stinkdier: lange haren die als een punkpruik omhoog staan, stijf van regen en vuil waar hij inligt in zijn box..hij is een echt varken: gaat lekker rollen in zijn kaka in zijn box..haal je hem buiten, val je haast in zwijm van zijn urinegeur..;het stro plakt gewon in zijn lange haren..niet aan te zien..een echte trol. Maar zie hem toch nog steeds ontzettend graag, dat vieze sstinkdier...

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 14:03

Hahaha die Juul, gekke pony :D Pumbaa is sommige dagen echt enorm smerig, overal vuil en soms is hij redelijk schoon, het verschilt per dag. Fijne jaarwisseling iedereen!

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 17:55

Ben gisteren begonnen met Jull de spaanse pas te leren.. na 3 x snapte hij wat ik bedoelde en deed het , zij het voorzichtig aan, toch ook al. Vandaag zetten ik hem op de wei en toen ik zijn halstertouw afdeed, strekte hij ineens zijn been machtig ver naar voor... en bekeek hij me alsof ie wou zeggen: zie je dat ik het wel nog weet??,haha, wat zijn ze toch geweldig!!! Iedereen een fijn 2013 gewenst!

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 18:24

Wat leuk ghashira! Knap van Juul! Ja Koniks zijn heel erg intelligent, dat merk ik nu des te meer als ik het vergelijk met mijn shetje die ik sinds april heb. Daar duurt het toch allemaal wat langer mee en die moet veel langer nadenken, die begrijpt heel vaak niet wat ik bedoel. Pumbaa snapt dingen vaak ook na 1 of 2 x. Zo grappig dat verschil, heerlijke paardjes om VD mee te doen. Het duurt bij sommige oefeningen wel wat langer voordat hij het doorheeft (spagaat duurde wat langer, de spaanse pas zelf en onder het zadel) maar over het algemeen leert hij heel snel!

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 18:52

Jull is officieel gemeten vandaag////1,38 m op vlakke ondergrond, zonder hoefschoenen.haha, ik dacht dat hij groter was..mijn kleine sterke trolletje... nou, zelfs al haalt ie geen 1,40 m, blijven mag ie toch hoor..vandaag is hij trouwens net 1 jaar bij ons...heerlijk..zoveel veranderd is hij, zoveel heeft hij geleerd.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 20:12

kleine Juul :+ hij haalt vast uiteindelijk de 1,40m wel. Ik ben ook wel benieuwd hoe groot Wolf nou precies is maar ken niemand met een meetlat, achja ze is groot zat.

vandaag voor het eerst over een bruggetje gereden, ze aarzelde even maar met wat aanmoediging huppelde ze er zo over en met geheven hoofd weer verder, mevrouw vond zichzelf even heel erg stoer geloof ik _O-
mijn vorige paard maakte er altijd zo'n vreselijk drama van dus ben heel blij dat Wolf het zo maar even doet.
ik ga nu langzaamaan de ritten wat langer maken dan kunnen we hopelijk eind van de maand naar het grote bos

hanne98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 20:13

mijn vriendin verzorgt een konik!