Waarom willen mensen geen draver?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kabriolefaye

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 13:09

dravers kunnen wel galopperen hoor!! alleen moet je ze van jongs af aan leren dat te doen!!

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 13:11

de meeste draver die te koop zijn lopen gewoon b en zijn nooit op wedstrijden geweest.
de meeste mensen zoek een paard die wel een nette B/L proef kan lopen als ze een paard nemen.
vaak zijn de mensen die een paard kopen ouder en hebben ze eerst pony's gehad,
en willen ze dat wat meer de sport in.
en vaak moeten ze nog veel leren

de meeste die een draver nemen willen vaak reacreatief rijden.
Laatst bijgewerkt door askazita op 20-08-10 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 13:13

kabriolefaye schreef:
dravers kunnen wel galopperen hoor!! alleen moet je ze van jongs af aan leren dat te doen!!

Ook een oudere Draver kan gewoon galopperen, soms moet hij/zij alleen het commando nog aangeleerd krijgen ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 13:14

Mackie schreef:
Ayasha schreef:
hoe zijn profs dan prof geworden als ik vragen mag?
(sorry, mijn nieuwsgierigheid is geprikkeld :o )

Men kan een een 2-jarige deeltijd opleiding in Deurne volgen om leerling te worden en daarbij zijn ze in dienst bij een trainer. Met nog een jaar extra kunnen ze dan ook hun trainingsvergunning krijgen. De opleiding zelf is imo maar matig (maar dat is mijn algemene mening over Deurne), maar leerlingen lopen meestal stage bij verschillende trainers om de kneepjes van het vak te leren en de sport van meerdere kanten te zien. De elerling is ook al een prof, maar met de status leerling en na 30 overwinningen zijn ze leerling-af

Ha ik snap! Thanks voor de uitleg!

fransje23 schreef:
Louche wil ik de drafsport zeker niet noemen, het is wel volkssport. Komt ook omdat iedereen het kan volgen. Degene die als eerste over finisht komt wint.

:D :D :D

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 13:18

Marrit13 schreef:
kabriolefaye schreef:

Ook een oudere Draver kan gewoon galopperen, soms moet hij/zij alleen het commando nog aangeleerd krijgen ;)

Dat kunnen ze idd op latere leeftijd ook nog leren. En goed ook,met een mooie sprong er in :D

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 13:22

kabriolefaye schreef:

Vrijwel geen enkel paard hoeft te leren om te galoperen, kunnen ze als veulentje gewoon al.

Dat ze in koersen niet mogen galoperen betekend ook niet dat een draver nooit galopeert.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 13:29

Eventjes offtopic maar ik begin het nu na 30 pagina's toch wel naar te vinden hoe vaak het fout gaat:

Het is galop -> galopperen -> galoppeert/gegaloppeerd.

Ben het ermee eens dat je ze de gang niet aan hoeft te leren inderdaad, ze kunnen het wel, het punt is dat ze het op commando moeten doen.

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 13:29

@Mackie; ik dacht dat een Duitse Amateur-Fahrer na 100 overwinningen prof is. Maar misschien heb ik de klok horen luiden... Kan ook wel zijn dat ie dan in open koersen mag rijden, of op A-banen, of juist C. Ik zal het nog eens navragen.

@Askazita: Wat jij zegt kan kloppen voor de dressuurruiter. Voor andere ruiters (dat zijn niet de meeste mensen overigens) kan dat wel eens heel anders zijn.

@fransje: precies. Een dressuurpaard mag toch ook pas aangalopperen als de hulpen daarvoor zijn gegeven? Dat is hetzelfde principe. Die van ons lopen in de koers en onder het zadel trainen we ze dressuurmatig, ook in galop. Hulpen hoeven we nauwelijks aan te leren; bij de juiste hulpen springen ze vanzelf al aan.

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 13:31

Ikzelf heb een paar keer op de sulky gezeten (met mijn eigen draver er voor) en ik vond het echt heel erg kicken om te doen!
Worden er wel eens open dagen of iets dergelijks georganiseerd? Misschien leuk om dressuurmutsen een keer op een sulky te laten proberen hoe het voelt?
Het is zo mooi, ook om te zien! Ik vind de snelheid echt indrukwekkend!

Verder vind ik het interessant om te lezen hoe het zit met pikeurs en hoe je dat kunt worden, dus bedankt voor de uitleg!

Oh ja nog even de gladde jongen nader verklaard. Jaren geleden heeft mijn moeder een tijdje gedate met een hele bekende pikeur (ik noem geen namen!) Man was heel aardig en ook prima voor zijn paarden, maar wel echt een haantje, niks mis mee verder, maar als je dan wat verhalen hoort en je zo iemand hebt gekend is een oordeel snel gevelt!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 13:34

Nemurin schreef:
Eventjes offtopic maar ik begin het nu na 30 pagina's toch wel naar te vinden hoe vaak het fout gaat:

Ben het ermee eens dat je ze de gang niet aan hoeft te leren inderdaad, ze kunnen het wel, het punt is dat ze het op commando moeten doen.

Elk paard moet het leren op commando te doen ;) Het zou me wat worden als mijn paard zou denken he fijn ik ga een stukje galoperen. :D ;) :+ en je wil op dat moment nog niet oversteken :D ;) :+

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 13:42

jankawijnsma schreef:
Misschien leuk om dressuurmutsen een keer op een sulky te laten proberen hoe het voelt?

Waarom? Ieder zijn/haar ding toch? De dressuurruiters hoeven aan mij ook niet te vragen om proefjes te starten, omdat het zo leuk is.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 13:48

jankawijnsma schreef:
Oh ja nog even de gladde jongen nader verklaard. Jaren geleden heeft mijn moeder een tijdje gedate met een hele bekende pikeur (ik noem geen namen!) Man was heel aardig en ook prima voor zijn paarden, maar wel echt een haantje, niks mis mee verder, maar als je dan wat verhalen hoort en je zo iemand hebt gekend is een oordeel snel gevelt!

Er zitten zeker mannetjesputter tussen de pikeurs, maar niet allemaal. Er zijn trouwens ook vrouwelijke pikeurs.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 13:55

Only_Hellen schreef:
jankawijnsma schreef:
Misschien leuk om dressuurmutsen een keer op een sulky te laten proberen hoe het voelt?

Waarom? Ieder zijn/haar ding toch? De dressuurruiters hoeven aan mij ook niet te vragen om proefjes te starten, omdat het zo leuk is.

En mochten ze wel willen: tijdens HE kun je een rondje mee op en duo-sulky, leuk om eens te ervaren om eens achter het paard te zitten ipv erop (of ernaast :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 13:58

jankawijnsma schreef:
Ikzelf heb een paar keer op de sulky gezeten (met mijn eigen draver er voor) en ik vond het echt heel erg kicken om te doen!
Worden er wel eens open dagen of iets dergelijks georganiseerd? Misschien leuk om dressuurmutsen een keer op een sulky te laten proberen hoe het voelt?
Het is zo mooi, ook om te zien! Ik vind de snelheid echt indrukwekkend!

Verder vind ik het interessant om te lezen hoe het zit met pikeurs en hoe je dat kunt worden, dus bedankt voor de uitleg!

Heb het op HE gedaan omdat ik nieuwsgierig was maar daar konden ze niet echt snelheid maken ivm het volk enz, zou te gevaarlijk zijn! Was wel erg leuk en had een hele leuke dame die al mijn vragen rustig beantwoorde naast me. Een bokker ook trouwens.. Maar ben nu natuurlijk wel nieuwsgierig hoe het voelt als ze iets sneller mogen dan een gewone arbeidsdraf. :D

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:01

NatasjavE schreef:
Nemurin schreef:

Elk paard moet het leren op commando te doen ;) Het zou me wat worden als mijn paard zou denken he fijn ik ga een stukje galoperen. :D ;) :+ en je wil op dat moment nog niet oversteken :D ;) :+

Nee precies en daarin is de draver dus ook geen uitzondering. :+

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:04

Marrit13 schreef:
Voorzichtige conclusie:

Mensen willen geen Draver omdat:

1. Het ras een slecht imago heeft (heethoofd, niet kunnen galopperen etc.)
2. Het ras niet bij zijn/haar doelstelling past.

:-)

Ze kunnen ook helemaal niet galopperen. Ja na een jaar trainen maar tegen die tijd heb ik mijn hond ook leren galopperen.
Laatst bijgewerkt door sporter op 20-08-10 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:09

sporter schreef:
Ze kunnen ook helemaal niet galoperen.

Galoperen niet nee, galopperen wel.

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:10

sporter schreef:
Marrit13 schreef:
Voorzichtige conclusie:

Mensen willen geen Draver omdat:

1. Het ras een slecht imago heeft (heethoofd, niet kunnen galopperen etc.)
2. Het ras niet bij zijn/haar doelstelling past.

:-)

Ze kunnen ook helemaal niet galoperen. Ja na een jaar trainen maar tegen die tijd heb ik mijn hond ook leren galopperen.

Ja, als je het niet wílt geloven, dan maar niet. Die van ons werd gisteren nog uitgeschakeld omdat ie galoppeerde :+
Onze honden kunnen trouwens uit zichzelf al galopperen, zonder hulpen, zonder aan te leren! Wat heb jij voor hond??

Er wordt geregeld gesproken over dravers voor de sulky, what about monté?

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:16

Haha Natasja!!! Ik zie het al helemaal voor me! Paard denkt "ik ga galopperen" en hop daar gaat ie haha!

Maarre sporter wil je echt een serieuze reactie???? En wat voor honden heb je, die van mij kunnen nl. ook prima galopperen dus zo moeilijk is dat niet, net zo makkelijk als een draver dat doet dus. Jaren training hahaha zelf nooit een draver gereden waarschijnlijk, of je weet zelf niet hoe je een paard in galop moet krijgen!

Only_Helen ik wil het niet verplichten voor de dresuurmutsen hoor, ( zo van je mag wel B starten maar dan moet je eerst een rondje op de sulky hebben gedaan ;) ). Meer om wat meer openheid over de sport en promotie voor het ras en de sport zeg maar. tenslotte zijn die vooroordelen een beetje jammer!
Ikzelf ben altijd erg betrokken bij mijn eigen rijvereniging misschien ga ik zelf wel een keer zoiets regelen. Een bedrijfsuitje bij trainingsstal, is vast interessant!

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:23

Zeuren over spelling doe je alleen als je verder niks te melden hebt.

En Jankawijnsma als jij jou hond vind galopperen dan snap ik dat je denkt dat dravers ook kunnen galopperen.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:24

Ik ben een dressuurmuts, en ik heb ook al meerdere malen op de sulky gezeten.

GAAAAAAAAF!

Chaos

Re: Waarom willen mensen geen draver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:25

Een hond in galop! OMG. Nu gaat het echt nergens meer over.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:25

sporter schreef:

En Jankawijnsma als jij jou hond vind galopperen dan snap ik dat je denkt dat dravers ook kunnen galopperen.

Ik ga me niet moeien in een eindeloze discussie maar droog! _O- _O-

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:26

Ik snap niet dat veel mensen nog steeds de galop van een draver nog steeds niet kunnen onderscheiden van die van bijvoorbeeld de KWPNer.

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:29

sporter schreef:

Er iets zinnig over zeggen is ook niet aan de orde, want het is je reinste kolder wat je schrijft. De kwaliteit en waar deze geschikt voor is is een ander verhaal, maar IEDER paard kan galopperen.