Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Mackie schreef:Ayasha schreef:hoe zijn profs dan prof geworden als ik vragen mag?
(sorry, mijn nieuwsgierigheid is geprikkeld)
Men kan een een 2-jarige deeltijd opleiding in Deurne volgen om leerling te worden en daarbij zijn ze in dienst bij een trainer. Met nog een jaar extra kunnen ze dan ook hun trainingsvergunning krijgen. De opleiding zelf is imo maar matig (maar dat is mijn algemene mening over Deurne), maar leerlingen lopen meestal stage bij verschillende trainers om de kneepjes van het vak te leren en de sport van meerdere kanten te zien. De elerling is ook al een prof, maar met de status leerling en na 30 overwinningen zijn ze leerling-af
fransje23 schreef:Louche wil ik de drafsport zeker niet noemen, het is wel volkssport. Komt ook omdat iedereen het kan volgen. Degene die als eerste over finisht komt wint.
Marrit13 schreef:kabriolefaye schreef:dravers kunnen wel galopperen hoor!! alleen moet je ze van jongs af aan leren dat te doen!!
Ook een oudere Draver kan gewoon galopperen, soms moet hij/zij alleen het commando nog aangeleerd krijgen
Nemurin schreef:Eventjes offtopic maar ik begin het nu na 30 pagina's toch wel naar te vinden hoe vaak het fout gaat:
Het is galop -> galopperen -> galoppeert/gegaloppeerd.
Ben het ermee eens dat je ze de gang niet aan hoeft te leren inderdaad, ze kunnen het wel, het punt is dat ze het op commando moeten doen.
jankawijnsma schreef:Oh ja nog even de gladde jongen nader verklaard. Jaren geleden heeft mijn moeder een tijdje gedate met een hele bekende pikeur (ik noem geen namen!) Man was heel aardig en ook prima voor zijn paarden, maar wel echt een haantje, niks mis mee verder, maar als je dan wat verhalen hoort en je zo iemand hebt gekend is een oordeel snel gevelt!
Only_Hellen schreef:jankawijnsma schreef:Misschien leuk om dressuurmutsen een keer op een sulky te laten proberen hoe het voelt?
Waarom? Ieder zijn/haar ding toch? De dressuurruiters hoeven aan mij ook niet te vragen om proefjes te starten, omdat het zo leuk is.
jankawijnsma schreef:Ikzelf heb een paar keer op de sulky gezeten (met mijn eigen draver er voor) en ik vond het echt heel erg kicken om te doen!
Worden er wel eens open dagen of iets dergelijks georganiseerd? Misschien leuk om dressuurmutsen een keer op een sulky te laten proberen hoe het voelt?
Het is zo mooi, ook om te zien! Ik vind de snelheid echt indrukwekkend!
Verder vind ik het interessant om te lezen hoe het zit met pikeurs en hoe je dat kunt worden, dus bedankt voor de uitleg!
Oh ja nog even de gladde jongen nader verklaard. Jaren geleden heeft mijn moeder een tijdje gedate met een hele bekende pikeur (ik noem geen namen!) Man was heel aardig en ook prima voor zijn paarden, maar wel echt een haantje, niks mis mee verder, maar als je dan wat verhalen hoort en je zo iemand hebt gekend is een oordeel snel gevelt!
NatasjavE schreef:Nemurin schreef:Eventjes offtopic maar ik begin het nu na 30 pagina's toch wel naar te vinden hoe vaak het fout gaat:
Het is galop -> galopperen -> galoppeert/gegaloppeerd.
Ben het ermee eens dat je ze de gang niet aan hoeft te leren inderdaad, ze kunnen het wel, het punt is dat ze het op commando moeten doen.
Elk paard moet het leren op commando te doenHet zou me wat worden als mijn paard zou denken he fijn ik ga een stukje galoperen.
![]()
![]()
en je wil op dat moment nog niet oversteken
![]()
![]()
Marrit13 schreef:Voorzichtige conclusie:
Mensen willen geen Draver omdat:
1. Het ras een slecht imago heeft (heethoofd, niet kunnen galopperen etc.)
2. Het ras niet bij zijn/haar doelstelling past.
sporter schreef:Marrit13 schreef:Voorzichtige conclusie:
Mensen willen geen Draver omdat:
1. Het ras een slecht imago heeft (heethoofd, niet kunnen galopperen etc.)
2. Het ras niet bij zijn/haar doelstelling past.
Ze kunnen ook helemaal niet galoperen. Ja na een jaar trainen maar tegen die tijd heb ik mijn hond ook leren galopperen.
sporter schreef:Zeuren over spelling doe je alleen als je verder niks te melden hebt.
En Jankawijnsma als jij jou hond vind galopperen dan snap ik dat je denkt dat dravers ook kunnen galopperen.