Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 08:53

Ria, inmiddels verwachten we volgend jaar je springdebuut op het onck met Punzel. :+
Ziet er goed uit’

Beauty heeft geen artrose of ontsteking in haar hals/nek of schoft. Evenals rug, kogel, sprong en knie in de achterbenen. *\o/*
Dat is altijd fijn om te weten.
Vanmiddag komt de osteopaat en ik heb evt zwaardere pijnstillers gekregen waarmee ik mag kijken of het pijn is of een lichamelijke beperking. Stap en galop is zuiver. Draf is houterig. Beide kanten hetzelfde.
Als ze na al die tijd nog niet goed is dan is een scintigrafie een oplossing. Maar dat is even een duur prijskaartje...

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 20:56

Patiënt Rebel maakt het goed voor zover dat nu te beoordelen is. In stap is er gelukkig niks aan te zien, en draven doen we nog niet. Elke dag 2x wandelen over het afsalt, verder op de wei. Hij verveelt zich wel een beetje met dit rustige leventje. Hij hinnikt enthousiast als ik er aan kom,en staat al klaar bij het hek. Normaal kijkt hij ook vrolijk als ik kom, maar nu wil hij wel erg graag mee en lijkt hij teleurgesteld als het al weer klaar is.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 20:59

Toch een klein stukje weg kunnen strepen Saaams. :)

Hoor ik een springdebuut? O:)

Hopelijk zet de goede lijn zich zo voort Esther. :j

Mijn ‘illegale’ shet gaat vooruit. Ze staat inmiddels 6 dagen op de metacam. Morgen of overmorgen de dosering wat verlagen en kijken hoe ze het daarop doet.
Vandaag even op het harde gestapt ... onder toezicht van de dames van stand. :+
Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 22:36

Ohhh... Gezellig plaatje hierboven!
Fijn te horen dat de shet vooruit gaat, het met Rebel goed lijkt... en Beaut geheimzinnig blijft een beetje ( toch?)

Enne

Ik héb al gesprongen met Punzel ( ok.. losse inie mini hindernis, waar ze in het geval van de foto hieronder ook gewoon over heen had kunnen draven :+ .... en voorlopig is het nog lang geen parcours... Maar het was een sprongetje... en we we zijn niet uit de bocht gevlogen of verongelukt ná de sprong :D )

Heb dat hier toch wel gedeeld ook?:

Afbeelding

En.. zie 2.20:
( jawel, sprongetje, galopsprong en dan waterbakje/ mijn eerste waterbak met Punzeltje) :

Parcoursjes is voorlopig nog vér boven mijn mogelijkheden ( mijn gebrekkige balans icm Punzels heetheid en enthousiasme maakt dit echt nog even te moeilijk... eerst maar eens netjes leren galopperen in de bak.. .dat is al spannend genoeg :) )

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 07:09

Punz ik heb echt respect voor je hoor dat je t toch allemaal maar doet, echt knap. En hoe top dat je ontdekt dat je ook daar weer van kan genieten.

Ziekenboeg lijkt hier weer een beetje op te knappen gelukkig. Hoe is het nu met beauty? Er is veel uitgesloten maar ja kom er maar eens achter wat het dan wel is. Hopelijk merk je ook bij haar verbetering.

Hier gister ook een klein beetje lappenmand, ik haalde Mel gister ochtend kreupel uit stal, ik vermoedde een hoefzweer dus meteen onze smid gebeld en hij zou eind van de middag nog even langs komen. En idd een hoefzweer dus deze mooi eruit gesneden en Mel voelde zich een heel stuk beter.

Verder hebben we hier in 3 dagen tijd zo’n 100 mm regen gehad en dat kan helaas niet zo snel weg dus hier aqua training en waterpret. Ook kleine lady vind het super leuk.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SkyMarian

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 08:37

Heerlijk dat je een werkbare modus met punzel hebt gevonden Ria.

Oeh een zweer is niet fijn. Gelukkig meestal wel snel te verhelpen.
Serieus water ook. Hier is veel gevallen, maar een paar uur later is de bak al weer helemaal droog.

Nog een alie iligalie update. Hb gaat met sprongen vooruit. DA is tevreden. Bloeduitslag gaf idd een verhoogde acth weer, waarmee er ppid is vastgesteld. Ze is gisteren gestart met een lage dosering prascend.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 18:23

Oh..dan heb me meteen de verklaring voor de bevangenheid te pakken. Fijn dat dat nu dan iig helder is!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 18:16

Jups. Kunnen we iig wat doen voor haar.

Boh wordt helemaal simpel van al die kleine kevers. :roll: Tijd dat ze een plaatsje of wat opschuiven.

Binnenkort bij taartje ook maar eens een hoofdstel en bit gaan passen. Kunnen we weer een stapje verder in de voorbereiding. :D

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 20:57

Oh zo super leuk om iedere x die jonge pony’s kennis te laten maken met nieuwe dingen sky, hoop dat je er net zo van geniet als ons.

Lady mocht vandaag kennis maken op het terrein van de ponyclub. Dus bij ons voor t eerst de trailer in, liep ze zo op. Achteruit eraf, was ook geen probleem. En bij de les super super braaf. Echt ik ben verliefd!
Mel heeft een minieme.
Ook terug weer braaf op de trailer. Pony is echt zo van als jij zegt dat het goed is dan is het goed en doen we het. Ik hou daar van.

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 21:21

@sky Fijn dat het goed gaat met de kleine shet. En op naar de volgende stap met jullie Taartje.
@tineke Lady lijkt echt een super pony, wat een rust en vertrouwen!
@punz: wat een ontwikkeling heb jij met Punzel doorgemaakt, dat had je zelf vast niet verwacht een jaar geleden!! Heerlijk genieten van die "Ferrari" van je!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 21:55

Ik zag de beelden van Lady voorbijkomen op fb. Wat een topper is dat, maar vlak jullie kunnen ook niet uit. Als ze allemaal zo nuchter zijn zegt dat ook wat over jullie manier van werken. +:)+

Rebeltje al een beetje rebels aan het worden? :=

Hier ook een kleine vooruitgang. Mejuffrouw taart heeft voor het eerst op eigen benen op de poetsplaats gestaan. *\o/* Anders leunde ze met haar gat tegen een muur. Laten daar nu net de bakken met alle poetsspullen hangen. |o Er is wel eens wat naar beneden gelazerd. :')

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 22:55

Even snelle post..

Girls just wanna have fun.. :D
Afbeelding

( En fun was het... thuis door de plassen galopperen...Echt.. me zo goed vermaakt/ Punz geniet hier echt zo van. Itt JJ.... .Die loopt er wel door als het moet... maar je maakt hem er niet blij mee)

Carol10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 09:12

Jeetje wat een water allemaal, hier valt het gelukkig nog mee. De tracks zijn wel van blubber nu maar de bak is gelukkig droog. Vorig weekend met June een cross gereden, een beetje zigzaggen in het begin maar ze deed het braaf. Harde wind, vlaggen en veel lawaai deed haar niet zo veel (gelukkig) Het schrikmoment was toen de koeie in het weiland ernaast opstonden 8)7 . Mijn nieuwe tweedehandse trailer is helaas niet helemaal waterdicht gebleken, dus die staat alweer bij de garage :?
Ik vind die kevers wel fijn, ze eten bijna alle mest op. Dan hoef ik niet veel meer op te ruimen :D

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 19:17

Levensgevaarlijk ook die koeien. :))

Wachtrij? :o?

Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 19:18

Had Sky het eerste nummertje getrokken? :+

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 19:21

Die blijft sowieso mijn nummer 1. <3
De rest had gewoon vrij. Morgen mag firo ad bak en misschien taartje nog even ad longe.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 15:01

Girls just wanna have fun/deel 2.
Mijn oplossing voor stressvrij aangalopperen werkt!!!!

Zie hier onze “unsupervised “ galop:

Zo blij!!
Ze was wel ongelofelijk “spring-modus” heet daarna, ( :oo )maar ook dat op kunnen lossen en binnen een paar minuten weer naar ontspanning kunnen rijden.

Kortom: hier zit een tevreden mens!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 20:37

Niks zo mooi als creatieve oplossingen bedenken. :D

Hier vanochtend nog net voor de regen uit kunnen rijden. Blijft grappig dat de rest voor het hek van de bak blijft staan als je aan het rijden bent. :)) Vandaag de beurt aan de dames connemara om meneer de new forest keihard uit te lachen vanachter het hekwerk. :')

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 21:05

Oh fantástisch, zulke toeschouwers, toch?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 21:11

Zeker :))

Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 21:14

_O-

Zo staat Punzel ook altijd te loeren als er bij ons iemand in het longeerbakje bezig is (“baby”foto):

Afbeelding

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 21:44

Aaahhhhhhh <3

Taart is sowieso een gluurder cq hekhanger. Doe je daar in de tuin? B-)
Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 21:47

Ohhhhh <3 <3 <3 <3

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 21:55

Shetlander opwachten ... <<)
Afbeelding
Afbeelding

Of 3 hysterische chihuahua’s uitlachen als ze naar haar staan te keffen. _O-

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 22:10

Dat zijn nog makkelijke toeschouwers.. ik heb hare koninklijke hoogheid hier, die álles afkeurt:

Afbeelding

En haar echtgenoot die het leuk vind om plots uit de bosjes te springen, of de hele bakrand meewandelt :') Liéfste in schemer natuurlijk <<) }:)