Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Change3x

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 18:27

Ohja Paard 2016 komt er ook alweer aan! Ik zat te twijfelen om nog mee te doen in het M maar ik heb besloten maar eerst wat kleine wedstrijdjes te rijden. :=

Wat gaat het stamboek precies doen daar?

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 18:28

Marrit, wat heerlijk als je toch een stuk land hebt waar ze nu nog lekker droog in kunnen lopen...en iemand die ze er voor je inzet is helemaal top.

change, ik vind het knap van Bosco dat hij toch zo mooi rond springt terwijl hij het wel spannend vindt. en mooie stijlpunten! en meer connies is altijd leuk om te bewonderen.

hoe ging het met werken Fading? lukte het wat? en hoe is het nu met Sparky?

SM lastig lijkt het me, zo'n slechte eter, maar ja je doet er weinig aan denk ik.

Janiek welkom hier, ben ook heel benieuwd....foto's??

wat een lieve foto's Fino!

Punzik wordt iedere keer dol enthousiast van je verhalen, heerlijk dat het zo top gaat! IK ZOU ZEGGEN, HOU DIE ROZE WOLK NOG MAAR EVEN VAST!! mooi stukje over dat hechten, heb t m'n dochter ook maar even laten lezen.

Birgit, oei slokdarmverstopping is echt niet leuk! en daarbij nog longontsteking, kan me voorstellen dat het even duurt voor ze weer een beetje paard worden, wel een bikkel hoor Pandora.

zo leuk die stalontbijtjes Punz, hier ook maar eens invoeren denk ik.

Nog even gduld Marrit, voordat je weer met Lloyd aan de slag kan. fijn dat hij weer zichzelf lijkt te zijn. hoe is het nu met jezelf?

oh ik lees het al, nog veel fysio dus. kalm aan hoor. beter iets langer geduld en goed dan dat je het forceert.

Tribunals, haha die Jackson, had er dus duidelijk zin in. niets vervelends over gehouden aan de valpartij? wel leuke foto's hoor!!

fading de hoeven van melody groeien aan de achterkant sneller dan aan de voorkant, waardoor hij snel te stijl wordt, dus ook hier regelmatig naar de smid. duurt wel lang met je rug, ik hoop toch echt dat je snel op knapt. lastig dat de kreupelheid nog niet over is. soms heb je toch geen idee waar het weg komt hoor, misschien simpel iets verdraaid in de beweging.

SM die 80 cm dat lukt wel hoor! steeds een klein stapje hoger, lekker blijven spelen en voordat je er erg in hebt zit je al aan die hoogte. en niet van te voren denken dat je die hoogte wil gaan springen, maar gewoon aanvoelen hoe ze is en als je denkt dat er 10 cm bij kan dan doe je dat op dat moment.

Eline gefeliciteerd, mooie prestatie hoor en punz weer supertrots natuurlijk!!!

hahaha SM nee pony's kunnen geen dressuur. haha je hoort echt wel vaker vreemde uitspraken, maar deze kende ik nog niet...

leuke foto's gebokt, ziet er netjes uit.

fading ook ik heb je filmpjes even bekeken en idd loopt hij kort van achter. ik probeer altijd uit te zoeken of het bewegings- of belastingskreupelheid is, dan weet je al wat meer. het kan natuurlijk ook uit zijn rug komen, misschien een werveltje scheef. Ik wens je in ieder geval succes, want dit zijn gewoon geen leuke dingen.

zo, pffff volgens mij weer bijgewerkt.
melody vanmiddag in het zonnetje even gelongeerd en dat deed hij super braaf, liet meteen vanaf het begin zijn lijf lekker los. zijn been welke van de week dik was, was iets warmer dan de ander, dus voor de zekerheid de aardappelschijfjes er weer op, maar het was niet dikker en hij liep mooi over 4 benen,

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:40

Alles gelezen, maar mijn pauze is alweer voorbij maar ik zou er een osteopaat bij halen halen als ik het zo zie. Of naar de veearts maar ik zou het iig niet langer afwachten.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:44

Emmy, hopelijk word zijn been snel weer dun!

Ik wil (alweer) een filmpje van Bosco posten. Hij liep fijn vandaan! :D

Eerste paar foto's moet je even negeren. Is voor de 'stel dat' . :+

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:50

Nice! Na Parsifal mijn favoriete Connie; sorry voor iedereen :P

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:57

Change ziet er goed uit!! Toppie, ik zal van de week ook eens vragen of iemand me wil filmen, krijg zo de kriebels van al jullie mooie filmpjes....wil ik ook.

gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:17

Change ziet er echt top uit en wat heb jij een stoere pony!

Fino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:59

Oeps dat was veel leeswerk en kijken.
Fading. Ik zou ook naar kliniek gaan. Succes met beslissen.

Change mooi filmpje.

Punz, Gefeliciteerd super resultaat.

Marrit, Dochter is niet zo van het roze, maar ja dit zat zo lekker. (en het staat ook leuk). Mel is *\o/*

SM. Ja wij gaan met Mel naar de keuring (wel erg ver weg, maar het is niet anders).
Mel zit zo mooi in haar vel. Superglad, mooi kort in het haar (en dat met alleen een regendeken op). Haar manen groeien, dat ziet er heel leuk uit, en rond haar hals inderdaad wel wat meer een wollig vachtje. Deken scheelt ook veel poetsen, want ze gaan elke dag het land in.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:32

Fading Ik zou de knieen laten nakijken. Daar gaan ze achter ook erg kort van lopen.
Wanneer je ze laat inspuiten kunnen paarden weer een half jaar of langer goed doorlopen.
Tot het weer begint op te spelen. Ik wil maar zeggen dat ze gemakkelijk dingen kunnen verdoezelen.

Bij deze filmpjes was hij nog niet ingespoten.
Maar omdat ik toch terug fanatieker ging gaan rijden nu het weer goed ging.
Voelde we wel dat het soms lastig was.
Ik ben toen op advies vanuit de praktijk hem gaan laten inspuiten.
En o jongens hij ging draven voor een 10 met alle gemak.
Vorig jaar in mei laten doen . En een 2 de keer 6 weken later.
Nu begin januari voelde ik dat we terug die grens gaan bereiken dat het weer lastig word.
En juist doordat hij rechtsachter een kortere pas maakt die met moeite groter word.

Ik wil eind februari hem dan ook weer opnieuw laten behandelen.
Hij staat nu al 2 weken stil en het heeft hem fysiek goed gedaan. mentaal is hij er nog niet aan toe om op pensioen te gaan. En ik ook niet :) En verder nemen we jaar op jaar erbij.

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:44

Verrek Kitobeer, het lijkt precies of ik Spark zie lopen zo.
Klein beetje trekkerig, korter..
Zat al aan de knieën te denken inderdaad..

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 22:31

Heksje vindt het muziekje van het 2e filmpje spannend. _O-

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 10:53

Oeh...net besloten dat ik een startpas aan ga vragen met melody...zo reuze leuk!!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 10:53

GAAAAAAAFFFFFF. *\o/* *\o/*

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 10:54

Ja echt he *\o/* ben helemaal blij, haha

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 10:58

OEEEEEEHHHHHHHH leeeeeuk!! *\%/*

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 11:04

Bosco had op het filmpje trouwens flink het tempo er op. Het leek wel een race-eend. :))

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 11:11

Jaa daar ben ik heel blij mee! Hij was uit zichzelf lekker voorwaarts, zal wel door het heerlijke weer van gisteren zijn gekomen. :')

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 12:03

Hij had het voorjaar in zijn hoofd. :))
Snap ik wel. :7

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 14:13

Wat leuk Emmy !!

Hier vanmorgen eerst de herstellende merrie gereden, jeetje ik had me handen er vol aan. We mogen weer draven en dat is dan toch wel weer een mijlpaaltje :-)

Daarna Karel mee het bos in, "note to myself" niet tussen tussen de middag gaan rijden. Al die kantoor mensen halen dan een frisse neus, Karel vond dat ze iedereen moest begroeten met een luide hinnik :-)

Afbeelding

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 14:22

SkyMarian schreef:
Heksje vindt het muziekje van het 2e filmpje spannend. _O-

:roll: tùùrlijk vindt ze dat _O- :D

Maar bedankt voor het delen Kitobeer, ik vind dat altijd erg interessant.

Wow, tof Emmy!!! *\o/* hou ons op de hoogte :D

Ah mooie foto van Kareltje, wat een lieve blik <3

Lloyd is vanochtend geënt, hij was zo braaf! Vond het maar zo-zo maar de wortel erna deed veel goed. Meneer had een bult op zijn nek, vanochtend opgelopen in de weide dus kwam mooi uit dat de DA kwam enten _O- :)F Bleek een bijtwond, zo'n onderhuidse blauwe plek. Ff in de gaten houden maar ze verwacht geen rare dingen.

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 14:30

Alexandra_x schreef:
Wauw een Bucas deken voor Rosie, mooi hoor!! Schijnen goed te liggen op de connie kinderen!

JA..! heel blij mee, hij is net binnen dus ik kan hem vanavond gaan passen :P Hiervoor had ze ook al een bucas, de freedom dan en die ligt zo mooi dat er gewoon weer een bucas op moet <3 Dit keer een steverige versie wat de vorige is al stuk.. -O-

Marrit13 schreef:
En ik helemaal vergeten om Shirocco veel plezier te wensen met de les morgen!!

Dankj... Zal vanavond of morgen wel even een verslagje maken, foto's gaan denk ik niet lukken want het is donker. -O- Vind het heel spannend en ben heel benieuwd.! :j

GAAF enmmy.!!

En Fading ik sluit me toch bij de rest aan even naar de kliniek, of fysio/osteopathie. Het zou van alles kunnen zijn, der haken maar de SI kan ook goed mogelijk zijn.
Anders een duidelijk tijdschema erop zetten. twee weken, twee keer per dag stappen en daarna kijken hoe ze loopt. Is het goed dan rustig opbouwen is het niet goed dan toch even verder kijken.
Hopelijk knapt ze snel op.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 14:38

Curly heerlijk zo'n mijlpaal. Ging het ook goed? Tja en buiten rijden met veel mensen in het bos haha, ik vind het zelf nooit fijn maar ja een pony die zooooo blij is met iedereen die ze ziet doe je natuurlijk graag een plezier _O-

Brave Lloyd met zijn inenting. En idd handig dat de veearts toch kwam. Valt mee gelukkig.

Schirocco, ben benieuwd naar je nieuwe deken en les natuurlijk! Succes!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:18

Mijn pony is vanochtend gearriveerd!
Ze is sinds 2014 in nederland en is klasse 1 (wat houd dat in?) in het topic volgde ik het dus vandaar :+

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:19

Haha herkenbaar dat de deken te kort is! Blote billen!

Leuk dier! :D

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:20

Ja deken is mee van vorige stal. :=
Ik moet nog even kijken welke maat ze heeft. Ze is 1,46 dus ik gok een 165.