Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 12:07

Ik wilde komen kijken maar werd ziek >;) Nogmaals van harte allemaal, je moet het er maar even uit weten te rijden!! Tussen de grote paarden, aangezien pony's blijkbaar niet kunnen dressuren _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 13:38

Haha heb al enkele van jullie op FB! Leuk :)

Ik heb vandaag sparky gefilmd. Ze liep zeer goed vorige week kon ze echt geen pas draven want ze zate er echt doorheen. Geen temperatuurverschil voor en na de beweging in haar been! Terwijl die ook wat aan de warme kant was een vier dagen terug.

Linksom stap

Rechtsom stap

Linksom draf

Rechtsom draf
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-01-16 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 13:44

Lijkt alsof ze RA korter neerzet dan LA in stap, maar ik vind het altijd moeilijk om van een filmpje te beoordelen. Draf is ze op beide achterbenen wel érg kort, tegen het krabbelen aan :\ Maar dat kan heel goed stijfheid zijn hoor!! Oh oh, wat een hobby he.. Hoe gaat het met jezelf??

Anoniem

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 13:52

Ja ze komt hier ook net van stal af. Maar met de verbetering die ik nu zie, en de manier waarop ze nu loopt wacht ik nog heel even met de dierenarts. :)

Met mij.. Redelijk, vandaag een stukje gewandeld met sparky en Zoey. Spark was superbraaf maar ik iets te enthousiast met de grootte van het rondje whaha!

Maar ik moest goed oefenen, want morgenochtend ga ik proberen te werken YES!
Ik wordt gillend gek thuis dus ben gewoonn blij dat ik t ga proberen ::D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 13:55

heb even linksom ook draf erbij gezet..

gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:02

Gefeliciteerd met de wedstrijd pony's kunnen echt wel dressuuren

Wij hebben gister onze eerste les gehad. Mijn houding kan stukken beter maar daar word aan gewerkt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:03

Marrit13 schreef:
Lijkt alsof ze RA korter neerzet dan LA in stap, maar ik vind het altijd moeilijk om van een filmpje te beoordelen. Draf is ze op beide achterbenen wel érg kort, tegen het krabbelen aan :\ Maar dat kan heel goed stijfheid zijn hoor!! Oh oh, wat een hobby he.. Hoe gaat het met jezelf??

Ik sluit mij hier bij aan. Ik vind ze, ook voor een paard van stal, kort lopen achter en ook het neerzetten van het been gepaard gaande met het snelle oppakken....hmmmm toont niet echt heel erg fijn. :)

Tof gebokt en wat pakt hij het al lekker op. +:)+

gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:06

De filmpjes laden niet bij mij. Altijd lastig blessures. Ik hoop dat het snel beter gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:11

Ziet er fijn uit gebokt!

Dit is op 3-12-2015

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:37

Draf linksom vind ik minder goed dan rechtsom, linksom kreupelt ze echt... Heel stijf in het lichaam, op 3-12 was ze "elastischer" ziet het er vloeiender uit. Snap je wat ik bedoel? :') Ook geen hele ruime passen maar totaalbeeld vloeiender. Lastig hoor. Hoe is ze op het harde?

Blijft een leuk dier, gebokt! Ziet er al relaxed uit hoor!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:38

Ja ik snap het haha, daarom zocht ik even een filmpje van eerst haha. Op het harde hetzelfde ongeveer..

Linksom is natuurlijk ook lastiger voor haar nu omdat ze links kreupel is en dan meer gewicht op moet vangen!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:43

True. Op 3-12 zie je ook geen protest en veert ze meer. Ik zou trouwens de DA niet aan stal laten komen maar meteen naar kliniek. Als er foto's of echo gemaakt moeten worden ben je meteen ter plaatse.

Wat heeft ze voor jou gedaan? Weet je dat zo? Op zich ben je best fanatiek met rijden, lange buitenritten. (Nou vind ik al snel iets fanatiek met mijn eigen vrij luie instelling :') ) mss toch overvraagd? Daarom ook de explosies? Het is zeker geen kritiek, maar probeer mee te denken ;) :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:50

Ik heb geen flauw idee, er is me verteld dat er veel met haar werd buiten gereden maar of je dat met geloven weet je niet natuurlijk!

Heb haar in ieder geval zeer rustig opgebouwd. ik begon met ritjes van 5km uitgebreid naar 10km en dat uitgebreid naar 15km. En dat niet dagelijks dus ook gewoon dressuurwerk tussendoor!

Ze is vorige week zondag wel even flink uit dr plaat gegaan.
Ook maar even een filmpje haha, nu ik weet hoe ik ze upload _O-
Dit is nog vrij rustig, maar geen filmpjes van toen ze echt voluit ging en nog meer en gek bokte.

Hierna kreupelde ze minimaal, de dag erna zakte ze door linksachter als je haar vroeg om aan te draven. Het was warm en er zat een flink dikke ader op.
Nu staat ze al een week stil op wat wandelingetjes na.

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 15:26

Sluit me bij de andere aan, sparky oog goed kreupel en zeker erg kort van achteren. Moet wel eerlijk zeggen dat ik haar op de andere filmpjes ook wel wat kort vind, zeker op achter. Heb je nog filmpjes van voordat der been dik werd? Misschien dat je dan een verschil kan zien.

Wat is finn een beer zeg, hij pakt het leuk op hoor.

Rosie krijgt een nieuw deken. *\%/* Het is een rib uit mijn lijf maar dan heb je ook wat. Aangezien haar gemaakte deken aan het scheuren is aan de binnenkant (lees de voering komt eruit). Toch tijd voor een nieuwe. Rosie krijgt de Bucas smartex medium, gelukkig was hij in de aanbieding bij dochorse <3. Kan niet wachten tot hij binnen is..!
Zit ook op spanning op mijn les voor morgenavond af te wachten. <<)

Edit: QHP Deken turnout technical 300gr blauw te koop.
Sterke, waterdichte en ademende deken, 1200D Ripstop 3000/3000. Is nog nieuw en nooit gebruikt. Nieuwprijs is €115. PB maar bij intresse. Maat 195

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 15:32

Spark heeft totaal geen spieren op de achterhand loopt dus altijd wel wat kort tot ik haar echt heel voorwaarts ga vragen!

Ik heb nog wel een filmpje, maar madame was hier helemaal over d'r toeren omdat Fabion de bak uit was gegaan!

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:00

hahaha, aan die bokken sprongen te zien is ze sterk zat :D . Maar daar loopt ze een stuk beter, maar wel of geen spieren daarvan gaat een paard niet korter lopen ;). Rosie kwam mager bij me en ze liep ook echt niet kort, zeker niet nadat de osteopaat was geweest was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:02

Nee hier loopt ze idd niet kort, :P Hier loopt ze vooral heel erg te klooien haha. Wel h
eel duidelijk als ik nog ga instappen dat ze wel wat korter loopt dan als ik echt al even aan het rijden ben :)
Maar ik zie nu met de dag verbetering bij d'r dus ik wacht het denk nog een paar daagjes af. :)

Alexandra_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:31

Hopelijk knapt ze snel op Fading, ze loopt idd goed kort van achter. Hoe gaat ze achterwaarts??
Wauw een Bucas deken voor Rosie, mooi hoor!! Schijnen goed te liggen op de connie kinderen!
En gefeliciteerd met de mooie wedstrijd resultaten :D !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:21

Geen idee, zal morgen eens proberen!
Als jullie zo kijken, komt het dan nogsteeds vanuit haar knie?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:23

Zou er zelf geen uitspraak over durven doen waar de oorzaak ligt. Ondanks gezond verstand ontbreekt daarvoor echt de expertise die een DA wel heeft. :)

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:44

Achteruit lopen gaat trouwens prima voor Spark, niks aan te zien. Er zit veel verbetering in :)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:58

Ik zeg nog steeds: naar de DA. :=

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 18:18

Net de filmpjes bekeken. Het zou het SI gewricht kunnen zijn. Ik zou verder op basis van de filmpjes en het feit dat een paar dagen rust eigenlijk onvoldoende verbetering heeft gebracht nu toch de DA inschakelen. Het is dan wel beter, maar nog lang niet goed. Vind wat hier geopperd is een goed plan: niet de DA laten komen, maar gewoon met Spark naar een kliniek, zodat er ook direct goed gekeken kan worden.

Verder: ik weet niet meer wie het nu precies vroeg, maar de merriekeuring is, zoals het er nu uitziet, op 28 augustus

Edit:
Brigit: Helemaal vergeten te reageren op je Pandora post! Akelig voor d'r dat ze een slokdarmverstopping en bijkomende ellende heeft gehad, en wat fijn te horen dat het nu weer ok is.
Lees ook dat zij toch ook echt een grote pony is geworden met haar 1.50. Dan hebben ze de veulen verhoudingen aardig gelijk gehouden, Punz en Pandora: Punz was steeds een fractie groter, niet veel, net íets. En dat is dus zo gebleven!
Vind het nog steeds zo leuk om zo nu en dan wat van haar te horen/lezen. Fijn dat ze zo'n goede plek heeft gevonden!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 18:22

En welk weekend staan jullie op Paard 2016? Er zijn 2 weekenden nl.

Ik ben trouwens nu officieel lid van het stamboek!! *\o/* Lloyd eerst enten en dan ga ik paspoort opsturen en jullie bestoken met vragen en zoooo :')

Volg je gevoel Fading :)

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 18:24

En ik helemaal vergeten om Shirocco veel plezier te wensen met de les morgen!!