Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:42

Nee nog geen DA erbij. Wilde het eerst eventjes afwachten... Het is gek want ze heeft niets geks gedaan op een flinke galop en bokkensprong na...

Even aankijken morgen samen met zoey.. Die heeft het al een paar dagen niet gezien kijken of ze goed verschil ziet

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:43

Kan natuurlijk ook door iets anders gekomen zijn waar je niet bij bent geweest!

Zou als het niet verbeterd toch de DA even bellen. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:44

Ja klopt. maar ze staat op stal dus kan geen gekke dingen doen in de wei oid..
Denk dat ik dat toch maar even doe anders..

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:46

Altijd lastig om te beslissen wanneer de da nodig is. :)

80 cm......droomt verder. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:47

Als die voorrijkosten er nou niet waren zou ik makkelijker bellen haha, maar het is toch steeds weer ff 40,- voorrijkosten.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:50

Oh jeetje! Zit er geen DA in de buurt die dat goedkoper doet?

SM, dat kun jij!! Vroeger ( :') ) werd mij altijd gezegd: doe je ogen dicht en doe alsof je er al overheen bent. Altijd als ik dat deed ging het mis maar het klinkt wel leuk. :')

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:54

Voorrij kosten zijn hoog al snap ik ze wel. Het kost zo verschrikkelijk veel tijd dat heen en weer reizen. Dat nog los van de brandstof en afschrijving van de auto. :)

Ik droom gewoon nog even en hou me het doel voor dat we iig ooit willen deelnemen aan een crosslesje. En in een hele dolle bui springen we misschien ooit een oefenparcours op het onck. Lees ooit....niet in 2016. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:55

Nee volgens mij niet, en ik zweer bij deze da haha. En tuurlijk snap ik het SM, maargoed 't is voor een persoon wel een duur dingetje haha

Maar ik ga eens even vragen op stal welke hun hebben enzo.. En anders de smid. Die is er zowat dagelijks die kan ook wel even kijken !

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:56

Misschien is het te combineren met iemand anders die binnenkort dezelfde da moet laten komen. :)
Niet geschoten is altijd mis. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:57

Uhu, ik kan nu sowieso niet rijden Maar had wel fijn gevonden als zoey erop kon klimmen haha.

Ik zal sowieso wel even een filmpje maken ! Het zit in d'r knie.. Links achter.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:58

Oh boy wat gaan jullie hard zeg, moest ineens een paar pagina's lezen. Zal morgen even uitegbreid op iedereen reageren.

Ik zat vanmorgen toch wel in de rats, beentje van melody was toch nog wat dik terwijl het gister echt dunner geworden was, dus ik meteen weer de aardappelschijfjes erop en zo een half uur laten staan, daarna lekker buitengezet en het been werd dunner en is nu de hele dag mooi dun gebleven. Onze dochter ging er vanmiddag even mee wandelen in de bak en meneer had praatjes. Dus morgen mag hij even lekker uitrazen en rennen als het been nog dus is en als hij wil natuurlijk, we forceren niets. Heb er echt nachtmerries van gehad, maar het lijkt goed.

Tot zover even een update, morgen weer verder......

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 23:01

Fading schreef:
Uhu, ik kan nu sowieso niet rijden Maar had wel fijn gevonden als zoey erop kon klimmen haha.

Ik zal sowieso wel even een filmpje maken ! Het zit in d'r knie.. Links achter.

Kan dan ook rechtsachter zijn! Dat ze op links kreupel gaan lopen zodat ze rechts niet belasten. Had Larry toen ook, die was op en af kreupel rechtsvoor en had toen linksvoor een beschadiging aan het botvlies. Gelukkig is hij daar helemaal van hersteld na een aantal maanden rust. Daarom idd DA erbij halen en de hoefsmid laten kijken is ook een idee!

Komt vast goed! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 23:09

Je maakt me bang....... ): ):

Ik hoop echt dat het allemaal meevalt.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 23:10

SkyMarian schreef:
Oeeeeeeeh misschien toch een beetje pepers. <<)
Ik zie hem vooral in de pauze. Dan hebben we hieperdepieper jesse en ronald en superchill ben. :))
Vrijdag is wel altijd heel gezeliig in de pauze. Ws door het dramatisch lage niveau. _O-

Jesse en ik zijn ooit eens aangesproken omdat we te lawaaiig waren :') Erg gelachen altijd. Heb ook paar keer Dennis gehad maar volgens mij was die ineens weg.

Ja goeie tip Change, ogen dicht whaha :+ Zou bij Lloyd wel kunnen die gaat wel <3 althans de simpele steiltjes tot nu toe. Crossles wil ik ook nog een keer, mss kunnen we samen sm!

Oh jee die Melody. Herken het bezorgde gevoel heb er 1 gehad die altijd wat had. Veel grijze haren.. Sterkte!

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 23:13

Lijkt misschien een beetje zo op die foto, maar Rocks is niet zo groot hoor! Maar 1.42 toen hij kwam in augustus. We noemen 'm altijd 't kleintje. Maar hij is nog maar 3,5 dus we hopen dat hij nog een beetje wil groeien. Pandora zal rond de 1.50 zijn, dus daar pas ikzelf in ieder geval op.
Afbeelding
Hij was echt braaf vandaag. Voor het eerst gedraaft aan de longe met dochter erop!

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 23:17

O, en bij kreupele paarden laat ik altijd eerst de hoefsmid komen. Is een stuk goedkoper en de mijne heeft het tot nu toe altijd bij het rechte eind gehad.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 23:18

Wat een lekkertje die rocks. :j

Goh bij dat lawaaierige kan ik me nou niks voorstellen. _ O-
Voor Dennis kwamen de vereisten van een pluspraktijk nog te vroeg. Hij kon het niet bijbenen. Erg jammer vond het een toffe fysio. :j

Ooit later als we groot zijn rijden wij in een crosslesje. :)

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 23:38

Echt leuk dier heb je daar! Ik vind dat een fijn type, dat compacte.

Pluspraktijk, die google ik ff :D hij kwam uit het ziekenhuis geloof ik, dat is sowieso compleet anders dan een praktijk. Vond dat idd ook een fijne fysio. Ze hebben allemaal 1 ding gemeen: ze zijn fanatiek en dan treffen zo'n anti-sportieveling als ik *D

In het najaar rijden wij een crosslesje *\o/*

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 23:58

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 00:40

OOhhhhhhhhh Mag ik even binnenvallen om zomaar even simpelweg trots te zijn?

Die Eline is een kánjer hoor!
Heeft Jou-Jou een kleine 2 weken niet kunnen rijden ivm eerst een hoestje bij Jou en vervolgens bevroren bak en dreiging van ijzel waardoor we niet naar de binnenbak durfden..

Maarrrr.... ze had voor vanavond ingeschreven voor een wedstrijd, Jou-Jou's L2 debuut. Even getwijfeld of we wel zouden gaan, want ze had hem eigenlijk gisteren pas weer voor het eerst gereden, na dus 2 weken stilstaan.. Maar goed: als je niet gaat ben je je startgeld ook kwijt, dus besloten om toch maar te gaan en het te zien als een oefenrondje..

Dus Jou mocht vanavond ( ppppfff jawel: wedstrijd op zondagavond: dat doen we niet meer) aan de bak. Hij was tintelfris ( ivm hoestje een weekje slobber gehad: enige manier op medicatie naar binnen te krijgen... en ooeeehhh: daar wordt hij me toch een partij brutaal van).. Hij kan écht niet tegen krachtvoer...... Kortom: tintelfris en brutaal..

Maar Eline rijd in de snelste proef éver toch nog 183 punten, en de tweede proef werd ze met 191 punten gewoon EERSTE *\o/* *\o/*
Zo gaaf. Hou-Jou is nu officieel L2 geklasseerd en, blijkt in staat om ook in de L2 de paarden( waar ik nogal door geimponeerd was: het waren van die échte dressuurpaarden) te verslaan !! En dan te weten dat er nog zoveel rek in zit: hij loopt op wedstrijd nog lang, lang, láng niet zoals thuis!

Kortom: voor de tweede keer dit weekend zweef ik weg op een gigantische roze wolk

En Eline: BEDANKT! Mán wat heb jij die pony fijn gereden!

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 01:00

Ik zag het op facebook, top zeg!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 01:01

Wow super gedaan!

Lijkt me ook leuk om jullie te volgen op FB!

jullie mogen me toevoegen:
[***] [***] (tilburg)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 01:09

Gedaan :)

Enne... SM: als je Jou al een buffel vindt... Dan ben ik héél benieuwd naar hoe je Punz in het echt gaat vinden!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 07:56

Ik las het op FB! Wat súpergoed zeg!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 11:27

Van harte Ria & eline met het mooie resultaat.
In het kader van echte dressuurpaarden. Zat gisteren op de verjaardag bij mijn vader. Een vriend van hem reed ook wel eens paard. Of ik dat nog deed. Uitgelegd dat ik nu een pony heb. Oooooooooooooh maar dan reed ik zeker geen dressuur meer.....dat kunnen ze niet. _O- _O- _O- Voorzichtig uitgelegd dat ze het prima kunnen. Ze zijn enkel wat kleiner. :')