Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Brajan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:39

Alle recreatieruiters: op 17 april a.s is er een dressuurwedstrijd voor ruiters zonder startpas. In Luttenberg. Een manege met zeer mooie Achterberg bodems. Leuke prijzen voor allle deelnemers. Meld je snel aan. Een leuke kans voor mensen zonder startpas om eens aan een echte dressuur wedstrijd mee te doen. Min. leeftijd voor ruiters 18 jaar.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:44

Change3x schreef:
Wat een verwend kreng SM. :=
En voetjes er weer netjes bij is ook fijn! Heb je haar op blote voeten staan?

Ja echt om haar achter het behang te plakken. _-:( _-:(
Jups staat op blote pootjes. :j

Als je heel hard loopt heb je ook geen tijd om te kijken. O:)

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:46

*Penny-alert Penny-alert* Mel met dekje met bloemetjesrand en roze amazone :D Wat een lieve foto's, Mel is ook zo'n lot uit de loterij he? Prachtige pony <3

Oh Change ik vind je al een held omdat je over de 80cm gaat, al zat je scheef en sprong hij als een debiel vond ik het nog knap :)) Rij je ook nog wedstrijden met die merrie?

Heksje ^) Wat een heerlijk eigenzinnig ding, zó niets voor mij, maar zó leuk om de verhalen te lezen :D Het is een fase SM, het is een fase _O-

Jaaaaa, al lang geen Jaimynieuws gelezen!! -O- Als je je meldt, moet dat verplicht met foto's.

Wow, Rocks is ook mijn type wel Birgit01 :~ Mooi stoer paard!

Welkom Janiek! Ben ook benieuwd naar jouw Connies!

Beentjes van Sparky en Melody nog steeds minder aan het worden?

Ik heb vanochtend Lloyd zelf naar het land gebracht, stalhoudster liep mee om het hek open te houden. Mocht ie enthousiast worden, ben nog niet zo heel mobiel met de knie. Maar de braverd had haast, maar hield 4 benen aan de grond. In een mooi handgalopje naar zn matties. Man van mijn stalgenootje heeft hem vanmiddag weer op stal gezet, ik was er stiekem toch even, en hij liep mooi tussen zijn 2 grote vrienden die een stukkie drukker waren :)) ik geloof dat de oude Lloyd weer terug is :D Kan niet wachten om weer aan de slag te gaan met hem.
Laatst bijgewerkt door Marrit13 op 24-01-16 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:48

Brajan schreef:
Alle recreatieruiters: op 17 april a.s is er een dressuurwedstrijd voor ruiters zonder startpas. In Luttenberg. Een manege met zeer mooie Achterberg bodems. Leuke prijzen voor allle deelnemers. Meld je snel aan. Een leuke kans voor mensen zonder startpas om eens aan een echte dressuur wedstrijd mee te doen. Min. leeftijd voor ruiters 18 jaar.

Ah ja de recrantenwedstrijd, leuk! Alleen, Luttenberg of al places :+

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:49

Hoe gaat het met jouw knie Marrit? :)
Wanneer mag je weer aan de bak met die bruine don juan? <3

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:54

Gaat boven verwachting goed, deze week weer aan het werk, kijken hoe dat gaat. Thuis kan alles op eigen tempo, dus dat is wel anders. Ben de eerste 2 dagen veel en veel te hard gegaan. Daar pluk ik nu nog wel even de vruchten van helaas :o Beide knietjes overbelast. Dinsdagavond ga ik wel weer naar de fysio-fit, ga ik in ieder geval weer wat arm-oefeningen doen en op de hometrainer.

Ik heb woensdag vrij, wil even kijken of ik hem dan aan de longe kan zetten. Erop is denk ik voor mij nog wat te vlug, maar mss kan ik even stappen O:)

SkyMarian

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:55

Bloed kruipt waar het niet gaan kan. :))

Bij wie zit je ook al weer in de fysiofit?

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:58

Bij Elyse! Jesse heeft me er na de operatie weer bovenop gekregen en toen bij de groepsles. Ook tijdje Ben(jamin?) gehad tijdens zwangerschap Elyse, hij was ook goed en leuk!

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:59

Welkom Janiek!

En zoals altijd: heerlijke foto's en verhalen.

Vanmiddag heb ik Jackson weer eens meegenomen naar Havelte/de genieput, samen met mijn jongere buurmeisje en haar pony. Ik voelde het al toen ik hem in de trailer laadde, meneer had een klierbui. Eenmaal in Havelte opgestapt, paps maakte wat foto's van mijn buurmeisje en haar pony. Jack druk aan het dribbelen, die wou niet achter blijven (was zo'n 20 meter verderop of zo). Dus.. zat zo'n 5 minuten, legde mijn been er aan, en jahoor: bok bok bok, de draak schiet in volle galop weg en gooit mij er heel gemeen af. Stomme Ier ~~}> Ik weet hoe ik moet vallen dus had nergens last van, maar 't arme ding was nog niet klaar :') springend over plassen en bokkend naar bomen rende hij weg, maar kwam even later ook weer terug gewandeld. Opgestapt en verder gereden, hij was wel wat druk (hoe lui hij in de bak kan zijn, zo enthousiast in het bos..) maar was prima onder controle te houden. Tot de andere poonie schrok van een kudde schapen. En ja hoor, daar gingen we weer! Bit vast, bok bok, steiger, bok, rengalop *\o/* gewoon blijven zitten, wel flink op zijn donder gegeven want hij maakt gewoon misbruik van zo'n situatie om te kunnen klieren. Het zal de winter wel zijn :')

<3
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Woeeesh
Afbeelding

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:01

Elise is leuk. :j
Ben is de zoon van theo als ik het goed heb. Is op de vrijdag nu mijn overbuurman. Dat was elise, maar zij zit nu in het nieuwe pand. Lekker belangrijke info.... :+

Wat een draak die jack. Gelukkig niks aan de valpartij overgehouden. :))
Laatst bijgewerkt door SkyMarian op 24-01-16 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:02

Omg dat hoofd op de eerste foto, raap me op :') _O- Zó onschuldig! Gelukkig is er niets ergs gebeurd! Hopelijk heb je nog beetje kunnen genieten :+ Toffe cap trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:08

SM Ze mag der nieuwe buurvrouw gelukkig al ietsje meer haha :+ Met een vriendinnetje gaan wandelen vandaag kwamen terug en der buurvrouw begon te hinniken toen ze Spark zag. Sparky is blijkbaar gewoon heel leuk onder de paarden hahaha :+
Whaha, ze is echt verwend dan! Fijn dat ze weer mooi op d'r hoefjes staat.. Groeien die bij jullie ook zo achterijk snel? Hier moet de smid echt elke 6 weken komen!

Punz Top zeg! En wat een geweldige foto'! Oh en wat heerlijk om zo op stal te kunnen ontbijten. Nu is het er weer weer voor haha. Dat doe je niet zo snel met -6 :+

Birgit01 Wat een leuke foto. En wat oogt ie groot hier :oo

Change3x Filmpjes zijn altijd leuk om later terug te kijken. Zoey filmt heel veel! Vind het fijn om vooruitgang ook echt te zien!

Brajan Dat gaat mij niet lukken vrees ik met mijn rug/tijd.

Marrit Spark loopt elke dag weer wat beter naar mijn gevoel. Morgen weer een week verder en ff kijken aan de longe. In draf nog wel kreupel en na het draven ook een paar passen in stap... Hoelang moet je zoiets aankijken? Zal morgen eens filmen voor jullie!
Hoe gaat het met jou ? :D
Oh ik zie dat het beter gaat, dat is fijn om te lezen :=

Tribunals Wat een draak.. Wel een knappe haha ! :+

Hier met mijn rug gaat het redelijk, nog steeds veel pijn! Wel voor het eerst weer auto gereden gisteren en dat ging redelijk goed. Alleen koppeling inhouden is toch wel pijnlijk... Maargoed ik kan iig naar stal!

Pony is al iets meer gesetteld op d'r nieuwe plekje. Dr oude maatje staat wel heel de dag te hinnikken, arm dier ):

Sparky's been is dus al beterder. Niet meer dik/warm wel kreupel in draf nog. En na de draf enkele passen in stap. Maar zal het morgen wel een stukje filmen dan kunnen jullie ook beoordelen ! :D

Oh en.... Ik kan waarschijnlijk niet naar ONCK. Vriendinnetje en ik gaan op vakantie samen en dat wordt waarschijnlijk eind mei begin juni ivm drukte van vakanties ): Dan maar volgend jaar!

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:10

Ja, onschuldig kijken kennie wel.. Pfoe. Wortels? Waar dan?!
Afbeelding
Afbeelding

Thanks Marrit! :)

Gelukkig maar dat er wat vooruitgang in zit Fading!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:11

Ahw, dat koppie ! <3

En ! Ik ga dinsdagochtend een paar uur werken! Hoop dat het gaat want ik wordt hier thuis gillend gek...

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:13

Heksje gaat ook vaak naar de pedicure. In de winterdag om de 7-8 wk, maar voiral omdat ze dan veel op het bestrate deel staat. Id zomer elke 5-6 wk. Al kan er met 4 wk ook al veel af. Dit hebben we afgelopen zomer gedaan vanwege de gehoopte stamboekopname. :)

Jammer dat je niet naar het onck kan..... Is echt superleuk. Mag je eigenlijk niet missen..... :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:15

Haha, misschien vertrekken we 6 juni dan kan ik wel.. Anders helaas niet ): Maar dan is het een agenda punt voor volgend jaar! Ik ga liever eerder op vakantie want nu betaal je 600,- en in t hoogseizoen 1000,- voor dezelfde reis haha! Dan weet ik het toch wel!

Hoeven groeien idd heel snel, terwijl ik best veel buiten en stukjes over hard reed. Maar alleen maar goed want des te sneller is die bevangenheid eruit gegroeid natuurlijk!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:18

Ik zou binnen 2wk wel echt verbetering willen zien, dunner en weer koel been + minder kreupel. Is altijd lastig dat soort vage kreupelheden he? Hier groeien de hoeven niet zo snel gelukkig, ga zo om de 10 weken maar zou zelfs nog wel langer kunnen. Hoeft ook bijna nooit iets drastisch te gebeuren en HS prees hem om zijn prachtige hoeven :D

Oooh die Jack, wat een boevenkop }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:20

Ik maak morgen een filmpje, weet niet of ik dat online krijg maar anders kan ik altijd ff een van jullie mailen of appen denk ik :+

Misschien is het morgen wel over whaha...

Plus.. ze heeft nu best een dagje flink tekeer staan doen op stal. Dat kan er ook niet heel goed voor zijn. Men der stal zag eruit _O-

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:20

SkyMarian schreef:
Elise is leuk. :j
Ben is de zoon van theo als ik het goed heb. Is op de vrijdag nu mijn overbuurman. Dat was elise, maar zij zit nu in het nieuwe pand. Lekker belangrijke info.... :+

Wat een draak die jack. Gelukkig niks aan de valpartij overgehouden. :))

Oh really?? Hmm, nee ik hou van dit soort info :D fitnessmaatje van mij was ook erg te spreken over jou, kleine wereld :D

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:21

Voorjaarsschoonmaak is dat fading. :))

Jups theo heeft een pindavrouwtje en een soort van satekindertjes. :))

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:24

Ik was hier net aan het overleggen hoe er een satekindje uit kon komen _O- Nou zo dus :+

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:28

Sate kumst van pinda's. Gezien het relaxte karakter van Ben denk ik niet dat theo een pepertje aan het recept heeft toegevoegd. _O-

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:36

Nou vergis je niet, hij is wel fanatiek hoor :+ Wij moesten éven wennen als redelijk relaxt groepje _O- Maar waardevolle tips gehad.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:38

Oeeeeeeeh misschien toch een beetje pepers. <<)
Ik zie hem vooral in de pauze. Dan hebben we hieperdepieper jesse en ronald en superchill ben. :))
Vrijdag is wel altijd heel gezeliig in de pauze. Ws door het dramatisch lage niveau. _O-

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:39

Marrit, ooit ga je 80cm ook nog wel laag vinden! Al is het met een groen ding wel 'hoog'. :=
Met de merrie heb ik in september voor het laatst gestart omdat ik te weinig tijd heb om haar constant te rijden. Ik zit er soms nog op zoals vandaag omdat ze een week stil had gestaan en anders om een keer te voelen hoe het er voor staat. :) En wat ben ik dan blij met een moeder met zoveel ervaring en die goed kan rijden! Wat is dat paard ontzettend los en fijn!
Ik ben van plan haar aankomende zomer weer te starten en stel dat er een pony al eerder weg gaat, dan natuurlijk eerder. :j

Maxime, oooh stoute Jackson! Ik ben weg van de kleur van z'n manen, echt heel bijzonder die vacht-maan kleurcombi!

Fading, superjammer dat je niet naar het ONCK kan! Is echt een dag die je als connemarahouder&liefhebber niet mag missen. En heb je de DA er al bij gehaald voor haar kreupelheid? Als ze zo lang onregelmatig zijn, of op en af onregelmatig, is het vaak toch wel iets waar serieus naar gekeken moet worden.