Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TinekeVD

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 10:09

hier zou het ook dooien, maar helaas vriest het nu gewoon dus alles is nog lekker ijs, grrrr

hopelijk bij jou wel dooi marrit, even uitwapperen kan geen kwaad

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 10:21

Heel creatief emmy. Zowel van jou als van melody. :))

Oeh hebben jullie lekker aan elkaars allergie zitten krabben marrit. :')

Les gaat niet door. Onderlaag is nog bevroren. :)

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 11:22

Nou ik krijg net appje van de stalmw, ze heeft Lloyd en haar 2 naar ander land gebracht: waar ze lekker kunnen rennen en eten *\o/* zo lief!

Afbeelding

Heel blij mee aangezien onze bak dan ook nog wel hard is als dat bij jou ook zo is SM.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 11:26

Hier is het gelukkig weer warmer !

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 15:50

Hier is het nog steeds erg koud al dooit het wel, maar er ligt zoveel ijs en sneeuw dat dat nog wel even duurt voordat dat weg is denk ik.

Maar.....melody zijn been is alweer een stukje dunner gelukkig. Waar aardappelschijfjes al niet goed voor zijn :D

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 16:43

Emmy, supercreatief! En wat een boef! Misschien een ander soort handvat eraan knuppen?

Hier is het niet meer zo koud als van de week gelukkig!

Marrit, wat licht dat land er mooi bij! Lucky pony. :D

Vandaag met Bosco wezen springen in Den Ham. Hij vond alles eng. :') De grind-steen overgang, een lijntje op straat, zwarte vlekken op de bodem. :')

Eerst een rondje BB, hij was heel bang maar toch foutloos rondgesprongen! Toen voor het eerst sinds november ook een rondje B gesprongen en die ook foutloos. :D Ik vond het zelf niet zo netjes gaan maar hij is rondgesprongen! 71,5 of 73 stijlpunten. Goed begin weer dus!

Het stikte trouwens van de connies in de B! Wel 3. :D een C pony en een hele grote E pony. Superleuk dat er steeds meer komen hier in de omgeving.
En Bosco heeft nog verschillende complimentjes gehad, altijd leuk. :D

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 16:47

Goed bezig! En leuk connie in de riNg!

Ik ga dinsdag proberen te werken. Hoop dat het een beetje gaat want ik wordt thuis helemaal gek en dat werkt ook niet zo positief op mn humeur... ):

Sparky loopt in stap niet meer kreupel in draf wel.. maandag even longeren kijken hoe ze daarop reageert.

Ze staat ook in een andere stal niet meer langs fabion.. hopen dat het verschil maakt. Ze staat nu in een buitenstal. En gaat misschien nog naar een binnenstal dan ziet ze heel de dag vanalles!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 19:05

Ah fijn nieuws over Melody en Sparky! Is toch zorgelijk van die dikke pootjes.

Hihi stoere Bosco alias de held op sokken 8-) maar gefeliciteerd met je foutloze rondjes *\o/*

Lloyd heeft de dag van zn leven gehad :') hij en zn matties waren wel beetje onder de indruk van de gillende wijven aan de andere kant van het draad overigens :+ morgen mogen ze daar weer staan en maandag weer in het oude stukkie.

De 2 stippies in't midden :Y)
Afbeelding

En nog even samen <3
Afbeelding

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 19:45

Goed om te horen dat sparky en melody beter/ aan de beterende kant zijn. :j

Lloyd is wel heul close op de foto. :))

Heksje heeft ook effies lekker gestuiterd. Verder was het weer eens zo ver en heeft ze een royaal deel van haar ontbijt laten liggen. :roll:

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 20:03

Ja hij dacht dat er eten uit de zak kwam maar was de aaiphone, gniffel :') vond ie niet leuk }>

Oh no... Ironisch dat jij zo'n Truus de Mier treft met eten :') Zat nog te denken aan merriebrok trouwens, geven ze ook wel eens aan schrale paardjes of Seniores Priores deed ook wonderen bij stalgenoot haar paard. Laatste weet ik zeker dat ze er niet heter van worden.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 20:19

Geloof niet dat zij echt op voer reageert. Ze is altijd wel eem blij ei. :))
Gelukkig is ze niet echt mager. Sjaak was tot een jaar of 9-10 ook zo. Gingen ladingen voer in en pas veel later kreeg hij body. Zal met haar vast ook wel zo zijn. :)
Ze had wel mooi in het engelse programma superdik superdun gepast. :')

Lloyd is meer van de snaaaaaifoon. <<)

janiekhm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 20:25

Ik vind ze zo leuk! Ik heb zelf 2 connemara pony's waarmee ik vooral spring en event. Met 1 pony spring ik Z en met de andere pony spring ik M. Ik event ook met beide pony's in het L en M. Maarrr, dressuur moet natuurlijk ook! Ik heb er eentje in het L2 en de andere in het L1. Echt top pony's!

Fino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 20:40

Eindelijk is het weer wat beter. Dus even een foto moment.

Eerst een rondje wandelen en dan er op.
Afbeelding

Na het rijden even een onderonsje.

Afbeelding

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 20:44

Vertel eens wat meer over jouw connies Janiek. Welkom trouwens. :)

Mel. <3
Wat een heerlijk bolletje wol. Dochterlief nog altijd in de zevende hemel? :D

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 21:10

Zo, die lijkt echt veel op onze Rocks!
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 21:13

Welkom janiek! Ik ben ook benieuwd!

Leuke foto's! :D

Ik heb net een half uurtje met sparky geknuffeld. Al was ze soms niet zo blij met d'r nieuwe buurvrouw. De drinkbakken zitten naast mekaar en ze werd echt een pismerrie zodra ze dichterbij kwam Oren in de nek en dreigen :+ Ze moet duidelijk even wennen!

Wel fijn geknuffeld. lief dier <3

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 23:39

Je kan maar beter gelijk duidelijk zijn naar je nieuwe buuf. ~~}>

Och rocks is ook al zo'n dotje. Mooi compact modelletje ook zo te zien. :)

Waar is Jeannette eigenlijk gebleven. Heb al heel lang geen nieuwe verhalen uit het hoge noorden meer gehoord. -O-
Jeaaaaaaaaaaneeeeeeeeeeeeetttttttteeeeee joooooooooeeeeeehoooooooeeeeeee...... :)F :)F :)F
Hoe is het met jou, iris en miss Jaimy? :)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 23:43

Geweldige foto's weer allemaal, en fijn dat Bosco zo'n mooi rondje gesprongen heeft.
Echt leuk de wei en close up foto's van Loyd Marrit! En Fino: het is een knapperd!

Ohhhhh Birgit.. Wat een BINK is Rocks geworden zeg! Gaaf!!
Enneeuhhhh... Nu je toch hier bent O:) O:) O:) O:) O:)

Hoe is het met Pandora? ( geef je haar in ieder geval een dikke knuffel van me??)

Hier hebben de beiden Connies vanavond echt heerlijk gewerkt! Waren allebei wel wat fris. Na een week op een hard bevroren wei bodem te hebben gelopen ( wat de speelmogelijkheden beperkt..) is zo'n zachte bakbodem natuurlijk een open uitnodiging..

Maar ze waren tóp! Punz was aanvankelijk wat heet, maar superbraaf. Jou-Jou echter dacht dat het leuk was om echt aan te zetten voor een "kop tussen de benen, spring omhoog en sla uit- " Jou-Jou-bok.

Alleen was Eline bliksemsnel *\o/* *\o/*
Ze vóelde hem aanzetten en greep bliksemsnel in: whop kóp omhoog en been, been, been.... Arme Jou.... Hij báálde, was gewoon bóós dan zijn feestje niet door ging. Maar goed: dat was met een minuutje ook weer over, en daarna liep hij echt fijn.

Zelf vandaag voor het eerst sinds eeuwen ook weer, onder begeleiding van Eline, even op Punz wat gedraafd. En dat was zó gaaf!! Heb zelf enorm veel geleerd van het rijden op Parsifal vorige week, en kon dat meenemen naar het rijden op Punz nu. En zó fijn gereden. Ohhhh die Punz: die is straks op puur gedachten alleen te rijden, zo gevoelig, zo werklustig en meedenkend .. ohh <3 <3

**drijft weg op roze wolk**

Afbeelding

( shocking...deze 2 zo naast elkaar op de foto: wat een blók is Punz toch ook!)

Enne:
Volgens fb zit J lekker in de zon!

En oohh
Deze link even lezen:
http://www.thatsfarming.com/news/connemara-pony

Dat doen ze dus écht.... héchten :j :j

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 00:52

Ja, breed gaat 'ie wel worden. Maar hij heeft inderdaad een kort ruggetje. En dat is nog best lastig om een geschikt zadel te vinden! Voorlopig het zadel van onze vorige pony even opnieuw op laten vullen en dat gaat nog best. Moet er alleen nog even aan werken om mijn eigen billen er in te laten passen, maar wil er toch zelf nog niet op voor hij vier is, dus ik heb nog een half jaartje. Gelukkig weegt mijn dochter van 13 niet veel, die zit er wel al op. Verder ook wel moeite om hem het bijten af te leren (zoals ik hier vd week las), hij weet heel goed dat het niet mag, maar blijft het zelf erg leuk vinden!

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 01:22

En met Pandora gaat het nu gelukkig weer goed, maar ze is in november erg ziek geweest. Slokdarmverstopping en daarna longontsteking. Heeft wel een week of 6 geduurd voor ze weer een beetje de oude was.

Afbeelding
Maar deze foto is van vanmorgen. Lekker naar het bosje net naast het dorp, heuveltjes beklimmen! Gelukkig weer helemaal fit!

En altijd leuk om over Punzels vorderingen te lezen. Ze is inderdaad echt heel groot! Jou Jou toch ook 1.48!
En de 'moeilijke eter verhalen' van heksje herken ik helemaal niet! Bij Pan moet alles zo snel mogelijk naar binnen. Vandaar waarschijnlijk ook de slokdarmverstopping.

Fino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 11:38

Welkom Janiek. Wat voor connemara's heb jij? Foto's?

Birgit, wat is Rocks leuk.

Punz. Geweldige foto.

Ik zag ergens op startlijsten dat JeaDH begin januari nog een mooie winstpunt in de dressuur heeft gescoord.

Wanneer is de stamboekkeuring, kan op de connemara site nog geen datum vinden. Kunnen we die nl ook al in de agenda zetten.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 12:15

Hengstenkeuring 3 april. Merriekeuring in augustus. Exacte datum heb ik nog niet. We zorgen er in ieder geval voor dat het niet samenvalt met Clifden.

Verder hebben we vanochtend hier weer een heerlijk stalontbijt gehad:
Afbeelding

Héérlijk!!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:54

Marrit, lieve foto van jullie! Hetzelfde geldt voor de knappe Mel met je schattige dochtertje Fino! <3

Birgit, lekker zo rondscheuren door het bos!
Ria, dat was vast lekker! En je hond is echt geweldig! <3

Ik heb nog een kort filmpje van Bosco van afgelopen zaterdag, niks bijzonders maar heb het maar op YouTube gezet zodat ik het over een jaar nog een keer terug kan kijken en dan hopelijk kan zeggen van 'Oh jeetje wat een verandering met nu!' :')

Zoals ik eerder al zei: een van onze minst goede rondjes maar het begin is weer gemaakt na zo'n lange tijd! Stiekem toch trots op m'n mieperd. <3

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:23

Het wordt tijd om punzel in het echt te zien. Vind Jou al zo'n buffel. :))

Jeetje slokdarmverstopping én longontsteking is niet niks. :(:)

Ga je met Mel naar de keuring fino? O:)

Commentaar op het filmpje was precies waar ik aan moest denken.....als bosco nog meer chill gaat lopen kukelt hij om. :)) Aan de andere kant doet hij het toch maar mooi. +:)+

Heksje had voor de verandering de helft van haar portie ruwvoer van gisteravond en de helft van haar brok van vanochtend laten liggen. :roll: Kleine snoepkont vreet wel de broodjes, appels en wortels er tussenuit. o|
Voetengoeroe is ook weer geweest en ze staat er weer strak op. Voetjes zijn zo anders geworden als toen ze kwam. :))

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:26

Wat een verwend kreng SM. :=
En voetjes er weer netjes bij is ook fijn! Heb je haar op blote voeten staan?

Ja erg he! Hij is op zo'n moment heel gespannen, ook al laat hij het dan niet merken, en is dan ook zeker niet van plan om harder te lopen dan nodig is. :')