Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 22:49

Cremello's gaan snel duurder worden denk ik zo, nu ze gewoon in klasse 1 opgenomen kunnen worden.
En ga je met een merrie fokken altijd een veulen met een verdunningsgen natuurlijk ( :) valkjes fokken!!!)

SkyMarian

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 22:53

Oh zijn ze al toegestaan in klasse 1? *hebweereensnietopzittenletten* := :D :D

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 22:55

Love cremello's en valkjes en al die gekke kleurtjes. :D

Helaas zit mijn pony tijd er bijna op... Anders zou het een leuk plan zijn geweest!

En ik was vandaag tevreden over Bos, hij heeft afgelopen zomer veel beter gesprongen maar we moeten toch weer ergens beginnen dus vandaag was weer een goed begin! En nu mezelf aan mijn goede voornemen houden: meer springen met hem! :D

SM, dat loeren voor de sprong... Echt een dingetje van hem, vind het wel schattig als hij zo kijkt. :+
Hoe is het nu met de springcarriere van jouw Heksje? :D

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 23:02

Afgelopen week door de tijd en weer geen springles gehad. Als het goed is volgende week dinsdag weer bangepoeperdspringles. Volgens mij hebben ze de les van dinsdag verzet naar morgenavond, maar ben vergeten op het bord te kijken. :')
En na een week niet rijden durf ik de dressuurles wel aan.....springen.....mwah wil niet gelijk bezwijken aan mijn eigen zenuwen. _O-

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 23:10

Nou ik heb vol vertrouwen in jullie. :D
Heksje kan mooi haar energie kwijt met springen waardoor ze daarna dan waarschijnlijkhopelijk lekker ontspannen is en dan heb jij toch nog je stukje dressuur. :)* <<)

En foto's en filmpjes zijn van harte welkom!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 23:16

Energie kan ze er zeker wel in kwijt. En net als Bosco is er altijd een oogje over om even te loeren. :')
Springen is wel echt een fijne plus voor de dressuur. Krijg echt meer paslengte en veel meer souplesse in de bovenlijn. Springjuffie vond zelfs dat ze niet ponyachtig beweegt. En dat terwijl ze daar wel een handje van heeft. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 07:11

Punz schreef:
Cremello's gaan snel duurder worden denk ik zo, nu ze gewoon in klasse 1 opgenomen kunnen worden.
En ga je met een merrie fokken altijd een veulen met een verdunningsgen natuurlijk ( :) valkjes fokken!!!)

Zijn alle connies uit Ierland klasse 1 eigenlijk?

Ik vind het loeren ook echt heel schattig! Ik heb met spark (voor mijn val :+ ) een klein sprongetje gedaan en ze was ook super oplettend haha. Ik durfde alleen niet hoger dan 10cm ik moet daar nog vertrouwen in krijgen met haar haha.

Ik zou zeggen koop de deken SM! En springfilmpje yeah!

Ik ben al weer wakker pff...

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 07:12

Ziet er leuk uit change, je filmpje!

Geen plek voor nog meer pony's. Ik wil van alles wel, maar ja.....3 is toch echt genoeg.

SM springen helpt idd ook goed om je dressuurmatig te verbeteren en je moet het maar als een grote speeltuin zien waarin jullie samen gaan spelen wanneer je springles hebt.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 07:13

Hoe gaat het fading?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 07:23

Emmy7 schreef:
Hoe gaat het fading?

Beter dan een week geleden, maar nog steeds veel last. Vooral met bukken/tillen en langere tijd zitten/lopen.

Ben de hele week dus al een beetje aan het afwisselen en loop zoveel als ik kan, da's er goed voor.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 07:39

Gelukkig wel wat beter dus, maar nog lang niet fit. Sterkte hoor!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 11:51

Emmy7 schreef:
SM springen helpt idd ook goed om je dressuurmatig te verbeteren en je moet het maar als een grote speeltuin zien waarin jullie samen gaan spelen wanneer je springles hebt.

Zo is het precies de bedoeling. :j :j :D

Hopelijk vandaag de laatste dag vorst. Ben er wel klaar mee. :+

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:09

Nou anders ik wel. Mijn wond/litteken vindt het ook niet zo :+

Mooi Fading dat het wat beter lijkt te gaan en de diclo verlichting geeft :D En nee niet alle pony's die uit Ierland komen zijn standaard klasse 1. Die van mij is bijv nooit op een keuring geweest.

Emmy hoe gaat het met het been van Melody?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:11

Vannacht gaat de temperatuur omhoog. *\o/*

Klasse 1 is idd alleen nadat een pony op de keuring is geweest en ook daadwerkelijk voldoet aan de vereisten van de rasstandaard om opgenomen te worden in klasse 1. :)

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:16

Zoals de heks *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:25

Haha oke, Spark heeft 1 en 2 gehaald. Waarom dan ook 2 haha?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:29

Bosco heeft klasse 1 en 2x een 1e premie (als hengst en ruin) en Larry is nooit op de keuring geweest dus hij staat als klasse 3 in het veulenboek. Ik zou wel willen weten wat hij zou halen, hij heeft wel een goede rastypische bouw maar is wat ouderwets met korte voorbeentjes. :=

Fading, misschien is ze 2 keer op de keuring geweest (?), ik heb er verder ook weinig verstand van.

Edit:

Oude foto van Larry (2014)
Afbeelding

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:38

In de Ierse database staat ze als klasse 1. Mogelijk is ze op jongere leeftijd ook al eens voorgebracht en voldeed ze (net) niet aan de eisen. :)

Volgens mij houden ze wel van een klassieke connieponnie Elysa. :j :D

Zo lestijd voor morgen ook geregeld. Heb er weer zin in. *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Fino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:53

Leuk bericht voor de eventing (SGW) liefhebbers. En degenen die dit altijd al eens willen proberen.
Stukje geknipt en geplakt van site KNHS Friesland.
Trainings- en Kennismakingsdag Eventing 2016

Evenals in 2013 gaan de drie noordelijke Regio’s een gezamenlijke Eventing dag voor alle niveaus organiseren, om de eventingsport te promoten. De dag wordt centraal gegeven bij “Paardensportcentrum De Zuidstroom Vinkega” op dinsdag 3 mei 2016.

Er worden SGW clinics gegeven. Daaraan is ook een theoretisch gedeelte gekoppeld. Je kunt deze dag ongedwongen en laagdrempelig kennis maken met de eventingsport of je kennis van eventing uitbreiden.
•Ben je als combinatie minimaal B springen met 1 winstpunt (voor
cat. B pony’s geldt L springen met een wp!)
•heb je altijd al graag met begeleiding een oefencross willen rijden
•zou je graag wat meer achtergrond informatie willen krijgen
•heb je een BCDE pony of een paard
•ben je minimaal 10 jaar
•denk je tussen de 50 en 80 cm te kunnen springen
•heb je een geldige startpas bij de KNHS

dan ligt hier je kans. Heb je nog geen winstpunten in het springen, kom dan gewoon eens langs om te zien wat Eventing inhoud.

Het praktijk gedeelte wordt in de vorm van clinics met maximaal 6 deelnemers per groepje worden gegeven door: Tineke Hoekstra, Wieneke Hadderingh en Ineke Wiegersma
Als bijdrage in de kosten voor deze dag vragen wij een vergoeding van € 15,– per deelnemer. Voor gebruik van een nummer-hes (verplicht) wordt
€ 5,– borg gerekend.

Opgeven kun je bij wedstrijdsecretariaat@paardensportfriesland.nl onder vermelding van:
Jouw combinatienummer, naam, de naam van je Pony/Paard + cat. BCDE of P, de klasse waarin je springt en hoeveel winstpunten je in die klasse hebt. Vermeld ook even als je al over enig ervaring beschikt in de eventing.

We kunnen deze dag ca. 60 deelnemers plaatsen. Tot 15 april hebben combinaties uit Groningen, Friesland en Drenthe de voorkeur, daarna wordt aangevuld met combinaties uit andere regio’s. Vol=Vol.
Opgeven kan tot en met 20 april 2016

Deelname aan de clinics kan alleen als de ruiter een Goedgekeurde helm/cap, bodyprotector en rijlaarzen/chaps met jodhpurs draagt.
Als veiligheid en/of paardenwelzijn in het gedrang komen, is de instructie gemachtigd om een combinatie uit te sluiten van de les. Deelname is geheel voor eigen risico.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:55

Melody zijn been is helaas nog steeds dik, vanmorgen heeft hij even gespeeld in de bak maar had hij niet zo veel zin in. Twee keer een kort sprintje en dat was het ongeveer. Hij loopt niet onregelmatig, maar tja wel dik en wat warm bij de kogel en aan de achterkant van zijn onderbeen ook dik. Niet leuk. Hij loopt lekker buiten en krijgt dus een paar dagen rust. Hopelijk zakt het af en anders maandag de veearts er maar even bij.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 13:13

Fino, ik zag het al voorbij komen idd. Maar eens horen aan onze dochter, die vindt dat vast erg leuk om mee te doen.

Zijn er hier ook nog die 20 februari op het kampioenschap zijn in Sneek?

Alexandra_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 15:28

Kom ik weer eens binnen vallen :D
Over de cremello's: ik vind ze zelf wel leuk maar wij zitten momenteel ook vol met paarden haha. Wat Punz zegt is idd nog leuker: ermee fokken en dan valkjes fokken, die vind ik zo leuk <3

Bij onze pony's gaat het goed, de oude dame een klein plekje op haar kogel omdat ik van de week met haar gefietst heb zonder kogelbeschermers 8)7 niet warm maar een klein beetje dik, dat zijn we wel gewend van ons suikerpopje :Y) maar die loopt wel lekker door.

Leuk initiatief is dat Fino :)
Arme Melody, hopelijk knapt zn been snel op :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 17:59

SkyMarian schreef:
In de Ierse database staat ze als klasse 1. Mogelijk is ze op jongere leeftijd ook al eens voorgebracht en voldeed ze (net) niet aan de eisen. :)

Volgens mij houden ze wel van een klassieke connieponnie Elysa. :j :D

Zo lestijd voor morgen ook geregeld. Heb er weer zin in. *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Ja ze heeft eerst een 2e en daarna een 1e. Dus waarschijnlijk voldeed ze niet aan de eisen idd!

Emmy7 Oh jeetje balen zeg.. Hopen dat het snel betergaat!

Vandaag een stukje met spark gelopen, iemand waar ik laatst dekjes van had gekocht had niks te doen en woont in tilburg, dus samen gegaan zei heeft spark gepakt. Ik durf het nog niet goed mocht ze ff trekken of doen..

Been was een stuk minder dik, ader was ook weg en Roos zei ook dat ie er netjes uit zag!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 09:07

Fading fijn dat het beter lijkt te gaan.

Alexandra hopelijk valt het bij jou ook mee en is het vandaag alweer dun.

Melody zijn been is nog steeds dik helaas. En met dit weer wordt afspuiten ook een beetje lastig dus koel ik zijn been nu 3 x per dag met een zak aardappelschijfjes uit de vriezer := die om zijn been heen vouwen, bandage erom en zo lekker een tijdje laten staan. Meneer vindt het nog goed ook.
En nu hij dus niets hoeft te doen behalve lekker buiten lopen heeft hij bedacht om eens lekker ondeugend te zijn. Na veel oefenen kan melody dus nu het handvat van de stroomdraad voorzichtig beetpakken en dan de draden open doen. Gaan ze lekker in de bak wandelen.....de spoken. Daar nog weer wat op gaan verzinnen, dus als iemand nog tips heeft.....

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 09:28

Mooi initiatief Fino! Voor ons te hoog gegrepen :+

Oh die stoute Melody :') Maar wel vindingrijk :+ Vervelend van zn dikke been, hopelijk zakt het snel weg.

Mijn boef kon ik gister wel achter behang plakken en hij mij: ik was haastig en zijn energielevel was nog te hoog, we hebben elkaar lekker af lopen katten }> Volgens mij heeft het hele nacht geregend en gedooid kan hij vandaag mooi ff uitwapperen.