Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Punz

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 22:56

Ik natuurlijk... :+
En Eline in ieder geval ook

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 22:57

Vandaag ondanks de hitte heerlijk getraind. Hij gaat verruimen zelf een beetje begrijpen. Allemaal nog wat horizontaal maar dat vind ik prima in dit stadium. Overmorgen weer eens een hindernis opbouwen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 23:03

Karel <3 Helaas geen keurigmiddag voor mij, ga naar een foodtruckfestival :Y) Ook leuk :D

Feline, Tineke zit daar nu ook! En mooiste eiland.... Eh dat is Terschelling al O:) En Delphi, ik kan me niet voorstellen dat iemand daar nog nooit geweest is :oo Snel doen!!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 23:15

Fijn dat je valkje het zo lekker op lijkt te pakken nu Elly!

En Delphi: Waddeneilanden moet je inderdaad doen hoor (Texel <3 )

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 23:38

Marrit13 schreef:
Karel <3 Helaas geen keurigmiddag voor mij, ga naar een foodtruckfestival :Y) Ook leuk :D

Feline, Tineke zit daar nu ook! En mooiste eiland.... Eh dat is Terschelling al O:) En Delphi, ik kan me niet voorstellen dat iemand daar nog nooit geweest is :oo Snel doen!!

Kijk dat ben ik als Terschellingse van geboorte natuurlijk helemaal met je eens :+

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 07:56

Feline wij zitten er idd ook, in Ballum...
Verder lees ik alles, maar reageren wordt m even niet want ben smoor druk hier
Zit om 6.15 s morgens al te paard haha maar wel ontzettend genieten

Afbeelding
Afbeelding

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 09:59

Ziet er prachtig uit TinekeVD! Daar word ik jaloers van..

Jackson lijkt wel wit met oranje manen :P
Afbeelding
Afbeelding

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 12:13

@Delphi daarbij wil ik nog een voordeel noemen van dit ras, het zijn oersterke, geharde en over het algemeen gezonde paardjes die relatief weinig verzorging nodig hebben. Ze kunnen veel met weinig :) Mijn merrie heeft maar 1x in haar leven een dierenarts nodig gehad en er is nooit iets met haar benen geweest, haar pezen zien er altijd fantastisch uit. Misschien juist omdat ze zo sober zijn moet je een beetje opletten met voeding. Ik durf te zeggen dat ze er over het algemeen redelijk goedkoop uit de bus komen in de loop van hun leven.

Er zijn natuurlijk wel meer pony's die dit hebben, maar het mooie van Connemara's vind ik dat ze er stoer en tegelijkertijd toch elegant uit zien, intelligent zijn, veelzijdig zijn en een goed karakter hebben. Ik kan ze tot in de eeuwigheid ophemelen :') uiteindelijk gaat het toch om de individuele pony, er zijn natuurlijk grote verschillen in ieder ras. Ik wens je veel plezier en succes met het vinden van het juiste paardje voor jullie, het is leuk en spannend!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 13:17

Ik ben 1 keer op texel geweest, maar wat ziet dat ameland er gaaf uit! :oo
Tineke wat heeft melody een aparte overgang in zijn staart :') Heb je de onderkant in de bleek gehangen?

Tribunals wat tof! Highlights :')

Vandaag weer een rondje bos gedaan, paden waren goed te doen gelukkig. Zaterdag gaan we weer maar dan pak ik mn springzadel mee om een boomstam (voor het jachtparcour wat daar gereden word liggen er veel boomstamhindernissen) te springen. Is ongeveer 50/60 cm hoog. Ben benieuwd, stalgenootje gaat t filmen :+

Afbeelding

Afbeelding

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 13:35

Vanochtend richting Aalter naar mijn jonkie gaan zien.
Wauw wat is hij sjiek geworden zonder wintervacht. En glimmen. MMMMm <3 *\o/* ik heb goed gekozen .
Alle 4 waren ze enorm verandert. Flink aangekomen van het zomergras. Gelukkig die van mij het minst rond. Die andere vond ik echt veels te dik.
Maar ik heb hem nog altijd niet kunnen aanraken 8)7 .
Ben erg blij dat die nog even de zomer ginder doorbrengt.
Ik heb nog steeds geen geweldige foto's maar dat komt in september vast goed.

Afbeelding

Afbeelding

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 13:41

Lekker Saaams, ben benieuwd!

Wat een prachtige dier kitobeer <3

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 13:48

Ameland is echt geweldig. Rijd er vanaf mn 5e en vanaf mn 13e heb ik er gewerkt: ritten begeleid en lesgeven e.d. dus ken de ruiterpaden ook op mn duimpje :D.
Hoop stiekem kiet ook ooit mee te nemen, alleen die boot van 45 minuten stilstaan gaat ze niks vinden :/

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 15:34

Ik ben fan van Texel, volgend jaar maar weer eens heen, de andere eilanden ben ik eigenlijk ook nog nooit geweest. Zo te horen ook maar eens doen.

Wat een flinke beer die Skyfall Kitobeer, maar hoezo nog nooit aangeraakt ?
Hoe weet je dan of je een klik hebt ?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:37

Wat lekker allemaal op de Waddeneilanden! :D

Kitobeer, hij is zooo knap! <3

Ik heb vandaag voor het eerst op Leo gedraafd. :)

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:45

Per ongeluk Change of gepland :D

Heb alle waddeneilanden gehad, geboren en getogen Friezin dus waren altijd dichtbij voor dagje weg of schoolreisje. Maar... Terschelling is voor ons de favo. Texel vind ik... Net een stuk Noord Holland wat afgedreven is :+ Toen we daar voor het eerst kwamen; "huh, stoplichten?!" Kenden we niet van de andere eilanden haha! Maar Texel heeft ook schitterende natuur!

Waar ben je geboren op Skylge, Bar? Nog lang gewoond daar?

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 17:33

Feline ons paard is echt een grote ramp op de trailer maar zodra we aan boord zijn ontspant ze, dus wie weet...

Bij welke stal heb je gewerkt? Ik ben natuurlijk heel nieuwschierig :)

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 18:09

-
Laatst bijgewerkt door Bar op 19-07-16 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 18:09

Marrit13 schreef:
Per ongeluk Change of gepland :D

Heb alle waddeneilanden gehad, geboren en getogen Friezin dus waren altijd dichtbij voor dagje weg of schoolreisje. Maar... Terschelling is voor ons de favo. Texel vind ik... Net een stuk Noord Holland wat afgedreven is :+ Toen we daar voor het eerst kwamen; "huh, stoplichten?!" Kenden we niet van de andere eilanden haha! Maar Texel heeft ook schitterende natuur!

Waar ben je geboren op Skylge, Bar? Nog lang gewoond daar?

Eilanders schrijven Schŷlge ;). Maar jij bent Fries dus jij schrijft Skylge. Terschelling had/heeft ontheffing voor het verplichte Fries op school. Wij kregen les in het eigen dialect.
Ik ben technisch gesproken helaas geboren in het ziekenhuis in Harlingen (baal nog steeds dat dat in mijn paspoort staat en bij mijn zus, die thuis geboren is, Terschelling :+ )
Ik heb gewoond in de Boomstraat op West, boven de supermarkt die destijds van mijn ouders was. Op mijn 14e verhuisd naar de Douwe Totlaan, in de buurt van het zwembad. Vanaf mijn 12e kwam ik alleen in de weekenden en vakanties thuis omdat ik in Harlingen op school zat. Toen ik ging studeren ben ik helemaal van het eiland verhuisd.
Maar mijn ouders wonen er nog steeds, inmiddels in de Zeevaartschoolstraat (achter de Hema).
Ook ooms, tantes, neven en nichten wonen er nog veel.

Paard leren rijden bij Manege Cupido in Hoorn. Heerlijk veel buiten gereden, strand, duin en bos. Wat een heerlijke tijd was dat!

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 21:17

Leuk Bar en Marrit hebben eiland klik _O-

Tibunals, lekkere zomerse coupe heeft meneer :):)

Hier is het inschrijfformulier voor de keuring op de bus gegaan, rete spannend om straks met Karel die kant op te gaan. Want ja wat gaat iedereen (including de jury) ervan vinden :o
Stalletje is ook gereserveerd, net als de lunch.
Vanmorgen heeft Murielle al even met haar gelopen, ze doet braaf dr dingetje.
Nu nog even wat extra vetjes kweken en we zijn er klaar voor _O-

Toch wel erg leuk die Ierse database, net nog even op zoek gegaan naar de ouders van Karel en de vader van dr moeder, allen zijn klasse 1,wel jammer dat er geen foto's bij staan.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 21:56

Staat een gave connemara hier in de buurt te koop. Lijkt groot te ogen. Prijs lijkt me wat aan de hoge kant of niet? ( Fear an ti x Treu Commotion) Helaas is het een stal met geen gelul in de krul met slof of elastiek. Helaas vaak gezien..maar geen idee of pony ook zo gereden word.

Welicht iets om bij te gaan kijken delphi?
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Saaams op 19-07-16 22:06, in het totaal 2 keer bewerkt

baroeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 21:59

Ook ik ben super blij met mn pup! Vandaag na het grondwerken haar eindelijk zonder halstertouw mij kunnen laten volgen, wel met de concentratie van een goudvis...
Lief volgen, heeey een vogel!! Owh wacht ik was aan het volgen. Hoor ik daar nou een voerton?! Owhjah ships volgen...

Maar het begin is er! Ook was ze iets minder panisch op benen afspuiten dus ik ben helemaal gelukkig :)

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 22:06

Bekende plekjes, Bar! Wat leuk! En ja, ik heb Fries gehad op school en dus "Skylge" voor mij :D je kan er vast heerlijk rijden ja! Wij struinen te voet en te fiets het eiland af, en te paard moet helemaal gaaf zijn! <3

Mooi dier idd Saams! Heb geen verstand van prijzen, bloedlijnen, fokkers ed dus waag me niet aan uitspraken mbt die dingen :D

Fijn Baroeg! Hoe is het net haar wondje?

baroeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 22:26

Wondjes gaat stuk beter!
Neus voor:
Afbeelding
Neus na:
Afbeelding
Rug voor:
Afbeelding
Rug na:
Afbeelding

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 22:27

TinekeVD schreef:
Feline ons paard is echt een grote ramp op de trailer maar zodra we aan boord zijn ontspant ze, dus wie weet...

Bij welke stal heb je gewerkt? Ik ben natuurlijk heel nieuwschierig :)

De Blinkert in Ballum :D

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 22:28

Dat ziet er al wat beter uit Baroeg, maar hoe komt ie aan die plek op de rug, lijkt wel op een oude drukking ?