@ghashira: Ja merries kunnen idd weleens wat last vd hengstigheid hebben. De merries die ik toendertijd reed, hadden er eigenlijk geen/weinig last van, dus dat scheelt.
Haha, dat kleine shetje van jou, ik zie het al helemaal voor me, wat schattig. Lekker dat je een verlichte rijbak hebt, lijkt me erg handig. Langs mijn weiland staat straatverlichting, maar dat doen ze op de een of andere manier nooit aan, dus schiet ook niet op. Zo'n 200 meter verderop is er wel een dressuurstal waar ze ook een binnenbak hebben, dus als mijn bak niet meer berijdbaar is, kan ik wellicht altijd daar gaan rijden. Alleen ze zien me aankomen, er staan allemaal sportpaarden en dressuurmensen, kom ik als Natural Horsemanshipper met een Konik aanzetten, haha, ach ja. Fijn dat het weer zo goed gaat met Juul!
Dat schoenenverhaal is echt grappig. Paarden zijn ook zo gevoelig voor routine. Zo grappig en herkenbaar. Als ik fluit komen die 2 van mij direct aangehobbeld en weten ze dat het tijd is voor een pavokoekje en gaan dan altijd, elke avond, weer op dezelfde plek staan in afwachting op het koekje