RoyalMemory schreef:Precies een onzinnige discussie die totaal voorbij gaat aan het onderwerp van dit topic.
ja en een rechte neus is wel geheeeeellll ontopic.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
jankawijnsma schreef:Denken de eigenaars en fokkers wel eens aan de dravers die niet goed genoeg zijn voor de drafsport?
Marrit13 schreef:Ik ben ook absoluut met het tweede punt eens![]()
Oh nog een 3de punt...
3. Omdat mensen nog niet zo bekend zijn met de Draver als rijpaard.
jasmijn78 schreef:Moeni11 schreef:Er zijn ook heel veel dressuurgefokte paarden die moeite hebben met dressuuroefeningen
een slecht gefokt dressuurpaard zal altijd nog geschikter voor dressuur zijn dan de gemiddelde draver. Maar verder is het een onzinnige discussie. Onder ieder ras heb je goede en slechte exemplaren. Het kwpn is wel goed bezig gezien de plaatsten die nederlandse spring en dressuurpaarden innemen op de wereldranglijsten.
Als ruiter/paardenmens ben je kundig als je een goed paard en zijn kwaliteiten herkent.
kimG schreef:Marrit13 schreef:Ik ben ook absoluut met het tweede punt eens![]()
Oh nog een 3de punt...
3. Omdat mensen nog niet zo bekend zijn met de Draver als rijpaard.
misschien maken: omdat mensen vaak onbekend zijn mijn de goede eigenschappen en geschiktheid van een draver als rijpaard. omdat de eerste vooral over negatieve voorkennis gaat
jankawijnsma schreef:Bedankt Mackie voor dit duidelijke verhaal.
Dat is idd zo niet alle dravers zijn geschikt voor de drafsport maar er is idd geen tussenweg.
Wel is mij bekend dat er een club vrijwilligers draverijen hield voor amateurs (met dravers), ik weet niet of dit nog bestaat of dat dit misschien een heel klein groepje is. Die man die ik kende, had zelf dravers puur om zelf hobbymatig mee te draven en op amateurkoersen te rijden maar dat zijn er waarschijnlijk maar weinig.
Citaat:Tja maar afwachten wat de toekomst doet voor de draver, maar ik kan uit jouw verhaal begrijpen dat de fokker zijn vertrouwen even kwijt is geraakt en daarom een gat is ontstaan, dus dat er wel een tijdje minder dravers gefokt zijn.
Toch jammer dat de drafsport ook een beetje een louche naam heeft. Laten we eerlijk zijn, bij deze sport denk ik vooral aan gokken en niet aan de prestatie van de combinatie.
Vroeger woonde ik vlakbij Wolvega en de mannen die in die sport zitten ervaarde ik ook als echte foute mannen, niet het type wat serieus met sport bezig is. Is dat terecht?
RoyalMemory schreef:Een amateurrijder kan na een aantal overwinningen ook prof worden. Hoeveel overwinningen in Nederland nodig zijn weet ik niet precies (ik dacht 30, Mackie?), maar in Duitsland moet ie er 100 hebben.
jankawijnsma schreef:Ook weet ik wel dat gokkers geen trainers zijn, maar er wordt wel gegokt en dat maakt toch dat de naam van zo'n sport een beetje louche wordt. Het is natuurlijk ook een sport waar maar heel weinig mensen wat vanaf weten, volgens mij is dat ook een stukje cultuur. Maar daardoor krijg je dus ook eerder vooroordelen over dravers denk ik.
Ayasha schreef:hoe zijn profs dan prof geworden als ik vragen mag?
(sorry, mijn nieuwsgierigheid is geprikkeld)