Zijn hier nog Connemara fans?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bar

Re: Zijn hier nog Connemara fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 10:09

En papa Easter komt ook, in de Z1 met Mark en in de B met zijn nieuwe amazone. Mark gaat ook nog springen.

Ik vind het echt zo leuk dat jullie komen spitenmazz! Ben heel benieuwd naar Prince!

spitenmazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 11:45

Anders ik wel naar Easter!
Straks moeten we nog tegen elkaar als ze de Z1 en 2 bij elkaar voegen :)
Zit constant dit topic in de gaten te houden, verheug me d'r zo op haha.
de startlijsten komen gewoon op wedstrijdplatform neem ik aan?

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 12:46

Ze moeten absoluut "tegen elkaar" want zoveel Z ruiters zullen er niet zijn. Het wordt wel een familieaangelegenheid in de Z met Easter, Prince en Iltshi (broer van Easter)

De startlijsten komen op www.connemara.nl en in het programmaboekje dat je binnenkort thuis gestuurd krijgt.

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 14:01

En wij zijn ook weer van de partij! :) Voor de 8e keer alweer!!
Wij komen met 3 pony's: Flashlight , Lizzy en Donegal. Flashlight en Donegal doen allebei een BB proefje zonder galop, Donegal rijdt met mij nog in de B, ik rijd met Lizzy in het L1 en Lizzy rijdt met een vriendin ook nog in de B. Als laatste rijden Lizzy en ik dan ook nog een pas de deux samen met Eline en Ben Hur :)
Een mega drukke planning hebben we weer, maar moet allemaal goed komen :D
Lizzy heeft een periode achter de rug met een blessure en zal voor het eerst weer mee gaan naar ander terrein, zal mij benieuwen :+ En dan te bedenken dat Orange en Oriana volgend jaar waarschijnlijk ook ONCK prooff zijn :=
We hebben er zin in!! *\o/*

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:43

Vergeet ik helemaal. Jou-Jou doet ook nog mee in het BB met zijn "gast-ruitertje". Dit is de dochter van een vriendin die vorig jaar met hem het obstakelparcours deed. Dit jaar dus alvast oefenen voor een B proef volgend jaar..

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 14:44

Leuk allemaal :)!

Net het programmaboekje binnen gehad, ziet er zoals gewoonlijk weer keurig uit! Heb er al helemaal zin in!

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 19:56

Bar schreef:
En papa Easter komt ook, in de Z1 met Mark en in de B met zijn nieuwe amazone. Mark gaat ook nog springen.

Ik vind het echt zo leuk dat jullie komen spitenmazz! Ben heel benieuwd naar Prince!
Ben ook zo benieuwd naar Prince. Lijkt me super om papa Prince en opa Easter van onze pony in actie te zien. Kan ze geloof ik niet hun proef kijken omdat ik dan zelf rijd. Verheug me er enorm op, ik ben meer dan 10 jaar niet meer in actie geweest op wedstrijden, dus waar zo'n Connemara kruising al niet goed voor is ;)

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 19:59

@koeke in welke klasse start jij :)?

spitenmazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 08:11

Wat leuk koeke, dat je na al die tijd geen wedstrijden toch mee doet!

Gisteren het programma boekje gehad en het ziet er allemaal goed verzorgd en erg leuk uit! Als ik die zondag geen selectie met m'n paard zou hebben was ik zeker gebleven.
Is voor mij ook een mooie afsluiter van de pony's/vervanger van de Brabantse kampioenschappen want ik ben bang dat ik niet door ben dit jaar, concurrentie is qua kwaliteit pony's vooral erg zwaar tegenover mijn kort - potige Spekkie :o
Baal wel enorm want het is de eerste en laatste keer dat we niet mogen. Gelukkig niet het einde want ik denk er over om af en toe tussen de paarden te starten (al weet ik niet of we dan wel mee komen) of hem in te spannen.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 10:19

Heel herkenbaar! Afgelopen weekend kreeg Mark commentaar van de jury dat hij meer uitgestrekte en meer middengangen moest laten zien. Maar hij heeft simpelweg niet meer. Het is geen paard!
Gelukkig zag de jury in de 2e proef wel dat ze pony's jureerde. :+

En op de Brabantse lopen idd vaak wel de top-dressuurpony's. Daar kunnen onze allround Connemara's niet tegenop.

Maar Prince inspannen is ook leuk, dan kun je volgend jaar aan het men-onderdeel mee doen!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 12:36

Gewoon bij de paarden gaan starten! Er zijn heus wel juryleden die het rijden in het algemeen waarderen en niet alleen de rondvliegende voorbenen van de paarden (waarbij de achterbenen over het algemeen niet meer mee doen).
Ben Hur start ook bij de paarden in de Z en dat gaat ook goed. Nou moet ik zeggen dat Ben Hur ook niet echt gemiddelde Connemara-gangen heeft :D .

Jammer dat Brim er niet meer is: hadden we mooi Brim - Easter - Prince en de pony van Koeke (weet even zijn naam niet uit mijn hoofd) op een rijtje kunnen zetten. Nou ja, die drie is ook al gaaf.

Overigens doen we de Z1 en Z2 niet bij elkaar: op het ONCK hebben we altijd prijzen per klasse.

Kyarah: spring je ook wel eens met Abel? Dat kon hij als jonge pony echt super.

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 14:03

Kyarahh schreef:
@koeke in welke klasse start jij :)?
Wij (Piece of Cake en ik) doen B-dressuur. Het 'meisje en het jongetje' :D die vaak op hem rijden hebben (nog) niet zo'n zin in wedstrijden, dus vandaar dat ik meedoe. Jij doet L2 of niet Kyarahh?

Leliaardje schreef:
Jammer dat Brim er niet meer is: hadden we mooi Brim - Easter - Prince en de pony van Koeke (weet even zijn naam niet uit mijn hoofd) op een rijtje kunnen zetten. Nou ja, die drie is ook al gaaf.
Lees nu pas dat overopa Brimstone niet meer is. Jammer! Drie op een rij is ook super.

spitenmazz schreef:
Wat leuk koeke, dat je na al die tijd geen wedstrijden toch mee doet!
Het is nog leuker dan het lijkt: ik ben 10 jaar geleden gestopt met paardrijden omdat ik erg stuk was ;) Dat ik nu toch nog weer een wedstrijd ga rijden vind ik echt helemaal te gek. En volgens mij is dit een geweldige gelegenheid daarvoor. Heb er zo'n zin in.

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 14:50

Leliaardje, wat leuk dat je weet dat hij zo goed kan springen! Ik maak af en toe voor de lol een sprongetje, vindt meneer helemaal leuk! Ben zelf helaas niet zo'n held. Maar ons record staat op 1 meter nu :).
Koeke, wel leuk na zo'n lange tijd! Succes alvast! Wij starten L2 inderdaad, maar we zijn nog maar beginnelingetjes in die klasse hoor! We doen ons best :D!

Hoop dat het weer dit weekend een beetje meezit. Verwachtingen zijn niet zo goed toch :=? Al mag dat de pret niet drukken, het zal vast en zeker weer een leuke dag gaan worden!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 23:03

We gaan gewoon voor mooi weer :Y) .

Kyarah: 1 meter is toch al een flinke hoogte hoor! Wil je na je dressuur misschien even naar de ringmeester van het springen gaan met Abel? Dat is zijn fokker namelijk. Hij vond het helemaal jammer dat hij jou/Abel niet kon zien.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 00:00

Hoe het weer ook is, het gaat gewoon weer mooi zijn op het ONCK ;)

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 08:50

Leliaardje schreef:
We gaan gewoon voor mooi weer :Y) .

Kyarah: 1 meter is toch al een flinke hoogte hoor! Wil je na je dressuur misschien even naar de ringmeester van het springen gaan met Abel? Dat is zijn fokker namelijk. Hij vond het helemaal jammer dat hij jou/Abel niet kon zien.

Wat leuk! Dat gaan we zeker doen :D!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 00:12

riagr schreef:
Hoe het weer ook is, het gaat gewoon weer mooi zijn op het ONCK ;)

Zonnetje!!!! +:)+

shaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 18:01

Hoi, ik breek even in! Ik ben me aan het orienteren voor een geschikte pony voor onze tweeling van 8. Door hun eigenwijze appaloosashet en dito dikke D-pony hebben ze iig leren doorzetten.. Nu gun ik ze een goed doorgereden voorwaartse pony waar de ene lekker mee kan springen en crossen, die met mama mee kan in de endurance en ook nog netjes inde bak loopt. Een connemara lijkt me wel geschikt!
Nu zag ik dat er dit weekend het Nederlandse kampioenschap is in Ermelo, maar ik kan nergens het programma vinden. Heeft iemand hier een link? Is het als toeschouwer leuker op zaterdag,of zondag?
Vooral springen en cross heeft onze interresse!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 18:12

Hier even een tweetal linkjes voor je
De eerste is de website van het stamboek: http://www.connemara.nl/

De tweede link is naar de facebook pagina van het stamboek, met ook informatie over het ONCK. : https://www.facebook.com/pages/Nederlands-Connemara-Pony-Stamboek/141831885961029

Op de zaterdag ligt het accent meer op het wedstrijd rijden ( springen, dressuur, pas de deux en mennen) en de toch spectaculaire parade.
Op de zondag is er een zeskamp en een crossles. Kortom: beide dagen zijn de moeite waard, maar denk dat er op zaterdag meer ponys zijn ( toch, Leliaardje? )

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 19:00

He jongens, jullie ook hier. Ik kom zaterdag wel even langs op de ONCK, om al die mooie pony's te bewonderen!
Volgend jaar een Reining proef er in? ;-) Dan kan Flower met nieuwe eigenaresse laten zien wat ze kan! (en dan springen ze ook wel mee denk ik; het was nu allemaal niet meer te regelen helaas).

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 22:05

Túúrlijk zijn we hier ook.. :D :D :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 23:04

Súperdag gehad op een ONCK! Zo trots op Jou-Jou.
Blij met mijn 2de plaats, net zo blij met mijn punten 191 en 199. Deze herintredende ruiter vind het stiekem best stoer om op je tweede officiele wedstrijd ( met startkaart dus) 2 winstpunten voor 1 proef te halen...

Leliaardje: Dánk voor al het werk wat jullie verzet hebben. Ik heb echt een topdag gehad!!
Veel plezier nog morgen!! ( kan helaas niet komen kijken, was graag naar de crossles komen kijken!)

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 06:53

Super gereden, gefeliciteerd :D!

Het was inderdaad weer erg goed georganiseerd, ook mijn complimenten daarvoor! Ook weer een hoop mooie Connemara's gezien, helemaal leuk! Helaas hebben wij niet tot het einde kunnen blijven (we zijn er maar heel kort geweest) maar volgend jaar hopelijk meer geluk.

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 07:24

Inez, ik vind de foto's die je gemaakt hebt echt heel gaaf! Gaan we er sowieso een paar van bestellen, alleen nog even kijken welke :)!

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 14:47

Reuzebedankt Leliaardje en alle anderen voor de organisatie. Ik vond het een hartstikke fijne dag, ik had alleen ander weer verwacht :+ Mooi om papa Prince en opa Easter (en al die andere leuke pony's) in levende lijve te zien. Allebei goed gedaan, schattig ook Easter met zijn nieuwe meisje.

riagr schreef:
Súperdag gehad op een ONCK! Zo trots op Jou-Jou.
Blij met mijn 2de plaats, net zo blij met mijn punten 191 en 199. Deze herintredende ruiter vind het stiekem best stoer om op je tweede officiele wedstrijd ( met startkaart dus) 2 winstpunten voor 1 proef te halen...
Proficiat! Supergoed gedaan, je was eerste van de paardencombinaties toch? En zelfs 40 combinaties achter je.

Kyarahh schreef:
Het was inderdaad weer erg goed georganiseerd, ook mijn complimenten daarvoor! Ook weer een hoop mooie Connemara's gezien, helemaal leuk! Helaas hebben wij niet tot het einde kunnen blijven (we zijn er maar heel kort geweest) maar volgend jaar hopelijk meer geluk.
Ik heb je niet meer gezien Kyarahh, wel de mooie foto's die Leliaardje van jou en Abel gemaakt heeft. Leuke pony is het! Heb je hem nog aan de ringmeester van het springen laten zien?

Ik was ook heel trots op poown: zijn eerste wedstrijd en hij vond het allemaal best spannend. Proeven gingen dan ook nogal met horten en stoten ;) hij had de brandstof aardig op (ik ook trouwens na een vervelende heenreis met bijna-aanrijding). Toch nog 5e met 185 en 187, dus dik tevreden. Volgend jaar zijn we er weer. Mijn neefje lijkt dat dagkampioenschap wel erg cool, dus die gaat dan springen *\o/*