Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 21:53

Hier ligt sinds vorige week al een heerlijk laagje en er valt ook elke dag nieuwe sneeuw bij :j vrienden/kennissen van me hebben zelf al geschaatst. En niet op de weg haha.

Mijn ijsberen vanmiddag: Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 21:55

Ik vraag me eigenlijk af wat en hoeveel jullie voeren? Ik ben nog op zoek naar voer advies want ik wil niet dat stal voert (sportbrok).
Paard zal 5/6 dagen worden gereden of gelongeerd, afwisselend dresssuur, sprongetje en bos op recreatieve wijze. Wil eigenlijk iets zonder haver en suiker.
Laatst bijgewerkt door Saaams op 19-01-16 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 21:56

Marrit Goed bekeken haha
Punz Whahaha hooi in je onderbroek is nooit fijn! Sterkte :P
Tribunals Ik heb gereageerd. Knappe pony!
Change3x Gaaf! Wie wat waar wanneer?

Sparkol nog steeds kreupel. Arm beest heeft veel te veel energie ):

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:00

Saaams schreef:
Ik vraag me eigenlijk af wat en hoeveel jullie voeren? Ik ben nog op zoek naar voer advies want ik wil niet dat stal voert (sportbrok).
Paard zal 5/6 dagen worden gereden of gelongeerd, afwisselend dresssuur, sprongetje en bos op recreatieve wijze. Wil eigenlijk iets zonder haver en suiker.

Jackson wordt 5 tot 7 dagen per week gereden, af en toe wat longeren en grondwerk. Ook gaan we zo nu en dan naar het bos. Hij krijgt onbeperkt hooi en krijgt 1.5 kilo basisbrok per dag.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:03

Saaams schreef:

Mijn pony's die in de sport lopen worden 4/5 keer per week gereden en als het weer het toelaat ook een keer gelongeerd als ik geen tijd heb om te rijden.

Ze krijgen allebei gegokt 0.75 kg coolmix van havens per dag. Dan voeren we nog vitaminen mineralen bij en wat andere supplementen, dit doen we door een schep vochtige zemelen.

Saaams

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:11

Bedankt :D

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:11

Hoe gaat het met jou, Fading? Vervelend dat Sparky nog kreupel is :(:)

Lloyd krijgt 400gr Subli Pony, 2 handjes Subli Zonder en overjarig schraal hooi. Je voert ze al snel teveel en te rijk heb ik gemerkt :+

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:19

Marrit13 schreef:

Lloyd krijgt 400gr Subli Pony, 2 handjes Subli Zonder en overjarig schraal hooi. Je voert ze al snel teveel en te rijk heb ik gemerkt :+

Ik zat zelf inderdaad al te denken aan de subli zonder of de subli pony, wat is de reden dat jij ze beide voert?

Wat de pony nu krijgt ga ik donderdag nog even navragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:33

Marrit13 schreef:

Ik slik andere pijnstillers en wauw, vandaag kon ik even lopen zonder pijn! Dat was heel fijn.
Wilde spark vandaag even poetsen maar dat ging niet zoals ik wilde. Pony was enorm druk... Maarja het is fris en ze is kreupel dus das geen handige combi natuurlijk..

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:54

Saaams, de musli (Subli Zonder) krijgt hij voor de lekker; deze voegt verder niets toe aan zijn dieet zeg maar :+ maar in de ochtend krijgen ze ook allemaal brok in zijn stalgedeelte dus tsja :') En als hij wat heeft gedaan geef ik meestal ook een handje. Avonds krijgt hij dan de ponybrok. Volgend mij is het voeradvies 100 gr per 100 kg. In principe zou hij het zonder kunnen maar omdat ik heel schraal hooi geef, weet ik nu zeker dat hij de benodigde vitamines/mineralen krijgt.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:56

Ah mooi Fading! Dat klinkt goed en nu niet teveel doen he? (Zegt degene die nu een kloppende knie heeft *kuch*) zelfs mijn stoicijnse Lloyd was drukkig vandaag :+

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:57

Saams die van ons krijgt concept van hartog en dan 2x per dag 1/4 schep. Hij wordt 5-6 keer per week gereden of gelongeerd. En gaat eens per maand mee op wedstrijd om ervaring op te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 23:01

Marrit13 schreef:
Ah mooi Fading! Dat klinkt goed en nu niet teveel doen he? (Zegt degene die nu een kloppende knie heeft *kuch*) zelfs mijn stoicijnse Lloyd was drukkig vandaag :+

Nee absoluut niet, maar soms gaat zitten/hangen/liggen ook zeer doen dus dan moet ik even een stukkie lopen!

En jij ook rustig aan doen ~~}>

Haha, het is ineens ook echt heel koud.. Brrr :brr: :brr:

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 23:45

Eehhmmm
Willen jullie nu écht zeggen dat jullie nooit hooi in je onderboek hebben?

Pfff
Stalpersoneel zeker...

Of

ehhh

Leidt dat nu juist weer wél tot hooi in onderbroeken????

%) %) %) %) %)

:D

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 23:57

Nope, mijn rijbroek zit zo strak dat er niets maar dan ook niets tussendoor kan komen, het heeft ook zijn voordelen wat dikker zijn :') :') _O- _O-

gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 00:53

Haha allemaal pony's die zo veel energie hebben. Mag ik wat lenen voor mijn pony? Finnin is echt niet vooruit te branden. Ik zit te denken om een bloedonderzoek te doen en als daar niks uit komt toch een ander soort voer voeren.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 08:56

Melody krijgt echt weinig, maar wat een enrgiebom gisteravond zeg, pffff sanne had springles bij de ponyclub en het was echt explosief. Niet vervelend overigens. Met aanspringen in galop echt aanspringen, dus een flinke eerste sprong maken, oortjes erop en gaan. Flink op de hindernissen aantrekken, maar wel onder controle, dat dan weer wel. Ze kreeg nog te horen van haar instructrice dat ze er zo heerlijk relaxt op zat en dat ze samen zo lekker relaxt rond sprongen, dus weer helemaal trots. Heerlijk dat dit nu zo gaat, is nl met de vorige pony echt wel anders geweest. Zo fijn dat ze nu het vertrouwen heeft in deze pony en dat ze het samen gewoon doen.

Hier een ieniemienie beetje dooi vandaag als het goed is. hopelijk zet dat door naar een graad of 20 :D

Wat voor voer geef jij dan gebokt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 09:05

Ik draag gewoon nooit een onderbroek _O-
Nee, mijn rijbroeken zitten ook behoorlijk strak (da's de bedoeling toch :P)

Oh gebokt, laat hem alsjeblieft even ruilen met Spark. Die kan wel wat rust in d'r kop gebruiken nu!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 09:07

gebokt schreef:
Haha allemaal pony's die zo veel energie hebben. Mag ik wat lenen voor mijn pony? Finnin is echt niet vooruit te branden. Ik zit te denken om een bloedonderzoek te doen en als daar niks uit komt toch een ander soort voer voeren.

Bloedonderzoek is een aanrader. Hebben wij toen bij Bosco ook laten doen om 2 redenen: hij bleef alle merries dekken en hij was heel stram/stijf en hij wilde absoluut niet lopen.

Er is wat uitgekomen waar hij nu wat voor krijgt en dat doet wonderen!

Wat Fading ook zegt, soms wou ik dat Larry 20% van zijn loperigheid en heetheid aan Bosco kon geven. :')

En Fading : hopelijk knapt Spark snel op! Al enig idee wat het precies is?

Veertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 09:35

Hier ook een pony die wat frisser is maar nog steeds ontzettend eerlijk, maak nu met veel plezier gebruik van zijn loop lust haha.

ik voer hem 280 gr. vitalbix (dat zijn alleen vitaminen en mineralen) met luzerne en lijnzaadolie. droogvoer tweede snede kwaliteitskuil. Dit krijgt hij verdeeld over 3 voerbeurten op een dag. hij loopt 4 a 5 dagen onder het zadel longeren, losgooien en grondwerk wissel ik af.

Nu dat de bak bevroren is, is het veel stap werk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 09:39

Change3x schreef:
gebokt schreef:

Bloedonderzoek is een aanrader. Hebben wij toen bij Bosco ook laten doen om 2 redenen: hij bleef alle merries dekken en hij was heel stram/stijf en hij wilde absoluut niet lopen.

Er is wat uitgekomen waar hij nu wat voor krijgt en dat doet wonderen!

Wat Fading ook zegt, soms wou ik dat Larry 20% van zijn loperigheid en heetheid aan Bosco kon geven. :')

En Fading : hopelijk knapt Spark snel op! Al enig idee wat het precies is?

Nog niet, ik kijk het heel even aan. Ze heeft zondag enorm gek gedaan in de bak en kan goed even iets verrekt hebben oid. Plus het is koud natuurlijk..

Vandaag weer even gaan kijken en eventueel even stappen. Als het beter is kan Zoey misschien even rustig rijden/longeren

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 11:34

Heksje krijgt een royale 2 kg basisbrok + luzerne. Voornamelijk om wat meer massa te kweken. Ze loopt gemiddeld een keer of 4 pw. Daarnaast voordroog. Volgens mij ook nog wel vrij rijk.

Het slome kan ook nog van de dikke vacht komen. Sommige paarden hebben er echt hinder van. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 11:35

Sparky krijgt 3/4 schep sochtends en 3/4 schep savonds. Gewoon basisbrok.
Verder 3x per dag vrij rijk voordroog van eigen land.

Ze word normaal 5/6 keer per week gereden waarvan de andere dagen longeren of wandelen. Dit is zowel buiten als binnen.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 13:08

Karel krijgt smorgens slobber met maïsmeel. Na het rijden een schep muesli en s avonds 1 kg basisbrok. Daarnaast voordroeg tweede snee. Mijn anderen stonden tot voor kort op 1/4 basisbrok (doen niets). Nu met die kou op een 1/2. Maar dat is meer voor gevoel dan dan het nodig is (ze zijn behoorlijk rond).

gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 13:57

Ik wil vooral voor de zekerheid bloedonderzoek doen om zeker te weten dat hij geen bloedarmoede heeft. Hij krijgt 24/7 vet hooi,minder vet hooi en graszaad gemixt. Ik weet even niet hoe het voer heet wat hij krijgt. Dat is voer van mijn vorige pony en dat zorgde vooral dat ze meer vetjes kweekte (wat Finnin ook nodig heeft) en waar hij niet zo veel energie van krijgt. Omdat mijn vorige pony nogal hyperactief was. Het is bijna op dus binnenkort even informeren wat ik het beste aan hem kan geven en hoeveel.