Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SkyMarian

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 13:11

Buhler komt uit zwitserland. :P
Bestaan er duitse divoza's? :oo

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 13:14

Oh eh, nevermind _O-

Nee zo noem ik Loesdau, Krämer ed :D Zijn vaak ook tikkie goedkoper.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 13:16

Ach soooooooo.... :D
Loesdau kijk ik eigenlijk nooit meer op. Heul vroegah wel een catalogus van gehad. :+

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 13:19

Ik ken het pas sinds ik hier woon :o Van oudsher ging ik altijd naar Bosgra in Hardegarijp of als speciaal uitje: Divoza Leek :+ Dat was dan toch wat hoor, helemaal vanuit Friesland naar Groningen. Maandenlang door de catalogus gebladerd met vriendinnetje _O- Maargoed we reden oo haar Shetjes dus verder dan snoepjes, borsteltje en af en toe rijbroek kwamen we niet. Maar dat gaf niets :')

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 13:41

Phoee... anderhalve kilo.. Misschien iets te veel voor een connie O:)
Sterkte fading & Marit.

Karin is geweest voor de thermografie donderdag... En ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken. Er kwam zeker een hoop naar boven, en zo vond het erg knap dat ze zo vast zat terwijl ze in juni en augustus nog behandeld is. :\

Goed ik zal het kort houden.
Rosie zit in der nek en schouders erg vast, in de rug een beetje en rondom de broekspieren zit ze ook vast. Haar benen zijn eigenlijk te koel (slecht doorbloeding) en ook op haar ribben is het te koel (rondom de plek waar de zadelbladen zitten). Ook haar hoofd was te warm en dat kan van alles zijn. Haar ruggengraat ligt niet helemaal lekker, je voelt daar ook dat de wervels niet gelijk zitten en ze is ook erg gevoelig op de hals en schouders en bij de bekken en SI gewricht. En rechts zit allemaal net iets vaster dan links. Maar der been rechtsachter die dik was, daar was gelukkig niets op te
Rosie ligt een beetje op het randje of dat er wel of geen foto's gemaakt moeten worden.
Ze gaat het met mijn osteopaat overleggen, om daarmee een behandelplan te maken die volgt na het weekend dus die heb ik nog niet.
Ook hebben we haar voedingsratsoen bekeken. Rosie krijgt sinds vorige week een vitamine brokje met magnesium en lijnzaadolie en een handje muesli voor het idee. Dit was op zich prima maar in muesli zit teveel suikers, dus liever iets erbij zonder suikers. Hiervoor gaat ze nog iets adviseren, maar ik moest vooral magnesium bij blijven geven(dit krijgt ze al sinds mei/juni).
Ze had ook over het kuil wat op te merken, Rosie kan het best droog hooi krijgen en als dit niet mogelijk is voorgedroogd kuil. Dit moet ik nog even met mijn stal eigenaar overleggen, om te vragen wat de mogelijkheden zijn.
Daarnaast raadt ze me aan om te gaan lessen bij noor tanger en/of patrick molenaar om vast met revalidatie training te beginnen. Rosie kan beter alvast leren om op de juiste manier te leren lopen.
Dus al met al, was het best leerzaam. En ik hoop echt dat de behandeling aanslaat en dat er verders geen gekke dingen komen.
Weet ook niet zo goed waar ik nu sta en hoe ik de situatie moet zien. Is het ernstig of niet? Karin kon het zelf eigenlijk ook niet zeggen, dat hing af van de bahandeling %)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 14:14

Nouja 1 á 1,2 kilo brok per dag doet ze het normaal gesproken goed op. Ze is normaal nou niet heel voorwaarts. Ik moet haar echt vooruit rijden zeg maar.. Dus ik weet eigenlijk bijna zeker dat het daar niet aan ligt.

Het begon toen Fab de bak uit ging.. Ze werd echt heel gemeen ):

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 14:40

Kan best testfase zijn Fading! Mss straks eens proberen aan de hand, kijken hoe ze reageert? Vervelend hoor :(:)

Jeetje die Rosie :oo Maar ik vind het dan bijv aannemelijk dat wanneer er ergens iets vast/niet goed zit, een doorbloeding niet optimaal is in een lichaam. Ik zou nog niet in paniek schieten en als je zekerheid wil naar een goeie DA of kliniek. Dan geef je even geld uit (au) maar beter dat dan 5x osteo wat ook in de papieren loopt. Is wat ík zou doen, maar volg je hart; doen wat jou beste lijkt. Je hebt het supergoed met haar voor, dus moet goedkomen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 14:50

Marrit13 schreef:
Kan best testfase zijn Fading! Mss straks eens proberen aan de hand, kijken hoe ze reageert? Vervelend hoor :(:)

Jeetje die Rosie :oo Maar ik vind het dan bijv aannemelijk dat wanneer er ergens iets vast/niet goed zit, een doorbloeding niet optimaal is in een lichaam. Ik zou nog niet in paniek schieten en als je zekerheid wil naar een goeie DA of kliniek. Dan geef je even geld uit (au) maar beter dat dan 5x osteo wat ook in de papieren loopt. Is wat ík zou doen, maar volg je hart; doen wat jou beste lijkt. Je hebt het supergoed met haar voor, dus moet goedkomen :)

Aan de hand doet ze het net zo erg helaas... Al vaker geprobeerd.. ):

Jeetje rosie ): Ik weet even niet wat ik moet zeggen.. Pfff

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 14:52

onze melody krijgt maar een kleine kwart schep s morgens en s avonds nog een keer, aangevuld met lucerne en een flink aantal wortels, verder onbeperkt kuil (zeer droog)

hij kon er eerst echt niet tegen om van ons paard gescheiden te worden maar nu we hem regelmatig ergens alleen mee naar toe nemen is dit al veel beter geworden, gaat nu zonder problemen.

weer veel om over na te denken schirocco.

melody mee geweest op wedstrijd. met de sneeuw viel het allemaal mee gelukkig. en ben weer zo super trots. helaas hadden ze een balkje op hindernis 5, maar verder gingen ze erg mooi rond. 80 punten voor stijl en daarmee nog een 6e plaats van de 33. knap team weer hoor. en nog complimenten gekregen van de jury ook nog! ons weekend kan niet meer stuk

Afbeelding

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 15:00

Nee ik schiet ook niet gelijk in paniek, maar zit nogal in dubio. Voor de foto's was het ook meer om te kijken of ze wel of geen kissing spines zou hebben. Echter als ze dat heeft, dan wordt er ook training bij noor en patrick aangeraden. Daarbij denk ik niet dat het heel veel uitmaakt voor nu, want ik ga toch bij hun trainen, ook al zijn ze wel duur :$ . Eerder dat als de behandeling niet goed aanslaat dat er verder onderzoek gedaan moet worden naar waar het echt vandaan komt. Alles ligt natuurlijk aan elkaar aangesloten, denk dat ze daarom niet goed kunnen zien wat de echte oorzaak is.

Er is dan ook wel veel gebeurt, ze is door een ander paard echt letterlijk helemaal in elkaar geschopt |o daarna nog eens over een hek heen gesprongen (waar ze echt nog niet sterk genoeg voor is) en nog eens ruzie gehad met een ander paard. Daarom staat ze nu ook samen met kleine ice-tea (grote shetlander en echt een schatje).

Dus ik ben heel benieuwd naar het behandelplan, en hopelijk kan ik snel aan de slag..
Maar ik kan zelf ook nog niet inschatten of het mee valt of juist niet mee valt. :?

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 15:34

Fading schreef:
Marrit13 schreef:

Aan de hand doet ze het net zo erg helaas... Al vaker geprobeerd.. ):

Jeetje rosie ): Ik weet even niet wat ik moet zeggen.. Pfff

Mss is de conclusie dat het niet lichamelijk is en dat is mooi, toch? En nu bedenken hoe je dit kan aanpakken... Wellicht dat je een goeie grondwerk instructeur in de buurt kan inschakelen? Het zal toch te maken hebben met het feit dat ze jou niet als leider ziet? Ik zeg dat nu heel makkelijk maar ik vind dat ook zo lastig :') mijn geluk is dat ik niet zo'n explosief paard heb. Jullie komen er vast uit :(:)

Als ze KS zou hebben zou ik eerst de zekerheid willen hebben, alvorens er een osteo aan gaat zitten :o Les kan nooit kwaad, ik ken deze mensen verder niet trouwens. Maar rechtrichten heeft ieder paard baat bij. Ben benieuwd hoe het behandelplan eruit ziet!

Fijne hobby jongens. Fijne hobby. :')

Gefeliciteerd Emmy!! Superleuke foto ook! Als ze van't zomer weer eens buiten springen kom ik een keer foto's maken, kan ik prima combineren met familie/vrienden bezoekje.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 15:35

Sneeuw >;)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 16:10

Wauw emmy. Mooi roze is niet lelijk. Super resultaat met bijpassend lintje. <<)
Heel tof ook complimentjes van de jury. :j

Jeetje schirocco dat is heel wat. Denk dat je vooral de beperkende kant van de thermografie in het achterhoofd moet houden. Meer dan een pointer voor een beamer is het niet. Het kan een mogelijk pijnpunt aanwijzen. Diagnosticeren kan je er niet mee. Het zegt ook niks over vastzitten of niet. Dergelijke conclusies kunnen en mogen ze niet trekken met thermografie. Wel kunnen ze je een locatie aanwijzen die mogelijk verder onderzoek behoeft. :)
Veel wijsheid met het knopen hakken. :j

Fading het kan zeker naast brok ed ook gewoon gedragsmatig zijn. Dan is het vooral een kwestie van oefenen. :) merries ..... :roll: :+

Heksje heel snel gepoetst, als een hertje laten stuiteren en er op. Ze liep echt superfijn. Veel constanter, beter tussen links en rechts te wisselen in de buiging en betere aanleuning en nageeflijkheid in de stap-draf overgangen. Blij. :):)

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 19:20

Heksje het Hertje :+ Fijn dag ze zo goed ging! Beetje tussen de buien door? Die papzak van mij stond 15.00 al binnen, het kreng stond te huilen bij het hek dus hij mocht vast mee :') Hij was erg gepikeerd dat ik niet eerder zelf kwam, hij wenste niet geaaid te worden :roll: Merrie >;)

Morgen ga ik zn staart even wassen, doorn in mn oog :))

Oh Fadind, je zou je nog kunnen verdiepen in het bijvoeren van magnesium.

Alexandra_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 19:45

Sterkte Fading!!! :(:) ik zou idd ook eens kijken naar magnesium, dat werkte bij Lucky ook erg goed en heb er meer goede verhalen van gehoord. Ik vind 1,5 kg idd wel veel maar niet schrikbarend ofzo, het kan idd ook uitproberen zijn en dat ze erg gehecht is aan de andere pony. Hoop iig dat je snel opknapt!

Vandaag gelukkig geen sneeuw, wel heerlijk tijdens het rijden 3 hagelbuien op ons koppie gehad :+ vooral de eerste was heerlijk met grote hagelstenen :')

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 20:06

Ik heb in het zonnetje gereden. :')
Op de weg naar huis wel een flinke sneeuw/ hagelbui. :=
Lloyd is ook wel echt tutje. _O-

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 20:39

Nog eentje dan
Afbeelding

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 20:41

Meer foto's is altijd goed Emmy. Wat een bink is het toch. :~
Heeft ze nou roze spoortjes? :))

Zit in dilemma over de rode deken. Wel of niet doen. Nodig istie niet.....ordinair voor de heb. :o :')

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 21:14

Wow weer zo'n hoge hindernis :oo Gave foto! Wat een power zo.

Deken al in je mandje, SM? <<) Ik heb koopverbod, ik wil graag Dubarry laarzen, nog voor ons weekendje Terschelling in maart. Dus moet ff zuinig nu ^)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 21:48

Nee zit nog niet in het mandje. Ben nog niet uit gediscussieerd met mezelf. :')

Ooit later als we groot zijn durven wij ook te dromen van zulke hindernissen marrit. :')

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 21:53

Herkenbaar :') omdat er ook een matchend halster bij moet en zoooo...

Ja nu nog nachtmerrie :+

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 21:56

Halster heb ik toevallig. Monty roberts ding is vuurrood en die gaat om als we met de trailer op pad gaan. <<)

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 22:25

Oh nou dan is het opgelost toch? :+ Doen dus! *D

Ik heb net een dekje bij Ooteman gezien <3 zo'n mooie koraal roze...

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 23:00

Ooteman heeft uitverkoop, haha wordt je wel erg hebberig van.

De sporenbandjes zijn idd ook roze :D en ze heeft ook een zelfde dekje in het roze, dieheeft ze nu gewoon weleens op met les ofzo. Zulk leuk spul allemaal.

Ik vind het ook zo leuk al die setje, toen ikmijn. Eerste paard kreeg was ik al blij wanneer ik een rood of blauw dekje kon kopen wat geen zadelvorm had := en nu is er zoveel keuze...

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 23:03

Ik vond setjes altijd de grootste onzin......nu ..... I rest my case. :')