Dravers zijn cool!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 22:23

Oh hou op over de overtollige energie Haha! . Het maakt niet uit of je hem elke dag rijd of een dag stilzet, teveel energie is er door de kou toch wel Nagelbijten / Gniffelen . gelukkig heb ik dankzij mijn nieuwe instructeur een aantal goede foefjes geleerd die erg goed blijken te helpen. Eens kijken of hij me deze week weer les kan geven, echt geweldig om her resultaat te voelen Haha! .
Voor het buitenrijden heb ik voor Racer al een martingaal gekocht, hij moet alleen nog opgestuurd worden. Racer heeft nl. de neiging als hem iets niet bevalt zijn hoofd omhoog te gooien en daar vaag mee te gaan zwiepen zodat hij gaat telgangen Verward . Hopelijk werkt het. Daar doe ik wel verslag van.
Endurance wil ik ook ooit nog eens proberen.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 18:59

poeh... ben ik blij dat ik dat niet allemaal heb met KM....
moet nml langs erg drukke wegen als k rijden will

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 19:09

zo je ziet echt goed het verschil tussen de foto's.
wel mooi als ze nog zo rank zijn Lovers
hopenlijk werkt het Ilse en endurance is zeker leuk

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-04 11:35

Morespeed is echt te dik op het moment, maar ja bij hem op stal staan dan ook allemaal entjes afgetrainde dravers die er uitzien om door een ringetje te halen. Misschiewn niet helemaal goed vergelijkingsmateriaal Knipoog

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 12:48

Wat ik wel apart vind, is dat jullie paardjes allemaal vrij dik zijn, terwijl die van mij juist moeilijk dik te krijgen is Verward .
Hoe doén jullie dat? Haha!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 13:44

Mijn draver is in de winter ook niet dik te krijgen hoor. Ik heb net besloten om haar nog maar een kilootje meer krachtvoer te geven.
Ze krijgt dan nu 1 kg brok, 2,5 kg sportmuesli ( 1,5 kg en 1kg slobber), 3 scheppen luzerne verdeeld over 3 voerbeurten. Verder krijgt ze 's morgens in de paddock kuil en 's avonds op stal weer een flinke berg kuilgras. Om een uur of negen geef ik dan nog wat kuil bij voor de nacht.
Afgelopen zomer stond ze dag en nacht op het weiland en had ze genoeg aan 1/2 kg draversbrok en 1/2 kg sportmuesli.
Hoeveel voeren jullie je draver eigenlijk?? Moet ik meer voeren ( of ander voer, denken jullie)
Ik rijd 6 dagen in de week. Op werkdagen ongeveer 45 minuten tot een uur. In het weekend maak ik meestal 1 strandrit ( duurt 2 uur) en een kortere buitenrit van ongeveer een uur.
Ze is glimt je overigens wel ontzettend, is vrolijk enzo. Dus ze is wel gezond denk ik.

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-04 13:45

Op die foto van 2 maanden terug van racer ziet ie er toch perfect uit? In mijn ogen iets aan de zware kant zelfs. Misschien hebben wij gewoon een andere standaard-dikte-maat, omdat wij koerspaarden gewend zijn. Die van mij is eigenlijk niet veel diker dan Racer. Lachen

En tja... hoe doen wij dat? Die van mij groeit zo'n beetje van water... Haha! . Nee, hoor! Knipoog Hij krijgt 's ochtend 1 of anderhalve schep voer en 's avonds ook. En dan ongeveer de helft haver en de helft brok. Voor de rest krijgt hij kuil, maar niet zoveel, omdat ie te dik is. Overdag staat ie tegenwoordig in een zandkampje dus gras krijgt hij momenteel niet.

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-04 13:48

de brok die we voeren is van pavo de meest energierijke zeg maar. De rest van de dravers krijgen dit ook en ik heb geen zin om alleen voor Mores andere brok te gaan kopen. Die van mij werkt op het moment weer even helemaal niet (mij bijrijdster is er weer mee opgehouden), maar ik heb bijna vakantie en dan kan ik zelf weer lekker rijden en ik ben hard op zoek naar een nieuwe bijrijdster en dan werkt ie ongeveer 5 keer in de week een uur en hij krijgt dan misschien een halve schep voer meer. In totaal krijgt hij dus zo'n 2,5 -3 scheppen voer op een dag

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 13:56

Bij ons op stal wordt standaard sportbrok gevoerd, erg energie rijk dus. Het probleem is alleen dat ik een draver heb die nogal heftig op energie reageerd, en ik hem er maar 'weinig' van kan voeren.
Hij krijgt per dag 3x ¾, 2x kuil en na het rijden een kilo muesli zonder energie.
Vooral die muesli is ideaal, want hij wordt er wat dikker van, zonder verschrikkelijk te rijden te worden Haha! .

In principe ziet Racer er op die foto inderdaad goed uit, maar hij schommeld heel erg met zijn gewicht.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 14:08

Muesli zonder energie? Bestaat dat dan. Welke muesli is dat dan en waarom voer je iets waar toch niets in zit? Bedoel je muesli zonder haver?

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 14:24

Er zit inderdaad geen haver in, hij staat bekend omdat hij eiwitloos is, en een erg laag energiegehalte heeft. Als ik het goed heb is het de Leisure mix.

Ik voer het omdat Racer wel op gewicht moet blijven, dat wordt zonder muesli moeilijk met de kleine hoeveelheid voer die hij krijgt Lachen .

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 15:33

Ofir is ook op zn zachtst gezegd vet Scheve mond Tot mijn grote ergenis, want ik heb al een langere singel en een singelverlenger gekocht Boos! Het resultaat van vier weken niet rijden... Ik rij hem nu twee of drie keer in de week, ongeveer een uur. Ik hoop dat ie snel wat dunner wordt, want ik kan het ook aan zn conditie merken. De ellende is dat hij maar in totaal 1 schep subli onderhoudsbrok krijgt, 's ochtends een halve en 's avonds een halve., en toch boordevol energie zit

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 15:33

Mijn paarden zijn ook heel snel baggervet... Rain begint nu weer een beetje op een draver te lijken, nu hij weer getraind wordt *LOL* - en Danny is gewoon altijd te dik...

Leven zonder (koers)stress zorgt ervoor dat de kilo's eraan vliegen Scheve mond

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 16:33

promptertje schreef:
Mijn paarden zijn ook heel snel baggervet... Rain begint nu weer een beetje op een draver te lijken, nu hij weer getraind wordt *LOL* - en Danny is gewoon altijd te dik...

Leven zonder (koers)stress zorgt ervoor dat de kilo's eraan vliegen Scheve mond

Danny zonder stress Schijnheilig Haha! !Ik vond haar aardig stressvol eergister Haha! !

Rhythm is nu voor mijn gevoel ook BAGGERVET...ze past bijna niet meer voor de sulky Bloos Ach gut maar als ik haar dan vergelijk met koersfoto's dan zie ik dat ze daar ook altijd aardig 'vol' was.Ze heeft gewoon altijd een dikke reet en een dikke buik gehad Schijnheilig !(Of gebruik ik dit nu Tong uitsteken ? )
Maar ach,als ik dan naar de andere paarden op stal kijk dan zie ik dat het best wel meevalt,er staan zat andere recreatiepaarden die dikker zijn Lachen

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 18:56

Ik zal mijn paard ook ff voorstellen. Ik heb een draversmerrie van 3.5 jaar. Ik heb haar nu al een jaar dus ze heeft niet veel van de drafsport meegemaakt maar toch vind ik het best een mooi sport.

Ik zal kijken of ik hier een foto van haar kan plaatsen maar ze stat in iedergeval in mijn profiel.

Afbeelding
Hier loopt ze aan de longe met touwtjes.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 18:59

KM s beslist niet vet... maarjah da zal ie miss nooit mer worden ook... alles geprobeerd maar jah... die Kl*te slokdarmverstopping he

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 19:24

*psst* is er misschien heel toevallig een draver in omgeving het gooi die wat extra aandacht mist? o:)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 19:28

Rednah2,wat een geweldige foto! Zo mooi in het strekmoment!

En Luna,ik had een verzorgster nodig maar niet in omgeving het gooi,misschien een advertentie op Bokt Lachen ?

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 19:49

bedankt! Vond het zelf ook een erg mooie foto! En ik gebruik sinds kort touwtjes met een longeersingel en dat longeert echt stukken beter en ze gaat ook echt aan het werk dan. Als ik haar gewoon los longeer (dus zonder longeersingel en touwtjes) dan wil ze alleen maar racen etc. Leuk maarja moet ook aan het werk anders komen die mooie gepierde lijf er nooit Tong uitsteken

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 20:14

ruitje schreef:
En Luna,ik had een verzorgster nodig maar niet in omgeving het gooi,misschien een advertentie op Bokt Lachen ?

he jammer, waar staat je paard dan? (heb nl een auto, utrecht is voor mij ook nog te doen)

En ik heb een advertentie op bokt geplaatst voor een verzorgpaard, maar niet specifiek een draver, ze veel zijn er ook weer niet van te vinden...

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 20:16

Maar ik ben al voorzien,vandaar dat ik zei: 'had' :)

Maar veel succes nog!

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 20:27

ah op die manier, en ja, is ook wel een eindje weg Knipoog

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 21:34

wkoekoek schreef:
Ach, je kan altijd nog naar de jaarlingenveiling gaan en daar een paardje kopen. Dit jaar brachten ze soms maar 200 euro op Scheve mond

Ik vind het wel jammer dat iedereen het idee heeft dat alle dravers met 2 jaar de baan op gaan, want dat is dus niet zo. Er zijn genoeg die pas als drie of vierjarige de baan in komen, ik heb zelfs een zesjarige meegemaakt die toen pas voor het eerst kwalificatie liep. En als ze niet meer kunnen koersen worden ze inderdaad verkocht, naar mijn mening is dit hetzelfde in de spring- en dressuursport. Mijn eigen paard heeft zelf drie jaar gekoerst, en is ook vanwege een peesblessure gestopt. Van alle paarden die wij in 25 jaar hebben gefokt (en dat zijn er nogal wat Schijnheilig ) is er maar 1 met zekerheid naar de slacht gegaan, vanwege een blessure opgelopen in het weiland. Van de rest weet ik eigenlijk wel zeker dat ze nog wel als rijpaard aan de bak zijn gekomen.
En ze kosten bij aankoop niet veel, nee. Ik denk dat dat komt door het volgende: iemand die een koerspaard heeft, hoeft zelf geen land te hebben, maar zet het paard in training. Wanneer het niet meer koerst, kan het paard dus nergens heen, en bij de trainer staan kost geld Ze willen dus snel van het paard af. Verder brengt een dravers in koersconditie bij de slacht niet veel op, zit namelijk geen vlees op Haha!

ik ken ook mensen die wachten tot ze ouder zijn, zijn er genoeg!

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 22:02

mij persoonlijk maakt het niet zo uit hoe oud het beessie is, zolang het maar niet ouders is als 6 en niet volledig ingereden is vind ik het goed, zadelmak is voor mij al genoeg, ik wil graag een neutraal paard qua rijden, waarbij ik mijn eigen rijstijl op na kan houden

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 22:22

jahoe!!

ik heb vandaag weerop draver gezeten:D

die mag ik dressurmatig beleren zodat ze verkocht kan worden als rijpaard:D:D