Ach, je kan altijd nog naar de jaarlingenveiling gaan en daar een paardje kopen. Dit jaar brachten ze soms maar 200 euro op
Ik vind het wel jammer dat iedereen het idee heeft dat alle dravers met 2 jaar de baan op gaan, want dat is dus niet zo. Er zijn genoeg die pas als drie of vierjarige de baan in komen, ik heb zelfs een zesjarige meegemaakt die toen pas voor het eerst kwalificatie liep. En als ze niet meer kunnen koersen worden ze inderdaad verkocht, naar mijn mening is dit hetzelfde in de spring- en dressuursport. Mijn eigen paard heeft zelf drie jaar gekoerst, en is ook vanwege een peesblessure gestopt. Van alle paarden die wij in 25 jaar hebben gefokt (en dat zijn er nogal wat

) is er maar 1 met zekerheid naar de slacht gegaan, vanwege een blessure opgelopen in het weiland. Van de rest weet ik eigenlijk wel zeker dat ze nog wel als rijpaard aan de bak zijn gekomen.
En ze kosten bij aankoop niet veel, nee. Ik denk dat dat komt door het volgende: iemand die een koerspaard heeft, hoeft zelf geen land te hebben, maar zet het paard in training. Wanneer het niet meer koerst, kan het paard dus nergens heen, en bij de trainer staan kost geld

Ze willen dus snel van het paard af. Verder brengt een dravers in koersconditie bij de slacht niet veel op, zit namelijk geen vlees op