Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 23:59

Oh jee Punz ik vrees hetzelfde :') .
De post van Marieke was aanleiding voor mij om te posten ... wat een gave combinatie!

Dan scheelt jouw dochter maar 1-2 jaar met mijn oudste.
Ik wil er inderdaad zelf ook op kunnen. Omdat het handig is, maar vooral omdat ik het rijden enorm mis.
Ook ben ik geen enorme durfal, al mag een pont best eens ondeugend zijn. Ik ga dit topic zeker volgen.

Ik was altijd blanco qua ruin of merrie, qua ras en qua kleur vond ik alles leuk behalve een schimmel :+ . Sinds ik me aan het inlezen ben over connemara's vind ik ook de schimmels helemaal geweldig.

Bedankt voor jullie bijdragen en ik ga lekker meegenieten van jullie connemara's.

Punz

Berichten: 8594
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 00:07

:) En als je dan écht geen schimmel wil, ga je toch voor een leuke valk _O-

( En er zijn ook bruine hoor!!... maar inderdaad: schimmels overduidelijk in de meerderheid...)

Zonnetje81
Berichten: 18734
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 00:13

Zie mijn schimmels haha. Ik rij er zelf op (met mijn 163 en variërend in gewicht) :') en nu ook mijn ruitertje van 15.


Afbeelding


Wauwww marieke wat toppieeee whoop whoop whoop!!!

Ik geniet nog na van onze prijzen haha.

Afbeelding

Marieke33

Berichten: 382
Geregistreerd: 31-07-13
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 00:47

Pfoe zeg...wat een punten weer!! _/-\o_ Geweldig zeg! Gefeliciteerd!! *\o/*

Marieke33

Berichten: 382
Geregistreerd: 31-07-13
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 00:49

Delphi, gewoon veel paardjes gaan kijken en uitproberen die Connie's! :D

Ik moet zeggen dat ik zelf ook errug graag op Clooney rijdt....ben toch meer ponyruiter dan paard-ruiter vrees ik... Zo'n lang paard helemaal aan elkaar rijden valt niet altijd mee vind ik. Op Clooney rijdt ik altijd lekker, en ze zit zooooo lekker! Over een week gaat Marlon weer op kamp (nog met haar B-pony) en heb ik Clooney 3 dagen voor mezelf, kijk er nu al naar uit! :D

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 08:53

Een connemara is een echt volwaardig pony / paard net als alle andere paarden . Maar wat betreft de connemara ze zijn echt 200% betrouwbaar en als je band goed zit en het vertrouwen is er kun je er alles mee . Het is zo een beetje als een auto met all in wat betekend de optie naar het strand gaan zit er ooit vanzelfsprekend in . De uitdagingen soms ook wel. Maar daar leer je juist van.
Het zijn geen saaie pony's en uiterst geschikt voor moeder en dochter of zoon ;)

Change3x

Berichten: 6612
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 09:46

Ik zou bij lekker veel pony's gaan kijken Delphi!

Ik heb een hete versie van een Connemara pony, hij is wel ontzettend mensgericht en ik laat er sinds kort een meisje van 10 een keer per week op rijden. Hij past zich dan echt aan en het gaat heel braaf!

Afbeelding

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 09:59

Ik heb er een met meerdere persoonlijkheden :))

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 10:55

Marieke, wat een top debuut! Heerlijk genieten.

Onze connemara pony is ook gezinspony. Ik rij tegenwoordig het meest. Dressuur en buiten. Een dochter rijdt maximaal een keer per week, de andere keer of twee. We hebbeb de pony gekocht toen hij net 5 en zadelmak was. Inmiddels 5 jaar verder en nog steeds heel blij mee. Heel lief beest, zie mijn eerdere posts.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 14:01


EllyC

Berichten: 8161
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 16:52

Wat een leuk stuk SM

Saaams

Berichten: 13309
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 18:31

Vandaag zijn wij op wedstrijd gegaan.
1e proef wat wiebelig er viel een boompje om zo in de hoek :+ Maar wel tevreden.
2e proef was ze niet vooruit te branden in draf en erg tegen mijn aanleuning aan het stoeien en over de bakrand aan het kijken (doorgaande weg/2 wedstrijdringen)

Maar enorm trots! Volgende keer gewoon opnieuw ons best doen.



Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 21:10

Plaatjes zien er niet verkeerd uit Saaams. Lekker dooroefenen. Fijne tip van mijn eigen juf...waarom voor een 6 rijden als je voor hetzelfde geld ook voor een 8 kan rijden. *D *D *D

Net met witje gereden. Dressuurmatig had ik gevoel dat we terug bij af zijn na afgelopen week, maar na het braaf afchecken van de basisvoorwaarden van de juf haar toch weer een heel eind bij de les kunnen krijgen. Denk wel dat we de komende week en zaterdag in de les wat herstelwerkzaamheden moeten uitvoeren. := :D

gebokt
Berichten: 430
Geregistreerd: 22-01-13
Woonplaats: heerhugowaard

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 21:35

Ziet er toch goed uit hoor.
ik las van dat scheeef op de ac lijn. Moest daar wel om lachen omdat ik nooit recht op de ac lijn zit en ik dacht dat ik de einige was haha

Marieke33

Berichten: 382
Geregistreerd: 31-07-13
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 22:03

Bedankt allemaal voor de leuke reacties! *D Vandaag nog lekker nagenoten door samen te gaan kijken bij het NK van de Profs! Mooi weer en mooie sfeer. En errug gave paarden! *\o/*

Saaams, wat leuk!! Jullie zien er prachtig uit! En nette punten hoor. Weer lekker verder oefenen en iedere keer een beetje beter! Super leuk om te trainen met een doel!

SM, Wat een vrolijke foto's met jullie familie-heks :+ !! Volgend jaar ook Bixie NK met je zoontje? Je kunt ook inschrijven voor de A1, dat is met begeleiding als ik het goed heb. Super leuk toch?!!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 22:29

Dat moet genieten geweest zijn Marieke. Heb een klein stukje via de livestreaming gezien. :D

NK-bixie klinkt wel heel leuk. :D We zien het wel tzt. Uiteindelijk mag hij zelf bepalen of hij er wat met de pony wil of niet. Hij moet niks. :) Uiteindelijk blijft het in eerste instantie toch mijn pony. :7

Fino

Berichten: 145
Geregistreerd: 16-04-11
Woonplaats: Fryslân

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 11:38

Kruipt ook onder meelees-steen vandaan (het is wel hard werken hoor dat meelezen, want het gaat zo hard).

Delphi, vorig jaar hebben wij rechtstreeks van fokker een Connemara merrie (een donkerbruine) gekocht. Gouden karakter en ook die speciale klik met dochter van negen jaar (direct vanaf het eerste moment dat ze elkaar zagen). Waar woon je (via PB) anders kom je gewoon langs om een Connemarapony te ontmoeten?

Marrit13

Berichten: 3385
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 11:43

Zo even onder meeleessteen vandaan, erg druk op het werk (geen vakantie voor onze klanten :D ).

Allemaal mooie foto's, gaaf die crossende foto's van Rebel! Respect! _/-\o_ En Strandfoto's van lieve Melody, heerlijk!

En nieuwe aankopen voor Zonnetje, gefeliciteerd! Mooie dieren <3 Je zei dat je dichtbij de bron zat, bedoel je bij een fokker of zo? Kan me voorstellen dat dat heel verleidelijk is, haha!

Wow, gaaf Marieke! Wat een geweldige dag voor jullie in Ermelo!

Permanent voor Bjuutie <<) Ook weer leuk gereden dus! Op naar de volgende.

Voor degene die een gezinspony zoekt, leuk! Ik zou zeker Connemara's gaan uittesten. Ik heb zelf een flegmatieke (ik ben de angsthaas), maar hij is zeker niet dood en kan erg ondeugend zijn. Maar blijft eerlijk. Afgelopen weekend was het zoontje van een stalgenoot mee, die was in de bak aan het rennen en springen maar daar kan hij prima tegen. Daarna hij op zijn crosfiets en ik op de pony uitgestapt, en hij vloog er bijna onderdoor, was met mijn zweep aan het zwaardvechten en daarna nog wedstrijdje gedaan: kan allemaal :)) Verder vind ik New Forrest pony's ook heel erg leuk, die zijn over het algemeen wel wat vlotter. Maargoed, lekker gaan testen!

Lloyd doet het goed, dressuren gaat weer super! Hij is wel in zijn 2de helft van de pubertijd gekomen, momenteel loopt ie continu zijn stal uit als ik met hem bezig ben, en de laatste keer gewoon het erf op, beetje rondwandelen, wat eten en zich vooral NIET laten vangen _O- Snertjong.

En ben ik mijn fotografiehobby weer beetje aan het oppakken, door defecte apparatuur (bleek achteraf) mislukte alles en had ik geen zin meer in. Nu andere spullen en kan ik helemaal losgaan op de pony's van Punz, als Eline aan het rijden is (en natuurlijk ook met Punz erop!) en ik krijg de smaak weer echt te pakken. Zo fijn dat dit zo kan, geen lat, geen druk: maar gewoon ompielen.

He Fino: hoi! :wave: En zelfde aanbod ook vanuit hier qua testen!

Marrit13

Berichten: 3385
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 11:45

Oh en veel van jullie volg ik op FB natuurlijk, dus dan reageer ik hier wat minder op die dingen (bijvoorbeeld de springende heks :D *\o/* *\o/* ) omdat dat op FB al besproken is :+

FelineNanet

Berichten: 1633
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 19:58

Afbeelding

Even "lastigvallen". Ik ben op het allermooiste eiland, ameland! 4 daagjes oppassen op mijn oude verzorgstertje van mijn shetje. Zij doet mee aan het penny foto verhaal op het eiland. Erg gezellig en hoewel mn plan was niks met paarden te doen en even uit te rusten, heb ik alweer op een paard gezeten :+. Wel fijn zo, ben kind aan huis. Kom al 14 jaar hier :D


Kiet was erg blij om me te zien zondagochtend :)

Afbeelding

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 22:07

Wat een leuke link SkyMarian!!

Fino schreef:
Kruipt ook onder meelees-steen vandaan (het is wel hard werken hoor dat meelezen, want het gaat zo hard).

Delphi, vorig jaar hebben wij rechtstreeks van fokker een Connemara merrie (een donkerbruine) gekocht. Gouden karakter en ook die speciale klik met dochter van negen jaar (direct vanaf het eerste moment dat ze elkaar zagen). Waar woon je (via PB) anders kom je gewoon langs om een Connemarapony te ontmoeten?


Wat een lief aanbod!!! Alleen is het helaas erg ver reizen. Ik kom uit Noord Brabant :') .
Daar had ik nog niet bij nagedacht om eens te kijken naar fokkers van dit ras ipv alleen particulieren.

Maar eerst de stal eens verbouwen en een paddock eraan vast maken zodat het plekje voor hem/haar klaar is.

Ik vind het zo leuk om jullie enthousiaste verhalen te lezen en de foto's te bekijken. Wat een prachtbeesten!
Wat leuk ook Change dat meisje op jouw connemara.

Het valt mij op dat de meeste connemara's lekker veel body hebben ... ik vind dat zo mooi!
De connemara (pensionpaard) op de manege waar mijn dochter rijdt is ook al zo'n mooi en lief dier.

FelineNanet heerlijk zeg op Ameland. Ik ben nog nooit op de waddeneilanden geweest, maar ik zou er heel graag eens heen gaan.
Wat een knapperd is Kiet!

Punz

Berichten: 8594
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 22:18

Een Connemara hoort inderdaad voldoende massa en pijpomvang te hebben.
En als je in Noord Brabant zit, dan zit de fokster van Punzel in de buurt (rosmalen), maar ook stal Strijthagen is dan waarschijnlijk bereisbaar
Laatst bijgewerkt door Punz op 18-07-16 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 22:19

Afbeelding

Egopost: eindelijk weer eens een connemara van boven bekeken

Einde egopost

Punz

Berichten: 8594
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 22:21

Ik ben gek op dit soort egopost!!!!

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 22:29

Wie van hier gaat er zondag trouwens naar die dag over de keuring?

Of was dat al gevraagd :-)