Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 20:09

Woehh SM ~~}> (nope geen aanrader om af te korten)

11:30 gaat niet lukken helaas. -O-
Dan zwerven we nog in de omgeving van Rotjeknor.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 20:10

Denken ze straks dat het een informatief topic inz. 50 tinten is of zo :+ Hoewel.. Wel veel grijs! *\o/*

Oh jammer! Wellicht een andere keer :j

SkyMarian

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 20:13

In zevenaar kan je vaak genoeg starten iig.

50 tinten connemara hiero. *D

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 20:15

Marrit13 schreef:
Ik ben er 99% zeker morgen ook Eline! Met camera ;) Vanochtend startlijsten bekeken, ze moet om 11.30 geloof ik, SM. Zal zo ff checken nog.

Yeeey! Wat leuk haha zullen we even een tikkeltje extra ons best doen. Ben was het er niet echt mee eens eind de middag die was een beetje boos toen ik besloten had hem maar helemaal te wassen. Dat rollen innzn naakie van de week gaf toch behoorlijke zwarte vegen!:o

Nu staat die gezellig met dekentjes op samen met Fee op stal en Zara ee naast haha dat vond hij natuurlijk geen enkel probleem!

Jammer dat jij niet kan S&M !(tikkeltje minder 50 tinten zo haha)

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 20:18

SkyMarian schreef:
In zevenaar kan je vaak genoeg starten iig.

50 tinten connemara hiero. *D

Ja ieder weekend is het daar zowat feest! Heel misschien de 28e ook weer in Zevenaar. Zou eigenlijk in apeldoorn starten. Maar kreeg net een mailtje door een fout in het vraagprogramma kan er nu maar 1 proef verreden worden in het Z. Ik vind 1 proef altijd maar zozo.... dus twijfel nog een beetje..

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 20:21

De 28e past ws beter in de agenda. O:)

Je kan idd wekelijks starten. Vaak ook nog wel 2-3 dagen achter elkaar. Als je in pension staat en je rijdt geen concours (meer) is het een ramp. Dan zijn de weekenden echt vervelend. Wil je wel starten is het super makkelijk. Je trekt een knol van stal/ wei en hopsa paar knotten er in en gaan.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 20:23

Morgen is Loenen? Ben namelijk toch vrij èn ben in Loenen :+

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 20:23

Nou ben benieuwd :+ ik ben ZZ-recreatief dus ik vind alles mooi :') wel super toevallig dat ik hem toen ook op HE op de foto heb gezet.

1 proef is ook net niets. Hele circus op pad voor 7 min :D Volgens mij is in Laag Soeren ook nog wat in maart. Hoorde mn stalhoudster erover, zij moest bardienst draaien :)

Ben daar nog nooit geweest dus ben erg benieuwd! Buitenseizoen ook op zand toch?

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 20:24

Nee Loenen is 2 mei (?)

Zeg ben jij Muurp die ook op TREC Noord heeft gevrijwilligd paar jaar terug?

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 20:25

Oh :') hoe kom ik daar nou bij dan?

Haha ja klopt! :D

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 20:26

De spreng in laag-soeren toevallig? :)

Hier ook zz-in-mijn-dromen.

Buiten is in zevenaar op zand. :j

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 20:27

No idea :+

Ik zat toen met Lous in de bak te jureren, bij onbeweegelijk stilstaan. Ik heb Point gehad van Wendy.

Spreng idd! Ook mooie locatie, maar geen buitenseizoen.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 20:28

Ohhhhhja! :D klein wereldje zo! Leuk!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 20:31

Nou echt he? :D

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 20:32

Doe je nog wel eens wat bij de TREC? Of was je toen overgehaald door Wendy? :))

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 20:40

Niet actief nee, ik kijk wel bij Wendy als ze in de buurt moet (Hoenderloo, Laag Soeren) en er rijden vaak wel meer "bekenden" mee. Vorig jaar wel bij haar nog gevrijwilligd, en twee weken erna van mijn nieuwe paard afgevallen en een flinke breuk onder mijn knie, en ben nog aan het revalideren. 1 troost... Rechts opstappen kan ik nu goed, dus wellicht toch een TREC carriere in het verschiet. Connemara's zijn daar wel ook super geschikt voor! :+

En jij gaat voor Endurance dit jaar zie ik :+

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 20:45

Heb je nu nog een paard Marrit? :)

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 20:51

Nee Loenenindd 2 mei haha.

Ja dat had ik me ook al bedacht als je daar op stal staat. ieder weekend van vrijdag tm zondag bom vol ect lijkt me echt verschrikkelijk.

Haha indd een klein wereldje! Aangezien Muurp jij ook weer Michelle kent hahahaah.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 20:55

Nou ja in de winter kan je in het weekend alleen in de buitenbaan en in de zomer rijd je in de loeihete binnenbak. :=
Sta nu er gewoon redelijk dicht in de buurt. Is prima te doen met de trailer en wel alle rust als je niet wilt starten.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 20:57

Hahaha TREC kan altijd idd :') wel balen van je knie trouwens... Ben je al ver in je revalidatie?

Ik ga voor de endurance inderdaad :D ligt me toch meer dan TREC. Al heb ik zelf nog nooit TREC gereden, alleen gevrijwilligd :+

Haha klopt! Heb Michelle donderdag op de foto gezet met Dennis :D zij woont bij mijn ouders in het dorp (Hoenderloo)!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 21:01

SkyMarian schreef:
Heb je nu nog een paard Marrit? :)

Nee, mijn Draver heb ik eind 2013 in laten slapen. Begin 2014 een Fjord gekocht, súpergaaf beest, precies wat ik zocht. Maar door een heel stom ongeluk er vanaf gevallen, met die breuk als gevolg. Prognose was toen niet zo best, misschien wel nooit meer rijden. Godzijdank zat ik al nooit uren in het zadel, dus niveau lag niet zo hoog :') Anyway, toen besloten Fjord te verkopen, was een energiek dier en ik sta niet all in dus geen optie om hem te houden. Sinds september ben ik wel weer 1x per week aan het rijden, op -toevallig- een Fjord van stal, om vertrouwen wat terug te krijgen en het plezier ook. En nu.. Wil ik misschien toch wel zelf ook weer 1 als de juiste langskomt :+ Moet wel een kleine zijn, want opstappen gaat lastig blijven, en zal ook komende jaar zeker nog op rechts moeten.

@Muurp: ik ben al best ver in het herstel. 1x per weer groepsles van de fysio, gewichten en conditie. Mis nog wel wat kracht en heb er af en toe nog wel wat last van. Ijzerwerk gaat er deze zomer ook nog uit. Ene dag gaat beter dan de andere dag. Endurance vind ik ook mooie sport hoor! Ben veelvuldig meegeweest om te groomen en foto's maken, prachtig!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 21:05

Poeh dan ben je inmiddels ook al een mooi poosje onder de pannen met revalideren. :oo

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 21:08

Zo, heftig joh! Wel fijn dat je al best ver in het herstelproces bent :) dat soort dingen kunnen inderdaad ontzettend lang duren...

Fjord? Leuk! Ik rij inmiddels al 15 jaar bij Fjordhestgard :))

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 21:10

Heftig verhaal Marrit! Wat zal het dan voor jou spannend zijn geweest om weer voor het eerst na je ongeluk te gaan rijden.

EK: Succes morgen!! ( en ik ben je niet vergeten: ga bellen, maar even heel druk hier!!)

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 21:46

Het is ook wel een heftige breuk, niet de knie zelf maar in het tibiaplateau (uiteinde scheenbeen). Niet te vergelijken met je knie breken, schijnt. Ik kan inmiddels wel weer 20 min aardig fanatiek rijden, dus het gaat wel steeds beter! En ja, de eerst keer weer op paard, ontzettend gespannen maar nu op deze pony geen last meer van. Is ook echt een super betrouwbare, en lief dat deze kans me geboden wordt :) En zoals gezegd, ben er nog lang niet: maar heb minder beperkingen dan half jaar terug, enige wat nooit meer zal kunnen is hardlopen. Goh. Jammer _O- Not.

Fjorden en Haflingers blijven ook nog steeds trekken hoor, maar vermoedelijk past het karakter van een Connemara of NF iets beter bij mij, of een Draver ook dat is een geweldig ras <3 Maar die zijn vaak iets groter.