Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nadine_yvana

Re: Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 11:25

Oh leuk, sleetje rijden met shet! Dat lijkt me ook altijd zo leuk, nog nooit gedaan trouwens. Lekker dat Wolf ff vakantie krijgt. Das balen als je met water moet gaan slepen. Ik moest dat ook op mijn vorige weide, maar nu heb ik gelukkig een buitenkraan en heel hard hopen dat die niet gaat bevriezen. Ik vind het ook steeds zo kkkoud. Brr, moet echt wennen aan die kou.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 12:24

ik heb een grondwaterpomp en die houd het altijd redelijk lang uit, ik vrees voor je buiten kraan
het is overigens nog geen 50meter lopen van mijn huis naar de paarden maar het is zo'n gedoe :+

sleetje rijden is leuk :)) veel leuker als gewoon mennen, vorig jaar hebben we geen sneeuw gehad dus niet kunnen sleeën.

een vriendin van me heeft vrijdag nog wat foto's van Wolf gemaakt
Afbeelding

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:58

eigenlijk wil ik Wolf ook wel graag voor de slee en voor de kar hebben maar dat durf ik bitloos niet aan(sowieso de komende jaren niet :+)
maar om er nou een bit in te gaan hangen voor die paar keer in het jaar dat ik dan zin heb om te mennen...

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 00:19

Wolf is prachtig he..zijn ze allemaal, onze koniks, maar toch.. ze heeft wel echt een merriehoofdje vind ik, jull is veel grover...Jull begint trouwens meer en meer te galoperen uit eigen wil, in de weide dus..zodra hij mijn auto hoort aankomen over het weggetje, zie ik hem in galop naar de poort stuiven..deed ie vroeger gewoon op zijn gemakje in stap. Nochtans heb ik niet altijd eten bij. Hij begint zich duidelijk beter in zijn lijf te voelen, zijn conditietraining (wandelen, wandelen, wandelen) heeft duidelijk succes.. ik ga proberen ns wat foto's van m te plaatsen, want t is een echte beer geworden... in polen vertellen ze me dat ze tot hun 6 nog groeien en uitzetten. Wat ik dus dacht. Dan wordt ie in elk geval ruim mijn maat...

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 15:27

Afbeelding
Pff, eindelijk nog ns gelukt... ziezo, foto van Jull, vandaag genomen, door mijn dochtertje, op de weide waar hij nu staat met de oude arabische merrie..die stond net lekker te geeuwen...
Afbeelding
en dit is mijn dochtertje Kyra, met Jull en Abasca erachter. Abasca is net 1,50m..
Jull en Abas en ook onze andere paarden hebben allemaal last van ontstoken ogen momenteel...lastig, moet dagelijks tientallen oogjes wassen...
Afbeelding
en nou het toch even lekker gaat: dit is een broer van Jull, tenminste halfbroer, zelfde vader, andere moeder, van zelfde reservaat. Leuk he...waar internet niet allemaal goed voor is...
Afbeelding
en dit is onze kleine Faramir, zoontje van Abasca, foto is van zijn eerste weekje denk ik...

Ook nog even dit: in Belgie staat een konikhengstje van 2 jaar, grotere maat, gratis weg te geven voor goede thuis???? iemand???

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:39

Juul ziet er goed uit en inderdaad echt een vent vergeleken met mijn meisjes pony :D
en wat lijkt ij groot naast je dochter, haha

en die halfbroer is gaaf zeg, waar heb je die gevonden? die hebben hem ook lekker aan het lopen

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:20

Oh wat leuk jullie foto's!! Wat is wolf mooi zeg, prachtige foto en idd echt een meisje meisje :D Ik zie ook wel verschil met Pum die net als Juul toch grover is.
Wat ziet Juul er ook goed uit zeg, lief koppie heeft ie, hij lijkt idd enorm naast je dochter,haha grappig. En lieve kleine Faramir is ook een schoonheid <3 En die halfbroer van Juul is ook een knapperd, wat sjouwt ie netjes zeg, leuk hoor!

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:22

@ghashira: Kan momenteel helaas geen derde pony onderhouden. Anders had ik er graag een konik bij gewild, maar ja daar heb je nu natuurlijk niks aan.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:15

ze ziet er uit als een meisjes meisje maar dat is ze toch niet :+

als ze hem ruinen en komen brengen mag hij best hierheen, zoek ik wel een huisje voor hem :P

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:43

Nog wat beleefd met de koniks? Hier is het elke keer vreselijk weer, regen regen en nog eens regen. Maar toch besloot ik afgelopen zaterdag te rijden, de bak ligt vol blad en is erg glibberig, maar ik heb toch besloten te gaan rijden. Goeie test met Pumbaa gehad, er stond een eindje verderop een tractor geparkeerd, die er normaal niet staat en hij ging toch uit zn plaat! Helemaal in paniek, vloog elke keer de bak door in volle galop. Dus meerdere malen de one rein stop toegepast en weer terug naar stilstand. En elke keer weer opnieuw bang in diezelfde hoek :') Maar ik heb mijn rust op hem over kunnen brengen *\o/* Want ik had na een tijdje hem toch mooi aan de teugel lopen en dat in de stromende regen en harde wind. Weer een overwinning voor ons saampjes en goede oefeningen zijn dat. Ik ben tevreden :j

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:52

gekke Pumbaa :D hier staat een tractor in de wei, prima kontschuur materiaal volgens Wolf :j

hier is het weer ook prut en Wolf heeft nu officieel vakantie dus niks beleefd
wel gisteren met de shet een eind wezen mennen in de regen.... :brr:

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 00:06

Nou de regen is er niet alleen in Holland land hoor...hier ook regen, regen , regen, regen, wind, regen enz..het houdt gewoon niet op, de weides lijken net sponsen als je erover loopt. Onze kater Fred kwam vanmiddag door de plensende regen aangerend toen ik in de stal was, hij had in de maisvelden muisjes lopen jagen denk ik... zijn dikke rode haar stond allemaal in piekjes omhoog en zijn beentjes waren zo iel, met dat kleddernatte haar, arme kat. Direct potje eten gegeven, laat die muisjes nou maar lekker verzuipen in hun hol ... Juul trekt het zich niet te erg aan,de merrie zie ik wel vaak in de schuilstal staan en juul staat er dan bij, maar gewoon voor de stal, hoewel hij er best bij kan..hij heeft ook al zulk dik haar, denk niet dat hij veel last heeft van de regen.Ik daarentegen wel, ik baal er echt van,, jongens toch. Woensdag geven ze eindelijk wat droger weer, maar moet ik naar de kapper en in de namiddag zit ik met Kyra en haar vriendin Ebe, kindjes hebben geen school, dus kan ik ook niks met juul uitsteken. En donderdag en vrijdag (helaas) werken, het ziekenhuis wacht op me, tja, anders ook geen centjes op t eind van de maand he....pff

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:13

Ja echt balen dit weer, maar ja hoort er allemaal weer bij de tijd van het jaar. Hier af en toe even droge periodes er tussendoor, dat scheelt al een hoop. Ik heb ook een schuilstal bij mijn weide, maar tot nog toe staan ze daar niet in. Pumbaa heeft ook al een lekker vachtje, maar mijn shet is al echt een beertje, dus veel last vd kou zullen ze niet snel hebben denk ik.
@Van: Haha, ja pum is zo'n schijtluisje soms! Was het mennen met je shetje leuk?

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 13:28

hier is het precies hetzelfde ghashira, paard van mijn zus is een watje en staat dus steeds in de stal en Wolf die staat er een beetje bij :+

mennen is wel leuk voor af en toe maar het verveeld zo snel, ik wil wat meer actie, haha. Sleeën is veel leuker, dan kan je tenminste met een lekker tempo door smalle bospaadjes racen :D

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 18:15

à nadine: vind het wel moedig dat je niet opgegeven hebt..als je paard in zo'n rotvaart in de bak rondrent, is dat ook niet makkelijk... Juul is zo een keer in volle galop rondjes beginnen "vliegen" in mijn roundpen..ben er toen uiteindelijk ook afgevallen.en je moet toch ook het doorzettingsvermogen en karakter hebben om te blijven langs die traktor rijden, nadien is het natuurlijk genieten als het lukt, dan leef je op een roze wolk, ik ken het wel allemaal...
Vandaag was het hier onverwacht droog, jawel droog!!!! en zelfs een waterzonnetje erbij.
Dus Juul gezadeld en n kleine wandeling gedaan....dacht dat hij weer sloompjes zou zijn, maar nou, de koude doet hem blijkbaar goed: hij is in draf aan de weide vertrokken en ik had moeite om hem af en toe te doen stappen... op een goed paadje heb ik geprobeerd hem in galop te krijgen, maar dat lukte niet...hij lijkt het alsnog niet te begrijpen wat ik wil...hij kan wel heeeeeel snel draven, sjonge.Ik heb ook gemerkt dat ik in zijn "trage'" draf heel goed relax kan blijven zitten en dat hij die draf ook vrij lang kan aanhouden, zonder daarna te puffen..we hebben een stuk, waarvan ik weet dat het bijna 1 km is, volledig in trage draf gedaan en toen we daarna op de betonweg kwamen, brieste hij effe en heeft niks naar adem moeten happen. voor mij was het heel relax, in feite minder vermoeiend dan bv galop op mijn arabier.(die is erg hard,gaat heel fel op en neer, je kan dus moeilijk blijven zitten) Heb geen benen moeten geven, had wel een lange rijzweep bij , die hou ik zijwaarts een beetje, zodat hij ze ziet en dat is voor hem genoeg impuls. Aan het eind van het wegje, extra doorgezeten naar achteren, wow gezegd en zweep laten zakken: hij stopte en ging in stap. niks in mond trekken of wat dan ook..zalig is dit...nooit meegemaakt. ik alleen op stap met mijn paardje, en dan nog ontspannen kunnen rijden, ervan kunnen genieten en ook gewoon goed rijden..ik geloof het soms zelf niet, lijkt wel n droom.....manlief is beetje jaloers, want met onze arabs doe je dit niet. Sowieso als je ze van een weide haalt, waar ze tesamen staan, rij je niet met eentje alleen weg, zonder problemen.. mijn dag is dus goed, en heb mijn liefste Juul nadien verwend met veel wortelen, hard brood en beetje speltgraan..is hij gek op.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:07

Wat goed ghashira, heerlijk dat het zo goed gaat met jullie :) Ook fijn dat hij niet te sloom was en lekker doorliep en dat je hem zonder teugels terug kon halen naar de stap. Je bent al erg ver met hem gekomen en zo te horen gaat zijn conditie ook weer een stuk vooruit. Die verwennerij heeft hij dus idd verdiend :D Goed van jullie +:)+

Is idd waar dat het niet zo makkelijk is als Pumbaa in een rotvaart die bak doorgaat. Ik heb mezelf nu kunnen omschakelen met het rijden in de bak dat ik niet meer rampscenario's zie gebeuren voordat het gebeurt en dat helpt echt. Ik denk, als ik val, dan val ik, dan zie ik dan wel weer. En dat vertrouwen heeft Pumbaa erg nodig, daardoor kan hij me ook beter als leider gaan zien onder het zadel als ik laat weten dat die traktor niks doet en veilig is. Ik heb hem wel flink aan moeten sporen om hem er telkens weer langs te laten gaan en het idee dat hij er steeds vandoor ging, was niet echt fijn, maar gelukkig toch doorgezet. Mijn mannetje...vandaag heeft hij voor het eerst in de schuilstal bij onze weide (waar ik nog niet zolang sta) gegeten. Hij is enorm claustrofobisch en voor hem was het weer een overwinning. Uiteraard zit er een staldeur in die altijd open is, dus hij kan er altijd weer uit, maar dat beseft hij soms niet. Ik kroelde hem lekker bij zijn manenkam en hij 'kroelde' mij terug door zachtjes te knabbelen aan mijn benen en jas. Wat heerlijk om zo bij je paardje te staan. <3

Dat van die val weet ik nog ghashira, ben je daar inmiddels helemaal van genezen? Of heb je nog steeds last? Want het was wel heftig allemaal.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 11:41

dat is inderdaad die knop die je moet omzetten, zodra je gaat denken ik ga vallen dan ga je ook

Juul gaat lekker :D die galop komt wel waarschijnlijk vind hij het gewoon nog te moeilijk

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 17:56

Ja, ik maak me er geen zorgen (meer ) over, galoperen komt wel. je ziet dat hij al makkelijker galoppeert in de weide, hij moet het nu ook nog leren onder zadel, ach, hij is nog jong, nog niet helemaal bespierd en uitgegroeid, dat komt allemaal wel. Geen haast bij, ik heb ook voorkeur voor n paard dat wat trager is in dat soort dingen dan eentje die voor het minste en geringste in rengalop wegvliegt.

Die val van Juul, dat had even mijn vertrouwen in hem verminderd.. gelukkig kon Eileen, die hem samen met mij zadelmak maakte, direct komen toen, en heeft ze er ook direct weer op gereden. nadien heeft zij hem verschillende malen komen rijden, ook sophie, haar nichtje, die haar helpt bij zadelmak maken, en ook zeer goed rijdt. en sarah heeft er dan nog wat mee gereden. Eerlijk gezegd stelde ik het zelf rijden altijd wat uit, juist omdat dat vertrouwen wat weg was en ook omdat mijn gekneusde ribben (en al de rest) nog serieus pijnlijk waren. Nadat juul dan bij Alain was geweest, waar ik ook een heel stuk alleen met hem gereden had en ecth met de neus op de feiten werd gedrukt dat hij toch wel superkalm is en cool, was er de klik terug. Maar ik weet uit ervaring dat het vooral een feit is van veel rijden... tenminste voor mij...ik moet veel en regelmatig rijden, bezig zijn met de paarden(en dus niet allen maar voederen en verzorgen) om echt zeker van mezelf te zijn...hoe meer ik rijd, hoe liever ik het ook doe en hoe makkelijker alles gaat.Dat lijkt evident, maar mijn man kan bv een hele winter niet op zijn paard zitten en in het voorjaar stapt hij weer gewoon relax op, heeft dan totaal geen zenuwen. Ik daarentegen wel. Ik heb de regelmaat nodig, van het rijden, van die band met mijn paardje. Ik voel me snel onzeker en vooral sinds kyra er is, heb ik enorm veel schrik om te vallen..vreemd..toen ik in verwachting van haar was, reed ik zelfs nog, ..iedereen, ook de gyneco raadde het me af omdat ik al bekkeninstabiliteit had, ook mijn man was er niet gelukkig mee, maar ik wilde absoluut zo lang mogelijk rijden. Ach, ik heb nu met Juul toch n echt maatje gevonden, voel me zo super goed bij hem... en hij is nog zo jong, het gedacht dat dit allemaal nog heel veel jaren kan duren en enkel die band nog beter kan worden, maakt me soms ongelofleijk gelukkig. Ik bof toch maar...Het leven kan mooi zijn in kleine dingen.... want mijn konik was geen superdeluxe duur paard en hij heeft ook geen luxe stal nodig, het doet me vaak nadenken over onze arabieren... die hebben zo snel kou, hebben dan dekens nodig, ze eten veeeeeel meer dan juul, veel speltgraan, maisvlokken en mengeling, merriebrokken voor de fokmerries, kost allemaal erg veel geld. Dikke pakken stro om in te liggen, veel fijn hooi... Juul loopt op de wei, heeft wel zijn schuilstal maar aan hem verlies ik geen honderden euros aan stro en hooi... en het stro is alweer opgeslagen in prijs , het voeder ook. Koniks zijn de recreatiepaarden van de toekomst, geloof me !

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 14:04

Klopt, Konikjes zijn redelijk 'goedkoop' als in de zin van, geen dekens, niet veel voer etc. Toch hoop ik dat niet iedereen straks een konik gaat hebben, vind het veel te leuk dat ze lekker speciaal zijn en er maar enkelen rondlopen die een konik hebben. Laat dat maar lekker zo blijven :D
Kan me goed voorstellen da je geschrokken bent van die val. Gelukkig dat het nu weer beter gaat en je het vertrouwen weer terug hebt. Ja dat van dat vele rijden ken ik, heb ik ook wel. Als ik een tijdje niet gereden heb, altijd eerst weer even aftasten, omdat Pum ook zo'n onvoorspelbaar paardje kan zijn. Maar nu het zo goed gaat en ik die knop heb om kunnen zetten, probeer ik ook nog zo lang mogelijk door te rijden deze winter. Pumbaa heeft dat ook nodig. Na een week kun je wel gewoon zonder problemen opstappen hoor, maar na 3/4 weken ofzo is een ander verhaal, maar gelukkig is dat niet zo vaak voorgekomen. Zolang hij in beweging blijft is het goed, anders wordt hij echt wel wat stijfjes in zijn lichaam.

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 19:24

Verschil tussen n konik en een arabier/// vandaag met Juul gaan rijden. Hij had geen zin... aan de weide weliswaar vertrokken in een pittig drafje maar al snel zakte het tempo en was Juul niet meer vooruit te branden... hem liggen porren en stampen tot ie voortgaat doe ik niet, heb ik teveel respect voor m..hij kan ook n slechte dag hebben? Vorige keer ging ie nl wel heel lekker... hij keek me ook best zielig aan... dus op het gemakje dan maar teruggestapt, beetje slofferig, maar so what, h ij schrikt van niks, gaat niet bokken, of zich onheus gedragen... Moest het Ghashira geweest zijn of een van de andere araabs, nou dan mocht j het wel geweten hebben.. als die hun dagje niet hebben en niet willen werken, gaan ze bokken, rechtsomkeer maken, steigeren, opzij springe, zenuwachtig dansen en rukken aan de teugels... geef mij dan maar mijn konik, die gewoon duidelijk maakt, het is mijn dagje niet, en rustig aan verder sloft...

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 21:44

Daarom zou een arabier ook niet bij mij passen denk ik, hoe mooi ik ze ook vind en hoe lekker ze ook rijden (zweeft echt op een arabiertje <3 ). Maar ondanks dat Pumbaa ook arabierenstreken heeft :j past hij toch wel beter bij mij dan een echte vermoed ik. Vandaag heerlijk gereden, lekker los teugeltje in de galop en gaan met die banaan. Voel me weer helemaal happy als ik gereden heb. Jammer dat het elke keer zo snel weer donker is, 's avonds rijden zit er niet meer in helaas... hebben jullie een verlichte rijbak?

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 22:21

nou van mij mag er wel wat pit inzitten hoor maar daarom ben ik ook meer van de merries ipv ruinen
heerlijk zo'n dame met een eigen mening :P

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:23

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 18:15

@ F_Orumster: Ga ff kijken voor je...
@Van: Ja, ik hou ook van een beetje pit, eentje die alles doet wat je vraagt is het ook niet voor mij. Echt wel een keertje lekker voor de afwisseling, maar niet voor altijd denk ik. Maar een paardje dat overal van schrikt en snel in paniek is, vind ik ook echt niet fijn. Pumbaa zit er een beetje tussenin, hij kan heel braaf zijn en kan flink klieren. Hij heeft lekker veel pit, maar kan ook lekker koel in het koppie zijn (soms als hij zin heeft :Y) ) dus das erg fijn. Ik heb altijd een haflinger bijgereden, ook perfecte match met mij, lekker eigenwijs, eigen ding willen doen, maar wel onvoorwaardelijk te vertrouwen. Ik hoop dat Pumbaa ooit betrouwbaar wordt met buitenrijden, maar hij mag echt wel zijn flauwe streken houden, haha, daar heb ik veel te veel lol om, kleine gekkerd, en dat is gewoon zijn persoonlijkheid. Ik wist niet dat merries eigenzinniger zijn dan ruinen eigenlijk. Ik heb zelf altijd merries bijgereden, maar bij Pum merk ik niet echt veel verschil eigenlijk kwa eigenzinnigheid :P En de tinker van een vriendin van mij is ook een ruin, maar die is ook erg eigenzinnig, maar dat verschilt natuurlijk ook per paard..

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 19:44

Merries zouden zgz minder stabiel zijn van karakter, ttz, wispelturiger.heeft te maken met de hormoonhuishouding natuurlijk. De ene merrie heeft er meer last van dan de andere. We hebben hier merries waaraan je geeneens merkt wanneer ze hengstig zijn, maar het kleinste shetje, waar mijn dochter mee rijdt, die staat haast kaarsrecht als ze hengstig is, echt supergrappig, laatst is ze onder de draad onder door gekropen om bij onze hengst te kunnen gaan showen...die wist niet waar hij het had, zo'n smurfevrouwtje van nog geen 80 cm ,hoe moest hij dat in hemelsnaam aanpakken???hij had er zijn voorbenen al over gezet,maar voorzichtig als hij is, wist hij niet hoe verder te gaan, hhi, was zooo aandoenlijk...en dat voor n merrietje van haast 20 jaar...
@nadine, ja ik heb n verlichte rijbak, met haast olympische afmetingen, ttz, is bij een paardenpension hier in de straat, ong. 200m verder. Super goed gedraineerd, verlicht, wat je maar wil, maar ik vind hem heel erg groot en rij er soms wat verloren in, maar best wel handig. Aan huis heb ik enkel een roundpen(ronde piste) met een doorsnee van zo'n 16 m . die is ideaal voor bv grondwerk, parelli, longeren, jonge paarden die je zadelmak maakt, ze kunnen er niet ver weg vluchten en ook mijn dochtertje rijdt er met haar pony in, ik sta in het midden en ben altijd snel bij r, maar de pony volgt meestal gewoon de circel...

ben speciaal vandaag wat vroeger gestopt met werken omdat het droog weer was en ben nog n kleine toer met Juul gaan doen. Wat kan hij toch mega grappig zijn...dat is volgens mij nou typisch konik...Omdat ik toch niet over stenige paadjes ging lopen, had ik de hoefschoenen niet mee. Ik had hem gezadeld en normaal doe ik dan de schoenen aan... hij begon zjin voorbenen te strekken en voetjes te geven, alsof hij bedelde...en maar blijven aandringen, nou waar blijven die schoenen nou toch???? Heeft een hele poos geduurd, ik duwde het been maar steeds naar beneden maar hij bleef het geven... uiteindelijk liet ik hem maar doen en nam zijn kopstuk..."Nou krijg wat?" moet hij gedacht hebben, "geen schoenen deze keer?", ik deed zijn bit in en de benen bleven netjes op de grond. gekkerd toch. vrij traag aan de weide vertrokken, ik had ook geen haast, en gaf ook geen signaal om snel te stappen, het is hier koud en wilde eerst lekker warm stappen. hij begon steeds vlotter te stappen en toen we aan het wegje waren dat fel stijgt, vroeg ik een draf en kreeg die ook meteen... In zeeeer vlotte draf naar de top van de helling gereden , in draf over de veldweg daar en weer in stap naar beneden... Hij was vandaag super controleerbaar, draf als ik het vraag door mijn zweep zijwaarts te steken..geen benen meer geven(wat n verschil met een tijdjge geleden-ik was toen haast wanhopig, vreesde al dat ik een slak had gekocht ipv n konik en vroeg me toch echt af waar de gelijkenis was met mijn geliefde merrie van vroeger)... nu herken ik steeds meer en meer van haar in Juul. De coolheid, de rust en tegelijkertijd die energie, zo'n heerlijk brokje natuurpaard...We zijn niet erg ver gereden want hij zit al flink in zijn vacht en wilde hem niet in het zweet rijden. Hij had er zin in en leek het te snel gedaan te vinden. Vind ik prima: niet teveel vragen. Als ie zo doorgaat, neem ik hem volgend jaar zeker mee naar de TREK....