Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

veel leuker als gewoon mennen, vorig jaar hebben we geen sneeuw gehad dus niet kunnen sleeën.
)

Ik zie ook wel verschil met Pum die net als Juul toch grover is.
En die halfbroer van Juul is ook een knapperd, wat sjouwt ie netjes zeg, leuk hoor! 
Maar ik heb mijn rust op hem over kunnen brengen
Want ik had na een tijdje hem toch mooi aan de teugel lopen en dat in de stromende regen en harde wind. Weer een overwinning voor ons saampjes en goede oefeningen zijn dat. Ik ben tevreden

Ook fijn dat hij niet te sloom was en lekker doorliep en dat je hem zonder teugels terug kon halen naar de stap. Je bent al erg ver met hem gekomen en zo te horen gaat zijn conditie ook weer een stuk vooruit. Die verwennerij heeft hij dus idd verdiend
Goed van jullie
die galop komt wel waarschijnlijk vind hij het gewoon nog te moeilijk
). Maar ondanks dat Pumbaa ook arabierenstreken heeft
past hij toch wel beter bij mij dan een echte vermoed ik. Vandaag heerlijk gereden, lekker los teugeltje in de galop en gaan met die banaan. Voel me weer helemaal happy als ik gereden heb. Jammer dat het elke keer zo snel weer donker is, 's avonds rijden zit er niet meer in helaas... hebben jullie een verlichte rijbak?
) dus das erg fijn. Ik heb altijd een haflinger bijgereden, ook perfecte match met mij, lekker eigenwijs, eigen ding willen doen, maar wel onvoorwaardelijk te vertrouwen. Ik hoop dat Pumbaa ooit betrouwbaar wordt met buitenrijden, maar hij mag echt wel zijn flauwe streken houden, haha, daar heb ik veel te veel lol om, kleine gekkerd, en dat is gewoon zijn persoonlijkheid. Ik wist niet dat merries eigenzinniger zijn dan ruinen eigenlijk. Ik heb zelf altijd merries bijgereden, maar bij Pum merk ik niet echt veel verschil eigenlijk kwa eigenzinnigheid
En de tinker van een vriendin van mij is ook een ruin, maar die is ook erg eigenzinnig, maar dat verschilt natuurlijk ook per paard..