Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TinekeVD

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 22:36

Ha lekker genieten marrit, natte neuzen en een grote dosis liefde, hoe heerlijk is dat!

Succes tribunals met je inhaalslag!

SM bij jou ook dus? Zo heerlijk leergierig en welwillend....hou ik wel van

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 23:46

Vooral niet te ingewikkeld doen of je overal op moet reageren maxime. Is totaal niet nodig. :)

Ja is bij heksje ook. Stronteigenwijs en met tijd en wijle een echte meid, maar zo verrekte snugger, leergierig en een keiharde werker. Ze buffelt maar door. <3

Hoop dat ik morgen nog wat met haar kan doen. Auto van mijn man is kapot dus die gaat morgen met de trein naar zijn werk en toch wel wat langer onderweg.
Zou wel tof zijn als ze nog even kan sjouwen. Merk aan haar dat ze wat krachtiger wordt en steeds meer balans en losheid vindt. Heel tof.
Vind het wel lastig om niet het tempo te corrigeren als ze opnieuw balans zoekt. Het voelt dan traag, maar uiteindelijk als ze de balans gevonden heeft draagt ze beter haar eigen hals, rekt ze netjes haar bovenlijn op en komt er vanachter de eerste schwung. Allemaal wel op b niveau hoor, maar echt mooie stappen vooruit.
Haar puntbilletjes worden heul langzaam ronde conniehammen. :7

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 00:10

SkyMarian schreef:
Welk dvdtje? O:)

Heel goed af en toe moet je jezelf ook een beetje ziekig vinden. :D

Pursasion, gebasseerd op roman van Jane Austen!

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 00:48

Iets later dan de bedoeling, maar wel leuk: Jackson die erg zijn best doet om het plakje brood wat in het tasje zit te bemachtigen.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 07:19

Haha, nou maar goed dat het tasje aan twee hengseld hangt, anders had hij vast en zeker zijn neus erin gestopt.

Heel herkenbaar wat je beschrijft over balans SM. Heerlijk is dat toch! Over een tijdje dan maar weer een fotootje van conniehammen plaatsen, ben heel benieuwd. Hopelijk kun je vandaag idd rijden. Ik ben ook benieuwd, het heeft hier erg veel geregend en het zou gaan vriezen, dus hoop ik echt ontzettend dat mijn bak niet bevroren is......ik ga zo voeren en dan voorzichtig even voelen al moet de meeste vorst nog komen als t zo direct licht wordt natuurlijk. .....geef mij maar zomer

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 08:28

Ik lees braaf mee. :D

Hier vandaag rond de middag kans op sneeuw.. Bah!

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 08:38

Haha coole jackson!

Heksje is billen aan het creëren, goed bezig. Kareltje mag ook wel even wat meer bilpartij kweken.

Hier balen met zoveel regen en de lage temperaturen de aankomende dagen. Ze staan natuurlijk 24/7 buiten en als de boel gaat opvielen zijn we niet blij. We zetten dan wel het slechtste stuk af en dan is het "duimen draaien". Gelukkig kunnen ze ook in de inloop en op het pleintje terecht maar toch ..... kom maar op met de zomer :-)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 09:38

Nou idd laat het voorjaar/ zomer maar beginnen. Hier gelukkig alleen nog maar regen. :=

Jackson trekt zo aandoenlijk zijn wimpers iets op, waardoor hij er echt heul onschuldig uitziet. Kleine kippendief. :P :D :D

Komt vast wel weer beeld van de conniehamme.....tjes. :')

gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 23:20

De eerste sneeuw is in Noord Holland gevallen hoor. Vandaag toch even een regendeken besteld aangezien meneer niet in de schuilstal gaat staan maar in de modder gaat rollen en later beseft dat het toch een beetje koud is in de wind/regen/sneeuw :brr:

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 23:41

Gekke Jack :+ ook al zo'n uitgehongerd dier.

Mr Darcy alias Lloyd heeft besloten dat ik nu wel beter ben. Hij beukte me fijn aan de kant (voor eten off course) :+ hij schrok er zelf wel van, maar ik stond nog dus geen reden tot echte paniek :') kreeg gelukkig nog wel een kus maar was minder liefdevol _O-

Zat ik vanmiddag de laatste film van Alan Rickman te kijken, zit ik er een half uur in.. Nieuwsbericht dat hij overleden is... Scary.. Had toevallig ook nog mn Hogwarts trui en tshirt aan (don't ask). Bizar.

He bah Gebokt, hou die sneeuw maar lekker bij je!! >;)

Hmm Conniehammen! Buikspek wordt hier ook gekweekt :Y)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 00:24

Gewéldig filmpje van Jackson. Heerlijk!

Hier even wat rustig ( qua pony's...qua werk helaas niet)

Jou-Jou hoestte dinsdag toen EK hem wilde rijden, en hij heeft zo nu en dan wel een aandraaf kuchje, maar dit was echt meer. Hoestte een keer terwijl hij gepoetst werd, hoestte met het draven. EK heeft het dus heel heel heel kalm aan gedaan ( beetje stapwerk en klaar) en woensdag voor de zekerheid even met hem naar de DA. Met hoest wil ik liever geen risico nemen. Maar daar dan dus geen kuch hè... helemaal niets..Zelfs niet bij onderzoek keel, bij provocatie diep inademen... Helemaal níets !

Niets ernstigs aan de hand dus, longen gewoon schoon. Ben ik dan toch blij mee! Maar voor de zekerheid, omdat hij dinsdag dus gewoon terwijl hij in rust stond ook hoestte, toch maar even een kuurtje Ventipulmin, en een weekje rust voor hem. Daarnaast zijn hooi, wat ik altijd al spoelde, nu echt even een paar uur weken voordat het gevoerd wordt.

Wilde de DA beginnen met een verhaal dat dat dan wel als nadeel heeft dat de voedingswaarde van het hooi er op achter uit gaat. En terwijl hij dat zegt staat Jou daar in volle Connemara glorie...En ik zíe de DA kijken... :D :D Dus ik heb zelf maar snel gezegd dat dát me nu het probleem niet lijkt _O-

Afbeelding
( moet zeggen dat hij tov deze foto inmiddels wel wat is afgevallen)

Maar dit maakte wel dat de DA zich bedacht dat ze een nieuwe weegschaal hebben en hij vroeg of ik Jou-Jou wilde laten wegen. ( voor de wetenschap ook: gegevens werden opgeslagen, en tzt voor onderzoek gebruikt) Dat liet ik me natuurlijk geen twee keer zeggen..... Dusss met Jou naar de weegschaal voor het "moment van de waarheid". En daar waar de DA gokte/schatte dat hij wel zon 510 kg zou wegen ....Was het gewoon "maar" 445 kg! Viel me toch mee ( en de DA ook)
Natuurlijk wil ik er nog wel iets af bij hem, maar goed, hij is toch goed op weg.

Verder, terwijl ik bij de DA ook het komen en gaan van andere paarden bekeek, wel weer even heel blij met mijn eigen nuchtere Connemaravent. Ik kan gewoon in mijn eentje op pad met hem, kan zonder hulp kan laden, hij loopt zonder hulp netjes bij de DA naar binnen en gaat daar dan gewoon rustig staan ( probeerde overigens wel de DA te bijten bij keelonderzoek :o , dat wel. Ik tilde daar zwaarder aan dan DA. Jou kreeg van mij toch gewoon reflexmatig een tik. "Dit wil ik niet"... DA was van mening dat Jou het recht had zich te verdedigen... := Nou ja... dat recht heeft hij van mij ook... Maar inclusief de consequenties die daar dan bij horen.)

Maar hoe dan ook: helemaal blij met mijn pony, en blij dat het met het hoesten toch mee lijkt te vallen!

Edit:
Marrit: Fijn dat je pony denkt dat je beter bent ... Hoop heel erg voor je dat je je ook zo voelt!!

En verder:
IK WIL GÉÉN SNEEUW!!

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 01:12

De sneeuw valt hier met bakken uit de lucht en ik vind het heerlijk :D

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 08:47

Ah Jou'tje in de ziekenboeg, maar ook weer niet :+ Ben je naar Vorden geweest? In ieder geval fijn dat er niets ernstigs gezien is, heb je de zekerheid. Gaaf die weegschaal, wil ik ook wel eens laten doen.

Ik. Wil. Ook. Geen. Sneeuw. :brr: Óf een dik pak, in het weekend en dan maandag gewoon weer weg. Alles. Geen gore natte grijze bende, in 1 klap weg.

Tribubals waar zit jij ook alweer? Hou het bij je }>

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 08:54

Hier ook alles wit, maar het dooit op dit moment ook, dus erge prut. Helaas is er niet gestrooid en zijn de fietspaden en wegen een drama. Kids wel op de fiets naar school (13km). Ben blij als ze er zijn.
Paardjes staan al lekker buiten...in de prut. Aan de bovenkant van assen ligt trouwens helemaal geen sneeuw zei manlief net, grrrrrr

Fijn dat de hoest mee valt punz en ja wat heeeeeeerlijk zo'n nuchtere pony. Ik ben ook heel benieuwd wat melody zou wegen

Mmm Lloyd vindt het dus wel genoeg geweest, hij wil weer aan t werk zeker

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 08:58

Yep , Vorden..
Bij Punzels "vriend" Schelto.

En sneeuw is prachtig hoor..... Maar zó onhandig met de paarden .

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 10:42

Oh gelukkig een onschuldige hoest. :)
Als ik de gewichten lees ben ik zo benieuwd naar het gewicht van heksje. Krijg bijna het gevoel dat ze net wel en niet de 400 kg gaat halen. :')

Sneeuw is stom. ^)
Gelukkig hier niks en zelfs niet krabben. :):)

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 12:09

Hier ligt zo'n 10 cm :D en ik woon in Giethoorn, Overijssel :)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 12:16

Hier ligt niks. := Ook Overijssel

Alexandra_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 12:37

Hier alleen nog maar regen :+ ik hoef ook geen sneeuw hoor, idd heel mooi om te zien maar ontzettend onhandig met paarden! Er staat bij ons ook dit weekend (nog) geen sneeuw op. Alleen wat nachtvorst dit weekend, dat vind ik niet zo erg. (Zuid Holland, bij Den Haag)

Gelukkig is alles goed met Jou :D interessant met die gewichten he!! Ik had die van mij ook te hoog ingeschat :o ik wil het bij die van ons wel bij gaan houden, dus elk half jaar/jaar even op de weegschaal en kijken of ze een beetje stabiel blijven.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 17:58

Ria nu een touwtje rond zijn buik meten en afknippen dan weet jij voortaan hoeveel 450 kilo bij jou jou is.
Hier niks sneeuw . Maar zondag gaan wij lekker naar de hoge venen met de hond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 18:33

Oh ow. Ik ben er hard afgevallen. Niks gebroken maat wel heel veel pijn... reageer ff uitgebreid als ik bekwaam voor ben

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 18:49

Kitobeer: góed idee!!

Fading...
Oohhhhhhhhh aauwwwwwww. %) ... Sterkte!!!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 18:59

SM, fijn dat de vetjes er eindelijk op komen, ronde conniebillen zijn altijd goed.

Punz, ik duim voor jullie dat het hoesten snel stopt. En 445kg valt nog wel mee! Nu ben ik stiekem ook wel benieuwd hoeveel die van mij wegen. :=

Fading, aaaauww! Beterschap!

Ik ga ze zo nog even allebei rijden en dan Ler klaarmaken voor de kringkampioenschappen springen morgen! En zondag met Bosco naar Luttenberg voor een lesje van Eline. :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 19:04

Volgens mij zitten we in dezelfde les Change... :)
Alleen ik dus even niet op Jou.. want die heeft dus vrij...

Maarrrrrrrrrrrr:
Als alles goed gaat ga ik dan een houding/zit/voel les krijgen op Pars..
:D *\%/* :D

(met gróte dank aan EK en haar moeder!!)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 19:06

Ja volgensmij ook Punz!!

Als je het leuk vindt mag je ook nog wel even op Bosco. :D Eline gaat als ze tijd heeft er ook nog even op. Vind het altijd zo leuk om anderen erop zien!