Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Veertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 16:03

Marrit goed herstel gewenst, niks doen is alleen leuk en lekker wanneer je hier zelf voor kiest niet gedwongen moet rusten, Succes.

sneeuw? hoe ziet dat eruit ben bang dat het hier in het midden van het land verlopig niet de grond zal raken.

leuk idee touwhalster maar ik heb echt al veel te veel in mijn kast hangen.

C2D succes met je taartje en dat ti alsnog heerlijk mag smaken vanavond.

vanochtend een heerlijke les gehad, wat wel heel hard werken was, pony naar voren krijgen en dan ook nog met zijn neus uitlaten schuiven zonder het contact te verliezen (ben van het teugels los kijk zo doet hij het ook) het moet wel goed gebeuren, iets goed voorbereiden en netjes laten overvloeien is heel vermoeiend + spierpijn wat hij mag ook niet terug vallen.

Oja 24e zijn wij erbij met de cross Aiden mag meedoen :-))

curly2day

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 16:23

Taartje is iig mooi aan het opdrogen in de oven, komt goed zo te zien (gelukkig)

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 16:34

De cross, wat super dat hij mee mag doen!! Dat wordt genieten!

En een heerlijke les, jou dag kan niet meer stuk veertje.

Hier vanmorgen ook les gehad, pffff melody wilde wel eens weten waar de grens lag geloof ik, maar ik moet zeggen dan blijft hij nog netjes hoor. Gewoon zijn neus in de lucht steken of stug naar links kijken als ik rechter stelling wil....dat was hier dus ook hard werken, maar al met al fijn gereden. Beetje wat pasjes wijken meegenomen en schouder voor. Overgangen weer geoefend en jaja...achterwaarts. Ging het iedere keer erg aarzelend met twee stapjes, na een paar x oefenen zomaar 5 passen vloeiend achetrwaarts. Kanppe pony, weer veel geleerd vandaag. Soms was hij even in de war en ging het hem te snel. Morgen weer een dag en dan mag onze dochter er weer op.

Volgende keer bakpapier eronder curly?
Enne....recept???

Ik ben ook niet zo van de touwhalsters...

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:29

Afbeelding

Tadaa, hier nog een beetje vochtig maar toen ik net thuis kwam helemaal droog.
Recept van mezelf en een beetje van de AH (hartige taart met broccoli en peper ofzo). Peper achterwege gelaten ivm de kids :-)

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:33

Ziet er lekker uit! Eetsmakelijk!

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:25

Vandaag beslist dat eamonn tot eind januari rust krijgt en alleen maar mee getutd gaat worden.
waarom.
Ik volg mijn gevoel. Ik heb vorige week hem 2 keer gelongeerd en hij loopt nog altijd goed . Maar ik zie dat zijn rechteracher pas weer korter aan het worden is. dat betekend maar 1 ding en dat is dat de knietjes weer minder aan het worden zijn.
Als ik linksom hem vraag om goed onder te treden doet hij zijn best en kan het vol houden. Als ik het rechtsom vraag doet hij een paar passen goed en dan weer korter. Ik ga hem dan ook niet forceren .
En met het slechte weer dat gaat volgen hoeven we niet echt iets.

verder Hoest hij niet overdag of op stal maar telkens als ik ga rijden 1 hoestbui die eruit moet. En verder niks meer.
Dan hebben we nog de melanoom waar zwarte vloeistof uit blijft komen en waar de groene klei geen verschil heeft mee gemaakt.

Dus ik ga nu even 10 dagen onstekingsremmers geven. Die brengt de knie weer op rust . Misschien helpt het ook nog voor de melanoom .en dan wil ik in februari als de winter zou weg blijven zijn knie weer laten inspuiten met hyarolonzur maar dan moet ik fanatiek kunnen doorrijden . En
2 februari worden ze geent en krijgt hij een volledige check up. En gaan we het airosol apparaat testen.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 21:28

Wauw ziet er heerlijk uit! :j
Kitobeer, heel goed dat je je gevoel volgt!

Bos in uitgelicht en kei leuke reacties! :D

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:01

Kitobeer, dat zijn geen leuke dingen, maar idd heel goed dat je je gevoel volgt. Jij kent hem het beste en ziet iedere verandering. Ik duim dat het allemaal goed komt. Sterkte

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 20:40

Dank jullie.
Ik ben er redelijk gerust in dat alles goed komt . ik denk dta ik in principe het meeste zorgen over de melanoom moet hebben.
Ik zit nu tegen de grens aan zonder schade zeg maar. Even de winter door komen. laten behandelen en dan kunnen we weer verder. Als ik nu flink door blijf gaan zou ik het kunnen verergeren waarbij een herstel hoort.
En het is hier al flink koud aan het worden voelde ik daarstraks dus nu hoef ik niet persee door te bijten in onze buitenbak.
En verder kijken we va jaar tot jaar verder .
loslaten was het beste wat ik heb gedaan.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:02

Denk dat dat wijze woorden en daden zijn kitobeer. :)

Eerste springlesje voor jankerds zit er op. 3 x 20 cm en ik ben er trots op. 8-)

Voor mij hebben 2 stalgenootjes les die wat verder zijn zeg maar. Dus ik kneep 'm al toen ik zag wat er stond. Poown gepoetst en even laten stuiteren in de longeer. := Toen kneep ik 'm nog iets meer. :')

Tot ik tijdens het opzadelen zag dat 1 van de 3 hindernissen 3 drafbalkjes waren geworden, hindernis 2 een enkele balk en hindernis 3 een babykruisje. <3
Voelde me helemaal begrepen in mijn getruus. :+:
Poown aan het werk gezet. Natuurlijk trutten op alle balkjes, maar gaandeweg deed ze toch gezellig mee. Alleen elke keer als er iets wijzigde had zij een skup onder haar eigenwijze ponygat nodig. Wat mij wel enorm hielp om te leren doorduwen dat het gewoon niet zanikken, maar springen is. :')
We zijn geëindigd met een lijntje van 2 babykruisjes op de lange zijde en 1 schuin vanuit de hoefslag.
Ben als een kind zo blij. :') :)) vind het nu al jammer dat ik volgende week niet kan. -O-

Oh en zij vond mijn pony mooi.....tja dan sta je al met 10-0 voor. :7

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:10

Hahaha je tovert een glimlach op mn gezicht! Bedankt wat ik voel me als een dweil.. De misselijkheid zet bij vlagen op, en het zet door. Maargoed, even doorheen. En vanmiddag met mn wederhelft naar Lloyd geweest <3 En wat een ettertje het soms kan zijn, hij liet zich braaf knuffelen (oren op standje "waarom moet dit") :') Echt súperschattig.

Vakantie is nooit verkeerd Kitobeer! Lekker je hart volgen :(:)

Ja Change, je kan Bosco zo kwijt als je wil :+

Ah Emmy, ook weer zo'n herkenbaar verhaal! Fijn dat ze beleefd blijven.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:12

Och erm dweiltje. Lloyd heeft effies de vloer met je aangeveegd? :))
Vond zijn jassen-klem-acties ook zo hilarisch.....het kreng. _O-

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:14

Ja waar dat vandaan kwam :') vanmiddag mocht ik even aan zn hals hangen dus maakt veel goed. Mijn vriend bracht hem terug, keek hij nog zielig met zn puppy ogen achterom "moet ik echt terug" drama-puppy :') <3

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:17

Stiekem is zijn guilty pleasure ook kostuumdrama's. _O-
:oo hij is mister Darcy himself. :oo : oo :')

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:59

SkyMarian schreef:
Stiekem is zijn guilty pleasure ook kostuumdrama's. _O-
:oo hij is mister Darcy himself. :oo : oo :')

:)) compleet met melancholische blik :')

Zal nog ff soepstengeltje naar binnen schuiven ^)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 23:12

SM: Géwéldig, je spring post! En het is echt waar hè: als het niet al te hoog is, is springen gewoon LEUK!

Marrit... Ach..Doe je het wel een beetje kalm aan met jezelf?! ( al snap ik natuurlijk dat je direct na operatie vooral ook ponyknuffelen wil..)

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 07:14

SM wat leuk! Dat is toch heerlijk om zo samen te kunnen spelen, is weer eens wat anders dan dressuur. Knap hoor, jezelf overwonnen!

Heerlijk even pony knuffelen marrit en idd kalm aan zoals punz ook al zegt.

Wij hebben gister een bosritje gemaakt of beter kan ik zeggen aquatraining misschien. Er lagen in het bos echt een aantal hele grote plassen, dus in stap of draf erdoor, vond meneer toch eigenlijk best heel leuk. En met lange teugel stopt ie zo zijn neus in de modderplas em hem er even lekker doorheen te halen, hahaha.
Verder geoefend op rust rust en nog eens rust, aangezien meneer er de vorige week in het bos een aantal keer tussenuit piepte dus nu echt gezegt dat dat niet mocht. Dan schudt hij eens met zijn hoofd, hij was het er niet mee eens, maar als er weer een ophouding komt blijft hij toch zeer netjes bij je. Met galop aanspringen was het ook echt aanSPRINGEN wat hij deed. Reuzesprong, propellor aan (lees staart draait gigantisch in de rondte) en gaan, maar voeten goed naar beneden duwen in de beugels, ophouding en been en ja, hij kon ook rustig een galopje doen in het bos dus na twee of drie sprongen was hij weer te controleren. Hij heeft alweer veel geleerd vandaag. Alleen wachten met oversteken bij de weg is hij nog niet zo goed in...

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 13:42

Melody ook al een beetje hieperdepieper? :))

Zo is na lange tijd weer aan het springen snuffelen heel tof. Zat me vanochtend te bedenken dat ik daar nooit echt les in heb gehad. Ja euh vroegah op de manege, maar daar hield de instructie op bij het aanwijzen van de volgende die mag springen. :+

Wie had er ook al weer een dna test laten doen? :) benieuwd naar de uitslag. :D

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 13:52

Toch leuk dat je het nu weer oppakt! Ben heel benieuwd waar het toe leidt, haha

Melody idd hieperdepieper, vanmorgen gelongeerd en toen hij in galop mocht, jeetje, spurt hij toch even weg. Maar wat een topper, wist hij 5 maanden geleden nog helemaal geen enkel commando aan de longe, snapte hij er zowiezo weinig van. Loopt hij nu braaf zijn rondje en luistert super wanneer hij in stap, draf of galop moet en ook het halthouden.....zeeeeeeer trots hier!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 13:58

Valt mij ook op hoe vlot ze alles oppakken. :j

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 19:21

Melody met zn propellor :') en wederom herkenbaar, we zitten in dezelfde fase.

Hier weer rotgelachen om slimme meneertje dramaqueen.. Ik moest vanaf krukje toekijken, mijn man haalt hem op uit het land. Het regende echt heel erg op dat moment, maar voordat Lloyd op stal gaat spoel ik zijn voeten meestal af. Dus mijn man loopt voorbij stal, richting spuitplaats en wat doet die slimmerd: begint gewoon aan te draven richting spuitplaats :') onder het mom "wat eerder hier, wat eerder daar" Mijn dag weer opgevrolijkt, zeker nadat ik nog een hele natte neus in mn gezicht kreeg <3 Die vakantie bevalt hem wel :D

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 19:54

Mr Darcy is een beetje flieft op de vrouw. <3
Lekkertje is het. Iets beter 'te pas' vandaag? :(:)

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 20:33

Ja ik koester het want als ik weer beter ben is het vast weg :+ heb van schrik nog een kostuum dvdtje besteld *D

Tot nu toe alles binnen gehouden maar het begint meestal als ik tijdje heb gelegen op bed. Heb ook niet praktische (lees licht verteerbare) dingen gegeten vandaag, stom maar ik vond mezelf zo zielig :')

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:17

Welk dvdtje? O:)

Heel goed af en toe moet je jezelf ook een beetje ziekig vinden. :D

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:46

Pfff... sorry voor mijn afwezigheid! Ik lees een paar keer per week alles wel terug zodat ik bij blijf, maar om overal ook nog eens op te antwoorden.. Dat krijg ik dan weer niet voor elkaar. School vreet me op dit moment gewoon op omdat ik een maand heb gemist en dus veel in te halen heb. Talen = no problemo, maar economie en biologie is blokken. En laat het nu dan net tentamenweek zijn. :7

Overigens geniet ik wel heel erg van jullie foto's en verhalen, laat dat duidelijk zijn :D

Vanmiddag zelf even een kort rondje buiten gedaan in de regen met Jack, meneer heeft overduidelijk winterkriebels en ook zijn Ierse humor kwam weer naar boven. Zal straks even een filmpje uploaden.