Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TinekeVD

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:51

Hahaha wat n muts is het toch

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 23:01

*ik lees nog altijd mee*.

Wat een leuke ritjes, foto's (ook in de sneeuw <3 ) en vooruitgang. Ik ben jaloers :o

Met Rosie gaat het slecht, been wilt nog niet echt beter worden. Het was wel een hele week dun, dus ze mocht wel weer wat werk gaan oppakken. Aan de longeerlijn wat drafpasjes, en zoals ze dat links (met een beetje mokken) doet is rechts het tegenover gestelde. Met stappen niks aan de hand maar als ze draaft gaat ze er na een paar passen met sprongen vandoor waarna ze met drie spongen weer stil staat en zich omdraait.
Niet de wereld dus ik heb doorgezet totdat ze braaf haar rondje deed, en dat we het goed konden afsluiten. De volgende dag zat er wel wat vocht in het been Lees:Minimaal. Dus dag rust met stappen en koelen. En het been lijkt dan toch steeds beter te worden. Echter rosie der gedrag niet :( . Van de week werd het ervandoor gaan en abrupt stoppen, veranderd in ervandoor gaan en recht ophoog op de achterbenen te gaan staan.
Ik moedig zoals ik ben :n , moest het uitproberen en zeker weten of ze niet gewoon mij aan het pesten was. Dus ik ben erop gestapt, eerst zo'n 5 a 10 minuten gestapt en daarna zo af en toe een drafje erbij. Ging eigenlijk best goed, tot Rosie plotseling met een mega sprong recht omhoog ging om vervolgens met grote bok tot stilstand te komen. Oftwel ik werd gelanceerd :? Braaf als dat rosie normaal altijd is heb ik daarna maar een rondje gestapt en ben snel weer afgestapt. Er moet toch iets zijn? Ze heeft nooit een stap verkeerd gedaan en nu zoekt ze toch wel het uiterste op. Maar overlegd met mijn osteopaat, en een afspraak gemaakt voor een thermografie.
Ik moet wel wachten tot volgende week donderdag, maar hopelijk komt er iets verklaarbaars uit.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 23:04

Ach wat vervelend schirocco hopelijk krijg je duidelijkheid over haar gedrag. Sterkte!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 23:04

Dat klinkt idd als of er iets echt niet lekker zit bij Rosie. Thermografie kan wat richting geven waarin je zou kunnen zoeken. Hopelijk biedt het jullie wat uitkomst. :j

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 23:34

Wat vervelend om te horen:(

Wij hebben een paar maanden terug de thermografie bij Ben gedaan en ben daar wel erg blij mee geweest, kwam toch wel een nodige conclusie uit en een beetje bevestiging.
Ik hoop dat dit ook bij jou zo is!
Sterkte!!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 23:35

Heb daarna nog iets met die gegevens gedaan Eline? :)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 23:35

Geweldige sneeuwfoto's hier! Emmy: Jouw pony heeft een beetje Punzel ogen!! :j
Schirocco: dat is echt niet fijn zo. Hoop dat je snel duidelijkheid hebt!

SM: Ponykamp <3 <3 <3

gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 23:37

Ah dat is altijd rot. Vooral als je niet precies weet wat het is. Ik hoop voor je dat er iets uit die thermografie komt.

Ik hoop dat het weer binnenkort wat beter word want ik heb echt weer even zin om naar het strand te gaan. (kijken hoe hij reageerd).
Ik heb gemerkt dat hij het werken aan de dubbele longeerlijn erg leuk vind.

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 00:38

Bedankt voor de steunende reacties. Ik hoop ook op duidelijkheid en iets simpels.. Maar ik hou mijn hart vast. Ik geloof niet dat dit zomaar iets is :( Maarja even twee weken wachten dan weten we meer. Y;(

gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 01:34

Wat zie ik nou? Een connemara in uitgelicht? Komt die niet bekend voor? :)) +:)+

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 01:44

Jaaaaaahhhh!!! Sparky in uitgelicht!! *\%/*
Heb ik niet voor niets getemd voor uitgelicht!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 08:28

Alles onder een hele dikke laag ijs, dus de paarden blijven voorlopig nog even binnen. Kinderen zijn de eerste uren in ieder geval vrij van school, brrrr niets aan. Hopelijk gaat het snel dooien. Paarden op stal houden vind ik echt niet leuk!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 08:41

Oh wat naar Shirocco, zo'n omslag moet bijna wel door een lichamelijk ongemak komen. Volgens mijn osteo is thermografie een mooi hulpmiddel: maar ze heeft ook als eens resultaten gezien die kant nog wel sloegen. Als paard bijvoorbeeld net heeft lopen schrapen of bewegen met been, slaat die meteen roder uit: wat logisch is. Ik heb er zelf geen ervaringen mee, maar wilde het toch even zeggen, geen kritiek overigens het kan een mooi hulpmiddel zijn en ik hoop dat het jullie een richting kan geven :(:)

Hier gewoon weer nat. Ik was gister 10 minuten later bij Lloyd, hij was píssig :)) Man man, net een merrie dan hoor. Hij wilde ook meteen door het hek heenvliegen, wat ook al niet mocht van mij }>

Haha SM, heksje heet door wat jij doet in dagelijks leven _O- Wat een trut ook he, ik zie haar zo staan op haar eilandje hooi :+

Emmy wat een fijn verslagje! *\o/* Jullie hebben ook veel plezier van hem he? :)

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 08:46

Haha die Lloyd....tijd is tijd _O-

We genieten ontzettend van onze melody! Wat een top pony, zo lief en wil alles wel voor je doen ook al snapt hij het nut er niet zo van of vindt hij iets moeilijk te begrijpen, hij doet altijd zijn best! Heb nog geen moment spijt gehad dat we voor hem gegaan zijn

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 09:15

Hier idd de ervaring met de thermografie zoals marrit omschreef. :)

Lloyd is van de klok. Lekker dreug sjaggo ding. :')

Fino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 09:30

Hier code rood. Het is superglad. De paarden staan nog binnen, ik hoop dat ze later vandaag er nog uit kunnen. Scholen zijn dicht.

Zondag met dochter en pony voor het eerst naar de manege geweest. Pony had een paar schrikoogjes en schrikhuppeltjes. Eerst gewoon aan de hand gestapt op de midden van de bak, alles was eng (reclameborden, spiegels, andere paarden). Daarna naar een andere bak, waar een menner vertrok en die dus leeg was. Weer op een kleine volte stappen. Dochter er op en weer aan de hand stappen. Na een stuk of wat rondjes een beetje ontspanning (bij beide). Toen waren we klaar. Pony weer op de trailer en naar huis. Heel erg rustig opbouwen (voor pony, dochter, maar ook voor mij).
Ze hebben het super gedaan, het zijn zulke schatjes.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 09:38

Hier is er niks aan de hand, helaas. Was graag vrij geweest. :')

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 10:36

Hier ook code rood, ik geloof zelfs paars ondertussen, ja kan ook echt niets, het is spekglad en de kids zijn vrij van school. Net veezout gestrooid dus als t goed is kunnen de paarden zo lekker naar buiten, ondergrond is gelukkig zacht, maar eerst moet die ijslaag weg.

Fijn fino, kleine stapjes vooruit! Kun je zeker trots op zijn!

Alexandra_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 11:15

Hier nog geen sneeuwvlok gezien :+ alleen maar wat regen. Ik hoorde idd dat t in het noorden en oosten heel glad is! Succes :brr: :j

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 11:27

Change3x schreef:
Hier is er niks aan de hand, helaas. Was graag vrij geweest. :')

Idem hier :+

Klikt goed Fino! Ik ben ook altijd van het langzame wennen hoor, niets mis mee. Kun je lekker gaan uitbouwen. Foto van Mel zou ik geen bezwaar tegen hebben? O:) <<)

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:05

Marrit13 schreef:
Oh wat naar Shirocco, zo'n omslag moet bijna wel door een lichamelijk ongemak komen. Volgens mijn osteo is thermografie een mooi hulpmiddel: maar ze heeft ook als eens resultaten gezien die kant nog wel sloegen. Als paard bijvoorbeeld net heeft lopen schrapen of bewegen met been, slaat die meteen roder uit: wat logisch is. Ik heb er zelf geen ervaringen mee, maar wilde het toch even zeggen, geen kritiek overigens het kan een mooi hulpmiddel zijn en ik hoop dat het jullie een richting kan geven :(:)

Ja dat had ik ookal gehoord -O- . Paard moet twee uur van te voren haar deken af, en alles moet ingevlochten zijn. Daarna mag ze twee uur voor de foto's niet meer geaaid of gepoetst worden. Ik moet nog even bekijken hoe ik dat in een vaatje ga gieten, invlechten en deken afdoen is niet zo'n probleem. Maar dat niet aaien... -O- Er lopen bij mij op stal nog weleens wat kinderen rond die alle paardjes willen aaien natuurlijk. En van aaien komt er ook al warmte naar boven..
Ik zal het eens met de staleigenaar overleggen, ook heb ik de silo nodig die op dat tijdstip nog gebruikt word als paddock. Maar denk als ik het verhaal uitleg het allemaal niet zo'n probleem zal zijn. _/-\o_ *hoop ik*

Ik vind het heel erg spannend en ben heel benieuwd wat er uit gaat komen. Er moet iets zijn, maar wat?

Waarom hebben wij hier geen sneeuw en ijsvrij :brr: Zou zo lekker zijn, dan kan op de schaatsen naar het paard :D

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:12

SM: Het is bij Ben eigenlijk al zo wat de dierenarts al eerder vertelde.
De voorbenen waren blauw (erg koud qua lichaamstemperatuur), dit komt dus vrijwel altijd voor als er een beknelling in de zenuwbanen in de nek zit. Dit was ook te zien (rode plekken). Verder op zijn ruggengraat rode plekken, meer als bij een normaal paard en ook bij zijn billen. Waarschijnlijk doordat hij nu zijn lichaam anders moet gebruiken om zich op te vangen met zijn evenwichtsstoornis. Die mevrouw raden een osteopaat aan. Hier heeft ze overleg mee gehad en de osteopaat gaf aan na het zien van de videobeelden (gemaakt voor en na de thermografiebeelden) dat zij niks meer kon betekenen. Dus einde verhaal, valt dan helaas ook niks meer te doen!

Hier nergens last van, voor de podoloog in Assen waar ik agenda beheer voor doe, alles voor de ochtend af moeten bellen ivm de ijzel. Toch apart hoor, z'n klein landje en dan zulke weersverschillen! :o

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:25

Ach EK wat sneu! Kunnen ze niets doen zodat de zenuwen weer vrij komen te liggen? Wervels recht leggen oid? Ik noem maar iets.

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:56

Nee want het is een beschadiging aan de zenuwbaan zelf. Dus dat is alleen maar herstellen naar wat de zenuwbaan zelf kan. De beschadiging uit zich in evenwichtsstoornis of in pijn. Bij Ben is het dus evenwichtsstoornis. Het kan zijn dat hij bv over 5 jaar volledig is herstelt maar dan is hij 25. Dus hij geniet nu van zijn oude dag tussen zijn harem aan veulens!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:02

Ach toch sneu, maar als hij zich goed kan redden zo dan is het wel fijn dat je m nog bij je kan hebben en hij nog lekker kan genieten.