Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SkyMarian

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 22:43

Wat een buffel is punzel ook. Wil ze niet wat lenen aan prinsesje op de erwt? :))
Luzernebrokjes vreet ze niet. Ze peutert het overal tussenuit en laat het lekker in haar bak liggen. Plan wordt geschrapt en ga haar gewone brok verder opschroeven.

Lessen van rob zijn heel erg leuk. ( iig als toeschouwer..... ) :j

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 23:31

Ehm... Ik ben niet zo heel groot.....(1.68)
Enne....... Punzel is niet heel klein.. maar vooral ook eehmmm Connemaratypisch _O- _O-
Het is/wordt echt een kást van een merrie.

(De laatste meting was Punz 1.52, maar ze lijkt op dit moment even weer wat overbouwd, dus mogelijk nog/weer groeiende..)

Ennehhh neee
Ik wil eigenlijk geen enkel buffelstukje van mijn Punzje uitlenen..
Het is in al haar royaal zijn zó'n heerlijk ding <3 <3 <3

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 00:00

Crosslessen bij Rob zijn GEWELDIG !!!
Als Kareltje een paar lesjes bij de eigen instructeur achter de rug heeft, zie je haar daar vast en zeker ook wel verschijnen, dus Muur ...... ;-) als je zin hebt.

Lastig dat ze het chabrak stukje zo gek geschoren hebben

Er is weer goed gesprongen geloof ik en ik zag mooie heksen filmpjes voorbij komen.

Wat een buffel is het inderdaad, leuk dat je zo lekker bezig bent Ria :-)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 00:18

Ohhh C2D.. ik ben zo aan het genieten van mijn paardjes!!
Echt helemaal <3 <3 <3 <3

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 00:24

Jouw liefde voor beide connies spat van het scherm af en het enthousiasme werkt aanstekelijk. :D

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 02:42

Ik geniet tussen alle drukte door heel erg van jullie verhalen, foto's en filmpjes!! <3

Jack in de slaapstand met zijn oma vriendinnetje Brendy:
Afbeelding
Afbeelding

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 09:37

Afbeelding
Er ligt al wat sneeuw en er komt vast nog meer bij. Volgens mij kan Melody het niet heel erg waarderen. Maar vanmiddag heb ik les dus hij moet :D

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 10:20

Afbeelding

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 10:35

Oh wauw dat is al best een heel behoorlijk wit dekentje voor deze winter. :D :D

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 10:48

Kreeg net ook een appje van mijn moeder, ook mooi dekentje in Friesland ja! Hier regen regen regen...

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:06

Hier alleen maar regen, wat een bende steeds. Hier staan ze natuurlijk 24/7 buiten. Gelukkig kunnen ze binnen in de inloopstal droog eten en buiten op de stoep uit de blubber staan. Maar ik ben er nu onderhand wel klaar mee.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:09

Heb het ook wel gehad met de nattigheid, maar heel eerlijk liever toch de regen dan sneeuw. :o

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:10

hier sneeuwt het nog steeds!!! en de A28 loopt achter ons huis langs, nou daar rijden ze dus langzaam vandaag en de kids hadden moeite om op school te komen met de fiets (13km) de wegen zijn lang niet schoon. geef mij ook maar regen, want dit is ook niet fijn hoor.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:13

curly2day schreef:
Crosslessen bij Rob zijn GEWELDIG !!!
Als Kareltje een paar lesjes bij de eigen instructeur achter de rug heeft, zie je haar daar vast en zeker ook wel verschijnen, dus Muur ...... ;-) als je zin hebt.

Lastig dat ze het chabrak stukje zo gek geschoren hebben

Er is weer goed gesprongen geloof ik en ik zag mooie heksen filmpjes voorbij komen.

Wat een buffel is het inderdaad, leuk dat je zo lekker bezig bent Ria :-)

Ja leuk! :D Eerst maar eens lekker gaan lessen inderdaad. Komt helemaal goed!
Carol is echt leuk <3 Vorige week in de wei gereden, die was wat glibberig dus ze liep wat voorzichtig maar ze doet het zoooo goed!

Ik lees van alles over sneeuw... Ik vind sneeuw geweldig alleen kan Nederland er niet zo goed tegen.. Chaos alom. :=
Wel leuke foto's Emmy!

En een lieve foto van Jack!

En Ria die echt als een speer gaat met haar paarden! *\o/* Zo fijn dat je nu samen met Eline lekker kunt gaan werken met je paarden, stapje voor stapje kom je er wel!

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:15

Yes vandaag bevestiging gehad dat ik terug de beschikking heb over een trailer wanneer ik dat wil. Tegen een vergoeding maar dat maakt mij niet uit.
Dat bied weer perspectief natuurlijk. Ik zal nog even geduld moeten hebben want hier thuis staan nog wat interieur plannen de komende maand. Maar zodra die achter de rug zijn ik verwacht half februari . Dan is het gaan met die banaan.
En als koning winter nog even om de hoek piept is ook nog niet zo praktisch. m erin te vliegen wij hebben namelijk alleen maar een uitstekende buitenbak.

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:24

Hier ligt ook sneeuw, maar niet zoveel als bij jou Emmy. Kom maar op met die sneeuw, ik hou er van :D

gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:54

Het begint nu wel echt koud te worden! Hier helaas nog geen sneeuw maar wel goed bevroren voor de kachel zitten na het voeren en mesten

Veertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 15:47

Hier midden in het land is het droog en nog redelijk warm, voor het tijd van het jaar. Zo raar om te zien dat elders een redelijke sneeuwlaag ligt.

Pony lief had vandaag met de les redelijk wat opstart problemen beetje moe van gisteren ritje van 2 uur op de verharde weg. De bermen zijn gewoon niet te doen met dit natte weer.

Gisteren een mailtje gestuurd betreft de crosslessen jeetje wat reageren jullie snel vanuit het Connemara stamboek, netjes! Moet nog ff afwachten op antwoord betreft officieel aanmelden, aangezien het echt twee puppies zijn op dit gebied en dat ze dan niet in de weg lopen voor de andere deelnemers die zich hebben aangemeld (met meer ervaring) zodat het voor beide partijen een leuke les word.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:24

Fijn Kitobeer dat je weer een trailer tot je beschikking hebt. :)

Ja super hè Veertje. De reacties komen altijd supersnel. +:)+
Ben benieuwd of jouw zoon mee gaat doen.

Nou hier ook weer een mooie ( en bedankt Ir111 >;) ). Net tussen het spreekuur door besloten dat we in juli op poooooowniekamp gaan voor volwassenen. 5 dagen intensief trainen in het Noorden. :))
Inschrijving is de deur uit. Nu nog mijn mannetje informeren. :+

http://www.sporthorsemanshipunited.com/5day.html

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:31

Graag gedaan Suus! O:) :#

Ik lees nog steeds met jullie mee mensen, ookal heb ik nu zelf een Freiberger en geen Connie. Ik vind Connies nog steeds erg leuk en lees met plezier jullie verhalen!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:40

Leuk, mijn zadelpasmevrouw heeft ook een Freiberger volgens mij! Toffe paarden!

Alexandra_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:40

Hallo allemaal, nog de beste wensen :D ff niet gereageerd maar alles gelezen :)

Wij hebben ook nog geen sneeuw, alleen maar regen, voordat het hier sneeuwt duurt t nog wel ff denk ik :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:52

Oooooh sneeuw,

S N E E U W F O T O ' S ! ! !

Helaas een beetje ver weg om helemaal heen te rijden :+

Ik heb twee dekjes opgehaald voor 25,- :o Anky & eurostar en allebei zgan!

En voor mezelf twee winterjassen gesjopt voor maar 35,- Een super dikke (voor op stal) en een iets minder dikke voor net :D

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:09

Veertje leuk, crosslessen, hopelijk lukt het! Wij gaan hier van t voorjaar crosslessen in de buurt volgen. Nijmegen is voor ons echt te ver weg helaas.

SM wat gaaf op ponykamp!!!

Dat zijn mooie koopjes fading!

Hier net les gehad in een best dik pak sneeuw van toch zeker een cm of 7. Melody snurkt de eeste paar rondjes, maar daarna is het over en ficust hij op mij. Melody gaat graag eerst een galoppasje maken voor het aandraven en daar vandaag mee bezig geweest. Vanuit een soort van middenstap aandraven en dan gaat het goed. En iets later toen hij wat warmer gelopen was geprobeerd de activiteit vanuit achter nog meer erin te houden en zowaar het lukte. Klein tikje erbij tijdens het stappen, dan actief houden en dan aandraven, oh man wat een heerlijke draf!!!! Echt genieten vandaag!! We komen er wel al gaat het langzaam.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:34

Klinkt als een goed geslaagde les in de sneeuw Emmy. +:)+

Ik heb gewoon een pony met een eetstoornis niet nader omschreven. :')
Toen ik aankwam bleef ze al achterin de stal staan....op een bultje van zaagsel met hooi. Dat bliefde mefroi niet meer. :n :n
Appeltje uitgedeeld....nou vooruit dan maar. :roll: . Muesli met grove luzerne in haar voerbak...... >;) >;)....geen hap van eten dus.
Tijdens het uitmesten maar in de weg staan en sjaggo doen. >;) >;) >;)
Tot ik bedacht dat er nog misschien wel een wortel te leen was. 1 gepakt en ja hoor daar waren de juichhormonen weer bij mefroi. *\o/*
Pas daarna is ze (stiekem) aan haar muesli begonnen. Stom ding. :')