Ze vind het ook zo geweldig buiten, in de bak is ze veel minder voorwaarts, maar ga haar niet steeds vooruit vragen binnen omdat ik niet wil dat ze over haar tempo heen gaat lopen.
Buiten kan ze zo ruim lopen, heerlijk vlak zit ze dan
Symke
Geplaatst: 03-01-16 16:56
change wat staat een blauw dekje onder het zadel mooi, doe je dat ook bij dressuur?
Even over dekjes, Spark is geschoren en schuurt achter haar zadel enorm aan het dekje. De rand waar het dekje zit word namelijk links en rechts van haar ruggengraat kaal..
Heb je een dekjesvorm laten zitten bij het scheren Fading?
Symke, bedankt! Bij dressuur heb ik een wit dekje met donkerblauwe details. Ik vind het persoonlijk niet mooi om met een niet wit dekje (behalve beige) te rijden met dressuur.
Heb haar zo gekocht, dekjesvorm heeft ze minimaal. Snap het nut niet van de haren die ze dan wel hebebn laten zitten. Alleen op haar schoft en aan beide kanten 5cm naar onder zegmaar
Haha! hebben jullie FB. Wel leuk om jullie daarop te volgen denk ik ?
kitobeer
Geplaatst: 03-01-16 20:17
Goed bezig fading. En wat grappig onze pony's lopen ongeveer dezelfde snelheid per uur. Ook in de bak sjokt eamonn liever aan dan doorlopen. Echter maan ik hem toch streng aan om door te lopen . Begint bij het instappen en zelfs tijdens het uitstappen. Je zou een bontje onder je dekje kunnen leggen dan ligt het dekje ietsje hoger.
Verder heb ik een plan bedacht om mezelf toch weer beter te kunnen rondrijden met trailer ik moet alleen nog eens even overleggen met de eigenaars ervan.
Eamonn heeft maar 1 kuchje meer gehad nu hij weer nattere voordroog kreeg. Gelukkig maar. En mijn dierenarts heeft een aerosol apparaat at hij wil komen demonstreren en nakijken wat het kost.
O springen het hoogst wat ik ooit heb gesprongen was tijdens mijn a brevet . 70 cm een oxer. Vreselijk vond ik dat.
Oja hoe zit het hier met de ervaring van de melanomen bij de schimmelpony's ? Onder eamonn zijn staart zitten nu toch al wel een stuk of 6 bulten . Ter grote van 2 onderhuidse erwten zeg maar. Nu is er eentje die precies een beetje gebarsten lijkt en waar soms zwart vocht uit komt. Niet veel maar als je met je vinger erover gaat is hij nat en zwart spul erop.
Ik hoop 10 jaar geleden een melanoom bestreden met groene klei en helemaal weg gekregen. Nog ervaringen en tips wat dat betreft.
SkyMarian
Geplaatst: 03-01-16 20:18
Heb je al een parcoursje in de huiskamer staan marrit?
Heksje had flink spierpijn. Des ondanks zijn we toch weer een eind gekomen. Morgen even aan de longe en dinsdag er weer op.
Wat betreft het schuren, soms wil een ander dekje al helpen. Onze vorige pony had het bij sommige dekjes wel en bij andrere niet.
Springen in de huiskamer of alleen mentale training.....
Arme heksje, die weet nu waar ze overal spieren heeft...
Melanomen geen ervaring mee
Punz
Geplaatst: 03-01-16 21:47
Kitobeer: Geen ervaring met melanomen, maar als het afgeeft toch even een Da er naar laten kijken.
Elysa: gefeliciteerd met je mooie parcoursen! En ja.. 90 cm is best hoog als je er over moet!
Fading: Dit heb ik met Jou ook gehad na de eerste keer scheren, toen scheerster inderdaad te veel had weggeschoren. Jou kreeg ook kale plekken, precies op die plekken, maar de huid is nooit door gegaan. Heb wel geexperimenteerd met uierzalf smeren voor het rijden en een zacht schabrakje zonder naden en dat ging goed. Tegenwoordig laat ik inderdaad een royale schabrak vorm onder het zadel ongeschoren, sindsdien geen problemen meer gehad. Zo is hij nu geschoren, en tegenwoordig ( afkloppen) dus geen problemen meer:
SM: Arme heksje met spierpijn. Lekker even spieren los laten draven vandaag?
Anoniem
Geplaatst: 03-01-16 21:53
Kitobeer Ik zou zeggen, pak de trailer kom naar mij en we rijden samen over de hei Fijn dat ie al minder kucht
Emmy7 Ik ga morgen een Anky en Eurostar dekje ophalen, reed nu met een BR die heft toch wel een flinke bies!
Punz Ja, echt stom dat ze haar zo hebben geschoren.. Ik had liever een heek dekje gehad haha! Of ik haar nog eens scheer.. dat ligt er echt aan haha!
SkyMarian
Geplaatst: 03-01-16 21:54
Dat snuutje van jou. Vandaag gewoon gewerkt met haar. Morgen simpel werk aan de longe.
Ook geen ervaringen maet melanomen.
Heb bij mijn ruin nooit geen last gehad van een schuurplekken na het scheren door het schabrak.
Veertje2
Geplaatst: 03-01-16 22:06
Hoi hoi, heeft iemand al een keer de crosslessen van Rob Janssen gedaan in Hernen. Er staat ook geschikt voor beginners ik dacht misschien leuk voor mijn zoontje.
Verder lees ik voornamelijk mee en geniet ven de mooie plaatjes en filmpjes van jullie mooie pony's
Punz
Geplaatst: 03-01-16 22:13
OOhhhhhh Vergeet ik helemaal te zeggen: Ik heb vandaag weer op Punzel gezeten!! Eea onder strikte curatele van EK, omdat ik nog wel wat subtiliteit aan te leren heb om eea ook voor sensibele Punz fijn te laten zijn, maar wat was het gaaf!!
Omdat ik weet dat ik makkelijk te groot ben met mijn hulpen ben ik op dit moment een beetje geneigd om wat 'bevroren' op haar te zitten om maar geen fouten te maken en dat zie je op de foto's ook wel. Klein aandachtspuntje de komende tijd. Maar daar is tijd en ruimte genoeg voor. EK blijft haar voorlopig rijden, zodat ik ruim de tijd heb om wat subtiliteit aan te leren, zodat ik als amazone "Miss Punzel- waardig" ben Verheug me nu al op het leerproces!!