Nieuwe taxatietopic kwpn (oude is vol) [MAX 2 foto's]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Casca

Re: Nieuwe taxatietopic kwpn {oude is vol}

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 23:24

*blij dat iemand het wel met mij eens is, ben toch niet gek Tong uitsteken*

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 23:37

Casca schreef:
Volgens mij ben ik de enige die het hier niet mee eens is... Ik vind dat hier echt belachelijk hoge bedragen worden genoemd.. maar dat is dan mijn mening.. Iedereen vind volgens mij dat er te laag getaxeerd wordt, dan zal dat wel zo zijn.. Maar over het algemeen denk ik niet dat ieder paard voor 10.000 tot 15.000 vekocht zal worden (het gemiddelde bedrag wat er genoemd wordt..) naja, ik hou me er verder maar buiten..

(ik heb dan een andere kijk op een perfect sportpaard Bloos )

Vind ik ook. Come on, er staan paarden op Marktplaats die M2 zijn en 3000, 3500 euro op moeten brengen. Come on, M! Het is geen Grand Prix hoor. Het is gewoon de B en de L door en wat houdt dat nou in? Een pasje wijken en een pasje achterwaarts. Iedereen denkt wel dat er overal maar zo 10000 euro voor neergelegd wordt, maar dat is 22000 gulden hoor! Ik heb gewoond op een handelsstal en een goed sportpaard wat M springen en L dressuur is levert een kleine 7 mille op. Meer niet. Klaar.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 23:40

Je kunt iemand wel een veer in zijn kont steken en zeggen dat iemands paard 10.000 euro waard is, maar wat is "waard"? We hebben het hier toch over marktwaarde, niet wat ie voor jouzelf waard is of wat er op een Prinsjesdag elite veiling wel eens maximaal op geboden zou kunnen worden? Ik denk bij taxeren aan: een vraagprijs bedenken/ neerzetten voor bij een advertentie?

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 00:19

Ik denk niet dat we uit deze discussie komen. Je vergelijkt een (allround) sportpaard dat M springen en L dresuur loopt met een 4 jarig talentvol dressuurpaard dat misschien wel behoorijk wat kan bereiken. Geloof het of niet, bij ons op stal worden 4 jarige paardjes (van echt niet groter dan 1.65m), zonder bijzondere beweging, nog niet uitgebracht op concours, verkocht voor €8000,-. Dan heb je dus géén maat, géén ervaring, alleen een leuk paardJE! Ook Z dressuurpaarden van 10 jaar met hele simpele beweging en zelfs met een 3tje op de foto's, gaan voor 17.500,- weg Knipoog Het is gewoon geen uitzondering en dáár taxeer ik op.
En wacht, dit betekent niet dat je ze voor de helft minder niet kunt vinden, want dát is niet zo, maar daar gaat het me niet om. Die van mij is ook gekocht voor niets op 8 jarige leeftijd en zal voor het 3/4 dubbele weer verkocht worden.

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 00:26

Ilzas schreef:
Casca schreef:
Volgens mij ben ik de enige die het hier niet mee eens is... Ik vind dat hier echt belachelijk hoge bedragen worden genoemd.. maar dat is dan mijn mening.. Iedereen vind volgens mij dat er te laag getaxeerd wordt, dan zal dat wel zo zijn.. Maar over het algemeen denk ik niet dat ieder paard voor 10.000 tot 15.000 vekocht zal worden (het gemiddelde bedrag wat er genoemd wordt..) naja, ik hou me er verder maar buiten..

(ik heb dan een andere kijk op een perfect sportpaard Bloos )

Vind ik ook. Come on, er staan paarden op Marktplaats die M2 zijn en 3000, 3500 euro op moeten brengen. Come on, M! Het is geen Grand Prix hoor. Het is gewoon de B en de L door en wat houdt dat nou in? Een pasje wijken en een pasje achterwaarts. Iedereen denkt wel dat er overal maar zo 10000 euro voor neergelegd wordt, maar dat is 22000 gulden hoor! Ik heb gewoond op een handelsstal en een goed sportpaard wat M springen en L dressuur is levert een kleine 7 mille op. Meer niet. Klaar.

Als ik die advertentie's zie staan, dan begin ik bij mezelf altijd te denken dat er iets mis is met dat paard. Tong uitsteken Röntgenologisch iets mis is, of qua stand, of een probleem.
Kom op zeg, een goed, bruikbaar, mooi paard, met een goeie stand/beenwerk, en goed op de foto's. dat M2 loopt, ONDER de 10 of 11 jaar, kost echt wel meer dan 3000 3500 euro. Of anders heeft de adverteerder volgens mij zelf geen idee van de waarde van zijn paard. Of moet ie er gewoon gauw vanaf.

stefanietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 00:33

ben het zeker weten met angeliek eens,
voor een goed lopend jong paard, dat goedgekeurd is, betaal je al snel 10.000 euro of misschien wel zelfs meer voor
Laatst bijgewerkt door stefanietje op 19-12-06 00:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 00:34

Tuurlijk, dan zal ie er gauw vanaf moeten, stallen vol, nieuwe aanfok of misschien wel wat mis mee, kan heus. Prijzen zijn misschien wel regio gebonden ofzo. Kon een Flemmigh stermerrie, groot, met mooie bewegingen, rontgenologisch gekeurd en al voor 5500 euro kopen, bij een handelaar. Als ik zo lees wat ze er bij jou in de buurt voor vangen, had ik het moeten doen, op de trailer moeten zetten en bij jou/ jouw regio afleveren. Dan had ik al 3000 winst kunnen maken op dat ritje. Prijzen die mensen zeggen dat ze vangen of betaald hebben, zijn ook niet altijd waar trouwens...

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 00:36

Ik woon in de verste verte niet bij Angeliek in de buurt en bij ons gaat het precies zo Knipoog
Bedoel precies hetzelfde als jij Angeliek! Zou hetzelfde denken!

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 00:36

Mijn 10 jarige Wellington stermerrie die M2 dressuur was en Z klaar en goedgekeurd, heb ik trouwens gekocht voor 2850 euro, om eens wat te noemen...

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 08:04

dan zou ik dus bang zijn dat er wat mis was met die merrie en dat ze dr dus echt nodig vanaf moesten..

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 13:02

Afgod

En daarbij:

sjaantje schreef:
Ik denk niet dat we uit deze discussie komen. Je vergelijkt een (allround) sportpaard dat M springen en L dresuur loopt met een 4 jarig talentvol dressuurpaard dat misschien wel behoorijk wat kan bereiken. Geloof het of niet, bij ons op stal worden 4 jarige paardjes (van echt niet groter dan 1.65m), zonder bijzondere beweging, nog niet uitgebracht op concours, verkocht voor €8000,-. Dan heb je dus géén maat, géén ervaring, alleen een leuk paardJE! Ook Z dressuurpaarden van 10 jaar met hele simpele beweging en zelfs met een 3tje op de foto's, gaan voor 17.500,- weg Knipoog Het is gewoon geen uitzondering en dáár taxeer ik op.
En wacht, dit betekent niet dat je ze voor de helft minder niet kunt vinden, want dát is niet zo, maar daar gaat het me niet om. Die van mij is ook gekocht voor niets op 8 jarige leeftijd en zal voor het 3/4 dubbele weer verkocht worden.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 15:42

Een M paard, onder de 10 voor 3500,-?? Pff.. ik zal er hárd aan voor bij lopen, héél hard.. Knipoog
Kijk er zijn niksgevers en er zijn allesgevers, maar feit ÍS en BLÍJFT dat deze paarden voor de bedragen die sjaantje noemt gewoon verkocht worden, en met gemak ook. Dus waarom zou je deze zelfde paarden dan 'wegschijten' voor 5000,-..?? Dan ben je toch gek? En of jullie het nou te veel of niet te veel vinden, het doet er niet toe, voor dat bedrag worden ze gewoon verkocht. klaar af, punt uit.

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 15:45

Sjaantje: AMEN..!! Ja absoluut 100% mee eens Lachen

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 15:49

Naam: Orahanretto
geslacht: merrie
Leeftijd:8
afstammeling van: corianderXAbgar XX
dressuur:Z2
springen: Z
heb helaas geen foto van het springen

Afbeelding
Afbeelding

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 15:50

bleuangel: 25.000-30.000 Mooi paard en zeker een goed nivo op die leeftijd.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 15:50

DresslOver schreef:
Een M paard, onder de 10 voor 3500,-?? Pff.. ik zal er hárd aan voor bij lopen, héél hard.. Knipoog
Kijk er zijn niksgevers en er zijn allesgevers, maar feit ÍS en BLÍJFT dat deze paarden voor de bedragen die sjaantje noemt gewoon verkocht worden, en met gemak ook. Dus waarom zou je deze zelfde paarden dan 'wegschijten' voor 5000,-..?? Dan ben je toch gek? En of jullie het nou te veel of niet te veel vinden, het doet er niet toe, voor dat bedrag worden ze gewoon verkocht. klaar af, punt uit.

Ik vind dat wel erg simpel gezegd...misschien heeft dat paard totaal geen talent maar is hij dmv elk weekend concour vanaf zn 3de na veel pijn en moeite in de M beland (wat volgens mij elk paard met een behoorlijke training binnen 1 jaar kan)
Ik blijf erbij...voor een écht talentvol paard is geen bedrag hoog genoeg....maar het percentage écht talentvolle paarden is IMO vele malen lager als de meesten hier menen Knipoog

EDIT: als heel Nederland zo zou taxeren als jullie zou ik morgen nog een handelstal beginnen Tong uitsteken

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 16:03

Ja maar daarom ga je ook altijd eerst van te voren even kijken voor je besluit over te gaan tot kopen hea, dan haal je zoiets er wel uit.. Knipoog

Dan begin 'm maar gerust.. Knipoog Kijk naar Jordan Stables. Gróte prijzen voor 'goede-talentvolle' paarden, dat hoeven nog niet eens toppers in de dop te zijn, maar als je gaat informeren naar de prijzen, nou dan hou maar een plastic zakje bij je (á la jumbo; niet naar de prijs kijken)
En natuurlijk, het is hártstikke veel geld, dat zal ik ook zéker niet ontkennen, want ook wij kunnen zo'n bedragen gewoonweg niet betalen en toen we mijn paard gingen kopen hebben we gewoon vooral héél véél geluk gehad, en zeker als je kijkt wat ze nu op kan brengen.

Maar ik denk dat jullie iets te veel vanuit jullie eigen portemonnee (koper)taxeren; taxaties worden meestal gedaan vanuit de portemonnee van de verkoper, en zeg nou eerlijk, als jullie zelf zo'n paard tot jullie beschikking hadden waarvan je weet dat je die voor zo'n bedrag kunnen verkopen, (10.000-15.000) zou je hem dan op marktplaats of sporthorses zetten voor 4000-6000 euro?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 16:36

Ik vind ook dat veel paarden veel te hoog getaxeerd worden.

Justarman schreef:
bleuangel: 25.000-30.000 Mooi paard en zeker een goed nivo op die leeftijd.

Als je dit geld voor een paard wilt krijgen, dan moet je echt een bijzondere hebben.
Het gemiddelde Z2-paard brengt dit geld niet op. Voor deze bedragen moet je eentje hebben die extra beweegt en die ook duidelijk verder kan komen dan het Z2.

Ik heb kortgeleden Romanoff verkocht, een mooi dier met veel uitstraling en prima gangen. Volgens sommige mensen kon ik hem ook wel voor iets als het bovenstaande kwijt, maar dat is in de praktijk echt niet zo. Tenzij je heel veel geluk hebt dat er een Amerikaan met een grote zak met centjes op je erf komt die perse jouw paard wil hebben, maar dan nog...

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 16:38

het is mijn mening, mijn taxatie en het heeft weinig zin om daar eindeloos discussies over te gaan voeren. We komen er toch niet uit. want op dit gebied zijn erg veel verschillende meningen en er is niet perse 1 ding goed of fout. en ik ben van mening dat je die prijs er dus wel voor krijgt..

Leonora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 17:12

@ blueangel

Waarom beduvel je de boel op zo'n topic als dit, gewoon eerlijk zijn!
Dit paard is met jouw zus Z1-dressuur met winst, maar heeft nog nooit een B-parcours met goed gevolg afgelegd!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-12-06 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Irrelevante quote verwijderd. SVP geen foto's quoten.

Leonora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 17:25

In een eerder bericht vertel je trouwens dat dit paard ingeslapen gaat worden, wat is daar dan van waar??

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 17:36

Justarman schreef:
het is mijn mening, mijn taxatie en het heeft weinig zin om daar eindeloos discussies over te gaan voeren. We komen er toch niet uit. want op dit gebied zijn erg veel verschillende meningen en er is niet perse 1 ding goed of fout. en ik ben van mening dat je die prijs er dus wel voor krijgt..

Dat kan best, maar waar gaat dit hele topic dan nog over?
Ik heb uren zitten taxeren en nu blijkt dat ik ze allemaal op 10.000 en hoger had moeten zetten om mensen niet te kwetsen? Verward

Karin is iemand die ervaring heeft met het verkopen van een Z2 paard en geeft IMO een betere kijk op de marktwaarde als de meeste die hier een paard voor 3000 gekocht hebben en menen dat hij nu minstens 10.000 waard is Knipoog

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 17:56

ja sorry maar had verkeerd gdaan en was niet dat paard had verkeerde foto's op staan sorry :S zal volgende keer beter opletten

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:19

@ Jarrah; Ouch.. die laatste opmerking, en bedankt hoor! Knipoog
Dat van dat minste's 10.000 om mensen niet te kwetsen is gewoon bullshit en dat weet jij ook..

Maargoed, de een is van mening dat je paarden voor dat geld niet kwijt kan, de ander is van mening dat dat wel kan.. hetmaakt uit niet uit, we worden het toch niet met mekaar eens, jij denkt zoveel (of weinig Nagelbijten / Gniffelen ) te kunnen betalen voor zon soort paard, nou fijn blijven denken dan maar de mijne krijg je niet voor dat geld, en ik denk met mij velen anderen.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:29

nathalie16 schreef:
dan zou ik dus bang zijn dat er wat mis was met die merrie en dat ze dr dus echt nodig vanaf moesten..

O er was ook wel wat mis mee, ultiem niet klikkende combinatie. Maar ik heb er een superfijn paard aan gehad. Bovendien gekocht van een bekende en evengoed klinisch en rontgenologisch laten keuren.