Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Casca schreef:Volgens mij ben ik de enige die het hier niet mee eens is... Ik vind dat hier echt belachelijk hoge bedragen worden genoemd.. maar dat is dan mijn mening.. Iedereen vind volgens mij dat er te laag getaxeerd wordt, dan zal dat wel zo zijn.. Maar over het algemeen denk ik niet dat ieder paard voor 10.000 tot 15.000 vekocht zal worden (het gemiddelde bedrag wat er genoemd wordt..) naja, ik hou me er verder maar buiten..
(ik heb dan een andere kijk op een perfect sportpaard)
Ilzas schreef:Casca schreef:Volgens mij ben ik de enige die het hier niet mee eens is... Ik vind dat hier echt belachelijk hoge bedragen worden genoemd.. maar dat is dan mijn mening.. Iedereen vind volgens mij dat er te laag getaxeerd wordt, dan zal dat wel zo zijn.. Maar over het algemeen denk ik niet dat ieder paard voor 10.000 tot 15.000 vekocht zal worden (het gemiddelde bedrag wat er genoemd wordt..) naja, ik hou me er verder maar buiten..
(ik heb dan een andere kijk op een perfect sportpaard)
Vind ik ook. Come on, er staan paarden op Marktplaats die M2 zijn en 3000, 3500 euro op moeten brengen. Come on, M! Het is geen Grand Prix hoor. Het is gewoon de B en de L door en wat houdt dat nou in? Een pasje wijken en een pasje achterwaarts. Iedereen denkt wel dat er overal maar zo 10000 euro voor neergelegd wordt, maar dat is 22000 gulden hoor! Ik heb gewoond op een handelsstal en een goed sportpaard wat M springen en L dressuur is levert een kleine 7 mille op. Meer niet. Klaar.
sjaantje schreef:Ik denk niet dat we uit deze discussie komen. Je vergelijkt een (allround) sportpaard dat M springen en L dresuur loopt met een 4 jarig talentvol dressuurpaard dat misschien wel behoorijk wat kan bereiken. Geloof het of niet, bij ons op stal worden 4 jarige paardjes (van echt niet groter dan 1.65m), zonder bijzondere beweging, nog niet uitgebracht op concours, verkocht voor €8000,-. Dan heb je dus géén maat, géén ervaring, alleen een leuk paardJE! Ook Z dressuurpaarden van 10 jaar met hele simpele beweging en zelfs met een 3tje op de foto's, gaan voor 17.500,- wegHet is gewoon geen uitzondering en dáár taxeer ik op.
En wacht, dit betekent niet dat je ze voor de helft minder niet kunt vinden, want dát is niet zo, maar daar gaat het me niet om. Die van mij is ook gekocht voor niets op 8 jarige leeftijd en zal voor het 3/4 dubbele weer verkocht worden.
DresslOver schreef:Een M paard, onder de 10 voor 3500,-?? Pff.. ik zal er hárd aan voor bij lopen, héél hard..![]()
Kijk er zijn niksgevers en er zijn allesgevers, maar feit ÍS en BLÍJFT dat deze paarden voor de bedragen die sjaantje noemt gewoon verkocht worden, en met gemak ook. Dus waarom zou je deze zelfde paarden dan 'wegschijten' voor 5000,-..?? Dan ben je toch gek? En of jullie het nou te veel of niet te veel vinden, het doet er niet toe, voor dat bedrag worden ze gewoon verkocht. klaar af, punt uit.
Justarman schreef:bleuangel: 25.000-30.000 Mooi paard en zeker een goed nivo op die leeftijd.
Justarman schreef:het is mijn mening, mijn taxatie en het heeft weinig zin om daar eindeloos discussies over te gaan voeren. We komen er toch niet uit. want op dit gebied zijn erg veel verschillende meningen en er is niet perse 1 ding goed of fout. en ik ben van mening dat je die prijs er dus wel voor krijgt..
nathalie16 schreef:dan zou ik dus bang zijn dat er wat mis was met die merrie en dat ze dr dus echt nodig vanaf moesten..