Rhythm Triton in m'n sectorwerkstuk tussen de andere dravers
WendyBZ
Geplaatst: 07-12-04 20:06
Dan mag Ofir er ook wel tussen
marjoleinie
Geplaatst: 07-12-04 21:12
en nozem alki met karin schuring
ilse ik zou het niet doen, laat hem lekker vaak in de wei en train rustig. Het gaat nou eenmaal met up en downs. Terug in de sprot zou ik hem zeker niet doen.
wendy nog gefeliciteerd
CarinaR
Geplaatst: 08-12-04 15:35
draverpraat op HK valt een beetje erg stil...
mooneyes
Geplaatst: 08-12-04 21:20
KindnessM schreef:
draverpraat op HK valt een beetje erg stil...
jaha? ik ben er ok net weer geweest,
Peetje
Geplaatst: 08-12-04 22:41
Ok, dan zal ik hier ook maar eens een berichtje plaatsen. Wendy kent me misschien nog wel, maar dat is alweer een tijdje terug. Ik kom in mijn vrije tijd regelmatig op stal bij Patrick de Haan, waar ik de dravertjes uitrijd, en een enkele keer ook snelrijd. Uhm, nou ja, eigenlijk staat alles wel in mijn profiel
O ja, Wendy, TTP ging erg sterk zaterdag! Ik was weer eens op Wolvega, en zag hoe hij driedik naar de overwinning snelde alsof het niets was. Echt een crack!!
WendyBZ
Geplaatst: 08-12-04 22:43
He hallo!! Lang niet gesproken Leuk dat je hier ook bent
En ja, TTP is goed
CarinaR
Geplaatst: 09-12-04 13:54
OK dan, vanavond heb ik (eindelijk) rij fotos van mij en KM!!! verwacht er maar niet veel van want ik heb vet spierpijn in me benen maar we gaan ons best doen!!!
CarinaR
Geplaatst: 09-12-04 17:46
Ze staan erop.. zie mn onderschrift, zijn zulke mooie tussen... was wel erg koud dus zat erg inelkaar gedoken maar jullie kunnen m nu s aan werk zien
Ilse
Geplaatst: 09-12-04 19:49
Ze doen het niet meer
_Rebec
Geplaatst: 09-12-04 20:38
Ik heb gereageerd. leuke foto;s
mooneyes
Geplaatst: 09-12-04 21:52
k heb ze gezien:d
wat een mooie route als je naar je bak rijd, behave dat je moet bukken voor die takken, ik heb het niet meer zo op takken:S na belgie
_Rebec
Geplaatst: 09-12-04 21:57
was jij diegene die toen helemaal bloedlip etc. had van een bosrit met spikkelpaardjes?
mooneyes
Geplaatst: 09-12-04 22:07
jockeygirl schreef:
was jij diegene die toen helemaal bloedlip etc. had van een bosrit met spikkelpaardjes?
en bloedneus en lip, ja dat was ik of er moet er nog een op bokt zijn geweest
goed onthouden
CarinaR
Geplaatst: 09-12-04 22:40
Hmm das indd wel minder dan jah... Nee dit zijn de enige takken waar we bukken moeten... Vond KM in begin wel heeeeel raar hoor. en op zich valt die route wel mee... bos is heel klein en eerst moet ik langs een weg waar veel vracht en trekker verkeer door komt, gelukkie is KM erg mak daarmee...
mooneyes
Geplaatst: 10-12-04 21:36
dat scheelt:D heb je tijd om te bukken:d
Xyris
Geplaatst: 12-12-04 16:02
Ik krijg de indruk altijd dat de draverijen niet zo geliefd is omdat het volgende ervan bekend is: Dravers gaan op hun 2e de renbaan op, racen tot ze niet meer goed genoeg zijn voor de rensport (mensen zien dat denk ik vaak als blessures) en worden verkocht of belanden bij de slacht. Verder kosten de paarden bij aankoop niet erg veel... Ik denk dat mensen daar hun vraagtekens bij gaan zetten.
Maargoed, ik weet wel beter, ik heb zelf een tijdlang een draver gereden, een geweldig beessie, alleen deze heeft toevallig moeten stoppen met de rensport vanwege een peesblessure, maar dat is aangeboren geweest. Hoe het precies zat weet ik niet.
Zelf ben ik van plan om mettertijd ook met een draver te beginnen, als eerste eigen paard. Mijn droomwens is nog altijd een eigen Andalusier, mat dat is een droomwens met de hoofdletter D, dus ik denk dat mijn keuze uiteindelijk op een draver gaat vallen gezien ik door mijn vroegere verzorgpaard helemaal weg ben van dravers Nu nog genoeg geld zien te verdienen.....
WendyBZ
Geplaatst: 12-12-04 17:50
Ach, je kan altijd nog naar de jaarlingenveiling gaan en daar een paardje kopen. Dit jaar brachten ze soms maar 200 euro op
Ik vind het wel jammer dat iedereen het idee heeft dat alle dravers met 2 jaar de baan op gaan, want dat is dus niet zo. Er zijn genoeg die pas als drie of vierjarige de baan in komen, ik heb zelfs een zesjarige meegemaakt die toen pas voor het eerst kwalificatie liep. En als ze niet meer kunnen koersen worden ze inderdaad verkocht, naar mijn mening is dit hetzelfde in de spring- en dressuursport. Mijn eigen paard heeft zelf drie jaar gekoerst, en is ook vanwege een peesblessure gestopt. Van alle paarden die wij in 25 jaar hebben gefokt (en dat zijn er nogal wat ) is er maar 1 met zekerheid naar de slacht gegaan, vanwege een blessure opgelopen in het weiland. Van de rest weet ik eigenlijk wel zeker dat ze nog wel als rijpaard aan de bak zijn gekomen. En ze kosten bij aankoop niet veel, nee. Ik denk dat dat komt door het volgende: iemand die een koerspaard heeft, hoeft zelf geen land te hebben, maar zet het paard in training. Wanneer het niet meer koerst, kan het paard dus nergens heen, en bij de trainer staan kost geld Ze willen dus snel van het paard af. Verder brengt een dravers in koersconditie bij de slacht niet veel op, zit namelijk geen vlees op
Ilse
Geplaatst: 12-12-04 20:41
Idd Wendy, ik heb ook nog een foto van Racer net uit training en daar was hij erg smal. Al hoewel ik hem toen wel mooi vond qua bouw, rank lief en lange benen. Dat heeft hij nu niet meer .
2 jaar terug
2 maanden terug
Xyris
Geplaatst: 12-12-04 21:28
ghehe wow, wat een verschil, en? doet het erg af aan zijn snelheid?
WendyBZ
Geplaatst: 12-12-04 21:29
Hmm... waar heb ik dat eerder gezien.... Oja!!! Ofir
Twee jaar geleden, vers uit training:
vorige week: zn buik steekt ondre mn voeten uit
Ilse
Geplaatst: 12-12-04 21:59
lunatje schreef:
ghehe wow, wat een verschil, en? doet het erg af aan zijn snelheid?
Helaas niet altijd . Hij kan de spiertjes ook erg goed tegen je opzetten .
Ilse
Geplaatst: 12-12-04 22:00
Jeetje, wat heeft Ofir een brede borst zeg . Of lijkt dat maar zo door de foto? Racer is nu iig wat aan het aankomen, hij was naar mijn zin net iets te rank, hij wordt nu precies mooi vol
WendyBZ
Geplaatst: 12-12-04 22:13
Ofir is mij weer iets te vol En ja, hij heeft zo'n brede borst, en daar zit ook aardig wat lucht in heb ik vandaag weer gemerkt We waren op buitenrit en gingen even een sprintje trekken. Hij liep de hele tijd al te dansen en irritant te doen. Hij hoorde rival achter zich en naast zich en was niet van plan zich in te laten halen en stoof er eerst in draf vandoor. Nu vind ik dat niet zo erg, maar hij viel in galop en dat ging mij iets te hard Gelukkig weet ie precies waar ie langzamer moet en reageert ie aardig op stem, dus 'ho' roepen hielp wel. Toch maar wat vaker en meer gaan rijden, denk ik. Hij heeft gewoon zoveel overtollige energie op het moment Helaas zit ie nu alweet ontzettend dik in zn haar, misschien dat ik hem over een paar weekjes ook wel een deken opgooi en hoop dat het dan wat minder wordt. Ik wil hem in het voorjaar wel weer in conditie hebben, maar ik durf hem niet al te hard aan het werk te zetten. Hij was weer zeiknat vandaag En dan moet ie dus eerst op stal met de zweetdeken, en meestal komt het er op neer dat ie daar wel even blijft staan voor ie droog is.... Ik weet al wel dat ik hem voor het enduranceseizoen op ijzers wil hebben