Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FelineNanet

Berichten: 1633
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-16 15:07

Lijkt me ideaal dan! Ik had er nog nooit van gehoord, dacht eerst aan een platte bbp. Zijn ze erg duur of valt het mee?

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 15:09

Kende ze ook niet. Op de stal waar we afgelopen week gestaan hebben hadden ze er 1. Gewone bbp vind ik eigenlijk weinig toevoegen. :)

Prijsje is wel even slikken. Kosten excl verzenden is 298,-

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 16:21

Helemaal happy met mijn pown. <3
hij doet het toch maar weer braaf, met mij over de heide. We waren al lang niet meer in dat stuk geweest en afgezien van hupsje links of rechts door een "enge" boom heel braaf in stap, draf en in supervlot galopje. :D <3
Afbeelding

Saaams

Berichten: 13309
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 16:45

Wat heerlijk dat uitzicht op het strand en bos! enorm jaloers! :D

Mooie barebackpad, is denk ik veel fijner voor je zoontje en stabieler. Ik heb de barefoot ride on pad en daar heb je ook een schaapzitting voor.

Mijn uitzicht:
Afbeelding
Afbeelding

Ijslander wedstrijd zuid in Oirschot.

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 16:52

Die bbp is het volgende item van aankoop in mijn lijstje.
Ik had die van emile voest altijd zit echt heerlijk.
Zonnetje wat een knappe pony's . En je hebt wel mazzel met zo een fijne ruiter erop. Welk niveau waren de pony's gestart ?

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 16:58

Oeh, ijslanders bij de Breidablik! Dat is ook leuk!

Change3x

Berichten: 6612
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 19:09

Leuk dat tuig zo! :)
IJslanders, een keer wat heel anders!

Witje deed het fijn vandaag! 2 rondjes M gesprongen, 1e pc een balkje door een fout van mij en het 2e pc foutloos en 4de. <3
Afbeelding
Afbeelding

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 19:11

Ik heb niet zo heel veel foto's, maar bij deze een mini compilatie. :)

Op de wal...
Afbeelding

De voetbal
Afbeelding

Op de tractorband
Afbeelding

En over de tonnen
Afbeelding

Saaams

Berichten: 13309
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 19:26

Wat super stoer! Witje doet het allemaal maar wel even met er karaktertje :+

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 19:28

:)) :)) Heeft ze nu ook wel mentale moe van. :)) :)) En hongerig. Ze heeft gisteravond en vannacht staan bunkeren. _O- _O-

Saaams

Berichten: 13309
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 21:53

Ze heeft zo hard moeten trainen dat ze nu te dun is voor haar bikini, ja dat moet ze er wel weer aan eten om in topvorm te blijven :+

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 21:58

Ze heeft niet hard moeten trainen hoor. Fysiek vermoeid kan ze niet zijn van het werk. :') :D

Gave plaatjes Elysa. 8-)

Punz

Berichten: 8594
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 21:59

Esje: heerlijk, deze orenfoto's!
Change: gefeliciteerd

SM: had de foto's natuurlijk al op fb gezien, maar leuk om ze hier nog een keer te zien. Ziet er al met al uit als een zeer geslaagd ponykamp!
En vergis je niet: nieuwe indrukken kan heel veel vermoeiender zijn dan hard werk!


Verder ben ik zelf even super gelukkig. Marrit kwam gisteren met Eline mee naar stal, en heeft foto's gemaakt van Eline en Jou , Eline op Punzel én van mij op Punzel. En johhhh de foto's zijn GAAF!!

Ik ben wel weer extra gemotiveerd om nu toch echt meer te letten op mijn eetpatroon... Maar joh.
Wat hééft Marrit gave foto's gemaakt van Punzeltje. Echt hélemaal verliefd op:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 22:08

Ik vergis me niet. Had al gepost dat ze mentale moe heeft. ;)

Gave plaatjes van Punzel. Moet een heel tof gevoel zijn. *D *D

Punz

Berichten: 8594
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 22:18

Oh.. volledig overheen gelezen dan !
Dat krijg je...... met zulke heerlijke penny pony kamp foto's met ponys bovenop autobanden :D

Saaams

Berichten: 13309
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 22:52

Als je haar maar goed zit :+


Afbeelding

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 23:00

Gave foto! Lijkt wel een'my little pony' met die bos manen.

Marieke33

Berichten: 382
Geregistreerd: 31-07-13
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 23:05

Woehoe!!!!! Wij zijn echt super trots! *\o/*
Het wedstrijd debuut van Marlon en Clooney verliep echt nóg beter dan we hadden durven hopen! *\o/* Clooney vond het wel mooi allemaal daar op het NK dressuur :)F en keek wel wat rond, maar heeft zich echt voorbeeldig gedragen! (ze schrok alleen met losrijden één keer van een pony die achter haar door galoppeerde en ze sprong toen even weg en over een hekje, Marlon loste het keurig op en zei: "pakken we bixie-springen ook meteen even mee!" _O- )
Proefje ging heel netjes en braaf (ik hou zoveel van die pony... <3 ) en alle kinderen en pony's hebben gewonnen!! :)F Echt een geweldige topdag! :)) :))

Losrijden
Afbeelding

Jasje aan, nog een rondje rijden voor ze de ring in gaan....
Afbeelding

Proefje
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fanclub
Afbeelding

De allergrootste fan's Opa en Oma
Afbeelding

En een ape-trotse Marlon :D
Afbeelding

En haar minstens zo trotse ouders... :D
Afbeelding

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 23:11

Ik zag het al op FB. Zo leuk!!
Staat ze heel mooi zo'n wedstrijdoutfit 8-)

Punz

Berichten: 8594
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 23:26

Ohhh Marieke!!

Kippenvel!! Die lach op het gezicht van je dochter op de eerste foto! En wat ongelofelijk fijn dat de pony zo braaf was. Dat is toch als moeder écht een opluchting of niet? Goud waard, zo'n dier!!

Hier kan toch echt helemaal niets tegen op. Heerlijk, heerlijk!

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 23:27

Oh wow wat gaaf en stoer van je dochter en wat een prachtige pony!!
Hoe oud is je dochter? Gefeliciteerd met dit mooie debuut! Wat zullen jullie trots zijn!

Ik val hier even binnen, omdat ik graag wat ervaringen en tips zou willen hebben van connemara eigenaren.

Langzaam aan willen wij op goed gaan naar een gezinspony.
Een pony waar zowel ik als mijn dochter op kan rijden. Ik ben zelf 1.63 en +/- 62kg. Mijn dochter wordt in november 9 jaar. Zij 'rijdt' vanaf haar 3,5 op onze shetlanders en inmiddels rijdt ze nu een jaar op de manege. Dat gaat al best lekker.

Wij zoeken echt een gezinspony waar ik goed op kan rijden, maar waar mijn dochter ook goed in kan groeien. Zij zal de eerste jaren ook gewoon nog op de manege blijven lessen.
Wij komen toch wel vaak op dit ras uit en nu hebben wij op de manege gesproken met een moeder en dochter die daar hun pony gestald hebben staan .... een actieve maar zeer eerlijke connemara. Zij zijn ook weg van dit ras.

Ik begrijp dat je je niet blind moet staren op een bepaald ras, maar kan ik stellen dat connemara's over het algemeen koele en betrouwbare pony's zijn die zeker geschikt zouden kunnen zijn als gezinspony?

Ik heb zelf 10 jaar rijervaring, maar ik moet dit eerst weer even wat oppakken. Wij willen er mee gaan lessen. Onze passie ligt bij recreatief wat dressuur, een sprongetje op zijn tijd, maar ook vooral regelmatig lekker naar buiten. Misschien ook een lage klasse endurance of dressuurwedstrijdje met mijn dochter, maar dat zijn toekomstdromen.

Nogmaals zijn wij niet specifiek op zoek naar een bepaald ras en ik weet dat je binnen ieder ras erg veel diversiteit hebt aan karakters, maar ik ben erg benieuwd naar jullie ervaring met kinderen en dit ras. De ras- en karakteromschrijvingen spreken ons zo aan, net als de ervaring van de moeder en dochter met hun connemara.
Alvast bedankt!!

Punz

Berichten: 8594
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 23:33

Oeh..
Ik vrees dat je hier alleen maar enthousiaste verhalen zult horen Delphi..

Een Connemara hoort ook volgens de rasomschrijving exact te voldoen aan wat jij omschrijft. En natuurlijk zijn er binnen een ras ook tussen de individuen verschillen in temperament en braafheid..

Maar ik zou zeggen...... Zie post van Marieke...
( en verder zijn er binnen dit topic dus zowel jeugdigen ( jonger dan 18) en behoorlijk wat ouderen die allemaal op hun eigen manier actief zijn met de Connemara: endurance, buitenrijden, springen en dressuur. Geloof dat er hier alleen geen menners zitten, maar ook daar zijn ze in principe heel goed voor te gebruiken! Dus dit topic op zich, en de verscheidenheid aan actieve posters hier, zegt al veel over de veelzijdigheid van het ras)

Marieke33

Berichten: 382
Geregistreerd: 31-07-13
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 23:40

Bedankt Bar, Punz en Delphi!
En inderdaad...ik zal weer lekker slapen vannacht Ria! ;) Ik heb er afgelopen nacht echt wakker van gelegen...maar wat een top-pony! <3

En Delphi...wij zochten ongeveer hetzelfde! Een pony voor onze dochter (10 jaar) die de overstap maakte vanaf een B-pony, maar die ik ook af en toe bij kon rijden, gewoon omdat dat handig is met een jong kind. (heb zelf ook een paard) We gingen helemaal niet op zoek naar een Connemara, maar Clooney is het gewoon geworden. Dit was de pony die Marlon wilde en meteen in haar hart sloot. De 6 anderen die we eerder zagen waren leuk en flitsend...maar toch bleef er twijfel. Dit voelde goed.
Het blijft natuurlijk een (jonge) pony, en ze moet nog veel leren (en wij ook), maar ze heeft een super lief karakter, leert snel en doet echt altijd goed haar best. Ik weet niet of alle connemara's zo zijn, maar dit kan ik je vertellen over die van ons.
Oja, Clooney is net 6 geworden, en we hebben haar zadelmak, maar groen gekocht. We hebben haar sinds april (dan heb je een idee ;) )

Saaams

Berichten: 13309
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 23:40

Mijn connemara heeft opneen gehandicaptenmanege gelopen in den dolder. In de lessen was zij altijd enorm braaf. (In de omgang alleen niet), voor de gevorderde ruiter was ze al weer wat pittiger daar.

Maar in mijn bezit is het een schat van een pony, eerlijk. Zal nooit met opzet iets doen, wel echt een karaktertje (merrie....) wil alles doen, weten (en eten).
Laatst bijgewerkt door Saaams op 16-07-16 23:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Saaams

Berichten: 13309
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 23:41

Marieke wat stoer van je dochter, plezier straalt er vanaf en dan ook nog eens in ermelo. Dat word volgend jaar onck :D