Wat een schattig bolletje wol. En wat een zoet halstertje.
Rennie89
Geplaatst: 22-01-14 12:10
FUDGE schreef:
lifaya schreef:
Die Ice is wel heel gaaf! schimmel of sabino?
Nee, Blue Roan!
Grappig heb nog nooit een blue roan gezien met een witte staart... Wist ook niet dat dat mogelijk is... Ik dacht eerder aan blagdon (sabino) bij die tink!
Wat een leukerd met dr dikke vachtje! En leuke appie!
Melayka
Geplaatst: 27-01-14 21:28
Hoi allen!
Ik dacht, laat ik het eens in de groep gooien: dit is mijn bijna 6,5 maanden oude American Appaloosa veulen.
Smokey black, of zal er nog verandering in komen? (Ik hoop op verandering, want zit eigenlijk te springen om iets lichters, maar ik ben er bang voor, haha) Hij glanst echt goudbruin in de zon als hij droog is.
Als ik het goed heb is zijn mama gewoon solid bruin en zijn vader red roan blanket (of iets in die richting in ieder geval)
Peterina
Geplaatst: 27-01-14 21:38
Smokey's kunnen ook in allelei tinten voorkomen, net als palomino's en valken. Helaas zal je moeten wachten tot hij +/- 4 jaar is voordat je weet wat zijn volwassen tint zal zijn.
Peterina
Geplaatst: 27-01-14 21:40
Melayka schreef:
Als ik het goed heb is zijn mama gewoon solid bruin en zijn vader red roan blanket (of iets in die richting in ieder geval)
Helaas dan kan hij geen smokey black zijn want dan moet een van zijn ouders creme gen drager zijn.
Denk dan dat je hier een 'gewone' donkerbruine hebt, oftewel misschien 'seal brown' genoemd in het engels. De appy tekens zullen wel later komen.
Zo zag m'n tinker er als veulen ook uit maar was negatief getest voor cream. Sommige bruinen en zwarten ogen heel smoky als veulen. Maar mooi paardje wel.
Tinniie
Geplaatst: 28-01-14 15:04
Mijn smoky black (perlino vader) als veulen: Jaarling: Tweejaarse:(zomers, dan krijgt ze soms ook een beetje 'reversed dapples') Nu 4 jaar:
Mooi paard hoor! Het ziet er wel naar uit dat de mijne ongeveer hetzelfde gaat doen qua kleur
JoSav
Geplaatst: 29-01-14 15:02
Vind het bijzonder om te zien hoe sommige smoky blacks duidelijk een bruinige waas erover hebben terwijl sommige gewoon zwart lijken. Het verschil tussen zwart en smoky black is dan vaak heel moeilijk te herkennen. Melayka, als je de kleuren van de ouderdieren zeker weet (zoals je ze hier hebt benoemd) kan je veulen pertinent niet smoky black zijn, omdat daar een creme gen voor nodig is. Dan is je veulen, zoals Peterina terecht opmerkte, genetisch bruin en niet iets anders - waarschijnlijk donkerbruin. Voor smoky black moet ten minste 1 van de ouderdieren drager zijn van het creme gen.
KimW
Geplaatst: 29-01-14 18:24
quote="FUDGE"]
lifaya schreef:
Die Ice is wel heel gaaf! schimmel of sabino?
Grappig heb nog nooit een blue roan gezien met een witte staart... Wist ook niet dat dat mogelijk is... Ik dacht eerder aan blagdon (sabino) bij die tink![/quote]