Zijn hier nog Connemara fans?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 23:33

Ik heb Jou niet bij huis staan, maar op een ci een kwartiertje autorijden verder op.

Ik rijdt Jou-Jou in de winter drie keer in de week in een gehuurde binnenbak ( 20 minuten met de trailer) en dan komt hij echt wel aan het zweten. Ik heb deze winter voor het eerst een buitenbak waar Jou staat. Met een beetje geluk vriest het niet al te veel, en kan ik meer bij stal rijden. Dat zou wel schelen!

Maar goed: wat ik tot nu toe deed dat ik hem na het rijden onder een dikke zweetdeken naar stal vervoer, hem op stal zet, naar huis ga, en dan een ci anderhalf uur later weer even terug rijdt naar stal om de dekens te verwisselen. Meestal is hij dan alleen onder aan de buik nog wat nat, ( daar waar geen deken zit) en dan doe ik hem dus gewoon zijn normale deken op. Laat ik het afkloppen: maar tot nu toe nog geen verkouden pony gehad, het lijkt goed te gaan zo. Het is wel even een tijdsinvesteren... maar dat vind ik niet zo'n probleem

Maar tja... dressuur gaan starten met een connemara die vanwege de zweetvacht wel een CurlyHorse lijkt...

Mmm... dan misschien alleen maar outdoor starten?
En dan dan zonder ijzers natuurlijk... ( waardoor ik wel eens geroepen heb: als het buiten niet zonder ijzers gaat...start ik alleen swinters binnen :D :D :D )

saariewaarie

Re: Zijn hier nog Connemara fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 23:45

Ik heb het geluk om sinds vorig jaar bij mij thuis (op de weide) een goede piste te hebben die alleen maar onberijdbaar is bij vriestemperaturen...(ze is enkel (nog) niet verlicht, dus ik moet wel overdag rijden) heerlijk... ik ga zowiezo 1 keer per week met enkele vrienden binnen rijden en dan ga ik nog een keertje op les, bij instructrice thuis, ook binnen. De andere trainingen zijn dan thuis, en in de winter desnoods nog eens extra op verplaatsing.
Ik ga me binnenkort ook aansluiten bij de plaatselijke rijvereniging, hoofdzakelijk voor de springlessen, want voor dressuur heb ik een erg bekwame lesgeefster. Ze weet me goed aan te pakken, het is soms nodig :') ik zou mijn Mammy soms wat té graag zien :p

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:56

Ik meld me hier ook.
Wel illegaal, want ben al een paar jaar geen Connemara ruiter meer.. :=

Wel nog steeds fan!
Mocht er ooit een paard komen, wil ik zeker gaan kijken naar een Connemara.
Wat een ontzettend gave dieren zijn het toch :)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:18

Muurp: is dat valkje in je profiel de connemara die je gereden hebt?

En ook als "illegaal"ben je hier welkom hoor! In de titel staat dan wel "connemara-fans" maar niemand heeft gezegd dat je er perse nu 1 moet rijden..

En je ben als vrijwilliger ( of bezoeker..) natuurlijk ook van harte welkom op ons ONCK in 2013!

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:22

Ja, zowel de valk als de schimmel :j
Waarschijnlijk wel bekend hier. Second van de Kiboets en Magic Maible.

En ik wil in ieder geval even komen kijken bij de ONCK, waarschijnlijk voor het maken van foto's!
Mochten er vrijwilligers nodig zijn wil ik natuurlijk ook best helpen hoor.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:40

:D Ik wilde niet meteen de schimmel ook tot connemara bombarderen, maar dacht het wel!! En inderdaad de pony's zijn bekend hier!!

Volg je ze nog? ( de pony's bedoel ik) Volgens mij doen ze nog regelmatig mee aan de crosstrainingen van Rob Jansen ( Maible in ieder geval als ik me niet vergis)

En Bar: zie je het vrijwilligers aanbod hier?? Meteen gebruik van maken :D :D :D

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:41

Ik volg ze nog wel een beetje ja :j
Heb laatst nog een tekening gemaakt (van het volle zusje van Maible) voor de eigenaresse.
Klopt, ze crossen nu met Maible. Echt leuk om te zien :D

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:11

Leven de Connemara fans nog een beetje :D?

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:15

Deze connemarafan wel!
( maar voor wat betreft dit topic..... tja.... rustig hier..)

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:09

Heb sinds kort helaas geen connemara meer, maar die komt wel weer :)
Ik ben nog steeds een fan! ;)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:11

Ja hoor, ook hier nog een levende connemara fan :P.

Jeetje Charlotte, zit net je topic te bekijken.. Vreselijk verhaal. Heel veel sterkte nog!

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:11

Ik was de laatste tijd ook niet erg actief :o.
Zat laatst nog een filmpje te kijken van het ONCK in 2011, waar ik met Abel ook was. Wat reed ik daar bagger zeg :=. Hopelijk kunnen we dit jaar weer komen!

Hoe is het verder met jullie?

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:13

Yv_ schreef:
Jeetje Charlotte, zit net je topic te bekijken.. Vreselijk verhaal. Heel veel sterkte nog!

Ah jeetje, zie hem nu ook.. Brok in m'n keel, wat erg zeg! Sterkte :(:).

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:27

Charlotte: veel sterkte nog met je verlies. Wat een gemis is dat dan hè, als een dier zo lang je maatje is geweest.

Kyarahh: jij was dus ook op het ONCK 2011?
Welke rubriek startte je? En ook de parade gereden?

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 00:13

Veel Connemarafans hebben de Facebookpagina al gevonden. Dus jullie kunnen je verhalen daar ook kwijt!
Even zoeken op Connemara stamboek!

@muurp vrijwilligers zijn altijd meer dan welkom. Misschien kun je je tegen die tijd melden?

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 00:39

riagr schreef:
Charlotte: veel sterkte nog met je verlies. Wat een gemis is dat dan hè, als een dier zo lang je maatje is geweest.

Kyarahh: jij was dus ook op het ONCK 2011?
Welke rubriek startte je? En ook de parade gereden?

Jep! Ik startte in het L1 dressuur wat we nu helaas nog in 'starten'. Heb na het ONCK nog 1 wedstrijd kunnen rijden, daarna is het tot nu toe niet meer gelukt om te starten, wegens gezondheidsproblemen. Gelukkig gaat het al wel een stuk beter en ik hoop dit jaar met Abel van de partij te zijn. Weer in het L1 :). Had toen trouwens ook de kür op muziek gereden. Wij waren degene in pyjama, als je je dat nog kunt herinneren (foto staat in een linkje in mijn profiel) :D. En de parade ook inderdaad!

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 10:16

Jeetje Charlotte... Heel veel sterkte :(:)

@Bar; prima. Ik krijg volgens mij vanzelf weer een mail als de ONCK er weer aan komt. Sta als het goed is nog in het bestand. :)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 13:42

Kyarahh: Wat jammer zeg dat je sindsdien niet meer hebt kunnen starten, ik hoop voor je dat de gezondheidsproblemen nu voorbij zijn!
Ik had overigens de pyama foto wél nodig, voordat ik tot een "Oh ja! " kwam.

Het ONCK 2011 was voor Jou-Jou zijn allereerste wedstrijd ooit ( en ook zijn allereerste optreden op vreemd terrein ooit). We werden achtste in de B: Jou-Jou was het valkje wat na 10 meter ereronde zo leuk begon te bokken.. :D

Inmiddels zijn we anderhalf jaar verder. Jou-Jou's tweede wedstrijd was het ONCK 2012. Intussen ben ik bezig geweest met het bevestigen van de basis, rechtrichten én het rechtergalop probleem oplossen.
De missie is nu dat de ruiter ( ik dus ) 10 kg afvalt en dan gaan we een startpas aanvragen, zodat ik op het ONCK 2013 voor het eerst een voor winstpunten meetellende B proef ga rijden ( 2011,2012 had ik wel 4 x 1 winstpunt, maar geen startpas, dus niet meetellend...)

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 22:40

Kyarahh: het filmpje dat je onlangs op het Connemara forum plaatste zag er stukken beter uit! Gaat vast goed komen met jullie.
Riagr: is het nog steeds 10 kg??????? :Y) Beetje opschieten hoor, want je moet ook nog komen crossen :D .

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 23:50

Leliaardje : de planning is dat ik op het ONCK in ieder geval met een officiële startpas start. :j En ja .. Het is nog steeds 10 kg. De feestdagen hè :(

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 00:22

Bij mij is het ook niet best gegaan: ben eind november begonnen met schranzen en pas twee weken geleden gestopt................... :P .
Leuk dat je officieel gaat starten! Alweer een Connemara bij de paardenafdeling *\o/* .

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 17:20

Spannend riagr! Komt vast goed :)!

Heeft er iemand al een idee wanneer het ONCK 2013 is? Meestal begin juni toch?

saariewaarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 18:35

Hoi, ik ben hier ook nog eens.
Mambo en ik zijn ondertussen flink aan het doortrainen, en sinds begin januari ben ik lid van de lrv, dus vanaf deze zomer zullen Mam en ik in de dressuurring te vinden zijn, beginnen bij het begin, B1 dus ;)

Charlotte, sterkte met het verlies van je maatje!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 18:49

Kyarahh, het ONCK is op 1 en 2 juni.
Saariewaarie: komen jullie ook naar het ONCK?

saariewaarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 18:59

Daar vrees ik voor, vriendin van me trouwt op 1 juni, dus ik moet daar aanwezig zijn he ;)
Wie weet volgend jaar ;)

Ik had het er hier een tijd terug over het feit dat ik Mambo ging laten scheren, en achteraf bezien dé beste keuze ooit ;) Nu kan ik de hele winter lekker doortrainen zonder me zorgen te moeten maken over zweetdekens wisselen enzo, want ik heb met mijn werk geen uren de tijd om bij Mambo te blijven (ik werk 10 u per dag of meer). Ongeschoren zou ik maar aan drie trainingen per week zitten en nu zijn het er vaak 5 à 6 :)

Stiekem kriebelt het eigenlijk om een jonge connemara te kopen, jaarling ofzo, maar ja, ik ga toch nooit tijd hebben om er 2 te trainen ;) Oh ja, ik ben gék van de Connemara'tjes ;)