Ik rijdt Jou-Jou in de winter drie keer in de week in een gehuurde binnenbak ( 20 minuten met de trailer) en dan komt hij echt wel aan het zweten. Ik heb deze winter voor het eerst een buitenbak waar Jou staat. Met een beetje geluk vriest het niet al te veel, en kan ik meer bij stal rijden. Dat zou wel schelen!
Maar goed: wat ik tot nu toe deed dat ik hem na het rijden onder een dikke zweetdeken naar stal vervoer, hem op stal zet, naar huis ga, en dan een ci anderhalf uur later weer even terug rijdt naar stal om de dekens te verwisselen. Meestal is hij dan alleen onder aan de buik nog wat nat, ( daar waar geen deken zit) en dan doe ik hem dus gewoon zijn normale deken op. Laat ik het afkloppen: maar tot nu toe nog geen verkouden pony gehad, het lijkt goed te gaan zo. Het is wel even een tijdsinvesteren... maar dat vind ik niet zo'n probleem
Maar tja... dressuur gaan starten met een connemara die vanwege de zweetvacht wel een CurlyHorse lijkt...
Mmm... dan misschien alleen maar outdoor starten?
En dan dan zonder ijzers natuurlijk... ( waardoor ik wel eens geroepen heb: als het buiten niet zonder ijzers gaat...start ik alleen swinters binnen