Minipaarden: Onbekend is onbemind?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

probabeest

Re: Minipaarden: Onbekend is onbemind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 20:08

ik denk ook dat "onbemind" niet het juiste woord is, onbekend zeker wel!
de mensen die wel achter het bestaan van mini's komen vinden ze denk ik vaak juist wel leuk!
of ze hierna ook een mini kopen hangt denk ik zeker van de prijs af, als je gewoon een leuke grasmaaier zoekt kan je natuurlijk ook een shet kopen voor inderdaad veel minder geld!
ik denk dat het niet zo verkeerd is dat de prijzen hoger blijven als van een shet, zo voorkom je idd over productie van salami.
de echte liefhebbers zullen ondanks de prijs toch wel voor een mini gaan, zie melanie , zij spaart ook liever een jaar extra voor een dekking van een mooie hengst dan dat ze er een goedkope mindere op zet, ik denk dat wanneer het je om de qualiteit gaat dit een goede instelling is!
tja dat er dan mensen zijn die ze dus niet kunnen betalen is denk ik gewoon pech hebben, ik vind een porsch cayenne ook wel een leuke auto, maar die kan ik ook niet betalen, dit is natuurlijk met alles zo!
alleen hoeft het van mij ook niet te extreem te worden, ik ga idd geen hengst van 1000 euries op mijn basismerrie zetten, wel een leuke en daar heb ik ook best wat voor over, had ik dat niet gehad had ik er wel een shet van 50,- euries op gezet, maar dat is niet wat ik wil!

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 10:58

Begrijp me niet verkeerd dat een goedkopere hengst altijd minder is.
Ik wil dit misverstand even uit de wereld halen, ik heb het misschien iets verkeerd geformuleerd, maar er zit net geen hengst tussen die me bevalt bij mijn merrie, er zitten daar ook hele mooie kerels bij.

Maar ik ben me aan het bedenken hoe we het minipaard wat meer bekendheid moeten geven, het zou toch leuk zijn dat er niet meer over grasmaaiers gepraat gaat worden en van de shetlander erger ik mij ook aan het grasmaaier effect. Dit is een oeroud ras en hun stambomen gaan heel ver terug nog zelfs naar 1980, ik vind het jammer dat deze (kleine) paardjes zo onderschat worden en men alleen maar spreekt over de rijpaarden springpaarden en dressuurpaarden.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 15:07

Maar no offence, maar hoe wil je ze dan noemen? Als je er niet mee kan rijden dan zijn het toch eigelijk automatisch grasmaaiers en showpaardjes?
Een rijpaard die ongeschikt is voor de sport is ook een grasmaaier. (als ie de worst niet ingaat. Clown)

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 16:56

gezelschapspaardjes klinkt toch een stuk beter als grasmaaier toch?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 17:06

Dat is ook zo.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 18:35

melanie, ook no offence, maar stambomen die heel lang terug gaan, zelfs tot 1980.... sorry, maar dat vind ik niet ver. Van Honey hem ik m tot 1840 (uit mijn hoofd) van een de quarter van een stalgenoot tot 1600 nog wat.... dus tja...

Leonie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 19:20

Ik ben bij toeval uitgekomen bij de amerikaantjes. Ik ben er helemaal velieft op geworden. En door mijn enthousiasme heb ik mensen uit mijn omgeving ook overtuigt en enthousiast gemaakt, ook al heb ik er nog geen. Er komen natuurlijk wel eens reacties van wat moet je er mee, maar dan zeg ik maar "waarom gaan mensen poszegels sparen", is toch hetzelfde idee. Je hebt er plezier aan dat is toch het belangrijkste. Ik ben aan het sparen voor een leuk amerikaantje. Ik wil graag een luxe paardje en daar heb ik dan ook best wat meer geld voor over, ook omdat ik er graag shows mee wil gaan lopen en misschien eens een leuk veulentje wil fokken. Dat ik er dan wat langer voor moet sparen maakt mij niks uit. Ik denk dat als je met je enthousiasme en liefde voor zo'n paardje mensen uit je omgeving er best enthousiast over kunt maken. Maar eigenlijk maakt het niet uit wat de omgeving denk, als jij van zo'n paardje geniet en er plezier aan hebt is dat toch het belangrijkste.

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 19:29

stef schreef:
melanie, ook no offence, maar stambomen die heel lang terug gaan, zelfs tot 1980.... sorry, maar dat vind ik niet ver. Van Honey hem ik m tot 1840 (uit mijn hoofd) van een de quarter van een stalgenoot tot 1600 nog wat.... dus tja...

Ja, ik bedoel er meer mee dat gewoon deze paardjes zo onderschat worden daar ging het topic toch over, van de quarter word niet gauw gezegd wat moet je ermee.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 19:32

Needje schreef:
Maar no offence, maar hoe wil je ze dan noemen? Als je er niet mee kan rijden dan zijn het toch eigelijk automatisch grasmaaiers en showpaardjes?
Een rijpaard die ongeschikt is voor de sport is ook een grasmaaier. (als ie de worst niet ingaat. Clown)

Moet het perse een naam hebben dan? En zo ja, dan zou ik inderdaad gaan voor gezelschapspaardjes. Showpaardjes zie ik geen kwaad in trouwens, grasmaaier vind ik dan iets beledigender. Ookal worden ze in sommige gevallen wel degelijk gebruikt om het gras kort te houden.

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 19:49

in noem die van mij altijd "weide decoratie"

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 20:09

probabeest schreef:

ROFL geweldig leuk bedacht

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 20:25

melanie_h schreef:
stef schreef:

Ja, ik bedoel er meer mee dat gewoon deze paardjes zo onderschat worden daar ging het topic toch over, van de quarter word niet gauw gezegd wat moet je ermee.

En daar sla je de plank op zn kop (denk ik)
Is het dan toch puur het rijden verhaal? (voor de niet liefhebbers)

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 20:46

probabeest schreef:

Haha ''wat moet je daar nou mee, hij maait alleen het gras'' ''nee het is versiering''. Huilen van het lachen

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 21:19

maar het is toch ook zo....
grasmaaien kan ik zelf nog wel in het weekend, maar ik ga echt niet de hele dag in de wei staan omdat dat zo leuk is voor iedereen die langs komt, en daar heb ik ook geen tijd voor, moet nog steeds full time werken, wanneer het in de wei staan nou betaald word wil ik er nog over denken Haha!
maar dan wil ik nog steeds mini's erbij om mee te spelen, anders ga ik gedragsstoornissen ontwikkelen, ben nl. een kuddemens Clown

nero90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 11:00

het zijn wel leuke paarden

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 14:42

Meavey schreef:
Nou ik stoor me er gewoon niet meer aan dat onbekend onbemind is hoor,
Ik doe lekker mijn eigen ding en ben er blij mee dat lijkt mij het belangrijkste. Knipoog
Mensen die zeggen wat moet je daar nou mee, laat ze maar, gelukkig weten mede-mini-mensen wel wat wij bedoelen.

Amen Ja

Op mijn menvereniging waren ze allemaal zeer lacherig toen ik aankwam zetten met mijn merrie, maar zij praten nu wel anders. Zij zien nu in dat zo'n paardje echt wel meer is dan alleen een grasmaaier Lachen

Redrumfox schreef:
Het is juist vreselijk moeilijk om zo'n kleintje goed in vorm te houden aangezien je ze niet kan rijden, karretje incl. bestuurder is voor de échte Amerikaantjes ook al te zwaar dus dan blijft er niet zoveel meer over.

Rijden kan idd niet op zo'n mini. Maar aangespannen rijden kan ook met een 'échte Amerikaan'. Je moet alleen niet iemand op de sulky zetten van 150 kilo Knipoog

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 07:14

Als ik niet meer zou kunnen rijden zo ik vanaf vandaag overstappen op de minipaarden, AMHA of anders NMPRS.
Ik ben al een aantal jaren gek van de mini's en heb ook regelmatig keuringen bezocht inmiddels.
Als ik ooit de mogelijkheid heb wil ik zeker nog eens een minipaard ( bij mijn grote paard straks, en D-pony ) aanschaffen.

Ik zou ook gerust een goed bedrag betalen voor een mooi minipaard. Het is maar net wat de gek ervoor geeft denk ik. Mensen betalen voor een groot paard omdat ze er plezier van hebben en ze het bedrag waard vinden.
Mensen met minipaarden hebben plezier van hun mini's en voor hen zijn zij net zo goed het bedrag waard. Heel begrijpelijk naar mijn idee. En mensen die niet weten wat het houden van minipaarden precies inhoudt, zullen het het bedrag ook niet waard vinden.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 07:53

Sjaad schreef:
En mensen die niet weten wat het houden van minipaarden precies inhoudt, zullen het het bedrag ook niet waard vinden.

Schuldig, heel schuldig... Bloos Ik weet nog wel dat ik helemaal driedubbel achter de bank lag van het lachen tijdens een tv programma. Daar kwam een trailer met daarin een paard van, ik dacht, 200.000 euro (of wat het nog gulden?!?!). De klep ging langzaam omlaag en jemig wat duurde het lang voordat ik wat zag...Uiteindelijk stond daar een minihengstje met een minidekje op, heel mini heel duur te wezen. Goh, wat heb ik een lol gehad...
Begrijp me niet verkeerd, ik vind alle paarden en ponies leuk, hoor, en zal er in principe niet neerbuigend over doen, vond alleen 2 ton voor iets wat nog niet eens over de klep kon kijken wel erg veel.

Maargoed, ik ben bekeerd. Tijdens een van mijn surfuurtjes op de comp kwam ik eens op een paar AMHA sites, met van die showdiertjes. Wow!!!wat een kanjers zaten daar tussen! Spontaan verliefd, en ja, daar zou ik, als ik rijk was geweest, best wat geld voor willen neertellen. En dan verdiep je je er eens wat meer in en gaat er een hele wereld open (goh, zoveel soorten minipaardjes en ponies). Echt leuk hoor, zelfs al kan je er niet op zitten (wat is dat trouwens voor een obsessie, om overal op te willen zitten?!?), serieus een fokkerij opzetten, voor een licht wagentje en showen lijkt me ook heel mooi. Was het niet dat ik de centen niet heb en dat ik al vier paarden verzorg, nou, dan wist ik het wel...

Btw en ff topic: ligt er maar aan wie je tegenkomt, maar mij is ook wel eens gevraagd wat ik in hemelsnaam met die poownies (Quarter Horses) aanmoest en wanneer ik nu eens op een echt paard ging rijden...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 09:34

een mooie showmini voor een mooie (gerald Knipoog ) cart en je kan me opvegen hoor Knipoog