waarom zo'n 'hekel' aan tinkers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Fleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 21:05

ik hou ook niet van tinkers, maar ik val ook op mee rankere paardjes(sasha uitgesloten dan) sal van donna1 is idd wel mijn vafo onder de tinkers

Orchid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 21:19

Ze spreken mij niet aan. Echt waar, hun uitstraling spreekt me echt niet aan.
Ik ben nog nooit een tinker tegengekomen die me echt aansprak...
Ik heb gewoon niks met tinkers.
Heb ze wel vaak gereden maar dat vond ik nou ook niet echt leuk ofzo. Klikt niet.
Zou vast wel een uitzondering rondlopen, maar ik moet hem nog tegenkomen

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 21:21

.
Laatst bijgewerkt door Pasterza op 09-01-26 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Danielle_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 21:22

voor iedereen een andere mening !
mijn tinker is wel koppig ..

Anoniem

Re: waarom zo'n 'hekel' aan tinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 21:24

Ah mag ik me eindelijk uitleven?
Ik vind tinkers lomp (Ieks die haren!!) lelijk (De kleur)
en niets zeggend alleen het voorgaande.
Nee ik wordt niet warm of koud van die lompe beesten,
mag toch wel in dit topic?

Danielle_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 21:31

haha tuurlijk, jou mening !

serenta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 21:57

Ik heb ook niets met tinkers. Heb zelf veel met stippen en niet met vlekken, Ook vind ik het type totaal niets!

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 22:01

Ik heb opzich geen hekel aan Tinkers, maar ik vind ze ook absoluut niet mooi. Qua bouw vooral. Die lompe bouw, wat vaak samengaat met een ramsneus, nee ik vind het niet mooi.
Een gevlekt paard vind ik zelden lelijk, maar Tinkers zijn vaak lelijk gevlekt. Ze hebben vaak veel wit en dat vind ik niet mooi. Een geheel zwarte tinker, of een zwarte tinker met wite vlekken vind ik al een stuk minder lelijk dan een witte tinker met zwarte vlekken.

Je moet wel echt op een tinker 'vallen' wil je hem mooi vinden. Ik vind het ook geen leuk ras omdat ze vaak toch wel sloom zijn Ik hou juist van heel erg werkwillige paardjes!

Danielle_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 22:04

slome paarden hebben niet echt met een ras te maken, want met tinkers kan je ook erg snelle tinkers vinden !

Toad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 22:07

__Daantjee__ schreef:
slome paarden hebben niet echt met een ras te maken, want met tinkers kan je ook erg snelle tinkers vinden !

Dat is waar Daniëlle

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 22:07

Indezz schreef:
Karoliefje schreef:
Hun karakter zal net zo lief en leuk zijn als die van elk ander paard, maar het uiterlijk spreekt me niet aan! geef mij maar een friesje of een Kwpn'er, dat spreekt me veel meer aan, een tinker vind ik maar breed en masaal!

Alsof een fries niet breed en massaal kan zijn.....

Kijk naar mijn fries, is die breed en massaal? Nou ze is nog smaller als vele Kwpn'ers! zo fokken wij onse paarden, haar zoon word ook smal. ze is misschien wel 1.72 maar breed.. nee

*kijk maar op Profiel*

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 22:15

Indezz schreef:
Jus_dOrange schreef:
Ik vind ze niet mooi, ik ken niet genoeg Tinkers om het karakter goed te kunnen beoordelen. Effen Tinkers vind ik écht niet mooi, en er zijn maar weinig bonte Tinkers die ik mooi vind. Ik vind ze ook te grof gebouwd, en die benen zou ik gelijk bewerken met een scheerapparaat.

Ik vind dit eigenlijk een domme opmerking.... en erg kort door de bocht.... En ben het met Pellie eens..... Dit is een raar topic en lokt rare reacties...
Laat een ieder in zijn waarde, zowel ruiter als baas....
Het belangrijkste is dat men plezier heeft van zijn eigen paard, of het nu een KWPN-er, fjord, haflinger of tinker is of een totaal ander ras......

Sommige mensen reageren echt bot..... leer eerst een paard eens kennen, voordat je er een oordeel over velt... Kan heel kwetsend zijn!

Sorry hoor maar dit vind ik eigenlijk een veel dommere opmerking, er wordt gevraagd waarom men een hekel heeft aan Tinkers. Ik geef daar heel eerlijk antwoord op en ik geef ook eerlijk toe dat ik niet genoeg Tinkers ken om het karakter te beoordelen. Ik laat iedereen in z'n waarde, ik reageer niet bot en ik zeg ook niks over het karakter van Tinkers, prima toch dan hoeft ook niemand zich gekwetst te voelen.

Ik beoordeel het ras alleen maar op uiterlijk (wat mij blijkbaar dus niet aanspreekt), omdat ik hypocriet zou zijn als ik op karakter zou beoordelen. Dus wat is jouw probleem?

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 22:18

ik vind de tinker ook niet mooi , ik heb een hekel aan lange manen en sokken .. niet dat ik dalijk heel bokt over mij heen wil hebben , maar ik vind het gewoon niet staan .. ook niet bij een fries

Danielle_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 22:32

Ik vind dat iedereen best zijn mening mogen zeggen, idd zeggen sommige het niet echt aardig ofzo, maar ok
ik vind tinkers, tenminste waar ik op rijd super! lekker lomp, snel en stoer.. geweldig paard, stampt iedereen omver ( behalve dat ze overal van schrikt en niet tussen 2 paarden in kan lopen maar dat maakt even niet uit )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 23:56

Toad schreef:
Een geheel zwarte tinker, of een zwarte tinker met wite vlekken vind ik al een stuk minder lelijk dan een witte tinker met zwarte vlekken.

Same here
Maar gelukkig dat smaken verschillen!
Anders reed iedereen op een arabier!

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 00:16

arabier is een wannabe welsh

Ik ben nog maar maar weinig goed gebouwde of mooi gebouwde tinkers tegengekomen, en de tinkers die ik zag waren voor mij genoeg aanleiding om ze te scharen in mijn lijstje van niet favoriete paardachtigen.
Ik ben niet zo'n bont fan, en kleur is echt mijn laatste selectiecriterium.
Als ik zomers op de weide ga kijken naar mijn paardjes dan moet er wat moois lopen iets wat aanspreekt en een tinker spreekt mij dus niet aan, fjord, haflinger en fries bijv. ook niet.
Kan te maken hebben met het gebruiksdoel wat ik voor ogen heb, kunnen bewegen, gracieus als op lucht wandelend, vederlicht en harmonieus... en dat zie ik een tinker niet doen.

Welshpony's wel, als ik de zomerdag geniet van mijn pony's op de weide zie ik wandelaars stoppen, fietsers die blijven staan en kijken naar mijn pony's en wetende dat ze zich niet afvragen of het nu een koe is of een paard/pony maar ook genieten van de schoonheid en elegantie van de welshpony.
(en ja bedenk maar eens nare opmerkingen voorof over welshjes )

en het is niets persoonlijks maar ik vind tinkers gewoon lelijk

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 00:32

Voor de gangen, moet je de Tinkers eens op een keuring zien... Velen doen niet onder voor menigeen KWPN.

Ik hou van velerlei paarden, ras boeit me niet zo.

En mijn Tinker kan heel erg eigenwijs/koppig zijn... kan ook heel erg lomp zijn... Maar ach... het is mijn standaard koetje

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 07:43

Toad schreef:
Je moet wel echt op een tinker 'vallen' wil je hem mooi vinden. Ik vind het ook geen leuk ras omdat ze vaak toch wel sloom zijn Ik hou juist van heel erg werkwillige paardjes!

tinkers sloom???

de enige tinkers die ik meegemaakt heb, zijn stuiterende gekken
dat is o.a de reden dat ik totaal niets met tinkers heb, het klikt op de een of andere manier nooit tussen mij en een tinker...
verder vind ik ze te klein en trekt het uiterlijk mij niet

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 10:58

Indezz schreef:
Karoliefje schreef:
Hun karakter zal net zo lief en leuk zijn als die van elk ander paard, maar het uiterlijk spreekt me niet aan! geef mij maar een friesje of een Kwpn'er, dat spreekt me veel meer aan, een tinker vind ik maar breed en masaal!

Alsof een fries niet breed en massaal kan zijn.....

Kijk naar mijn fries, is die breed en massaal? Nou ze is nog smaller als vele Kwpn'ers! zo fokken wij onse paarden, haar zoon word ook smal. ze is misschien wel 1.72 maar breed.. nee

*kijk maar op Profiel*
[/quote]

Een fries hoort een barokke paard te zijn een geen KWPN'er met wat sokjes en iets royalere staart en manen.... Koop dan een zwarte KWPN. Rank heeft niets met een fries te maken!
Maar dat is mijn mening
[/quote]

Orchid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 20:18

Sommige tinkers geven wel eens een slome uitstraling als ze hele lange manen hebben die wat voor hun ogen hangen enzo, maar onder het zadel vind ik ze niet sloom hoor

JW18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 20:24

Nee, voor mij ook geen tinker. Ze zijn erg zwaar gebouwd, hebben vaak niet een chique en rassige uitstraling, daarnaast hebben ze hun kleur ook niet erg mee en ze zijn vrijwel niet inzetbaar in de dressuur en springsport.

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 20:41

Wat ik mij afvraag.... als een paard niet voldoet aan je persoonlijke eisen/voorkeuren, waarom dan afkraken?

Gelukkig zijn er hier veel reacties, zoals hierboven van JW18. Dat is gewoon hun persoonlijke mening en vergallen hiermee het plezier van een ander niet. Maar her en der kom je helaas ook anders tegen.

Wij, tinkerfans, kraken toch ook niet de sportpaarden af?

Danielle_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 21:49

daar ben ik mee eens snowdon ..
al trek ik me er niet veel van aan, ik ga vrolijk door tinkers zijn trouwens ook echt vrijetijds paarden en niet voor de sport, ja sommige kunnen het wel, maar de meeste blijven toch meer voor de vrije tijd en niet voor de sport

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 21:58

Citaat:
Een geheel zwarte tinker, of een zwarte tinker met wite vlekken vind ik al een stuk minder lelijk dan een witte tinker met zwarte vlekken.

elke bonte tinker is een kleur met witte vlekken, ongeacht de verdeling kleur/wit.

Tinkers zijn er in verschillende maten en types. Juist voor ieder wat wils.
Ilona bij ons op stal (pollo hier op bokt) was een echt KWPN-mens, totdat ze op mijn tinkerhengst Baggio stapte (165 hoog btw). Toen was ze om.
Ze start hem in de dressuur en rijdt shows.

Afbeelding

Ik vind ook niet élke tinker mooi, hoeft ook niet. Maar men kan niet zeggen dat élke tinker niet leuk is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 22:06

Citaat:

Sloom zijn ze zeker niet dat ligt iig niet aan het ras 1 van mijn verzorgtinkers die is heel druk daar kan lang iedereen niet oprijden .
je hoeft je benen maar iets te hard aan te leggen en wam weg is ze met buitenrijden helemaal.
ik ken ook wel een slome tinker die zijn dr ook.

maar het ligt niet aan het ras