Ervaringen met Dravers (Ook onder het zadel)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kelly_iowa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 09:42

Ik verzorg 13 dravertjes en vind het super beestjes.
Ik rij er wel maar 2 met het zadel momenteel en dan nog om ze voor te bereiden op monté koersen..
De rest (behalve 2 drachtige en 1 veulen) word met de sulky gereden..
Ik vind het rustige paarden, voorzichtig maar toch heet als ze zenuwachtig worden..
En als de ene hengst een ander ziet op de renbaan dan vallen ze elkaar aan maar dat is eigenlijk normaal

Ik hoop dat ik binnenkort zelf een dravertje kan kopen, 1tje waar ik al een eindje zot van ben maar ik denk dat het nog een eindje zal duren eer ik het geld heb..

judith_slu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-06 18:50

lovemaan schreef:
Mijne is heel lief naar andere levende dingetjes , met name mensen,,, behalve mannen die op de dierenarts lijken ofzo:P

Haha welk paard houd wel van de dierenarts he

judith_slu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-06 18:52

kelly_iowa schreef:
Ik verzorg 13 dravertjes en vind het super beestjes.
Ik rij er wel maar 2 met het zadel momenteel en dan nog om ze voor te bereiden op monté koersen..
De rest (behalve 2 drachtige en 1 veulen) word met de sulky gereden..
Ik vind het rustige paarden, voorzichtig maar toch heet als ze zenuwachtig worden..
En als de ene hengst een ander ziet op de renbaan dan vallen ze elkaar aan maar dat is eigenlijk normaal

Ik hoop dat ik binnenkort zelf een dravertje kan kopen, 1tje waar ik al een eindje zot van ben maar ik denk dat het nog een eindje zal duren eer ik het geld heb..

succes alvast met sparen, hoop voor je dat je dan dat paardje kan kopen !!

LTBLDS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 11:30

lovemaan schreef:
Mijne is heel lief naar andere levende dingetjes , met name mensen,,, behalve mannen die op de dierenarts lijken ofzo:P

dat hoor je wel vaker he dat paarden bv. mannen niet mogen of mensen met donkere kleding ofzo. mijn oude verzorg paard had het met grote mannen, die moesten echt op passen. heel appart...

lovemaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 16:54

jah he:P

judith_slu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 18:55

.. Grappig

xtostarlight

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 18:59

Ik heb ook zelf een draver. Het is echt een superpaard, heel moeilijk met rijden, maar in karakter een gouden beestje.
Ze was vroeger natuurlijk een stuk nerveuzer als nu, wordt dit jaar alweer 14. Maar nog steeds weet ze op tijden nog flink heet te zijn. Over het algemeen is het een gouden paard en ik kan me geen liever en betrouwbaarder paard wensen.
Ze is een beetje eenkennig en heeft een boel trauma's overgehouden aan haar koerstijd, maar ik zou haar NOOIT meer kwijt willen.

judith_slu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 19:05

xtostarlight schreef:
Ik heb ook zelf een draver. Het is echt een superpaard, heel moeilijk met rijden, maar in karakter een gouden beestje.
Ze was vroeger natuurlijk een stuk nerveuzer als nu, wordt dit jaar alweer 14. Maar nog steeds weet ze op tijden nog flink heet te zijn. Over het algemeen is het een gouden paard en ik kan me geen liever en betrouwbaarder paard wensen.
Ze is een beetje eenkennig en heeft een boel trauma's overgehouden aan haar koerstijd, maar ik zou haar NOOIT meer kwijt willen.

Mijn Roos lijkt heel veel op deze beschrijving, alleen 7 jaartjes jonger, en geen trauma s. Indd ook ene beetje eenkennig

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 19:15

mijnes heeft niet zo'n leuk verleden, en is daardoor gauw bang.
Wat die mensen gedaan hebben, is gewoonte erg

ruitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 19:51

Dravers zijn ook snel bang omdat dat in het ras zit hoor . Niet alle zenuwachtige dravers zijn ooit mishandeld. Wij hebben er ook een op stal staan die naar de hoek vliegt zodra je de boxdeur open doet.

En ik sta er voor in dat die in zijn leven nog nooit onverdiend straf heeft gekregen .

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 19:58

nou, die van mij is juist niet zo.
Alleen doorwat er met haar gedaan is, is het zo gegaan.
Ze is niet leuk behandeld met rijden, en daarmee is ze ook als enigste nerveus (in haar mond).
En wat daar is mee gedaan is het geen wonder dat ze dit trauma heeft.

ruitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 20:41

Wat is er daar mee gedaan dan ?

Ik zeg ook niet dat het bij jouw paard niet zo is hoor, jij kent haar het beste van allemaal! Ik zeg alleen dat niet alle nerveuze dravers vroeger mishandeld zijn

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 20:55

nee daar heb je idd gelijk in.
Ze liggen nou eenmaal gevoeliger.

Wat daar mee gedaan is?
Dat vind ik een beetje te 'raar' om op bokt te zetten. Ook ben ik er niet 100% zeker van, maar een goede vriendin van mij werkte er(waar ze stond), en die heeft álles gezien.
Maar ze heeft ook een groot litteken op haar hoofd(zal je wel zien op de meeting), en ik weet ook niet hoe het daar komt.
Volgens mij wil ik het niet eens weten

edit; ik bedoel hier dus niet mee dat ik gewoon wat onzin uitkraam ofzo. Er is wat gebeurd met haar!
Toen ze bij mij kwam, je mocht niet in de buurt van haar hoofd, zag je helemaal het wit van haar ogen.
Toen ontmoette ik een meisje, en ze zei dat ze in de dravers zat etc.
Ik vertelde dat ik er eentje had, Sempre Seat.
En toen vertelde ze me een deel van het verhaal, ik wilde de rest niet een meer weten...

Nina_rex

Re: Ervaringen met Dravers (Ook onder het zadel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 00:15

Mijn ervaring met dravers onder het zadel... goed! Ik zou nooit meer anders willen! Als je geduld hebt en een goede band opbouwt kun je er letterlijk alles mee. Ze zijn zo ontzettend veelzijdig!

Die van mij loopt klasse II endurance, heeft 2 jaar western gereden wat netjes ging, doet het dressuurmatig ook niet slecht (kan o.a. schouder voor, contragalop, eenvoudige wissels, op beide zijden in de goede galop aanspringen vanuit stap en stilstand...), is het braafste paardje ter wereld als ik hem weer eens inspan voor de koets, kan leuk tölten, springt een parcoursje van 90 cm, kortom je kunt er alles mee (als je het netjes vraagt ).
En dat terwijl hij al ergens in de 20 is en we pas 4,5 jaar bezig zijn.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 11:03

Dat zenuwachtige zit er inderdaad gewoon in gebakken. Ofir kan ook vresleijk zeiken, en dat is een eigen fokproduct. Ik vind ook dat er veel te snel wordt geroepen dat ze mishandeld zijn. Het is gewoon een bloedpaard en daar moet je mee om kunnen gaan/rekening mee houden.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 16:54

WendyBZ schreef:
Dat zenuwachtige zit er inderdaad gewoon in gebakken. Ofir kan ook vresleijk zeiken, en dat is een eigen fokproduct. Ik vind ook dat er veel te snel wordt geroepen dat ze mishandeld zijn. Het is gewoon een bloedpaard en daar moet je mee om kunnen gaan/rekening mee houden.

Het zenuwachtige zit erin. Daar heb je helemaal gelijk in. Toch wil ik even wat zeggen de mijne was inderdaad ook niet zo goed behandeld door de vorige eigenaar. Stond altijd in een donkere stal, werd eruitgehaald gezadeld en aan de run (alleen maar galoperen).
Mijn beestje was supergek, kopschuw en beet en sloeg in het rond.
Drie jaar heb ik er alles aan gedaan om hem het vertrouwen in de mens terug te geven.
Het werd mijn vriend, dravers zijn volgens mij de leukste paarden die er zijn.
Vier jaar is hij nu uit mijn leven, ik mis hem elke dag. Verschillende zoektochten gedaan. Als ik mijn mannetje terug vind heb ik alles ervoor over om alleen maar te weten hoe het met hem gaat.

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 17:20

Die van mij heeft niks bijzonders meegemaakt voor zover ik weet, maar kan wel heel heet en zenuwachtig zijn, zeker als het fris buiten en/of stormt

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 17:21

ik heb een draver verzorgd die erg druk en nerveus was maar wel heel betrouwbaar. bokte of steigerde nooit en je kon hem wel bij je houden als het echt moet. soms galoppeerde hij gewoon op zijn plaats. ik heb ook verschillende dravers op duindigt onder het zadel gereden. de 1 was heel braaf en rustig terwijl de ander weer alleen kon racen en bokken. dus qua karakters erg verschillend.

judith_slu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-06 19:40

Mijn paardje heeft gelukkig geen enge dingen meegemaakt, voor zover ik weet
Het is gewoon een zenuwpees, maar wel mijn zenuwpeesje

judith_slu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-06 19:41

Ohja.. Bedankt voor de reacties he allemaal!!

lovemaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 21:00

Mijne was zwaar verwaardloost, dat was heel zielig. hij stond op een manege en werd als manege pony gebruikt (1 week ofzo). ze vonden dat hij onhandelbaar was en hebben er ook flink mee lopen kloten qua leren galopperen. brood mager was hij en stond al meer dan 1 maand stil in een stal helemaal achteraf. ze wilde hem toen naar de slacht doen omdat hij toch niet veel meer waard was en niemand wilde hem kopen (toen was hij 3 jaar). een vrouw was daar toevallig op vakantie en ging even op die manege kijken. toen waren ze m'n paardje net uit de stal aan het halen om hem naar de trailer te brengen. die mevrouw vroeg toen of hij te koop was enzo... ze heeft hem uit medelijkde gekocht.
mee naar huis genomen en daar is hij helemaal opgeknapt! via via hoorde ik toen dus dat hij te koop was. ik en m'n ouders (die toen nog niet zo veel van paarden af wisten) vonden het een leuke pony. hij was super lief. we hebben hem laten keuren en gekocht..... (dit is net een penny verhaal he? )
maargoed, ik heb hem nu ff denken...euh..2 jaar en 1 maand:P
hij kan nu super galopperen. sinds een jaartje ben ik wedstrijden gaan rijden en steeds viel ik met hem in de prijzen. in 1 jaartje is mijn beker verzameling mega hard gegroeid (*trots trots*)
is zou
Afbeelding Springe! (winter 2005)Afbeelding
AfbeeldingGalop op wedstrijd
Afbeelding(let niet op me hande maar kep met teugels te lang hoor )
Afbeeldinghij kan ook nog een kunstje

lovemaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 21:01

trouwens, ik heb er nooit veel van gemerkt dat hij onhandelbaa zou zijn! alleen mag ik niet aan z'n oren zitten, maar dat is dan ook het enige... (ja, de galop ging wat moeilijk en met rijden als het te moeilijk werd rende hij ff weg, maar dat noem je toch niet onhandelbaar?:S)

radnah2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 21:54

Ach ik meld me ook maar ff!

Ik heb ook een draver (ja was zou ik hier anders doen) en die is hardstikke handelbaar en ik mag overal aankomen. Ook is ze geen nerveus paard en kan gewoon galopperen (dat doet ze soms ook liever dan draven).

Soms vraag ik me wel eens af of ze zelf wet weet dat ze draver is. hahahahaha!

Maar zoals je dus leest heb je verschillende soorten dravers (maarja dat heb je met elk ras.) Vind het alleen erg jammer dat veel mensen zulke slechte voor oordelen erover hebben.

Ik heb gelukkig met mijn paard alleen maar complimenten gekregen

judith_slu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 09:47

lovemaan schreef:
trouwens, ik heb er nooit veel van gemerkt dat hij onhandelbaa zou zijn! alleen mag ik niet aan z'n oren zitten, maar dat is dan ook het enige... (ja, de galop ging wat moeilijk en met rijden als het te moeilijk werd rende hij ff weg, maar dat noem je toch niet onhandelbaar?:S)

Ik mag ook niet aan de oren van mijn paardje zitten

Leuk paard heb je trouwens!!

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 10:06

@ lovemaan: Wauw!!! Wat een waanzinnige (spring)foto's!!! Prachtig dier heb je!!

Ja, hier nog een trotse draverbezitter (de tweede alweer, kon het niet laten) Het is een halfzusje van m,n 1e draver en ze is fantastisch, leert heel snel. Ze is voordat ik haar kreeg bijna nooit onder de man bereden dus ik kreeg haar lekker 'vers' Ik heb haar sinds juni verleden jaar en zoals het er nu uitziet rijden we dit najaar ons eerste (western)wedstrijdje..

In tegenstelling tot m,n 1e kanjer is 'Rox' een echte (maar wel eerlijke) hittepetit! Ik hou er wel van, zo,n wakker dier! Evengoed heeft ze momenten dat ze lijkt te slaapwandelen...