Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

en zen karakter etc.

friezenluver schreef:er zijn nog niet zoveel volwassen paarden, dus kunnen ook nog niet model gericht fokken, je kunt wel zien of t veulen goed kan lopen enzoen zen karakter etc.
friezenluver schreef:Cloverdale schreef:leuke paarden maar ik vind het verpesting van de rassen..
friezen horen stevig te zijn en arabieren slank als je een middenmoot paardje wil zijn er zat andere soorten lijkt me..
als friezen niet binnen nu en 50 jaar worden gekruisd, zal het ras waarschijnlijk uitsterven, want ze kunnen zo niet ''mee'' in de sport, hun uithoudings vermogen is bijzonderlaag ( heeft ervaring ) maar als je der bijv.15% arabisch bloed in gooit kunnnen ze wel mee over in de sport, maar alles heft zen nadelen, het behang,de staart, en manen gaat voor een deel weg, daar kun je dus ook niks aan doen

Citaat:Hoe kom je hier nu in vredesnaam bij?? Er zijn al bijzonder veel Friezen die bewezen hebben heel goed mee te kunnen in de sport, zowel in de marathons (Leo Kraaijenbrink, Johan Verhoeven, Jacob Jan Kramer, enz.enz.) als in de dressuursport. Er lopen een aantal Friezen Grand Prix, nog meer Prix St. Georges en nog meer zijn op weg daarnaartoe in de ZZ licht en de ZZ zwaar.
Hoeveel arabofriezen kun jij noemen die Z2 of hoger lopen??
Wie doet het dan het beste in de sport?
Hoeveel arabofriezen kun jij noemen die het goed doen in de marathonsport? Gert Schrijvers heeft echt goed gepresteerd met zijn arabofriese vierspan, maar één zwaluw maakt nog geen zomer!
oja achteraf makkelijk praten maar je hebt gelijk!.....*bied excuses aan*
(als ze egt dragen
horseyfries schreef:Het is je vergeven.....![]()
Dus over hoeveel jaar kom je tegen me rijden in de dressuurring om te bewijzen dat je arabofries beter is??
......
? ( waarschijnlik wel maarja ) dat hoeft natuurlijk niet, goeie friezen heb je ook
maar ze ze zijn voor de meeste mensen onbetaalbaar, ( arabo's ook
)
)
briandylan schreef:Ze heten arabofriesen.Ik vind het persoonlijk helemaal niks.
) onvoldoende uithoudingsvermogen en temperament hebben voor het echte zware werk. Het Arabisch bloed veredeld en brengt tevens wat meer temperament en uithoudingsvermogen met zich mee.

En een Arabo Fries verkrijg je alleen door een goedgekeurde Arabo Friese dekhengst te gebruiken, dus niet gewoon Arabier x Fries
Er ontstaat veel verwarring daarover...
Sfieke schreef:Toen had er helemaal niemand meer wat te zeggen?