Engels Volbloed

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 16:01

classic_life schreef:
9x gelopen, 2x gewonnen, 4x geplaatst, totale winsom 44.963, deze hengst is verongelukt bij een auto ongeluk

Dank je! Bedankt voor de moeite..

hexodrien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 16:41

Wat leuk een topic over Engelse Volbloeds!
Mijn paard, Hexagon is ook een Engelse volbloed. Hij is gefokt in Polen en heeft daar ook op de baan gelopen. Tegenwoordig is hij recreatiepaard en doe ik freestyle met hem (heeft slijtage aan zijn voorbenen) hij is nu bijna19 jaar. Maar hard rennen kan hij nog steeds, hij is nog steeds de snelste van stal. Maar buiten dat heeft hij een zeer betrouwbaar karakter, zal ook niet snel iets eng vinden. Voordat hij van mij werd is hij manegepaard geweest.
Weet hier iemand hoe ik aan info over zijn voorouders kan komen?
Zijn vader is Kasjan, de vader van zijn moeder heet Club House.
Ik heb al het een en ander kunnen vinden op www.pedigreequery.com

Symbeami

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 23:49

IK heb ook een Engels volbloed. Een hele echte 100%.
Maar de mijne hoeft niet zo nodig hard hoor. Ze is wel op de renbaan geweest, daar redde ze het niet omdat ze te laat rijp was en door het lint ging als ze moest koersen.
Nou MAG ze van mij eigenlijk niet hard, peesblessure heeft ze al gehad en omdat we endurance rijden, is het risico te groot.
Alleen als ze samen met mijn kwpn-er (of halve volbloed, zoals sommigen dat hier noemen... ) loopt, dan wil ze wel eens laten zien dat ze harder kan lopen. En ze KAN hard!! Maar ze houdt er niet zo van als er een paard vlak achter haar komt lopen, dan gaat ze ontzettend in lopen houden.
Verder is het een paard met een heel uitgesproken karakter en heel eenkennig en een enorme sterke wil.
Geen makkelijke tante, maar ze gaat nooit meer bij me weg!

anneliesdj

Re: Engels Volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 15:14

Hebben jullie nog meer foto's van je Engelse volbloed? De mijne is er (waarschijnlijk) ook een, als ik kijk naar de bouw en het karakter. Heeft het stamboek misschien een brandmerk iod?

MeiaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 15:26

Hier ook een volbloedeigenaar
Galaxy Quest, V:Be my guest, M:Familiar Quest

Fantastisch paardje,maar ik snap niet waarom ze ooit gekoerst heeft eigenlijk...ze is nog trager dan mijn pony wel heet,maar niet snel,snap je?
hier is ze:

Afbeelding

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 17:38

Nog een volbloed eigenaartje meld zich

Mijn kanjer is een Indian Forest x Chic nell (Indian forest komt uit Green forest x Goodbye ) Chic nell is een duits fokprodukt en de forests zijn USA

Grace was bestemd voor de renbaan maar als veulen heeft ze erngstige koliek gehad en zo is het altijd een laatbloeiertje gebleven en dus geen renbaan voor Gracy. Al hoewel ik denk dat ze errug goed was geweest is echt zoo snel!!!

Ik dressuur met Gracy, maar de planning is te gaan crossen. Ze heeft wel al een keer een oevencross gelopen. Verder springen we en rijden we veel buiten

Mijn supermerrie:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Steph1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:32

Myn merrie is half engels volbloed. Haar vader was Stornello XX, en was een renpaard. Dat merk ik nog wel veel, wanneer ik naar een sprong wil ryden bv. :-s ! één keer op buitenrit, sloeg er een jong paard in rengalop op hol, en het meisje viel er ook af, en ik met m'n 11 jarige merrie in een nog niet eens rengalop erachter, hadden we hem nog ingehaald ook :-D (en hy had een grote voorsprong voor ik vertrok !) ! Is wel snel dus !

X

Arnty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 12:49

Ik heb ook een engels volbloedje, van Emarati x Zilzilah. Als ik erg ver terug ga in zijn stamboom, kom ik zowel aan zijn moeders als aan zijn vaders kant Northern Dancer tegen. Mijn engels volbloedje heet Mike the Spud, ik heb hem nu ander half jaar, daarvoor stond hij op duindigt, waar hij actief koerste. Ik ben helemaal gek van het ras, Mike is lief, oplettend, fris en altijd in voor actie!

classic_life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 20:56

@Arnty
die ken ik wel... stond bij anneke, heb hem nooit gereden maar weet wie t is enzo..

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 11:14

Ik heb ook een Engels volboed, een 5 jarige ruin genaamd Porto.
Vader: Alpha Tauri (Doyoun x Afkaza) (Doyoun = Mill Reef x Dumka)
Moeder: Infidelity (In Fijar x Noujoud)

Hij is in Frankrijk gefokt voor de renbaan, waarschijnlijk was hij niet goed genoeg en geimporteerd naar België, van België naar Nederland En toen kocht ik hem.
Hij heeft dus al heel wat meegemaakt op zijn jonge leeftijd en dat is ook best wel aan hem te merken, hij is vaak een beetje down en onverschillig, maar ik hoop dat weer helemaal goed te krijgen met veel liefde, vertrouwen en respect tegenover Porto.
Hij moet weten dat hij nu niet meer weg hoeft maar lekker voor altijd bij mij mag blijven (voor de oplettende onder ons: Daar heb ik inderdaad wel is anders over gedacht )
Ik wil Porto echt laten zien dat hij ook gelukkig kan zijn en niet bang hoeft te zijn dat hij weer weg moet, zodat hij zich weer een beetje opensteld.

Daarbij is Porto ook nog is niet helemaal goed op het moment, zijn rug is zeer gevoelig en hij staat al een tijdje op rust.
Maar waarschijnlijk zal het een ook de oorzaak zijn van het ander.
Binnenkort komt er een osteopaat bij hem kijken, ik hoop dat dat iets zal opleveren.

Voor Porto had ik ook een Engels volbloed, Fellow, ik heb hem een jaar geleden in moeten laten slapen op 11 jarige leeftijd.
Ik mis hem nog steeds verschrikkelijk, en ondank dat ik nu een nieuw paardje heb blijft hij voor altijd mijn droompaard.
(Sorry Porto...)

Voor foto's kan je in mijn profile kijken.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 12:12

Arrabel, ik herken veel in je verhaal over Porto.
Onassa heeft ook erg veel mee gemaakt voor ik haar kocht.
Maar na veel geduld en liefde heeft ze nu alle vertrouwen in me.
We zijn echt 2 handen op 1 buik.
Dus geef niet op.
Je zult zeker het vertrouwen krijgen van Porto!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 12:14

Arnty schreef:
Ik heb ook een engels volbloedje, van Emarati x Zilzilah. Als ik erg ver terug ga in zijn stamboom, kom ik zowel aan zijn moeders als aan zijn vaders kant Northern Dancer tegen. Mijn engels volbloedje heet Mike the Spud, ik heb hem nu ander half jaar, daarvoor stond hij op duindigt, waar hij actief koerste. Ik ben helemaal gek van het ras, Mike is lief, oplettend, fris en altijd in voor actie!

Ahhh, verre familie dan van mijn EV.
Onassa d'r opa is Northern Dancer.

Arrabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 14:36

Ik hoop het Onassa!

classic_life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 16:36

@ onassa
er zijn heel erg veel paarden die in hun bloedlijn Northern Dancer hebben

classic_life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 16:38

@ onassa
er zijn heel erg veel paarden die in hun bloedlijn Northern Dancer hebben

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 19:56

Ja, dat weet ik.
Ik denk dat dat voor alle bekende oud engels volbloed toppers geldt.

Arrabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 11:33

Mijn EVtje stamt niet af van Northern Dancer, hij stamt af van Mill Reef.
En dat heb ik nog bijna niet gezien in Nederland.
Mill Reef was ook echt een topper in de geschiedenis van de EVtjes.

Mill Reef
Afbeelding
Mill Reef was een charismatisch paard. Hij was gefokt in Virginia (USA) door zijn eigenaar Paul Mellon. Een perfect gevormde, maar nogal kleine hengst, niet groter dan 1.55m. Hij had het lichaam van een atleet en een uitstekend temperament.

Als tweejarige had hij niet veel geluk. Na races op Ascot werd hij naar Frankrijk gestuurd om het daar op te nemen tegen de arrogante en zeer goed ontwikkelde My Swallow in de Prix Robert Papin. Na een slechte reis en een keiharde race moest hij uiteindelijk een neuslengte toegeven.

Terug in Engeland zou hij starten op York waar de regen de baan van zacht tot een modderpoel had gemaakt. Trainer Balding wilde het paard terug trekken om hem niet nog een keer een harde race te laten lopen. Eigenaar Mellon liet Mill Reef toch starten. Zijn kleine voeten hadden geen moeite met de waterige baan omdat ze er nauwelijks in wegzakten en hij won met tien lengten!

In de 2000 Guineas moest hij zich gewonnen geven, de laatste race die hij zou verliezen. Brigadier Gerard won. In de Epsom Derby was Mill Reef opnieuw niet te verslaan.

Als vierjarige won hij de Prix Ganay met tien lengten die er wel twintig leken, zo eenvoudig rende hij weg van het veld. Uiteindelijk werd dit jaar zijn laatste jaar. Hij was al aan het sukkelen met zijn gezondheid door een virus en problemen met een pees, maar tijdens een training in augustus 1972 werd een verbrijzelde voorvoet hem bijna fataal. Met vereende medische inspanningen kon hij uiteindelijk nog wel gered worden voor een succesvolle carriere als dekhengst. In 1986 overleed de grote hengst op 18-jarige leeftijd.

Afbeelding

Dit is de opa van Porto Doyoun:
Afbeelding

fique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 17:29

ik heb een KWPNer met als vader appolonios xx. dus van vaders kant 100% engels volbloed, alleen van moeders kant niet. dat is een tuiger (mv proloog). foto's staan in m'n profiel.

hvj_viper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 18:15

Heej grecilla!!!!!!!!!!!! phila is een super mooie pony haha en de beste vriend van viper!!!!!!!!!kus justine *o/*

Symbeami

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 23:06

Mill Reef komt ook veel voor in de pedigrees van volbloeden.
Hij komt in de pedigree van mijn volbloed in elk geval ook voor en ook in die van mijn kwpn-er met volbloed vader.

BonnieSP

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 00:35

ik heb ook een ev maar voor hoeveel procent ?geen idee.

ik kreeg BonnieSP toen ze 4,5 jaar was ze had toen een jaar stil gestaan in het land. (ze had een ifectie aan een wond op haar been gehad )ik kreeg haar 14 dagen op proef en dan moest ik zeggen wat ik wilde .nou met zo'n paard weet je dat wel . ik moest haar alles leren : dat ik vanaf de grond in haar beugel hang en dat dat opstappen heet, dat mijn benen om haar lichaam heen zitten, dat haar zadel meer bedekten dan haar ren zadel (ze kreeg een dressuurzadel op), teugelhulpen, beenhulpen,figuren in zo'n stomme kleine 'baan', enz. enz.
het eerste half jaar galopeerde ik niet met haar toen ik het daarna probeerde was ze 'gelukkig ' wat snelheid kwijt en beheerste ze zich redelijk.
ze was vanaf het begin al aardiger tegen mij dan tegen alle anderen die haar hadden willen kopen (en dat is ze nu nog) toen ze genoeg kon ging ze mee lopen in de lessen van mijn ouders kleine manege. maar iedereen kreeg of niet de kans om op te stappen of ze ging zo hard dat ze er wel af wilde. ik had nergens last van en als ik er dan meteen opstapte liep ze triomfantelijk rond met een koppie van haha weer gelukt. toen maar kinderen proberen . dat vond ze wel leuk gelukkig en voortaan liep ze mee met wat lesjes met kids.
ik kreeg ruzie ging uit huis en mocht bon niet meer zien
6 maande later belde mijn vader :"wil je je merrie alsjeblieft kopen ze doet vals en gooit iedereen eraf in de lessen. daar zei ik geen nee tegen en voor de tweede keer is ze van mij . ze was mager dof en wat schichtig maar toen ze met me mee mocht glommen haar ogen toch weer van op luchting . nooit gedacht dat een paard ook zo gevoelig is dat het een specefiek persoon aardig vindt
eind goed al goed en ze hoeft nooit meer weg .

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 12:24

Jeetje Bonny, wat een verhaal.
Wat fijn dat je je paardje weer terug hebt en idd....ik merk ook dat Onassa erg op mij gericht is.
Als je eenmaal het vetrouwen hebt van een EV, zal dat denk ik nooit meer weg gaan.

classic_life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 19:32

volbloeds zijn echte vertrouwens paarden en zoeken ook vaak een bepaald persoon waarbij ze zich goed voelen (is bij andere paarden misschien ook wel zo, maar ik vind volbloeds er wel heel erg gevoelig voor)

kibbeling

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 14:43

bonnyvanling schreef:
ik heb ook een ev maar voor hoeveel procent ?geen idee.

ik kreeg BonnieSP toen ze 4,5 jaar was ze had toen een jaar stil gestaan in het land. (ze had een ifectie aan een wond op haar been gehad )ik kreeg haar 14 dagen op proef en dan moest ik zeggen wat ik wilde .nou met zo'n paard weet je dat wel . ik moest haar alles leren : dat ik vanaf de grond in haar beugel hang en dat dat opstappen heet, dat mijn benen om haar lichaam heen zitten, dat haar zadel meer bedekten dan haar ren zadel (ze kreeg een dressuurzadel op), teugelhulpen, beenhulpen,figuren in zo'n stomme kleine 'baan', enz. enz.
het eerste half jaar galopeerde ik niet met haar toen ik het daarna probeerde was ze 'gelukkig ' wat snelheid kwijt en beheerste ze zich redelijk.
ze was vanaf het begin al aardiger tegen mij dan tegen alle anderen die haar hadden willen kopen (en dat is ze nu nog) toen ze genoeg kon ging ze mee lopen in de lessen van mijn ouders kleine manege. maar iedereen kreeg of niet de kans om op te stappen of ze ging zo hard dat ze er wel af wilde. ik had nergens last van en als ik er dan meteen opstapte liep ze triomfantelijk rond met een koppie van haha weer gelukt. toen maar kinderen proberen . dat vond ze wel leuk gelukkig en voortaan liep ze mee met wat lesjes met kids.
ik kreeg ruzie ging uit huis en mocht bon niet meer zien
6 maande later belde mijn vader :"wil je je merrie alsjeblieft kopen ze doet vals en gooit iedereen eraf in de lessen. daar zei ik geen nee tegen en voor de tweede keer is ze van mij . ze was mager dof en wat schichtig maar toen ze met me mee mocht glommen haar ogen toch weer van op luchting . nooit gedacht dat een paard ook zo gevoelig is dat het een specefiek persoon aardig vindt
eind goed al goed en ze hoeft nooit meer weg .

deze merrie ken ik!! ze heeft op de stal gestaan waar ik werk, in training om te gaan koersen. wat ik me nog van haar meen te herinneren is dat het een bruine merrie was, die erg groot en laat was. volgens mij is ze bij ons ingebroken en heeft nog even als 2 jarige bij ons gestaan. ze heeft niet voor onze stal gekoerst, omdat de eigenaar haar na verloop van tijd bij een andere trainer gebracht heeft. in 1999 liep ze haar eerste koers waarin ze als laatste eindigde. misschien heeft ze in 2000 nog wat gekoerst maar veel zal het niet zijn. kan het morgen nog wel eens voor je nakijken op stal als je dat wil? groetjes

Capitol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 15:12

Ik heb ook een poos op een engels volbloed geredenen, was mijn verzorgp[aard voordat ik mijn eigen paard kocht. Superlief beestje en nooit moe te krijgen. Helaas heeft hij nu al eenhele poos hoefkatrol.