Jordy heeft voor zijn type veel sok (grai), ben eigenlijk erg weinig grai tegengekomen met meer sok. Maar zijn sokken zijn wel van zichzelf al steil, waardoor het helemaal snel minder lijkt als ze gewassen zijn. Ik ga het eens met een fohn proberen, kijken of dat effect heeft
Talkpoeder erin helpt ook wel wat.
Echt wit krijg ik Jordy zijn sokken met biotex. Paar emmertjes warm water, biotex erin en met zijn voeten een kwartiertje/ 20 minuten in de emmers laten staan. Hij blijft gewoon staan trouwens
Ik was ze wel eerst met betadineshampoo om het grootste deel van het vuil eruit te krijgen.
Zijn manen was ik eerst met betadineshampoo en dan met zilvershampoo.
Helaas heeft hij nog niet zoveel manen, ze zijn vorig jaar bijna helemaal afgevreten door een weidemaatje
Was echt geen gezicht, dus toen hebben we zijn manen er helemaal afgehaald. Ze hangen nu net tot halverwege zijn hals. Niet zo mooi dus helaas....Zelfde geldt voor zijn staart, die was echt tot op zijn hakken afgevreten, en bovendien was de hele staartwortel kaalgevreten en de bovenste laag van de staart..... Nu is het wel iets bijgegroeid, maar helaas gaat zo'n staart niet zo hard....
Jordy is normaal helemaal getoiletteerd, baard eraf, oorharen geknipt en verder overal alle ruige plukken eraf. Nu heb ik alles laten groeien, en gaan we voor de ruige look
als hij de hele dag buiten gestaan heeft en hij komt op de terugweg in de bak dan krijgen we weer een show van bokken, steigeren en gek doen
bovendien waren de sokkies nog licht vochtig maar ook zo (met ontklitter) zagen haar sokjes er mooi uit