Dat weet ik niet precies... maar ik geloof wel dat de vraagprijs voor haar 1-jarige volle zus 500,- eu meer is... Maar ik rij deze Oldenburgers pas sinds van de winter, dus moet er verder nog wel inkomen
[/quote] Strikkie d'r om en je mag haar meenemen Is nog ietsjes ruim voor een veulentje... Misschien is ze het wel waard, maar betwijfel het of ze het op zou brengen... [/quote]
Het is inderdaad wel ruim genomen ja, maar kijk eens naar haar afstamming en prestaties op die jonge leeftijd!! Ik denk dat mensen het er niet voor neertellen omdat zo'n veulen nog zo kwetsbaar is en er nog vanalles kan gebeuren...
... Ik zou haar wel zo om willen ruilen voor mijn merrie hoor!! Dus doe het strikkie er maar vast om.. Krijg je er meteen iets voor terug.. hahaha
Oh trouwens, ook is het zo dat men voor duitse paarden vaak niet net zoveel geld neerleggen als bijv. voor een KWPN-ner van hetzelfde niveau ofzo. Waarom Ik heb geen idee! Net zoals men betaald voor de kleur of de afstamming... snap er af en toe echt niks van!
Zo veel zit ik er nog niet in... Maar het zou kunnen dat ze voor een KWPN-er meer voor neer leggen omdat het bekender is... omdat duitse bloedlijnen voor sommige mensen toch onbekender is...
Inderdaad Niekje, alleen vraag ik me af: Wat heb je dan een ruin met bijzonder goede papieren, wat geen predikaten kan halen? Daarbij komt nog eens dat zo'n paard met een geweldige afstamming zich eerst ZELF moet bewijzen m.i.
Dat is idd waar, een paard met zulke geweldige afstamming presteerd per definietie zelf niet goed... Moet hij eerst bewijzen... Maar toch gaan mensen daar wel snel van uit... Ohw, zijn vader rijdt hoog in de internationale springsport... dan zal deze ook wel goed zijn
Mijn hoefsmid (tevens springruiter), zei na alleen de afstamming van mijn paard te hebben gezien dat ze heel wat meer waard was dan wat we er voor hebben gegeven. Ook best wel dom omdat hij haar zelf niet heeft zien springen. maar hij heeft haar daarna wel meerdere keren zien springen en hij bleef bij wat hij had gezegt . hij had haar zelfs wel willen hebben
Strikkie d'r om en je mag haar meenemen Is nog ietsjes ruim voor een veulentje... Misschien is ze het wel waard, maar betwijfel het of ze het op zou brengen... [/quote]
Het is inderdaad wel ruim genomen ja, maar kijk eens naar haar afstamming en prestaties op die jonge leeftijd!! Ik denk dat mensen het er niet voor neertellen omdat zo'n veulen nog zo kwetsbaar is en er nog vanalles kan gebeuren...
... Ik zou haar wel zo om willen ruilen voor mijn merrie hoor!! Dus doe het strikkie er maar vast om.. Krijg je er meteen iets voor terug.. hahaha [/quote]
Voor minder gaat ze echt niet weg heur!! Ik rij al 'n stuk langer bij de fokkers van het veulen waar Tha_Niekje het over heeft, en onder de €2500 gaat deze ukkepuk zeker niet weg... Dus zo ruim genomen is dat niet. Kijk maar eens op de stamboeksite wat daar voor veulenprijzen staan, dan val je stijl achterover!
nou bij deze ik zal er eerst even een paar taxeren: nes: 2000 pamela: 2500 trisca 9500 naadje24 3500 blacklight 2500 wales 3500 careano 5600
ben er vast een paar vergeten
en dan hier mijn duitse merrie:
Raja Dirmora ingeschreven bij ZFDP(zucht verband fur deutshe pferde)
kleur: vos leeftijd: 4 afstamming: Rajko x zooloog xappleking
ze komt uit een zeer goede stam met alleen maar ster,keur en prefente merries. ik heb sinds december 2004 ze is PROK gekeurd.
ze is nu net 3 maanden onder het zadel,en we gaan volgende maand starten.ze is naar de nrps keuring geweest maar viel helaas buiten de prijzen omdat ze te dun was.ze is nu gelukkig al een heel eind opgeknapt. hier een paar foto's
SORRY voor de hoeveelheid maar ik kon echt niet kiezen
dan taxeer ik ook even die van jimmy mooi paard ! en mooie gangen. pas 4 jaar oud dus als hij klinisch enz goed is dan kan je hem zeker voor rond de 9000 euro verkopen;)