Echt weer typisch zo'n geval van jong beesie kopen> is zo schattig en goedkoop en dan niet kunnen wachten met dingen doen....
Verschrikkelijk, zo'n paardje verdient veel en veel beter... Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Echt weer typisch zo'n geval van jong beesie kopen> is zo schattig en goedkoop en dan niet kunnen wachten met dingen doen....
Verschrikkelijk, zo'n paardje verdient veel en veel beter... Citaat:word af en toe wel een beetje overdreven gereageerd....misschien wist deze jongen niet dat het slecht is waar hij mee bezig was..
dit paardje is op zijn 3de al verpest, echt, ik heb medelijden.Boya schreef:Sorry mensen, maar ik vind toch dat ik wat van jullie reacties moet zeggen.
Wjerbo_en_ik heeft inmiddels aangegeven dat zijn aanpak niet goed geweest is en dat ie het nu anders doet. Hij vraagt nu dan ook om tips wat wel kan met een 2-jarige.
Hem steeds af blijven zeiken over zijn fouten heeft denk ik geen zin. Alhoewel ik de mening deel dat ie misschien beter geen jong paard had kunnen kopen.
Iedereen moet een keer leren hoe je met een paard omgaat en dan heb je meer aan tips, dan aan steeds maar horen hoe stom je bent geweest. Ik weet niet hou oud Wjerbo_en_ik is, maar ik denk dat ook de ouders hier mede debet aan zijn. Die hadden hem wellicht de verantwoording voor een jong paard niet moeten geven.
Ik hoop dus dat we hem met behulp van goede tips op de juiste weg kunnen helpen en hoop zeker voor het paard dat deze tips niet te laat komen.

wjerbo_en_ik schreef:ff reageren zie pag. 2 daar staat da ik al ben opgehoude met alles, ma ik vraag me af wa kan ik nog meer doen met een hengst naast wandelen borstelen spelen enz.?????????????????????????

,
,
,
,
wjerbo_en_ik schreef:okay foto's van mij springwedtsrijden heb ik nog nie egt, maar ik rijd bij manege heijligers ( de manege waar de raaymakers en zo zijn begonnen en nu nog komen , en van andre de eigenaar die denkt denk ik dat ik net als raaijmakers moet worre; , ik win meestal, en rijd redelijk goed, ook met dressuur heb ik al wat gewonnen , maar springen is leuker.
ook was bij ons de NCHA (nationaal concours hippique asten) daar had ik me in de winterperiode voor gekwalificeerd met nog 6 andere, ieder op eige hoogte enzo, en daar ben ik 1e geworre!!!
gr's wjerbo-en-ik
pubelia schreef:. Over het longeren wil ik alleen maar zeggen doe dat met 1 longeer lijn.
Boya schreef:@ pubelia: dat je hem wilt helpen is natuurlijk super, alleen......(
ik heb er lang over nagedacht maar wil het toch kwijt)...volgens mij heb jij zelf ook problemen genoeg met je eigen paardje gehad en denk ik dat Wjerbo_en_ik beter hulp van een meer ervaren iemand moet hebben.
Een jong paard opvoeden is geen lolletje, maar bittere ernst. Hiermee vorm je je paard voor later. Het is hier geen kwestie van proberen of denken dat dit het beste is.
Een jong paard heeft een consequente opvoeding nodig, hoe lief en leuk zo'n jong ding ook is. Twijffel je hierover, begin er dan niet aan. Want de zoveelste etterbak is dan weer gecreeerd.
Dit klinkt allemaal hard en misschien willen jullie dit niet horen! Maar een jong paard opvoeden en later zelf inrijden, moet je gewoon niet doen zonder ervaring. Dit gaat echt veel verder dan een wekelijkse manegeles of een spring-/dressuurwedstrijd. Niet iedere Z-ruiter is geschikt om een jong paard op te voeden en in te rijden.
Doe a.u.b. wat goed is voor je paard. Jouw lol komt later wel!
Dus niet zeuren dat ik dingen niet weet. Ik weet natuurlijk lange niet alles maar dingen die ik niet weet daar reageer ik ook niet op. En ik heb nooit beweerd dat ik deskundig ben.dobbel schreef:Nou goed pubelia dan kan je je er maar beter niet mee bemoeien hen blijkt wel dat ook je mega veel verstand van paarden hebt, laat staan tinkers?????????