Ja, ik ben geweest. De keuring was maar een half uurtje bij mij vandaan, en ik was nog nooit op een ICS-keuring geweest en wilde het dus wel 'ns meemaken. Nou, ik moet eerlijk zeggen, mijn (voor)oordeel is alleen maar bevestigd. Wat een zootje zeg. Marijke Heijkoop die zich constant vergist en alles moet vragen, en staat te keuren alsof ze God zelf is. Er waren twee keurmeesters "in opleiding" bij, die door Marijke "ingewerkt" werden ... terwijl ze - naar wat ik gelezen en gehoord heb - zelf niet eens bevoegd is om te keuren .... dat was dan ook wel te merken ! Een redelijk scharminkelig merrietje (in mijn ogen dan, hoop dat ik niemand beledig

) kreeg een éérste premie (!) terwijl er zeker 3 merries achter haar kwamen (met tweede en derde premies !) die duidelijk mooier waren.
Het idiootste van allemaal (afgezien dan van de manier van voorbrengen, het uiterlijk van de voorbrengers, de onkunde van Marijke en het amateuristische gefotografeer van schandknaapje Wim Heijkoop) vond ik het feit dat ze zo slim waren geweest om een jonge HENGST in de paddock naast de keuringsring te zetten. En deden een aantal hengstige merries aan de keuring mee (die overduidelijk hengstig waren), dus dat beest ging totaal over de rooie ... en de paddock waarin hij stond, was alleen afgemaakt d.m.v. een stroomlint waarop GEEN stroom stond. Er liepen daar minimaal 20 kinderen onder de 10 jaar rond, en dan zo'n hitsige hengst die er zo uit zou kunnen .... Heb me er echt over verbaasd.
Nou, het moge duidelijk zijn dat ik niet enthousiast was ... maarja, ik kom dan ook uit het "foute" kamp