Maar dit is dus wel wat bedoeld word in de rasstandaard denk ik?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

WAHAHAHH echt waar.. goh laat ik ze maar niet de deuk zien in zn snoet..
. Wel jammer, naar mijn idee hoort een groffer hoofd gewoon bij dit soort paarden.. Het staat synoniem voor het aandeel koudbloed..
Esme_27 schreef:Hhhmm nou begin ik te twijfelen over die rasstandaard. Ik dacht gelezen te hebben dat dit gewenst was, dat iemand dat zei op bokt. Maar blijkbaar heb ik het gedroomd :d
Citaat:Grai:
Hoofd Klein en sierlijk. Ramshoofd komen sporadisch voor.
En dan Chubby... Gekeurd als Grai, met een onwijs boerenknollenhoofd en ezelsoren

). Dat hoofdje van Dunbrody staat niet in verhouding tot de rest van zijn lijf
Geen gezicht en ik dacht eerst ook aan fototrucage 

tinkernikky schreef:Ik kom pas laat binnen gevallen,...
Maar ik vind dit echt geen tinker...
Het wil niet zeggen dat gekruiste paarden van welk ras ook, ineens een tinker is!!!
Dus een kwpner en een engelse volbloed = tinker?
of een haflinger x kwpner = tinker?
Dus een fries x shire = GEEN tinker..
Vind ik! Mijn mening...
Ik vind het dan idd ook zonde van je geld om lid te worden van een stamboek, en uiteraard zegt een stamboek wordt lid(hoe meer leden hoe meer lol)..
Volgens mij kan dit paard bij geen stamboek..
Hoe banketstaaf dat ook klinkt, maar hij valt dus steeds net buiten de stamboek normen.. Maar ja dat is logisch met een duidelijke kruising.
Maar als ik dan aan een stamboek denk, dan eerder aan het shire stamboek ivm de maat.
succes in ieder geval
En met of zonder stamboek, het is een leuk paardje geworden
gr mon
snowdon schreef:Ik vind Damian geen Grai meer ondertussen... ervan uitgaan dat ie niet DIK is, maar BREED?
deze jongen is niet ondervoed inderdaad.
Leonoor schreef:Damian heeft net zoals Baggio te weinig behang om onder de Vanners te vallen....
En hij is idd best doorvoedt momenteel
Baggio heeft wel een luxe hoofd en dat vind ik hem persoonlijk erg goed staan!
snowdon schreef:Zo geheel offtopic gaat het niet. Het gaat om de rastoelating van het stamboek. (zo ongeveer dan)
Dit is een Vanner:
http://www.tinkerstamboek.nl/rasinforma ... vanner.jpg
Ook niet superveel behang, als ik dat mag zeggen.
hij heeft niet veel minder behang als op de foto, en hij is nog maar 3 dus wie weet wat er nog aankomt.Annick schreef:Zoals ik al eerder in een topic zij , ik ben het soms niet eens hoe er gekeurd word.

Citaat:boris is gekruist met een clydesdale( wat dus een voorouder is van de tinker) en een fries. als voor mij dus beidfe ouders niet bekent waren zou t oke zijn om ter keuring aan te bieden maar omdat ik de afstamming wel weet dus niet. Een kruisng kwpn/ haflinger is wel even een heel ander verhaal hoor!! Maar goed ik weet nu dat ie niet aan de rasstandaard voldoet dus ik weet genoeg en ben even goed nog steeds erg blij met m.

tinkernikky schreef:Er zijn Tinkers waarin 0% Clydesdale in zit..
snowdon schreef:tinkernikky schreef:Er zijn Tinkers waarin 0% Clydesdale in zit..
Waarschijnlijk.
Je zal het nl nooit 100% zeker weten