*Wat*vinden jullie van dit Ras/Type

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Re: *Wat*vinden jullie van dit Ras/Type

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 21:48

Ik ben zelf niet weg van het paard op de eerste foto, maar de rest van de paarden vind ik toch verre van iel.
Ik heb zelf sinds twee jaar een arabische merrie (rus) en heb nu pas echt een ´relatie´opgebouwd met dit paard.
Een groot verschil met mijn haflinger, die ik eerst had. Die had een ongecompliceerd karakter met wat dominante trekjes. Ik heb veel koudbloeden gereden, maar met niemand had ik echt zo´n band als met mijn arabische merrie.
Ik heb echt idee dat je een relatie met zo´n paard moet opbouwen. Ik heb heel van haar geleerd en leer nog iedere dag bij. Geen enkele dag is saai, geweldig toch!

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 21:58

hai hai hai is toch om van te Misselijk

steeds weer in elk topic over arabieren dat steeds weer dezelfde vooroordelen naar boven komen (en bedankt mensen die dat in de wereld hebben geholpen!!!)

van elk ras zijn er rustige paarden en nerveuze paarden te vinden
en heus over sommige andere rassen zijn er ook wel vooroordelen (dat ze zo sloom zijn zit geen pit in van dat soort dingen) maar hoor je ons daarover vallen en maar commentaar leveren????
waarom dan wel steeds weer over arabieren????

groetjes bren

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 22:03

Meschien omdat ze toch stiekem in hun hart het prachtige paarden vinden maar toch de kans niet durven wagen(ook door vooroordelen of een slachte indruk van een kruising waarbij ze denken dat het een AV is) Clown

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 22:04

Shahim schreef:
Citaat:
Mijn ervaring is ook dat ze nogal schrikkerig enzo zijn.. Maar dat geloofde ze niet om dat ik 14 ben.. Rolleyes

Ik snap niet waarom iedereen vooroordelen heeft over een arabier. Dat is hetzelfde als zeggen: alle vreemdelingen stelen... of zijn terroristen!
je kan enkel over uiterlijk discusieëren over innerlijk mag niet gepraat worden want elke dier is uniek

[/quote]
Gaan we die discussie weer voeren.. Rolleyes
Hoe vaak moet ik nou nog zeggen dat dat nou eenmaal MIJN ERVARING is met Arabieren.. En heb ik gezegt dat ze allemaal zo zijn..?

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 22:05

Barcelano schreef:
Meschien omdat ze toch stiekem in hun hart het prachtige paarden vinden maar toch de kans niet durven wagen(ook door vooroordelen of een slachte indruk van een kruising waarbij ze denken dat het een AV is) Clown

Ik houd niet van hun uiterlijk.. Er zullen er vast wel bij zitten waarbij ik helemaal gek zou zijn van het karakter. Maar ik vind Trekpaarden de mooiste paarden die er zijn. Gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde smaak.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 22:11

en in dit topic werd niet gevraagd naar meningen en vooroordelen van een arabier maar werd gevraagd wat men vindt over dit bepaalde type arabier!!!!!!!!!

groetjes

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 22:28

remsy schreef:
en in dit topic werd niet gevraagd naar meningen en vooroordelen van een arabier maar werd gevraagd wat men vindt over dit bepaalde type arabier!!!!!!!!!

groetjes

Daar heb je gelijk in. Dus ik stop er nu mee.. Knipoog

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 23:08

Ieder ras heeft vertegenwoordigers die iets uitstralen, en paarden die je niets zeggen. En gelukkig is dat voor iedereen anders, anders zou de wereld er heel saai en eentonig uitzien.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 23:14

Ik vind ze niet zo mooi. vooral op die eerste foto niet Haha!

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 00:15

Manuutje1990 schreef:
[Dat is ook gel*l,
[/quote]

vind jij,ik niet Knipoog maar goed ieder zijn eigen mening,zou niet goed zijn als we allemaal zelfde mening hadden,toch Lachen

maar je spreekt je zelf wel wat tegen,dan zeg je dat je die pony's die wat hoge rin het bloed staan soms nog welleens makelijker vind,en erna zeg je dat je ze schrikkerig vind?

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 14:13

mickeytje schreef:
Manuutje1990 schreef:
[Dat is ook gel*l,
[/quote]

vind jij,ik niet Knipoog maar goed ieder zijn eigen mening,zou niet goed zijn als we allemaal zelfde mening hadden,toch Lachen

maar je spreekt je zelf wel wat tegen,dan zeg je dat je die pony's die wat hoge rin het bloed staan soms nog welleens makelijker vind,en erna zeg je dat je ze schrikkerig vind?

Ik probeer te zeggen dat het niet altijd rasgebonden is, het karakter van paarden.
Er zijn genoeg paarden die hoog in het bloed staan en stukken makkelijker zijn dan onze Trekpaarden.
Iedereen die naar onze paarden komt kijken is na het zien van onze Belg er van overtuigd dat het een superrustig braaf paard is. Stappen de stal in en worden dan half aangevallen. En dat is nog niks vergeleken tot waar ze allemaal toe in staat is als je d'r bewust of onbewust kwaad maakt.
En dan even over de Arabier, ik vind dat er veel tussen zitten die schrikkerig kunnen zijn. Onze Belg heeft dan wel een ontzettend eenkennig en eigenzinnig karakter. Maar ze zal nooit ergens van schrikken als ze je vertrouwd. Ze gaat echt overal langsheen/dooheen/overheen. Maar op het strand of in het bos, of in een marathonparcours is ze wel heel fel. Maar niet zenuwachtig.

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 16:40

Manuutje1990 schreef:
[Dat is ook gel*l,

[/quote]
Ik probeer te zeggen dat het niet altijd rasgebonden is, het karakter van paarden.
Er zijn genoeg paarden die hoog in het bloed staan en stukken makkelijker zijn dan onze Trekpaarden.
Iedereen die naar onze paarden komt kijken is na het zien van onze Belg er van overtuigd dat het een superrustig braaf paard is. Stappen de stal in en worden dan half aangevallen. En dat is nog niks vergeleken tot waar ze allemaal toe in staat is als je d'r bewust of onbewust kwaad maakt.
En dan even over de Arabier, ik vind dat er veel tussen zitten die schrikkerig kunnen zijn. Onze Belg heeft dan wel een ontzettend eenkennig en eigenzinnig karakter. Maar ze zal nooit ergens van schrikken als ze je vertrouwd. Ze gaat echt overal langsheen/dooheen/overheen. Maar op het strand of in het bos, of in een marathonparcours is ze wel heel fel. Maar niet zenuwachtig.

ik dacht dat je er nu mee ging stoppen Slapen Slapen Slapen Slapen hoe lang duurt het nog???? dood vermoeiend zeg jezus!!!!! Hamer Hamer

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 16:52

mango schreef:
ik dacht dat je er nu mee ging stoppen Slapen Slapen Slapen Slapen hoe lang duurt het nog???? dood vermoeiend zeg jezus!!!!! Hamer Hamer

Halleluja!! En ik dacht altijd dat een forum hier juist voor bedoeld was.. Slapen

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 17:10

Mooi ras vind ik

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 20:20

Ik ken spanjaarden die mooi zijn ik geef alleen de voorkeur aan pools gefokte arabieren, of russisch. ik heb ooit een egyptenaar x spanjaard meegemaakt en dat was een van de grootste idioot die ik binnen het het ras heb gezien. Daar waar zijn stalgenoten door kleine kinderen bij wijze van in de bak gezet konden worden, vereiste meneer nogal speciale behandeling. Zonde zond ier helpt de vooroordelen de wereld in.
Neemt niet weg dat ik ook gelukkig maar hele mooie ervaringen heb meegemaakt en dat verreweg de meeste wel piitig zijn maar aboluut braaf en eerlijk. En de meesten zijn ook erg lief in de omgang.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 20:53

Barcelano schreef:

grapjas Haha! Clown

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 20:56

Shahim schreef:
Citaat:
Mijn ervaring is ook dat ze nogal schrikkerig enzo zijn.. Maar dat geloofde ze niet om dat ik 14 ben.. Rolleyes

Ik snap niet waarom iedereen vooroordelen heeft over een arabier. Dat is hetzelfde als zeggen: alle vreemdelingen stelen... of zijn terroristen!
je kan enkel over uiterlijk discusieëren over innerlijk mag niet gepraat worden want elke dier is uniek

[/quote]
maar het is echt niet uit vooroordeel, ik heb ook arab gehobbeld hoa. Vrij veel arabjes zelfs

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 21:01

Als ik zou moeten kiezen tussen een arabier, die lief en relexd buiten is en nergens van schrikt en die echt bij mij paste.
Als de andere keus een haflinger zou zijn die totaal ging flippen buiten en alleen maar dribbelde.
Dan zou ik natuurlijk de arabier nemen Knipoog Allees vind ik arabieren gewoon echt niet mooi, ik vind ze te dun, en ik houd niet van snoekshoofden, sorry Knipoog

ir1ntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 10:38

ik vind het wel mooie paarden
maar alleen bij de eerste is de hals
niet mooi! Die schimmels vind ik wel
onwijs mooi en die laatse wat een lief
hoofdje Kwijl

ir1ntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 10:39

sorry foutje
vekeerd Verdrietig de topic

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 11:22

"Punkies" schreef:
Allees vind ik arabieren gewoon echt niet mooi, ik vind ze te dun, en ik houd niet van snoekshoofden, sorry

Troost je, in NL zijn er weinig van die snoekshoofden (een enkele uitzondering daargelaten). Bloos

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 13:47

horseranch schreef:
"Punkies" schreef:
Allees vind ik arabieren gewoon echt niet mooi, ik vind ze te dun, en ik houd niet van snoekshoofden, sorry

Troost je, in NL zijn er weinig van die snoekshoofden (een enkele uitzondering daargelaten). Bloos

oohw joh, ik erger me niet aan een snoekshoofd hoa als ik een paard zie staan die dat heeft Knipoog

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 18:31

FjordieLover schreef:
ieewwll...die 1ste is echt lelijk...ik vind die hals dus echt niet mooi Die 4de vind ik wel mooier (als je die staart erbij weg denkt) die heeft tenminste nog een lekkere ''brede'' hals Vork
en die enalaatste heeft weer zo'n eng dun halsje Nagelbijten / Gniffelen

Niet mijn type paard..doe mij maar een wat breder paard, bij deze zou ik bang zijn om er op te gaan zitten.

Tis geen fjord Clown Cool

Ik vind ze alleen mooi voor de fokkerij en showerij, daar vind ik ze echt super voor! Ik vind dit echt mooie types! Dat hoofd en die hals vind ik juist het mooist, haha. Maar komt denk ik ook omdat wij een welshfokkerij hebben Haha! Bloos

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 20:36

nee fjorden zien er tenminste een beetje normaal uit Schijnheilig

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 20:46

mickytje kom jij maar eens met Rosa spelen....