waarom altijd zo negatief over dravers ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 21:16

Geweldig, jammer dat er soms harde feiten nodig zijn...

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 21:28

KindnessM schreef:
Geweldig, jammer dat er soms harde feiten nodig zijn...

soms, volgens mij altijd bij de meeste mensen Scheve mond

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 21:39

Tjah... ik denk dat de "oorlog" voorbij is...
Sorry voor mn heftige reacties maar jah, verdedigmet hand en tand mnsuper ras...

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 21:47

Eerst was het dat dravers niks konden...
vervolgens konden ze wel een proefje lopen en nu...
Nu gaat het ineens over aan de top meedraaien Verward
Met alle respect maar de top met dressuur, bij een draver ga je inderdaad niet halen, (ik heb het niet over springen.)
De mensen die een draver kopen weten echt wel dat ze nooit zz zwaar met dat paard kunnen lopen.
Deze mensen willen dat ook niet, zij willen samen met hun paard genieten zonder drang naar beter> zelf heb ik Z dressuur gereden en M springen...
(met paarden die niet van mij waren)
Het was echt ontzettend leuk en ik zou het best wel weer eens willen doen maar.......
mijn draver gaat nooit meer bij mij weg, laat staan dat ik een zogenaamd beter paard erbij koop.
Wel wil ik met mijn draver van het voorjaar beginnen aan de SGW trainingen, in de hoop er van de zomer eentje mee te kunnen lopen.
De SGW trainer is 2 weken geleden al even komen kijken (connecties Knipoog )
en hij heeft er een goed hoofd in Bloos

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 22:10

Begon het niet allemaal dat het erom ging dat je het leuk hebt met je paard en niet wat voor paard je hebt?

Alle rassen zijn allemaal hetzelfde! Ze stammen allemaal van de wilde paarden en het blijven allemaal paarden!

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 22:50

radnah2 schreef:
Begon het niet allemaal dat het erom ging dat je het leuk hebt met je paard en niet wat voor paard je hebt?

Alle rassen zijn allemaal hetzelfde! Ze stammen allemaal van de wilde paarden en het blijven allemaal paarden!

inderdaad OK dan!

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 09:37

Mensen doen niet alleen zeer negatief over dravers, ze kijken gewoon op je neer. "Een draver!? Wat moet je daar nou mee" Gezegd door iemand met een dure KWPN-er die mooi rondjes kon hobbelen. Mensen denken vaak dat ze meer zijn als ze zo'n rijpaard hebben. En dat is dus niet zo, dat heeft ook niks meer te maken met elkaar in de waarde laten! Da's gewoon puur afkraken en respectloos. Boos!

Ik zeg niet dat het mensen zijn hier in dit topic, dus niemand hoeft zich aangevallen te voelen, maar da's denk ik ook wel een beetje wat de topicstarter bedoeld. maarja, zo doen die bepaalde mensen ook tegen iedereen met een pony, tinker, fjord of welk ander niet rijpaardtype

maar idd, alat iedereen in zijn waarde! Ik vind rijpaarden niks, maar daarom zeg ik niet "Wat moet je daar nou mee" Als je toch blij van je eigen paard wordt, is het toch goed? Lat iedereen in zijn waarde Lachen

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 09:52

Als je het paard kiest wat bij je past en waar je je lekker bij voelt, dan heb je het goede paard voor jou

SuzanneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 10:59

Gelukkig vind niet iedereen hetzelfde ras het best!! Voor mij maakt het niet zoveel uit of het een draver kwpn oid is, alleen mijn voorkeur gaat niet uit naar een koudbloedig paard..vraag me niet waarom!!

Afbeelding

hier nog even een fotootje van Kock

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 12:03

Hier een trots iemand die drie jaar een draver heeft gehad, echt een super beest, nooit problemen mee gehad.
Aan de teugel lopen was geen probleem, ze was heel soepel in de nek.
Rustig aangaloperen vanuit draf en stap.
Ze was ook geen iel paardje, de meesten zagen niet eens dat het een draver was omdat iedereen een beeld van dun iel paardje voor hun hadden. Springen met haar heb ik over 1.15 gedaan, vond ze ook geweldig
Mijn pony werd te koop gezet en er was een meisje daar op stal zocht een pony, maar het mocht de mijne niet zijn want die kon niet een proef lopen Verward Verward Bloos! Ik heb me rot gelachen op wat voor pony ze nu rijd *LOL* Whaha sorry Bloos
Maar daar kan ik me aan ergeren

Dravers zijn OK dan!

Spring foto, niet zo duidelijk helaas
Afbeelding

Wel erg slecht te zien Bloos

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 12:40

Ik word gek van al die vooroordelen!
Ook bij mijn paard wordt niet gezien dat het een draver is, totdat je het verteld> de meeste mensen zijn gelukkig nog wel zo eerlijk om te zeggen dat ze dat absolut niet verwacht hadden.

Afbeelding
Mijn draver Lovers

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 12:42

Wauw Haha!
Mooi beest zeg
Zie je idd niet

SuzanneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 12:50

mooi zeg...

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 13:11

Ik wil ik dan toch even op reageren:

Mariek87"]
Maar wat ik bedoelde te zeggen, dat mensen imo misschien negatief over dravers zijn omdat het gewoon geen dressuur en springpaarden zijn. En nogmaals, natuurlijk kunnen ze een proef lopen en een parcourtje springen, maar dat zegt niet dat het toppers zijn. En dat geeft ook niet, want het zijn vast leuke paarden voor de recreatie.

Ik wilde ze niet op dat gebied vergelijken met een koe, maar jij zei dat ze konden springen en dressuren en dat het niet uitmaakte hoe, nouja, dan kan alles dressuren en springen, dat slaat natuurlijk nergens meer op in deze discussie...
[/quote]

Omdat dravers geen spirng- en dressuurpaarden zijn doen mensen negatief over ze? Waarom? Ik denk dat 95% van alle paarden in Nederland dat niet zijn dus...?

[quote="Mariek87 schreef:
En weer nogmaals, ik zeg niet dat alle KWPN'ers op topniveau lopen, natuurlijk niet, maar dat is toch ook niet wat iedere ruiter wil.

Kortom: Mensen, wij hebben allemaal dezelfde mening, het enige punt dat verschilt is dat jullie dravers wel leuk vinden en ik niet Haha!
Maar voor de rest zijn we het inhoudelijk gewoon met elkaar eens hoor..

Omdat JIJ iets niet leuk vindt hoef je er toch niet negatief over te doen. Ik heb ook zo mijn voorkeuren voor paardenrassen maar dat zegt niet dat ik andere rassen afkraak. En gezien al je reacties in dit topic wil je erg graag je gelijk halen.

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 13:12

fransje23 schreef:
Ik wil ik dan toch even op reageren:

Omdat JIJ iets niet leuk vindt hoef je er toch niet negatief over te doen. Ik heb ook zo mijn voorkeuren voor paardenrassen maar dat zegt niet dat ik andere rassen afkraak. En gezien al je reacties in dit topic wil je erg graag je gelijk halen.

OK dan!

lovemaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 13:32

Tegen mij zeiden ze op de club.....:,,heb je een pony met new forest bloed, wat leuk! dat heeft mijne ook, die is gekruist met een paard.'' (was ook een leuk beestje hoor , daar niet van.......

Afbeelding

Maar als je hem in een oogopslag ziet, denk je dan van: JA, DA'S EEN DRAVER! ?? Verward

lovemaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 13:35

sas00 schreef:
Eerst was het dat dravers niks konden...
vervolgens konden ze wel een proefje lopen en nu...
Nu gaat het ineens over aan de top meedraaien Verward
Met alle respect maar de top met dressuur, bij een draver ga je inderdaad niet halen, (ik heb het niet over springen.)
De mensen die een draver kopen weten echt wel dat ze nooit zz zwaar met dat paard kunnen lopen.
Deze mensen willen dat ook niet, zij willen samen met hun paard genieten zonder drang naar beter> zelf heb ik Z dressuur gereden en M springen...
(met paarden die niet van mij waren)
Het was echt ontzettend leuk en ik zou het best wel weer eens willen doen maar.......
mijn draver gaat nooit meer bij mij weg, laat staan dat ik een zogenaamd beter paard erbij koop.
Wel wil ik met mijn draver van het voorjaar beginnen aan de SGW trainingen, in de hoop er van de zomer eentje mee te kunnen lopen.
De SGW trainer is 2 weken geleden al even komen kijken (connecties Knipoog )
en hij heeft er een goed hoofd in Bloos

Nee, daar ben ik het ook mee eens hoor, dat dravers de top in dressuur niet zullen halen. Maar dat neemt ze nog niet het recht af om superfijne sportpaarden te zijn, die best wel tot enig niveau in staat zijn, in springen EN DRESSUUR!

SuzanneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 13:37

Helemaal mee eens!!!!!

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 14:18

ik heb foto's van drvaers ergens in mijn profiel, super paarden!!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 14:30

Wel grappig dat ik het als draver eigenaar stiekem wel een beetje met Mariek87 eens ben Bloos

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 14:34

Mariek87 schreef:
Ik zeg ook niet dat alle KWPN'ers goed zijn, dat hoor je mij niet zeggen en dat kan je hier ook nergens terugvinden.
Maar jullie moeten gewoon toegeven dat er door de regel meer goede spring/dressuur KWPN'ers (dat is maar een voorbeeldje, ip welke warmbloeden dan ook) bestaan dan dravers, aangezien, NOGMAALS, dravers gemaakt zijn om zo hard mogelijk te draven en niet voor welke andere dingen dan ook!!!
Ik zeg nergens dat ze niet een sprongetje kunnen maken of een proefje kunnen lopen, imo hetzelfde verhaal als een fjord, fries, haflinger of wat dan ook, ze zijn er niet voor gemaakt, maar ze kunnen vast wel een paar leuke rondjes lopen.

Alleen, wat mijn punt is, maar iedereen denkt blijkbaar dat ik dravers lelijke poedersuikerbeesten vind die helemaal niks kunnen, is dat dravers gewoon niet gemaakt zijn voor de spring en dressuursport, en dat ik dus ook het nut er niet van zie om voor deze takken een draver te gaan kopen als je evengoed een warmbloed paard kan kopen!

Dit is toch gewoon waar?Ik ben mega trots als mijn draver een sprongetje maakt maar het is niet in verhouding met wat andere rassen kunnen.Dravers zijn er gewoon niet voor gefokt.Dus zullen er nooit 30 dravers meedoen op Jumping Amsterdam,maar wel 30 KWPN'ers.Dat ik KWPN'ers niet mijn type paard vind heeft niets te maken met deze feiten toch?

Ga toch niet zo snel in de verdediging,het vooroordeel dat dravers niets kunnen kun je niet weghalen via een discussie,mensen moet eerst zelf eens op een draver gezeten hebben voordat ze een mening kunnen vormen.Als je dan geluk heb komen ze op een leuke draver terrecht,maar helaas er zijn er ook die zo recht zijn als een plank en niet in galop kunnen.

lovemaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 14:36

Owja, er was trouwens iemand die reed edurances met haar draver, L of M niveau geloof ik. Nauw, dan moeten ze toch wel kunnen springen geloof ik!

SuzanneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 14:42

lovemaan: endurance betekent lange afstanden rijden..

lovemaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 14:48

Mariek87 schreef:
Alleen, wat mijn punt is, maar iedereen denkt blijkbaar dat ik dravers lelijke poedersuikerbeesten vind die helemaal niks kunnen, is dat dravers gewoon niet gemaakt zijn voor de spring en dressuursport, en dat ik dus ook het nut er niet van zie om voor deze takken een draver te gaan kopen als je evengoed een warmbloed paard kan kopen!

Misschien kan je wel niet evengoed een warmbloed paard kopen (bijv. door je budget).

Je zij ook: dat net als fjorden, friezen (koudbloeden) enz. En hierboven staat warbloed (ipv een draver kopen)....daaruit maak ik op dat je denkt dat dravers koudbloeden zijn. Dravers zijn dus echt alles, behalve koudbloeden!!!!!!!!!!!!

lovemaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 14:49

Tornadotje schreef:
lovemaan: endurance betekent lange afstanden rijden..

Verward ow srry, was ff in de war, ik bedoelde millitary

bedankt voor de correctie........ Tong uitsteken