taxatietopic voor welshjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 20:56

[image]
dit is shantal d´r vader

eeeeeeeeeeey
nachtegaals captain is ook de vader van mijn verzorghengst hengelhoefs picasso.picasso 27 april 1995 geboren.hij is nu dus 9 jaar en een prachtige hengst.hij is net een week terug van belgie waar hij met heeel veeel merrie,s in de wei heefd gestaan gedurende 6 maanden. Haha!
bijna alle merrie,s zijn drachtig geloof ik.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 22:05

loesjuhh schreef:
Meedenblik Amigo: 1A premie, kan goede dekhengst worden, super mooie rijpony; dus ong. 1150??

thanks ! het is wel heeel erg veel Haha! meschien dat ik er bij was vergeten te zetten dat hij klophengst is !!

loesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 07:20

amigootje schreef:
thanks ! het is wel heeel erg veel Haha! meschien dat ik er bij was vergeten te zetten dat hij klophengst is !!

oh..... Bloos maar toch vind ik het een hele mooie hengst! *LOL*

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 07:48

ik weet het niet precies, maar dacht rond de 2000 euro Lachen

xxsummyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 18:38

enne.. wordt gilian , summy nog getaxeerd??

Anoniem333

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 09:27

ik snap dit hele topic niet!!!! wat is er nou zo belangrijk aan om de waarde van je pony/paard te weten? willen jullie ze verkopen ofzo? nee, waarom doen jullie dit dan? een wedstrijdje wie de duurste pony heeft? het gaat niet om de waarde, maar om de liefde die het dier je geeft. wat een vleeskeuring dit zeg....ik snap er de lol niet van....?

Suusiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 10:45

Vind het gewoon wel grappig om te weten, omdat ik er totaal niets van weet suuzjeflipje..
Ik wil mijn pony echt niet verkopen, dat kan ik geen eens, want hij is geen eens van mij....

Gek heh dat sommige mensen andere dingen leuk vinden dan jou...

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 16:39

wat een rare ongepaste opmerking Scheve mond
als je het niet kunnen vind, wat doe je dan op dit topic?
mensen vinden het gewoon prettig te weten hoeveel hun paardje waard gevonden wordt. Theeft helemaal niks te maken met verkoop Verward

loesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 17:04

het is gewoon leuk om te weten hoeveel je pony waard is!

xxsummyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 19:23

loesjuhh schreef:
het is gewoon leuk om te weten hoeveel je pony waard is!

indd!
*LOL*

Suusiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 20:08

nou, iemand nog een paardje om te taxeren???

Anoniem333

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 20:47

ok het spijt me....ik snapte het gewoon niet. maar denk dat jullie wel gelijk hebben! sorry....!

Anoniem333

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 20:49

en ik was hier omdat ik een berichtje van amigootje vond, en benieuwd was wat ze had geschreven
vandaar.
maar nogmaals, ik snap het best, misschien dat ik dit gewoon minder boeiend vind omdat ik geen paard heb...wel een verzorgpaard trouwens.

loesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 16:35

ik heb ook geen eigen pony, ook verzorgpony's wel geen welshjes maar ik vind het gewoon leuk om te taxeren!

Miss_Monet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 08:21

hmmm.... ik heb geen foto maar mijn pony is:
naam: Valendonk's Sascha
leeftijd: nu 13 jaar alweer
hoogte: 1.36,8
niveau: b dressuur b springen nooit hoger geweest Verdrietig
vader: Limbra's Soivny
moeder: Florahof's Gentiaan
ras: Welsh K

ze heeft heele ruime gangen en is superbraaf. Het is een vos roan pony
stevig gebouwd. Ze heeft papieren en het is een merrie. ben bij dressuur L startgerechtigd en met springen nog 1 wp en L startgerechtigd. Ik heb ook wel eens een crossje gedaan met haar. ik schat als we haar zouden verkopen ong. 1000 euro, je kan er niet zoveel voor vragen:)

trouwens ik heb ook nog een welsh gehad maar is aan een ongeluk in stal overleden Verdrietig Verdrietig Ach gut Verward
naam: Rosita
leeftijd: van toen 19 jaar
hoogte: 1,36
vader: Yzerhof's Ramses
moeder: Roosje
niveau: Z springen en M dressuur geweest, ik denk dat als ik haar nog had dan was ik nu M springen en L1 dressuur geweest

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 10:48

sascha is volgens mij meer waard dan 1000 euro Bloos
ik schat haar 1250 euro *LOL*

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 12:13

Hoi iedereen,

een interessant topic om te volgen. Ik heb er natuurlijk ook niet zo veel verstand van, alleen 1 pony viel me op aangezien ik ook Welsh Mountains fok: Det hengstje Gillian lijkt me steeds overgetaxeerd te worden? Ik las vaak 600-900 euro - voor een Atje, ook nog eens hengst, en nog niet eens 2 jaar oud? Daarbij ook nog schimmel (=geen modekleurtje).

Je moet hem dus minstens nog een jaar laten staan, en dat kost ook wat. De kans dat hij als fokhengst word geselecteerd is miniem ook als hij goede stamboekouders heeft, dus zal je hem waarschijnlijk laten castreren (je kan dus er niet "voor de leuk" afentoe een veulentje uit fokken zoals bij een merrie, en als hengst kan hij later heel lastig zijn). Uiteindelijk word hij maximaal rond de 1.20m, dus je kunt hem ook niet voor eeuwig als rijpony houden. Misschien kan je hem in laten spannen, stel dat hij daar aanleg voor heeft, maar dan moet je daar ook zelf wat voor voelen.

Dit zijn allemaal factors die naar mijn gevoel meespelen als je nu naar hem kijkt als jaarling. Voor mijn gevoel krijg je voor hem als je hem nu op deze leeftijd (dus niet ingereden, kleine kans op fokcarriere etc.) zou verkopen tussen de 150-300 euro. Op zijn meest 450,-. Het gebeurd helaas te vaak dat jonge A-tjes als ze verkocht worden automatisch naar de slacht gaan alleen omdat ze als hengstje geboren zijn!

-x- Nouska

loesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 20:03

Nouska schreef:
Hoi iedereen,

een interessant topic om te volgen. Ik heb er natuurlijk ook niet zo veel verstand van, alleen 1 pony viel me op aangezien ik ook Welsh Mountains fok: Det hengstje Gillian lijkt me steeds overgetaxeerd te worden? Ik las vaak 600-900 euro - voor een Atje, ook nog eens hengst, en nog niet eens 2 jaar oud? Daarbij ook nog schimmel (=geen modekleurtje).

Je moet hem dus minstens nog een jaar laten staan, en dat kost ook wat. De kans dat hij als fokhengst word geselecteerd is miniem ook als hij goede stamboekouders heeft, dus zal je hem waarschijnlijk laten castreren (je kan dus er niet "voor de leuk" afentoe een veulentje uit fokken zoals bij een merrie, en als hengst kan hij later heel lastig zijn). Uiteindelijk word hij maximaal rond de 1.20m, dus je kunt hem ook niet voor eeuwig als rijpony houden. Misschien kan je hem in laten spannen, stel dat hij daar aanleg voor heeft, maar dan moet je daar ook zelf wat voor voelen.

Dit zijn allemaal factors die naar mijn gevoel meespelen als je nu naar hem kijkt als jaarling. Voor mijn gevoel krijg je voor hem als je hem nu op deze leeftijd (dus niet ingereden, kleine kans op fokcarriere etc.) zou verkopen tussen de 150-300 euro. Op zijn meest 450,-. Het gebeurd helaas te vaak dat jonge A-tjes als ze verkocht worden automatisch naar de slacht gaan alleen omdat ze als hengstje geboren zijn!

-x- Nouska

eigenlijk heb je gelijk Bloos zo had ik het niet bekeken, zie je: ik ben geen echte (welsh)taxeer-iemand Bloos Haha!

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 21:35

hoi, nou ik zelf heb niet veel met welshjes te maken, en ik heb er niet veel mee, behalve dat schattige snoetje altijd, maar wij hebben er een op de manege, ik heb maar 1 fotow en die is niet heel duidelijk. Het is de lichtere schimmelmerrie rechtes, het is een A maatje:
Ze heet RONA

Afbeelding
Ze lagen lekker te dutten zo te zien. Oh ze loopt nu L en is 4 jaar oud. En ze heeft papieren.

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 13:42

hehehe dir vind ik leuk ik heb geen foto maar geef een goede beschrijving van me welsch k merrie taxeer maar ik weet wat ze waard is!
vader:westeraikema's adios(loopt nu in het buitenland in de sport als het goed is)
moeder:nieuwmoeds leanda
aftekeking nieuwmoeds natasja(tessa)kastanjebruin met twee sokej's voor achter hoge witte benen,bles indringend in linkerneusgat hoog op de benen ranke gespierde bouw!
stap:7
draf:8.5
galop:6.5
omgang :eenkennig paard erg leergierig en vel!
nou ik zalproberen foto's in me pro te zetten maar aan de hand van deze info kan getaxeerd worden

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 13:45

owja ze is 4 jaar

Suusiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 14:55

ik snap die cijfers niet van stap: 7 en galop: 8.5

Waat slaat dat op?

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 21:57

Suusiej schreef:
ik snap die cijfers niet van stap: 7 en galop: 8.5

Waat slaat dat op?

Die is op een keuring geweest Knipoog Als je dan aan de hand zeg maar meedoet krijg je dan cijfers voor stap/draf/galop, exterieur en het type geloof ik.

Enehh nog iets, ik had een B Welshje gekocht op dr 5e jaar, en toen ze 14 was is ze goedkoper verkocht Tong uitsteken Ik kocht dr trouwens van een handelaar (ze kwam van manege) en verkocht haar als M springpony (met titels op dr naam..) Dus idd, de prijs ligt niet erg hoog!!! 'k Zal zo mn Welsh K ventje ook eventjes erbij zetten.. Ben wel bnieuwd!! *LOL* Schijnheilig

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 22:12

Naam pony: Lars (Welsh K)
Vader: Pionier's Sjoerd (wel afgekeurd op afstammelingen maar springt inmiddels internationaal in het buitenland)
Moeder's Vader: Downland Folklore
Leeftijd: 6
Stokmaat: 1,475
Kleur: Vos met 4 witte voetjes, brede bles en melkmuil
Met wedstrijden:
Dressuur: M2
Springen: M
SGW: B (maar start volgende keer L, Roden 2005)
Heeft ook (o.a. voorop) in een L en M viertal gelopen, en een achttal dat heeft opgetreden in Indoor Friesland.

Verder erg veel wedstrijd ervaring, zeer lief in omgang, wel beetje moeilijk te rijden (gaat allemaal nog niet vanzelf en moet grotendeels nog bevestigd worden maar zijn wel met Z-oefeningen bezig.)

Er is nog genoeg te vertellen over hem (L2-dress Fries Kamp, M1 dress reserve, 2x B SGW reservekamp.) Zelf beleerd trouwens.

Wat foto's:
(L2 Fries Kampioen)
Afbeelding
(Kringcompetitie Dressuur winnaar 2004 --> in de M1 gemiddelde van 170,3 pnt = 2wp gemiddeld per wedstrijd!)
http://www.ponyclub-tallyho.nl/Plaatjes/kringcompHes.jpg
...evn url ivm grootte
(Springen nog in de L)
Afbeelding
(Lars verkleed als koe, even url ivm grootte)
http://www.ponyclub-tallyho.nl/Plaatjes/Spel/P6300001.JPG
(Nog een keertje springen, ook nog L)
Afbeelding

Worden beetje veel foto's Bloos Maarja, dit moet vast wel redelijk genoeg zijn Tong uitsteken Ben benieuwd Vingers aflikken

lizjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 20:21

mijn foto's op pagina 2 doen het weer Haha!