Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Chantaljamie schreef:Nee een zwart bonte merrie.
Chantaljamie schreef:Nee een zwart bonte merrie. Die hebben ze nog niet zo heel lang en ze heeft een hengstveulen gekregen Sjakie. Die staat ook bij het hof van Ede. Volgens mij heb ik jou trouwens laatst gezien bij de bonte parels. (ik heb daar stage gelopen)
.. dat was volgens mij eind juli dat wij er waren. Ja sjakie heb ik gezien.... owwwwwwww zijn moeder.. hihihi ja nu snap ik het ! yarka schreef:Het kan dus ook zijn dat de vader geen stamboekhengst is. Dan wordt hij niet vermeld. Ook zal in dat geval het veulen ook een registerveulen zijn en blijven.
Ik heb dus een registermerrie, wanneer ik haar laat dekken door een stamboekhengst wordt het veulen een stamboekveulen.
Mariska_28 schreef:Is wel jammer, zo kunnen de mensen niet zien hoe de nakomelingen van de verschillende hengsten het op de keuring gedaan hebben.
Vasthi schreef:Maar is er dan wel bekend hoeveel dekkingen de verschillende hengsten gedaan hebben? Want dat is toch minstens zo belangrijk om te weten dan. Anders gaat iedereen alsog misschien naar dezelfde hengst zonder dat te weten..Zal misschien ook wel expres gedaan worden, stel er is een hengst die eruit springt qua eerste premies voor de nakomelingen dan rent iedereen daarachteraan (zie KWPN) en helpt dat het nog kleine stamboek naar de knoppen. Als je het echt wilt weten kun je het nazoeken hoor, maar het wordt niet al te gemakkelijk gemaakt.