Ik vind dat kruisen moet kunnen en dat het heus niet allemaal vuilnisbakjes zijn. Ik vind het ook belachelijk dat ze zo'n spottende naam krijgen. Was jij niet toen je 8 jaar was ofzo verliefd op een mooie pony toen je er nog niks of weinig over wist? Wie weet had die wel geen papieren en noem je hem nu nog vuilnisbakje. Het zou me sterk verbazen als je alleen maar 'verliefd' zou worden op raszuivere.
Kruisingen worden gebruikt om vader of moeder te veredelen of te verzwaren en zorgen dat deze aan het gewenste resultaat voldoet, het is inderdaad altijd een verassing wat er uit kan komen maar ik denk als je bewust (of onbewust) kruist dat je altijd iets mooi hebt. Een paard blijft een paard en bijna elk ras is een kruising. Kijk maar eens terug naar de laatste informatie in de papieren van je paardje, als je dat verder zou onderzoeken: Oeps, foutje, kruising => Conclusie ‹‹ 'k Heb een vuilnisbak maar 'k zeg het niet omdat ik een zover men kan zien een raszuiver heb.
Horse sh*t. Vuilnisbakjes hebben soms meer kwaliteiten als raszuivere, en hebben soms betere uitstraling. Geen enkel ras moet worden beschuldigt, als mensen willen kruisen, laat ze kruisen, inderdaad heeft iedereen een mening maar deze mening moet dan ook iets hebben waarop men kan steunen en niet gewoon alle papierloze paarden uitschelden voor 'het vuil van de straat', want dat zijn vuilbakken.
En ik heb ook horen zeggen zolang je paard een (goedgekeurde) vader heeft, heeft deze altijd mogelijkheid tot het bekomen van papieren, kijk maar naar paarden met arabische vaders.
Moest er even af, laat kruisingen niet zomaar vallen en uitschelden voor vuilnisbakjes, dat vind ik even erg als het 'geen respect hebben voor kruisingen'. Als je deze 'vuilnisbakken' niet zou kopen, dan belanden ze zowiezo op't slacht, en raszuivere, hoeveel ik daar ookal niet van heb zien verdwijnen omdat ze niet voldoen aan bepaalde standaards terwijl kruisingen dit wel doen.

Kruisingen hebben ook een leven, en je scheldt geen enkel paard uit, omdat hij papierloos is. Gebrek aan respect, ja! Omdat je iets raars hebt meegemaakt of een 'lelijk' kruising hebt gezien...