Flauwe opmerkingen over een Fjord

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

desi_verona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 18:27

Joery is nu M1 met winstpunten voor M2.

Er wordt op elke wedstrijd wel iets gezegd waar niets van klopt. De ene keer gaat het over de Fjord, de andere keer weer over een ander ras. Ik word er eerlijk gezegd een beetje moe van hoor.... Wat maakt het nou uit wat voor ras een paard is en hoe hoog ie komt. Gewoon lekker kijken hoe ver je komt, zolang het maar voor ruiter en paard leuk blijft!

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 19:29

hoi,
heb zelf ook een fjord met haar rij ik geen wedstrijden, met mijn vorige fjord wel. En het was nog geneens moeilijk om aan winstpunten te komen, Je reed met je fjord de bak ik en de jury had zoiets van eindelijk een keer wat anders dan een kwpn-er(niet banketstaaf bedoelt hoor). Maar het is mij wel opgevallen dat het soms zelfs makkelijker was om met een fjord beter te scoren dan met een warmbloed paard.
Juist omdat het een fjord is vind de jury het al veel knapper dan dat je weer eens met een warmbloed binnen komt. Deze zien ze al veel en dan verwachten ze gelijk dat het beest beter loopt dan zijn weet ik veel hoeveelste voorganger. Juist daardoor is het niet zo dat WIJ fjorden rijders gediscrimineerd worden maar eigenlijk de Warmbloed paarden.
En van die boze of kwade gezichten moet je je niets aan trekken zolang JIJ maar een leuke proef neerzet en je tevreden bent over jezelf en je paard.
Het is een induviduele sport en comitietie is er altijd daar kan je gewoon je gewoon niet van wegtrekken!!!

desi_verona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 20:50

precies! dat vind ik nou ook Haha!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 12:04

aafje87 schreef:
hoi,
heb zelf ook een fjord met haar rij ik geen wedstrijden, met mijn vorige fjord wel. En het was nog geneens moeilijk om aan winstpunten te komen, Je reed met je fjord de bak ik en de jury had zoiets van eindelijk een keer wat anders dan een kwpn-er(niet banketstaaflig bedoelt hoor). Maar het is mij wel opgevallen dat het soms zelfs makkelijker was om met een fjord beter te scoren dan met een warmbloed paard.
Juist omdat het een fjord is vind de jury het al veel knapper dan dat je weer eens met een warmbloed binnen komt. Deze zien ze al veel en dan verwachten ze gelijk dat het beest beter loopt dan zijn weet ik veel hoeveelste voorganger. Juist daardoor is het niet zo dat WIJ fjorden rijders gediscrimineerd worden maar eigenlijk de Warmbloed paarden.
En van die boze of kwade gezichten moet je je niets aan trekken zolang JIJ maar een leuke proef neerzet en je tevreden bent over jezelf en je paard.
Het is een induviduele sport en comitietie is er altijd daar kan je gewoon je gewoon niet van wegtrekken!!!

Maar wees eerlijk bij de pony's gaat het er wel anders aan toe dan bij de paarden. Als ik zie (no offence) hoe denies dr wp haalt, als ik zo reed bij de paarden kwam ik niet verder dan de 140 punten met een zeer schappelijke jury, denies rijdt dan met gemak 160 punten bij elkaar.

Het is idd wel zo dat er van een WPNer wat wordt verwacht alssie de ring binnenkomt, dus die hebben ook nadelen.

vroeger heb ik op een giga WPNer wedstrijden gereden, punten kwamen voor mijn gevoel aangevlogen, hoefde er weinig voor te doen. Nu met Tjo heb ik veel meer voldoening als ik weer zo'n felbegeerde wp krijg.

samhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 14:47

---> Juist omdat het een fjord is vind de jury het al veel knapper dan dat je weer eens met een warmbloed binnen komt. <---

Dat vind ik ook niet altijd ergens op slaan hoor, want het lijkt soms net of een fjord moeilijker is dan een warmbloed paard Verward Ik vind gewoon dat ze niet naar het ras moeten kijken van je paard, maar gewoon wat en jij en je paard daar neerzetten in die proef.

desi_verona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 21:15

samhorse schreef:
---> Juist omdat het een fjord is vind de jury het al veel knapper dan dat je weer eens met een warmbloed binnen komt. <---

Dat vind ik ook niet altijd ergens op slaan hoor, want het lijkt soms net of een fjord moeilijker is dan een warmbloed paard Verward Ik vind gewoon dat ze niet naar het ras moeten kijken van je paard, maar gewoon wat en jij en je paard daar neerzetten in die proef.

vind ik ook, maar helaas hebben veel mensen toch een vooroordeel, daar kun je niets tegen doen...

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 15:34

Vippie"]
[quote="aafje87 schreef:
hoi,
heb zelf ook een fjord met haar rij ik geen wedstrijden, met mijn vorige fjord wel. En het was nog geneens moeilijk om aan winstpunten te komen, Je reed met je fjord de bak ik en de jury had zoiets van eindelijk een keer wat anders dan een kwpn-er(niet banketstaaflig bedoelt hoor). Maar het is mij wel opgevallen dat het soms zelfs makkelijker was om met een fjord beter te scoren dan met een warmbloed paard.

Maar wees eerlijk bij de pony's gaat het er wel anders aan toe dan bij de paarden. Als ik zie (no offence) hoe denies dr wp haalt, als ik zo reed bij de paarden kwam ik niet verder dan de 140 punten met een zeer schappelijke jury, denies rijdt dan met gemak 160 punten bij elkaar.

Het is idd wel zo dat er van een WPNer wat wordt verwacht alssie de ring binnenkomt, dus die hebben ook nadelen.

vroeger heb ik op een giga WPNer wedstrijden gereden, punten kwamen voor mijn gevoel aangevlogen, hoefde er weinig voor te doen. Nu met Tjo heb ik veel meer voldoening als ik weer zo'n felbegeerde wp krijg.
[/quote]

Het gaat er inderdaad anders aan toen bij de pony's als de paarden. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik het ook bij de paarden heb fgemerkt. Wel in de hogere klassen trouwens in de B en de L nit zo maar wel als je hoger komt te rijden.

Floortjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 11:28

dat heb ik nou ook op westernwedstrijden met mijn Tinker!! maar wij ( ons mam en ik) rijden met die tinker toch wel vaak in de prijzen en dan laten we al die dure quaterhorses achterons!!!!
dus gewoon in jezelf blijven geloven dan komt het allemaal goed!!
Groetjes kuzz Floor

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 12:23

Ik zat een keer bij een jury te schrijven bij de paarden. Heel aardige vrouw totdat er een fjord binnenkwam; ze maakte een diepe zucht en zei: 'weer zo'n boerenpaard,, ik snap niet dat mensen op een wedstrijd durven te komen met zo'n beest'
Ik zat met mn mond open.. had net het weekend daarvoor mn fjord gekocht Boos!
Wat ik wel moet zeggen, het meisje en de fjord hadden wel een winstpunt.

Fjordenmaniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:31

NehnaDagmar schreef:
'weer zo'n boerenpaard,, ik snap niet dat mensen op een wedstrijd durven te komen met zo'n beest'
Ik zat met mn mond open.. had net het weekend daarvoor mn fjord gekocht Boos!
Wat ik wel moet zeggen, het meisje en de fjord hadden wel een winstpunt.

Hmm de moed zonk gelijk in je schoenen Verward Wat zei je: ik heb vorige week net zo'n monster gekocht gave beestjes he!

Een wp moet je verdienen, met welk ras je dan ook rijdt. En soms heb je een meevaller en een andere keer een tegenvaller... That's life, zolang er maar een gegronde reden voor is. Haha!

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:36

Ja inderdaad.. Boos! Mn dag was meteen een stuk minder.. Boos!
Maar ja.. Ik weet wel beter Lachen

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:39

Het s gewoon bekend dat over het algemeen fjorden niet echt gebouwd zijn voor dressuur en/of springen. Dus dan kunnen mensen best opmerkingen maken, maar dat doen mensen ook over andere rassen. Wat maakt t uit hoe ze denken over jou paard, jij hebt daarvoor gekozen, hun voor wat anders. Ieder zijn mening.

Ik heb hiervoor een haf gehad, als mensen dan vroegen wat voor paard ik had, en k zei n haflinger, dan was t; oh, leuk voor je. Nu zeg k dat k n kwpn er heb, en dan zeggen ze; oooh mooi. Verward

Ik zou m er niet druk om maken, t gaat erom dat jij blij bent met je paard niet dat de rest v d wereld m leuk vind.

teriema

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:53

Wij hebben het maar opgegeven, doen nu alleen nog onderlinge wedstrijden op stal. Maar vroeger met mijn gelder had mijn voorlees meisje ook gehoord dat de jury het over een boerenknol had.

Verleden jaar was Monique bezig om Maikel klaar te maken voor een wedstrijd en toen vroeg iemand wat ze ging doen. Toen ze zei dat ze op wedstrijd ging keek die gene heel neerbuigend en zei wijzend naar onze mooie fjord "met dat daar ?"

XxXLienkeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:10

Tjah ik vind het moeilijk.... Als je een fjord haflinger fries of iets dergelijks leuk aan het lopen hebt komen ze naar je toe.. Maar je hebt mensen die er niks van moeten hebben maja ik vind persoon dat niet alle jury mag oordelen als er bv een fjord fries haflinger of iets dergelijk in de bak komt om al min punten te geven bij wijs van spreken...

Ik heb zelf een fries en er word ook vaak gezegd tis een karrepaard ofzo... Boeie ik weet wat ze kan en heb er leuk aan het lopen... Trek me er niks van aan want heb lol met mijn paard Haha!

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 11:18

Ik ben nog niet gestart met mijn fjord maar ik krijg alleenmaar leuke opmerkingen! Met koniginnedag was ik aan het rijden kwam ik de complete menclub tegen en die mensen waren onder de indruk. Nu heb ik ook wel een apart kleurtje (zeer donker isabel met zwarte staart en pluk) maar hartstikke leuk.
Ook mijn lichte tour instructrice vind dat ik met m moet gaan starten.

Maar ik ben wel eerlijk als mensen vragen wat voor ras je hebt is het echt zo van: Oh..een fjord ja...
Kinderen vinden een fjord juist hartstikke leuk, geef ze de keus tussen een 'bruine' of een fjord en ze pikken 9 van de 10 keer de fjord eruit.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 19:29

ik begrijp wat je bedoeld ja. Op mijn oude manege heb je allemaal springtuttels die alle andere paarden ongeveer sunt vinden. Ik rij vrij vaak langs mijn oude manege en ik kom ze dus vaak tegen. dan kijken ze me echt zo aan van wat zit jij op een lomp beest. terwijl Roos best goed kan springen. Ik trek me er niks van aan hoor. En als ik jou was zou ik dat ook niet doen. laat ze lekker kijken. Rij ze er vervolgens hard uit. Dan leren ze het tenminste!!!!!!!!!!!!!!