Karakachan horse

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

annahiltlady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-24 20:47

Spelka schreef:
[ [url=m/6YsY56.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/bWshN6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hey allemaal,

Ik heb sinds 3 maanden ook een karakachan, ontzettend lief in omgang maar het is soms wel een uitdaging.. ik lees dat het een van de beste endurance paarden zijn en dat geloof ik graag! :D in het bos is ze heel voorwaarts en niet moe te krijgen, als ik haar dan wat wil inhouden (rij met een licht dubbel gebroken bitje) toont ze graag wat verzet, eenmaal in galop is ze niet te houden en wil ze alleen maar sneller en sneller.. in de binnenbak daarentegen, voelt ze denk ik de vrijheid niet en wilt ze amper vooruit. Ja we zijn elkaar natuurlijk nog aan het leren kennen maar tips zijn altijd welkom :D hier enkele foto’s van mijn schatje Spelka, lekker stevig gebouwd met een rond buikje :o

Wat een knappie! Ze hebben allemaal zo hetzelfde herkenbaar hoofdje <3

annahiltlady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-24 20:48

Hoe gaat het met jullie paardjes? Wij hebben naast de spat ook nog eens de diagnose insuline resistentie gekregen ;( Wordt steeds lastiger om ze gezond te houden zo..

eilleen333

Re: Karakachan horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 22:08

Oh jeetje wat vervelend! T zijn natuurlijk ook wel weer paardjes uit een arm gebied die het rijke Nederlandse gras soms moeilijk kunnen verwerken.

Met Blishy gaat het heel goed. Net een ruime week op vakantie geweest, maar het is opstappen en wegrijden. Hebben nog maar een paar ritjes gehad samen, maar ze doet erg haar best.

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 13:26

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 23:16

Ik heb jullie topic destijds gevolgd.... erg leuke paarden! Hoe gaat het nu met jullie paarden? Nog steeds een schot in de roos?

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 18:38

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 18:30

Blishy doet het goed! We zijn volop aan het lessen bij Ton Duivenvoorden en afgelopen weekend clinic gereden bij Chris Irwin.
Haar zweep-trauma gaat erg goed. Longeren doet ze meestal netjes en rijden kan nu ook met zwepen. Ze is bang om slaag te krijgen, daar heb ik de zwepen niet voor, en ze begint dit te vertrouwen.
Nog steeds enorm blij met haar!!

Afbeelding

Afbeelding

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 23:52

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 23:00

Topic ligt al een tijdje stil, maar kwam hier via Google op. Ik heb in juni een pony gekocht , welke waarschijnlijk ook uit Bulgarije komt.

Zijn paspoort is een duplicaat, de eerste basisenting is uit eind 2022/begin 2023. (Waarmee hij dus uit dezelfde lichting gekomen kan zijn als het bericht wat ik hier las? September 22). Het paspoort is aangevraagd door iemand uit Utrecht. Vervolgens is hij naar België gegaan, gezien de mensen waar ik hem van gekocht heb (die hadden hem net een half jaar) hem daar vandaan hebben.

Hij is erg eenkennig, op zichzelf, uit zijn onzekerheid soms met boos worden. Is met rijden braaf, in het bos vindt hij het fantastisch maar op open vlakte (zoals heide en strand) heeft hij pure paniek.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik rij hem bitloos, behalve in het bos (voor nu) omdat hij dan zijn rem soms kwijt is in zijn enthousiasme.

Hij heeft littekens op zijn neus, de witte haren onder zijn kolletje. Hij heeft oude littekens in beide mondhoeken en littekens voor de singel plek. Vermoed dat hij geen makkelijk leven heeft gehad. Denk dat hij daarom ook zo eenkennig en gesloten is.

Zou hij het ras kunnen zijn waar dit topic om draait?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 09:10

Dat zou kunnen, maar qua exterieur lijkt hij ook wel wat op de Zemaituka.... of een mix daarvan... Wel een leuk dier om te zien.
Fijn dat hij bij jou nu goed terecht gekomen is!

Evita_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 15:07

Beste Jooska,
Ik weet vrijwel zeker dat je een Karakachy hebt; hij lijkt echt heel erg op mijn Evita. Ze was in het begin best lastig, en je kunt nog steeds zien dat ze waarschijnlijk heel ruw is "ingereden". Ze is extreem gevoelig voor aanraking, bijvoorbeeld bij het borstelen en verzorgen, maar totaal ongevoelig in haar mond en heeft ook een paar littekens. Ze is makkelijk te hanteren met stem en voer, maar je moet wel oppassen in de buurt van mannen en kinderen, want ze bijt. Ze heeft zeker een ongelukje gehad (tijdens transport?); één rib is wat onregelmatig. Ik heb haar uit medelijden gekocht, puur als gezelschap voor mijn oude Welsh-IJslandse merrie, maar nu vind ik het erg leuk om op haar te rijden. Ze is erg dapper en snel. Achteruitgaan vindt ze eng; na een paar stappen is het bijna onmogelijk om haar af te remmen en weer vooruit te springen : ).
Ik heb deze tekst laten vertalen met Google omdat ik hier niets anders kan plaatsen, dus wees niet verbaasd als het een beetje vreemd is. Ik lees altijd graag over jullie Karakachys. Zijn er in Duitsland geen meer te vinden?
Hartelijke groeten van Lilly, Evita en Lucy.

Evita_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 15:18

Ik heb al meerdere keren foto's geüpload, maar ze verschijnen hier niet. Kan iemand Evita's foto's zien?
Afbeelding

Evita_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 15:22

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 15:23

Ja, ze zijn te zien hoor! Leuke pony!

Fijn dat je er zoveel plezier mee hebt :-)

Evita_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 10:32

Danke :-)! Weiß vielleicht jemand, ob auch ein Karakachy Hengst nach Deutschland/Niederlande/Belgien gekommen ist?