Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sassy schreef:Ik dacht bij je beschrijving ook meteen aan een Merens, geweldige vrijetijdspaarden.
Net als de Schwarzwalder Fuchs.
.
MorganeR schreef:In zweden worden ze in de drafsport gebruikt heb ik zojuist gelezen. Het zou best kunnen, maar de meeste websites beschrijven ze als "warm hart, koud hoofd".
De fell pony is denk ik helaas te klein. Ik weeg al 65 en ik rijd graag western, een westernzadel is nou niet bepaald het lichtste zadel... is denk ik niet eerlijk voor zo'n beestje.

Nordsvensk schreef:MorganeR schreef:In zweden worden ze in de drafsport gebruikt heb ik zojuist gelezen. Het zou best kunnen, maar de meeste websites beschrijven ze als "warm hart, koud hoofd".
De fell pony is denk ik helaas te klein. Ik weeg al 65 en ik rijd graag western, een westernzadel is nou niet bepaald het lichtste zadel... is denk ik niet eerlijk voor zo'n beestje.
De noordzweden bestaan uit 2 types. Je hebt een zwaarder type, Nordsvensk Brukhäst. Dit type is een trekpaard. En je hebt een lichter type: kallblodig travare, dat is het type wat op de drafbaan loopt.